Gå til innhold

Har jeg blitt voldtatt?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har hendt 2 ganger nå. Første gangen våknet jeg av at kjæresten min var inni meg, jeg var med på sexen etter jeg våknet. Den andre gangen våknet jeg på samme måte av at han var inni meg, da skøyv jeg han vekk fra meg og gikk opp i stua sur. Han kom etter meg å tullet med meg og begynte å si søte ord til meg osv. Det endte med at jeg ble revet med og vi hadde sex igjen. Dette plaget meg egentlig ikke, var ikke noe jeg gikk rundt å tenkte på, før nå. Fordi jeg fortalte dette til ei veninne i fylla når hun begynte å snakke om sove voldtekt. Jeg mener jeg ikke har blitt voldtatt, for han er kjæresten min og hun mener jeg har blitt voldtatt. Hun sa det på en veldig bekymret måte som fikk meg til å tenke på ting og tang. jeg har vært sammen med kjæresten min i 5 mnd. Har jeg blitt voldtatt?! Dette har begynt å plage meg nå og jeg tenker mye på dette etter jeg snakket med henne. Har dere opplevd det samme eller lignende? Kom gjerne med din mening om dette. Jente 22

Anonymkode: 171b9...3f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du mener at du ikke har blitt voldtatt fordi han er kjæresten din?? Det gjør jo det hele mye værre! Han skal være en du skal kunne stole på, å så trenger han seg inn i deg mens du sover uten at det er avtalt? Nei fy! Det er voldtekt ja! Å han burde få så ørene flagrer! 

Anonymkode: d3adc...4a4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Teknisk sett er det voldtekt ja. 

Anonymkode: 3b2e5...cbe

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke voldtekt etter min mening. Synes det er leit at begrepet utvaskes. Det skader de som faktisk blir voldtatt.

Anonymkode: 8dbb1...b79

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei. Mest ja

Ingen skal ha samleie med en person som ikke er bevisst, personen kan ikke samtykke til samleie da. Dette er lovdata i norske lover. Det er straffbart. 

Stiller litt tvil om det er voldtekt da du "aksepterte" det. Men vil i hovedsak si at det er voldtekt hvis du ikke ønsket samleie. Dette må du ta opp med kjæresten din, om du ønsker det slik eller ikke. Hvis dere avtaler at det er ok, så er det ok. Hvis du derimot ikke vil det, så skal han ikke gjøre det.

Anonymkode: 975b3...543

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Å penetrere noen som sover er voldtekt, uansett om man er kjærester eller ikke.

Anonymkode: 47e7f...690

• Liker 4
Skrevet

H is du har sagt tydelig i fra at du ikke aksepterer det, så muligens. 

Men det er ikke helt uvanlig at kjærester vekker opp hverandre på denne ene måten hvis den andre ligger våken og er kåt. 

F. eks at hun suget han, eller som du beskriver. Ender ofte opp i sex. Men om den parten som blir vekket av kos, sier nei og vil heller sove. Må den andre parten respektere det. Blir man tatt videre med makt da, er det voldtekt. 

Snakk sammen hvis du ikke liker det. 

• Liker 8
Skrevet

Har alltid vært naturlig i mine relasjoner.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Morpheus skrev:

H is du har sagt tydelig i fra at du ikke aksepterer det, så muligens. 

Men det er ikke helt uvanlig at kjærester vekker opp hverandre på denne ene måten hvis den andre ligger våken og er kåt. 

F. eks at hun suget han, eller som du beskriver. Ender ofte opp i sex. Men om den parten som blir vekket av kos, sier nei og vil heller sove. Må den andre parten respektere det. Blir man tatt videre med makt da, er det voldtekt. 

Snakk sammen hvis du ikke liker det. 

Du kan ikke bare dikte opp dine egne definisjoner av hva en voldtekt er, det finnes allerede en juridiisk definisjon og å ha sex med en sovende person som ikke kan gi sitt samtykke og som ikke har gitt samtykke på forhånd, er voldtekt. 

Anonymkode: bc04f...0e6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke bare dikte opp dine egne definisjoner av hva en voldtekt er, det finnes allerede en juridiisk definisjon og å ha sex med en sovende person som ikke kan gi sitt samtykke og som ikke har gitt samtykke på forhånd, er voldtekt. 

Anonymkode: bc04f...0e6

Bdsm. osv. Er ren vold. Men folk anmelder ikke hverandre for det. Tror du merker på partneren din om vedkommende ikke liker å bli vekket av kos. Da er det bare å gi seg. Men snakk sammen før dere involverer politiet for guds skyld. Det er jo bare godt ment og kanskje en misforståelse langt i fra det jeg forbinder med voldtekt. Det er ingen som ligger i buskene og hopper over et tilfeldig kvinnelig offer og tar vedkommende med vold. 

Dette er mer et kjerntegn av partneren når dere sover i samme seng. 

Jeg liker veldig godt å bli vekket av det, eller at hun rusker meg i håret. Kysser meg i nakken osv. 

Er jeg på etterskudd med søvn og vil heller sove. Snur jeg meg vekk eller sier i fra. Værre er det ikke. 

Anonymkode: 5872d...1c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

NEI

Anonymkode: 9980e...169

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke voldtekt etter min mening. Synes det er leit at begrepet utvaskes. Det skader de som faktisk blir voldtatt.

Det er voldtekt når noen penetrerer et menneske når det sover jo. DU er med på å få folk til å tvile på om de burde reagere på slik! Det kan gjøre vondt verre med tiden. 

Anonymkode: d3adc...4a4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. TS ble med på sexen da hun våknet, hvordan kunne kjæresten vite at det ikke var greit neste gang?

Dette regnes IKKE som sovevoldtekt.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. TS ble med på sexen da hun våknet, hvordan kunne kjæresten vite at det ikke var greit neste gang?

Dette regnes IKKE som sovevoldtekt.

Nettopp. Hvordan vite? Ved å spørre! Altså ved å få samtykke!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke mye til for at det defineres som voldtekt i dag. Var vold inne i bildet? Tvang? 

Litt tynt å si at han pulte meg mens jeg sov, men jeg syntes det var greit så jeg ble med på det. Og i etterkant skulle komme å si at man har blitt voldtatt.

Så lenge du frivillig ble med på sex så NEI. Enten det var første gangen som du ble med ,med en gang, eller andre gangen som du først gikk unna og var sur. For så og frivillig bli med på sex med han.

Anonymkode: affe2...90a

• Liker 3
Skrevet

Vel, man kan heller si at det var en form for et overgrep. Gjentar det seg igjen så ville jeg ha revurdert forholdet.

Skrevet

Synes vi skal gå inn for samleieerklæring med underskrift før man går til sengs mtp. en seksuell relasjon. 

Man kan jo faktisk komme i alvorlig uføre her bare ved å tro det du gjør blir godt mottatt. Skummle greier. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier alltid skrive kontrakt på forhånd, og begge må ha med seg et vitne de stoler på. Disse må lese bøye gjennom kontrakten og hva vi skriver under på, og de må følge godt med under akten om vi holder oss til kontrakten. 
Kontrakten skal innholde et program for akten som vi skal følge til punkt og prikke. Ikke rom for noe impulsivt eller kreativitet. Da blir det fort definert som overgrep og voldtekt. 
Det beste er om vitnene dokumenterer det hele med film, sånn at man i ettertid kan vurdere om det er grunnlag for en anmeldelse. 

Herregud. Hvis to personer er i et forhold, så må det da være mulig å overraske hverandre. Her gjør han jo ikke noe voldelig. Han bare ønsker å vekke deg på en hyggelig og overraskende måte. Jeg elsker å bli vekket på denne måten og elsker å vekke sånn også. 
Overraskelsen er jo helt borte om man planlegger det samme. Kvelden før. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sørlandsjenta02 skrev:

Overraskelsen er jo helt borte om man planlegger det samme. Kvelden før. 

Hei kjære, har du noe i mot å bli vekket av sex innimellom? Ja eller nei. 

Om man får ja her, har man fått samtykke og kan overaske med sex når man føler for det. 

Er det virkelig så vanskelig å skjønne? For jo, voldtekt I relasjoner skjer! 

• Liker 3
Skrevet

Ja, hvis dette kalles voldtekt, så finnes det bon voldtekter i de fleste forhold. Her er det jo ikke snakk om at han holder henne nede og fortsetter om hun sier nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...