Gå til innhold

Menn, diskriminering og likestilling


someone_here

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, vikilLJA skrev:

Er det likestilling å leie en annens kropp? Nei, det der argumentet holder ikke. Da kan man like godt innføre slaveri, menneskehandel, og at det er lovlig med prostitusjon igjen. 

 

Ja, selvsagt. Hvis du "leier" en annens sæd for å få barn, så må menn også få rett til å ha barn uten en kvinne de vil leve liv med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Brunello skrev:

Menn har akkurat like rettigheter som kvinner vedrørende å få tatt abort på foster i egen mage. Å kunne bestemme hva et annet menneske skal gjøre har ikke noe med likestilling og diskriminering å gjøre. Snarere tvert imot.

Okei, så menn kan bestemme om de vil leve med barn, om de vil betale for et uønsket barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kjøkkenkar skrev:

Dette er tull. For barnets beste så må dette skje via det offentlige.

Hvorfor? 
Ved å gå til en privat klinikk så betaler man for det selv. Da dekkes det ikke av det offentlige. Barnets beste har jo ingenting med hvor det gjøres eller hvem som betaler for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten er assistert befruktning også bra for menn som er i par med en kvinne der de ikke kan få egne barn, så jo; det er helt klart et tilbud også menn kan benytte seg av. 

Ellers er det håpløst å diskutere med noen som har bestemt seg for å vri alt til at de er i offerrollen. Man kan fint være imot assistert befruktning i sin helhet, men å trekke konklusjon om at assistert befruktning er diskriminerende, og at vi kvinner burde ha en egen kvinneskatt er jo helt vilt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Brunello skrev:

Skal samfunnet samtidig kunne utpeke et antall unge kvinner som skal være surrogatmødre?

Vi menn må innse at det er forskjell. Kvinner bærer fram barnet selv, det er derfor lang enklere og uten like mange moralske og etiske problemstillinger. 

Støtter du enslige kvinners rett til å motta assistert befruktning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, someone_here skrev:

Okei, så menn kan bestemme om de vil leve med barn, om de vil betale for et uønsket barn?

Det har ikke noe med likestilling å gjøre. Det er konsekvenser av egne handlinger.

Jeg ser du er redd for at mannens rolle utspiller seg. Jeg tror du ikke har rett, men at det til en viss grad blir noen flere damer som velger å få barn uten å involvere menn. Men de fleste resurssterke damene som har ønsket dette, har gjort dette i Danmark eller andre land også før lovendringen.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Rosa blomst skrev:

Nei, samfunnet skal ikke betale for bruk av en annen persons kropp. 
Ser likevel at argumentet kan brukes andre veien da det betales for donert sperm, men da får det heller være slik at hjelp med å få barn for enslige burde være en del av det private helsevesenet, ikke det offentlige!

Ja, selvsagt samfunnet skal gjøre alt til fordel for kvinner. Menn må bare betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, someone_here skrev:

Støtter du enslige kvinners rett til å motta assistert befruktning?

Ja, det er mye enklere enn å leie en livmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LillEve skrev:

Forresten er assistert befruktning også bra for menn som er i par med en kvinne der de ikke kan få egne barn, så jo; det er helt klart et tilbud også menn kan benytte seg av. 

Ellers er det håpløst å diskutere med noen som har bestemt seg for å vri alt til at de er i offerrollen. Man kan fint være imot assistert befruktning i sin helhet, men å trekke konklusjon om at assistert befruktning er diskriminerende, og at vi kvinner burde ha en egen kvinneskatt er jo helt vilt. 

Du har mistet hele poenget mitt. Jeg har ikke noe imot et par som et før pga helseproblemer. Jeg er helt imot assistert befruktning som enslige sunne kvinner fikk rett til. Enslige menn har derimot ingen rettigheter  på denne banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, someone_here skrev:

Du har mistet hele poenget mitt. Jeg har ikke noe imot et par som et før pga helseproblemer. Jeg er helt imot assistert befruktning som enslige sunne kvinner fikk rett til. Enslige menn har derimot ingen rettigheter  på denne banen.

Fordi det innebærer bruk av kroppen til et annet menneske, ikke bare kroppsvæsker man kan gi fra seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosa blomst skrev:

Fordi det innebærer bruk av kroppen til et annet menneske, ikke bare kroppsvæsker man kan gi fra seg. 

Det er derfor viktig å gjøre vanskelige skritt for å kunne kalles "likestilt samfunn". Likestilling kan ikke bare gå enveis. Hvis kvinner får rett til å få barn uten menn, så må menn også samme rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Brunello skrev:

Ja, det er mye enklere enn å leie en livmor.

Hvor gammel er du? Ikke si eksakt alder, bare ca.

Endret av someone_here
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, someone_here skrev:

Hvor gammel er du?

Hva har det med saken å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, someone_here skrev:

Det er derfor viktig å gjøre vanskelige skritt for å kunne kalles "likestilt samfunn". Likestilling kan ikke bare gå enveis. Hvis kvinner får rett til å få barn uten menn, så må menn også samme rett. 

Menn kan ikke bære frem barn! Det går ikke an å få likestilling på reproduksjonsfronten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Brunello skrev:

Hva har det med saken å gjøre? 

Bare håper at du har sagt til dine eventuelle sønner at med slik lovgivningen de blir nedsatt til gående ATM og blir kastet ut av en familie ved minste krangler/uenigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosa blomst skrev:

Menn kan ikke bære frem barn! Det går ikke an å få likestilling på reproduksjonsfronten! 

Ja, så da må staten betale for surrogati

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, someone_here skrev:

Bare håper at du har sagt til dine eventuelle sønner at med slik lovgivningen de blir nedsatt til gående ATM og blir kastet ut av en familie ved minste krangler/uenigheter.

Dette er slik tapere tenker. Skikkelige menn får bra damer og lever lykkelig. Og jeg forstår ikke hvordan lovgivningen endrer risikoen for at menn blir kastet ut av kona. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Brunello skrev:

Dette er slik tapere tenker. Skikkelige menn får bra damer og lever lykkelig. Og jeg forstår ikke hvordan lovgivningen endrer risikoen for at menn blir kastet ut av kona. 

Fordi denne loven skaper maktubalanse. Kona kan utpresse mannen i en familie der begge ønsker barn. Kvinnen skal kunne når som helst få assistert befruktning, mens mannen har ikke slik mulighet.

Mener du at neste hver mann som fylte 45 år, er taper? Det er da svært rimelig å si at nordmenn er en nasjon av tapere.

 

 

Endret av someone_here
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Brunello skrev:

Det har ikke noe med likestilling å gjøre. Det er konsekvenser av egne handlinger.

Jeg ser du er redd for at mannens rolle utspiller seg. Jeg tror du ikke har rett, men at det til en viss grad blir noen flere damer som velger å få barn uten å involvere menn. Men de fleste resurssterke damene som har ønsket dette, har gjort dette i Danmark eller andre land også før lovendringen.

 

 

Men det kan ikke bli slik at kvinner kan stoppe sitt svangerskap, til tross for at mannen hennes vil ha barnet som ble skapt SAMMEN!

Og derimot hvis kvinner vil ha barn, men menn vil ikke, så har menn ingen stemmerett til tross for at det vil vesentlig forandre livet hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, someone_here skrev:

Fordi denne loven skaper maktubalanse. Kona kan utpresse mannen i en familie der begge ønsker barn. Kvinnen skal kunne når som helst få assistert befruktning, mens mannen har ikke slik mulighet.

Mener du at neste hver mann som fylte 45 år, er taper? Det er da svært rimelig å si at nordmenn er en nasjon av tapere.

 

 

Premisset ditt om at det er så kult å være aleneforelder holder ikke mål. De fleste vil ha barn sammen med noen. Og ut fra en del tråder på forumet her, vil det også kunne gi en annen effekt. Kanskje flere menn får barn. Det går an å true med at dersom mannen ikke vil ha barn, kan hun ordne det selv.

De fleste av mine kamerater er passert 45, lever i harmoniske ekteskap/samboerskap og har det helt supert. Ingen tapere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...