Gå til innhold

Nytt barnehageår - ny sekk og matboks?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt å kjøpe ny sekk, drikkeflaske og matboks til hvert nye barnehageår, på lik linje som barn som går på skolen?

Ser at mange gjør det i barnehagen til barna våre. Hvordan er det hos dere og hvor kjøpte dere sekk og matboks fra?

Anonymkode: b9be9...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvorfor det? Bruk og kast-samfunnet trenger vi ikke innprente barna. 

Ny sekk kjøper man jo heller ikke hvert skoleår??

Anonymkode: a4501...b58

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det normalt å kjøpe ny sekk, drikkeflaske og matboks til hvert nye barnehageår, på lik linje som barn som går på skolen?

Ser at mange gjør det i barnehagen til barna våre. Hvordan er det hos dere og hvor kjøpte dere sekk og matboks fra?

Anonymkode: b9be9...820

Absolutt ikke! Vi har kjøpt ny sekk en gang, men har hatt samme matboks alle årene. Drikkeflasker har det gått en del av, men det er fordi de faktisk har blitt utslitt. (Jeg tror ikke det er vanlig å kjøpe alt nytt til skolebarn heller, men der har jeg ingen personlig erfaring.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, både sekk, matboks og flaske holder i mye mer enn ett skoleår

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste vi skal kjøpe nytt er en drikkeflaske fordi den ene sprakk da vi mista den i gulvet, skalldress som ikke passer lenger og vinterdress i ny str. 
jo, og vintersko 

Anonymkode: de025...2ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det normalt å kjøpe ny sekk, drikkeflaske og matboks til hvert nye barnehageår, på lik linje som barn som går på skolen?

Ser at mange gjør det i barnehagen til barna våre. Hvordan er det hos dere og hvor kjøpte dere sekk og matboks fra?

Anonymkode: b9be9...820

Er det normalt å gjøre på skolen?

Anonymkode: d61b4...f36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NEI. En ussel barnehagesekk holder de årene de går der, 1.klassesekk passer barnet ut fjerdeklasse, dermed ikke ny skolesekk før i 5. Herregud, bortkasta peng å kjøpe hvert år. Ikke vits.

Anonymkode: 7372f...8c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått i barnehage, men da jeg gikk på skole kjøpte jeg en ny sekk hver 2 eller 3 år. Kjøpte ikke hvert eneste år! Det er jo helt idiotisk. Spesielt på barnehage? Da er jo barna ennda mindre og ikke forstår så mye selv.

matpakke og flaske kjøpte jeg derimot hvert år. Da jeg hadde sånn med tegninger og figurer og de ble borte i løpet av et år😅


samme med pennal, kjøpte ny hvert år for den ble slitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolesekk er ikke vanlig å kjøpe hvert år. Sekken bør holde minst ut 3. Klasse, sikkert ut 4. Klasse også. Matboks og flaske byttes ut kun ved slitasje (man ser at det er behov for nytt). 

Anonymkode: ec70a...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagesekk trenger man ikke kjøpe ny hvert år heller, så lenge den fungerer godt på turer (tursekk er anbefalt). 

Anonymkode: ec70a...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet vel barnehagesekk én gang i løpet av barnehagetiden og da fordi de hadde vokst. Man bytter ikke hvert år i skolen heller. Våre får ny sekk til 1. og 4. klasse, det holder. Alle våre bruker forøvrig de samme matboksene de har hatt både i barnehagen og på skolen. Sistema varer i evigheter, er like fine etter daglig oppvaskmaskinvask i årevis og de har mange ulike bokser alt etter hva man skal ha i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle matbokser forsvinner, enten på skole eller hos far. ..

Jeg har kjøpt ny sekk til barnet fordi det har ligget gammel melk i den gamle og den stinker. Nytt penal og..barnet begynner i 3 og ville ha en litt mer voksen sekk. Kjøpte en fra elkjøp til 400 kr som jeg håper passer.. sikkert ikke like go som den gamle som er av dyrt merke.bekk..noe?

Anonymkode: 3fb5a...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fortsatt matboksen som jeg brukte i barnehagen, i en alder av 28... Det er ingen vits å bytte med mindre noe er for lite eller ødelagt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ungen her hadde samme sekk gjennom hele barnehagen.

Skal nå begynne i 5 kl. Usikker på om det egentlig trengs ny sekk. De har så utrolig lite med i sekken. De slites ikke eller noe. 
De fikk sekk i 1 kl fra skolen, bruke egen siden 2 kl. Tror de færreste faktisk har bytta sekk i hennes klasse, hennes venner har ikke det. 
 

Da jeg gikk på skolen, hadde vi jo flere kg med bøker med oss. Her er alle bøkene på skolen. De har en iPad og en mappe. Av og til en skrivebok og noen ark. 
 

På vgs får de sekk som følger med Dataen. 

Anonymkode: ac4a1...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste Hadde samme sekk hele barnehagetiden, mens yngstemann trolig skal få ny nå i løpet av høsten (han er fire, og den han fikk da han var ett er rett og slett veldig liten for han nå) 

matbokser har vi 2-3 av til dem hver, og bytter ved behov. Noen holder i flere år, andre i noen mnd. Flaskene er stort sett de samme, men har byttet ut sugerøret og tuten noen ganger. 
 

Anonymkode: 6963a...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Vi har type 100 matboksene og drikkeflasker, de sirkulerer blant barna. Ny sekk kjøpes når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Vi har type 100 matboksene og drikkeflasker, de sirkulerer blant barna. Ny sekk kjøpes når det trengs.

Vi også. Trodde vi hadde typ seks matbokser, men da alle ble samlet inn og rengjort til sommerferien viste det seg at vi har 17 😂 

Anonymkode: 96de7...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi også. Trodde vi hadde typ seks matbokser, men da alle ble samlet inn og rengjort til sommerferien viste det seg at vi har 17 😂 

Anonymkode: 96de7...2a3

Vi har en hel skuff. Av den høye typen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, HopelessFear skrev:

Jeg bruker fortsatt matboksen som jeg brukte i barnehagen, i en alder av 28... Det er ingen vits å bytte med mindre noe er for lite eller ødelagt.

Jeg fikk litt lyst til å se bilde... høres så koselig ut med en barndomsgjenstand som følger med en inn i voksenlivet 🥰

Anonymkode: adc25...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har aldri hatt behov for verken matboks, drikkeflaske eller sekk. Måltider får de jo servert i barnehagen. På skolen er det selvfølgelig annerledes 

Anonymkode: 6d70e...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...