AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #21 Skrevet 27. juli 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette har hendt 2 ganger nå. Første gangen våknet jeg av at kjæresten min var inni meg, jeg var med på sexen etter jeg våknet. Den andre gangen våknet jeg på samme måte av at han var inni meg, da skøyv jeg han vekk fra meg og gikk opp i stua sur. Han kom etter meg å tullet med meg og begynte å si søte ord til meg osv. Det endte med at jeg ble revet med og vi hadde sex igjen. Dette plaget meg egentlig ikke, var ikke noe jeg gikk rundt å tenkte på, før nå. Fordi jeg fortalte dette til ei veninne i fylla når hun begynte å snakke om sove voldtekt. Jeg mener jeg ikke har blitt voldtatt, for han er kjæresten min og hun mener jeg har blitt voldtatt. Hun sa det på en veldig bekymret måte som fikk meg til å tenke på ting og tang. jeg har vært sammen med kjæresten min i 5 mnd. Har jeg blitt voldtatt?! Dette har begynt å plage meg nå og jeg tenker mye på dette etter jeg snakket med henne. Har dere opplevd det samme eller lignende? Kom gjerne med din mening om dette. Jente 22 Anonymkode: 171b9...3f2 Er dette vanlig oppførsel når du blir sint på han? Han tar ikke deg og meningene dine på alvor. Uansett om det er voldtekt eller ikke, så er ikke dette en mann som egentlig er glad i deg. Han vet hva han skal si og gjøre når dama blir sur og manipulerer. Ikke fortelle meg at han er minst 8 å eldre enn deg også... Anonymkode: ea678...287
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #22 Skrevet 27. juli 2020 8 minutter siden, Sørlandsjenta02 skrev: Ja, hvis dette kalles voldtekt, så finnes det bon voldtekter i de fleste forhold. Her er det jo ikke snakk om at han holder henne nede og fortsetter om hun sier nei. Hun hadde ikke samtykket. Ingen samtykke = voldtekt. Sovevoldtekt er ikke uvanlig. Har skjedd meg og Anonymkode: 3b2e5...cbe 1
Sørlandsjenta02 Skrevet 27. juli 2020 #23 Skrevet 27. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun hadde ikke samtykket. Ingen samtykke = voldtekt. Sovevoldtekt er ikke uvanlig. Har skjedd meg og Anonymkode: 3b2e5...cbe Da har jeg også blitt voldtatt mange ganger. Håper det skjer igjen mange ganger. 🎉
Gjest Khloe Skrevet 27. juli 2020 #24 Skrevet 27. juli 2020 Jeg tenker at det er voldtekt. Hva er så forbanna vanskelig med å sjekke stemninga ved å vekke deg med kyss og kos før han stapper pikken inn. Det kan jo i tillegg være riktig så ubehagelig å bli penetrert uten å være klar for deg. Hadde vært greit om dere hadde en "avtale" om at dette var greit, men ut i fra reaksjonen din virker det som om du ikke likte det. Ta det opp med han!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #25 Skrevet 27. juli 2020 Det er voldtekt når man sex med noen som sover. Hvis man derimot har blitt enig på forhånd om at det er greit å vekke den andre motparten på den måten, så er det greit. Eksen min voldtok meg gjentatte ganger mens jeg sov når jeg hadde avvist han på forhånd. Det at du ble med på det første gangen kan ha gjort at han trodde det var greit andre gangen det skjedde, men det er fortsatt ikke greit at han gjør det uten at dere har snakket noe om det på forhånd. Uavhengig om det er kjæresten din eller ikke! du må snakke med han om det og avgjøre selv om dette er noe du syns er greit, eller om du vil at han skal vekke deg først. Hvor i landet holder du til? Den type oppførsel minner meg om eksen min. Anonymkode: b8508...237 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #26 Skrevet 27. juli 2020 41 minutter siden, Sørlandsjenta02 skrev: Ja, hvis dette kalles voldtekt, så finnes det bon voldtekter i de fleste forhold. Her er det jo ikke snakk om at han holder henne nede og fortsetter om hun sier nei. Begynner å bli litt lei av deg nå. Om det er greit for deg, så betyr ikke det at er greit for alle. Tenk litt på hvilke holdninger du skaper nå. Hvis du roper at det er lov å ha sex med en bevisstløs person, så er det vanskelig å vite hvor skillet går. Det er en grunn for at det finnes en lov om dette. straffeloven kapittel 26 Anonymkode: 975b3...543 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #27 Skrevet 27. juli 2020 Ettersom du ikke har gitt samtykke, defineres det jo egentlig som voldtekt. Han burde aldri ha begynt å ha sex med deg mens du sov uten å ha avtalt at det er en akseptabel greie dere imellom. Det jeg reagerer på, er at du første gangen ikke sa noe til han? Da ble du bare med på sexen? Da vil jeg tro at han fikk inntrykk av at dette er noe du er med på. Så da har han gjort det flere ganger. Anonymkode: 7484c...6d4 1
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #28 Skrevet 27. juli 2020 10 timer siden, Morpheus skrev: H is du har sagt tydelig i fra at du ikke aksepterer det, så muligens. Men det er ikke helt uvanlig at kjærester vekker opp hverandre på denne ene måten hvis den andre ligger våken og er kåt. Jeg håper ikke det er vanlig å voldta kjæresten sin - for det TS beskriver regnes i straffeloven som voldtekt.
Sørlandsjenta02 Skrevet 27. juli 2020 #29 Skrevet 27. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begynner å bli litt lei av deg nå. Om det er greit for deg, så betyr ikke det at er greit for alle. Tenk litt på hvilke holdninger du skaper nå. Hvis du roper at det er lov å ha sex med en bevisstløs person, så er det vanskelig å vite hvor skillet går. Det er en grunn for at det finnes en lov om dette. straffeloven kapittel 26 Anonymkode: 975b3...543 Så du blir lei av folk som ikke er enige med deg? Her var det ikke snakk om en bevisstløs person. Det er ikke noen som har drukket for mye på fest og sovna Her er det et par som sover sammen og han vekker venner på en erotisk måte med å gi henne nytelse. Noe så romantisk. ❤️
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #30 Skrevet 27. juli 2020 (endret) visp skrev (På 26.7.2020 den 23.03): Har alltid vært naturlig i mine relasjoner. Naturlig? Hva er det som får folk til å ta seg til rette på kroppen til en sovende person? Jeg forstår ikke. Går det ikke an å vente til personen våkner og gir samtykke? Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #31 Skrevet 27. juli 2020 (endret) Hr. Aktiv skrev (På 27.7.2020 den 1.20): Synes vi skal gå inn for samleieerklæring med underskrift før man går til sengs mtp. en seksuell relasjon. Man kan jo faktisk komme i alvorlig uføre her bare ved å tro det du gjør blir godt mottatt. Skummle greier. Men ærlig talt! Synes du virkelig det er greit å ha sex med noen som sover? Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #32 Skrevet 27. juli 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Naturlig? Hva er det som får folk til å ta seg til rette på kroppen til en sovende person? Jeg forstår ikke. Går det ikke an å vente til personen våkner og gir samtykke? Jeg hadde aldri kunne stolt på noen som tok seg til rette når jeg ikke var bevisst. Jeg hadde blitt livredd. Man skal være trygg med kjæresten. Forstår ikke at noen er villige til potensielt å ødelegge tryggheten og tilliten, samt stå i fare for å traumatisere noen. Men da snakker du om en person som har store psykiske issues. Normale mennesker i normale relasjoner kan fint vekke hverandre med sex, det er helt normalt, og ikke voldekt. Dog skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å sove så tungt at man ikke våkner før man faktisk er penetrert - med mindre man er dritings eller neddopet, og i så fall er det selvsagt en helt annen diskusjon. Anonymkode: d5bd1...a4c 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #33 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Men ærlig talt! Synes du virkelig det er greit å ha sex med noen som sover? Dette er grunnen til at jeg kanskje aldri kommer til å tørre å sove med en av motsatt kjønn. Jeg kommer ikke til å klare å slappe av eller få sove om jeg ligger livredd for at han skal ta kontroll over kroppen min i løpet av natta. Kjæresten din, som du ellers har sex med og koser med, ja. Ikke en hvilken som helst person av motsatt kjønn. Eller samme kjønn, tror du ikke personer av samme kjønn kan voldta? Anonymkode: d5bd1...a4c 2
Hunmedham Skrevet 27. juli 2020 #34 Skrevet 27. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette har hendt 2 ganger nå. Første gangen våknet jeg av at kjæresten min var inni meg, jeg var med på sexen etter jeg våknet. Den andre gangen våknet jeg på samme måte av at han var inni meg, da skøyv jeg han vekk fra meg og gikk opp i stua sur. Han kom etter meg å tullet med meg og begynte å si søte ord til meg osv. Det endte med at jeg ble revet med og vi hadde sex igjen. Dette plaget meg egentlig ikke, var ikke noe jeg gikk rundt å tenkte på, før nå. Fordi jeg fortalte dette til ei veninne i fylla når hun begynte å snakke om sove voldtekt. Jeg mener jeg ikke har blitt voldtatt, for han er kjæresten min og hun mener jeg har blitt voldtatt. Hun sa det på en veldig bekymret måte som fikk meg til å tenke på ting og tang. jeg har vært sammen med kjæresten min i 5 mnd. Har jeg blitt voldtatt?! Dette har begynt å plage meg nå og jeg tenker mye på dette etter jeg snakket med henne. Har dere opplevd det samme eller lignende? Kom gjerne med din mening om dette. Jente 22 Anonymkode: 171b9...3f2 Ikke gjør dette vanskelig. Ikke la noen få deg til å bli et offer. At et par har sex på denne måten er vanlig. De fleste synes det er fint. Å vekke partneren ved å trenge inn i, eller å suge, eller noe annet, er koselig og sexy. Noen ganger passer det likevel ikke. Men det blir ikke voldtekt av den grunn. Å kalle dette for voldtekt er en hån mot alle de som faktisk har opplevd en voldtekt. Mange på KG vil fortelle deg at du er voldtatt siden "samtykke ikke er gitt". Ikke lytt til dem. Å skulle innhente samtykke hele tiden fjerner kåthet og spontanitet fra sex. 7
Hr. Aktiv Skrevet 27. juli 2020 #35 Skrevet 27. juli 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Men ærlig talt! Synes du virkelig det er greit å ha sex med noen som sover? Dette er grunnen til at jeg kanskje aldri kommer til å tørre å sove med en av motsatt kjønn. Jeg kommer ikke til å klare å slappe av eller få sove om jeg ligger livredd for at han skal ta kontroll over kroppen min i løpet av natta. Jeg synes det er greit med sex når jeg i et forhold. Selv har jeg aldri gjort dette fordi jeg er ikke på når jeg sover eller nettopp har våknet. Men om ei dame hadde tatt i bruk min ergerte penis mens jeg sov så hadde det vært mere en glede og "forventning" at hun hadde lyst og tok det første steget enn at jeg skulle føle meg krenket på noe vis. Men ser jo at damer tenker helt motsatt. Her kan man jo faktisk få hele livet ødelagt pga. en i utgangspunktet tanke om gode hensikter. Ganske skremmende at dere i det heletatt inngår et forhold, et forhold som også innebærer fysisk nærkontakt. 1
Sørlandsjenta02 Skrevet 27. juli 2020 #36 Skrevet 27. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er dette vanlig oppførsel når du blir sint på han? Han tar ikke deg og meningene dine på alvor. Uansett om det er voldtekt eller ikke, så er ikke dette en mann som egentlig er glad i deg. Han vet hva han skal si og gjøre når dama blir sur og manipulerer. Ikke fortelle meg at han er minst 8 å eldre enn deg også... Anonymkode: ea678...287 Hva har alder med dette å gjøre? Ingen verdens ting. Og hvorfor skal ikke denne mannen være glad i henne og elske henne over alt på jord, bare fordi han ikke er enig med deg?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #37 Skrevet 27. juli 2020 12 minutter siden, Hunmedham skrev: Ikke gjør dette vanskelig. Ikke la noen få deg til å bli et offer. At et par har sex på denne måten er vanlig. De fleste synes det er fint. Å vekke partneren ved å trenge inn i, eller å suge, eller noe annet, er koselig og sexy. Noen ganger passer det likevel ikke. Men det blir ikke voldtekt av den grunn. Å kalle dette for voldtekt er en hån mot alle de som faktisk har opplevd en voldtekt. Mange på KG vil fortelle deg at du er voldtatt siden "samtykke ikke er gitt". Ikke lytt til dem. Å skulle innhente samtykke hele tiden fjerner kåthet og spontanitet fra sex. Jeg opplevde at kjæresten min (nå eks) voldtok meg flere ganger mens jeg sov, hvor han etterpå påsto at han hadde gjort det i søvne/ eller at det ikke hadde skjedd. Det var helt grusomt, og har påvirket meg veldig etterpå. Så JO, det er voldtekt - MED MINDRE man faktisk har blitt enige om at det er greit seg i mellom. Anonymkode: b8508...237 3
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #38 Skrevet 27. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da snakker du om en person som har store psykiske issues. Normale mennesker i normale relasjoner kan fint vekke hverandre med sex, det er helt normalt, og ikke voldekt. Dog skjønner jeg ikke hvordan det er mulig å sove så tungt at man ikke våkner før man faktisk er penetrert - med mindre man er dritings eller neddopet, og i så fall er det selvsagt en helt annen diskusjon. Anonymkode: d5bd1...a4c Man trenger ikke å ha store psykiske problemer for å få traumer av sovevoldtekt. 3
Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2020 #39 Skrevet 27. juli 2020 14 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg synes det er greit med sex når jeg i et forhold. Selv har jeg aldri gjort dette fordi jeg er ikke på når jeg sover eller nettopp har våknet. Men om ei dame hadde tatt i bruk min ergerte penis mens jeg sov så hadde det vært mere en glede og "forventning" at hun hadde lyst og tok det første steget enn at jeg skulle føle meg krenket på noe vis. Men ser jo at damer tenker helt motsatt. Her kan man jo faktisk få hele livet ødelagt pga. en i utgangspunktet tanke om gode hensikter. Ganske skremmende at dere i det heletatt inngår et forhold, et forhold som også innebærer fysisk nærkontakt. Det er gjensidig. Man kan også få livet ødelagt av en voldtekt... 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #40 Skrevet 27. juli 2020 Pr definisjon så vil jeg si at det er voldtekt. Du ble penetrert uten å delta aktivt i forkant. Men har det noe å si? Synes du selv at du ble voldtatt, eller har venninnen din fått deg til å føle deg voldtatt? Om du følger deg voldtatt, så avslutter du relasjonen og anmelder han. Føler du deg ikke voldtatt, men mener han gikk over streken, så gir du han tydelig beskjed om det! Da bør han være 100% klar over at dette er faktisk en voldtekt, og om han gjør det igjen, vil du anmelde han for nettopp det. Ikke bruk mye energi på å gjøre deg til et offer, bare fordi venninnen din argumenterer godt. Anonymkode: f2794...2d6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå