Gå til innhold

Hva handler livet for deg om? Hva er målet med livet ditt og hva gjør det verdt å leve? Skriv med alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, NymeriaRhoynar skrev:

Det helt konkrete, materialistiske målet mitt er å spare så mye som mulig slik at jeg kan slutte å jobbe så tidlig som mulig. Jeg kan godt leve med et ganske lavt forbruk, det gjør meg lite, jeg har prøvd det før.

På et mer overordnet nivå prøver jeg å leve etter stoisk filosofi. I henhold til stoisk filosofi er meningen med livet å være et godt menneske. Dette er i bunn og grunn noe som er 100% opp til en selv, du har full kontroll på det.

Hva tror du er meningen med livet for kjæresten din, TS?

Dette er også min livsfilosofi og min mening med livet nå og fremover. 

Helt konkret ønske jeg å minimere forbruket, først og fremst for å spare penger men også fordi jeg mener mye av tingene jeg fremdeles kjøper kan jeg klare meg uten. Jeg har hatt slike perioder før og det går helt fint. Jeg kommer nok ikke til å bli en asket, ettersom jeg fremdeles bil prioritere sosiale opplevelser med familie og nære venner, bøker og nødvendigheter. 

Jeg kaster bort en del tid på bekymringer og jobbrelaterte irritasjoner. I henhold til stoisk filosofi skal en forkaste det som er utenfor ens kontroll, og ikke bruke tid eller energi på slike ting. Jeg kommer nok til å måtte avvenne meg en del "tankespinn" fremover. 

Ellers kommer jeg til å prioritere forholdet mitt, familien min og det som angår meg selv. Resten av verden får bare spinne avgårde. Lese mer, lære mer, gjøre godt, forbli sunn og så videre. 

Anonymkode: 19e1c...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...