Gå til innhold

Nytt barnehageår - ny sekk og matboks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi har aldri hatt behov for verken matboks, drikkeflaske eller sekk. Måltider får de jo servert i barnehagen. På skolen er det selvfølgelig annerledes 

Anonymkode: 6d70e...17c

Det er ikke alle som får måltider servert i barnehagen. I vår barnehage må man ha med matpakke til alle måltidene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sekk, matboks og flaske er sånt som kjøpes nytt når det er ødelagt/for smått/for barnslig. Jentungen på ni får ikke gå på skolen med McStuffins/Vennebyen på matboksen.

Hun er også storforbruker av matbokser, når hun blir sint går matbokser og drikkeflasker i gulvet (ADHD med store reguleringsvansker) og etter Sistema nr 4 ble det uaktuelt å investere i dyre dommer for matbokser når man kan få Bama på Rema til noen tiere eller enkle bokser på Clas Ohlson til 15 kr/stk. 

Anonymkode: 8cb98...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Kjøpte ny sekk når eldste begynte på stor avdeling. Hadde fått en lite smart sekk til bhg-start. Flasker har vi mange av! Nr 2 kommer nok til å ha samme sekk hele tiden, så sant den ikke blir ødelagt, noe som jeg ikke tror skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ungen hatt samme barnehagesekk alle årene, kjøpte en god og liten tursekk som han med årene begynte å bære mer og mer selv... Denne vil nok også fungere noen av dagene på skolen når de skal på turer.

Ellers er det ny skolesekk til første som byttes ut før feks fjerde hvis den fungerer greit. Vår eldste fikk ny til tredje da sekken hun hadde var litt så som så...

Matbokser har vi også mange av, det kjøpes inn ved behov og byttes ofte litt fra dag til dag... Men førsteklassingen har fått et helt nytt sett da!

Det eneste jeg gjør før hver skolestart er å oppgradere penalet! Helt nytt ved behov, men alltid nye blyanter, farger, pussegummi etc! Det er litt stas og også nødvendig her i huset!

Anonymkode: fbae2...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde samme sekk gjennom hele barnehagen. De fikk sekk i 1. klasse, så da fikk han ny til 2. klasse. Matbokser og drikkeflasker byttes ut etter behov. Min begynner i 3. klasse nå, og må pent klare seg med den veldig brukbare sekken han har. Pennalet ser like fint ut enda, og kan godt brukes fortsatt. 
 

Tursekken derimot, har blitt skiftet ut. Også den etter behov. Den første ble brukt i både barnehage og i 1. klasse, den måtte byttes ut vinteren i 2. klasse. 
 

Syntes det er galskap å gi ungene nytt av alt hvert eneste år. Har relativt ok økonomi, så kunne gjort det. Men jeg nekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste begynner sitt siste år i barnehagen nå, har hatt samme sekk hele tiden. Matbokser har blitt byttet ut med ujevne mellomrom, men det er fordi de har blitt ødelagt eller ikke har vært funksjonelle. Det eneste som kjøpes inn nytt til årets barnehagestart er drikkeflasker til begge fordi de de har rett og slett er «oppbrukt». 

Anonymkode: dbfa9...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, har hatt samme sekk og samme matbokser til alle tre barna gjennom hele barnehagetiden. 

Anonymkode: 358a0...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å kjøpe ny sekk, drikkeflaske og matboks til hvert nye barnehageår, på lik linje som barn som går på skolen?

Ser at mange gjør det i barnehagen til barna våre. Hvordan er det hos dere og hvor kjøpte dere sekk og matboks fra?

Anonymkode: b9be9...820

Hadde jeg aldri gjort...
Uansett "normalt" eller ikke.
Vi har kjøpt bhg-sekker som varer hele barnehagetiden. Matbokser og flasker skiftes ved behov enkelt og greit. 
Når skolen kommer fortsetter vi å kjøpe ved behov.

Helt absurd å kjøpe ny sekk til hver høst i barnhagen, latterlig spør du meg...
På skolen skifter man vel sekk når barnet har vokst fra sekken sin eller trenger mer plass i sekken:
Fordi de har lyst på kan de kjøpe om de tjener egne penger.

Anonymkode: 2b3ac...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ar eg aldri høyrt om før. Aldri tenkt tanken på å kjøpe ny matboks eller sekk i barnehagen. Men hr hatt eit visst forbruk av flasker, da dei med mjuk tut raskt har blitt øydelagt

Anonymkode: ea527...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de fleste har samme sekk, matboks oh drikkeflaske til det ikke passer lenger eller blir ødelagt. Det er vel ikke normalt å kjøpe ny sekk hvert skoleår heller? Vi kommer hvertfall ikke til å gjøre det. Fikk sekk i 1.klasse og kjøpte ny til hun nå skal begynne i 2.klasse som hun skal ha til den blir for liten eller ødelagt.

Anonymkode: ba2a7...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ar eg aldri høyrt om før. Aldri tenkt tanken på å kjøpe ny matboks eller sekk i barnehagen. Men hr hatt eit visst forbruk av flasker, da dei med mjuk tut raskt har blitt øydelagt

Anonymkode: ea527...83b

*har, ikkje ar og hr. (Dårlig tastatur)

Anonymkode: ea527...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...