Gå til innhold

Hva handler livet for deg om? Hva er målet med livet ditt og hva gjør det verdt å leve? Skriv med alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker livet mitt er veldig kjedelig, og jeg er nesten bare sjalu på andre fine damer, blir sjalu av å se kjæresten min se fine damer på TV og lever et håpløst liv. hva kan jeg gjøre for å ikke tenke at så mye på utseender til folk/meg og sammenligne? Føler bare meg mindre verdt når kjæresgen ser på fine damer....

vil finne en Annen mening med livet enn å være så opptatt av utseendet... merker livet mitt nesten bare går ut på å være pen. Og å være sjalu på andre pene damer.
derfor vil jeg høre andres mål og meninger med livet!

vil bli inspirert!

gjerne legg til tips for hvordan jeg kan slutte å tenke på den måten jeg gjør

Anonymkode: f264b...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Relasjoner er viktigst for meg. Hvordan bli bedre mennesket, bedre kone og mamma. Hvordan mannen min og jeg kan samarbeide. Leser masse om dette for å lære. Alt fra å ta personlighetstester for å forstå megselv, lese om kjønnsroller eller barneoppdragelse. Og jeg prøver å få mannen til å prøve nye løsninger for samarbeid. Ikke bare stå å stampe i de samme tingene med samme tilnærmingsmåte som vi har brukt i årevis. Noen ganger feiler det men så er det vanvittig gøy når jeg får til noe. Og da har vi jobba for det og enslig fått det til. 

Anonymkode: bbf54...682

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 årene. 

Det som gir mening akkurat nå er å hjelpe barna mine få en god oppvekst og oppdragelse så de kan få et godt liv. 

Ellers gir det mening å trene, utnytte fritiden til det jeg mener er gøy og nyttig ikke andres krav og forventninger. Jeg trives i jobben min, men vil tilføre livet mitt mening om jeg bytter jobb så jeg kan bli engasjert i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler livet om barna, mannen, øvrig familie og hobbyer (håndarbeid, hagearbeid, maling og matlaging). Målet med livet mitt er at barna skal få en god oppvekst, at jeg kan følge dem og barnebarn videre og at jeg kan bruke mer tid på hobbyer, reising og ekteskapet når barna er eldre (baby og småbarn nå). 

Anonymkode: ccc91...d2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg handler livet om barna, mannen, øvrig familie og hobbyer (håndarbeid, hagearbeid, maling og matlaging). Målet med livet mitt er at barna skal få en god oppvekst, at jeg kan følge dem og barnebarn videre og at jeg kan bruke mer tid på hobbyer, reising og ekteskapet når barna er eldre (baby og småbarn nå). 

Anonymkode: ccc91...d2c

Glemte å skrive at jeg er 28 år. 

Anonymkode: ccc91...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei

Meningen med livet er å ta eierskap av en hver situasjon/ mulighet og skape noe for en selv😊😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reise. Å oppleve nye steder, nye kulturer. Se ting jeg aldri trodde jeg skulle se. Klatre opp til Machu Picchu, stå midt ute i Sahara og se på solnedgangen, flyte i Dødehavet. Møte nye mennesker, se andre måter å leve på. 

God mat og god drikke. 

Jobben min. Man bruker jo mange timer her, så kunne ikke tenkt meg å gjøre noe jeg ikke brant for, som jeg gledet meg til å komme tilbake til etter ferie. 

Relasjonen til mannen min, gode samtaler og latter. 

Målet med livet er egentlig bare å leve hver dag, være lykkelig, ikke tenke på at man blir eldre, ikke tenke "hva hvis", ikke lete etter en større mening, men oppleve øyeblikket. Av den grunn droppet jeg også barn, for det ville vært så forstyrrende i alt som gir meg glede og energi, og det livet jeg ønsker å leve. Er 42. 

Anonymkode: 0c611...536

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 årene.

Meningen med livet mitt nå er barna gi de en god fremtid (veldig opptatt sv å spare penger til de)og en god oppdragelse. Beskymringer rundt de og deres fremtid.

Når der gjelder meg selv så ønsker jeg å starte å trene. Vil se bedre ut enn hva jeg gjør og ønsker å være en sporty mamma.

Jeg var slik som deg da jeg var i 20 årene kun opptatt av å se pen ut.

Anonymkode: 8b4ae...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relasjoner, særlig de nære. 

Reiser og opplevelser.

Musikk og god mat. 
 

25. 

Anonymkode: e7ff0...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever bare livet, gjør det som frister, sparer litt penger hver mnd, dukker det opp en potensiell partner på veien  prøver jeg lykken. Ingen mål, ingen skuffelser 😊

29 år

Anonymkode: 94b0b...422

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting i hverdagen man kan glede seg over enten det er reiser, interesser, venner, etc. For meg er det alt dette, men også ikke minst minst personlige kristne tro som gir dette livet mening. 

Anonymkode: 15423...865

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutten av 30-årene. 

Jobb og investering, har et felles mål sammen med min samboer om at vi trapper ned/går på førtidspensjon om 5-10 år. 

Skal også bli mamma for første gang om noen uker:)

Anonymkode: 9fffb...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 år.

Utgjøre en forskjell; en samfunnsnyttig jobb der jeg har en viktig rolle; å bli den beste versjonen av meg selv; bidra til at de jeg er glad i har det bra; fast giver til mange ulike formål i inn- og utland; bidra til et levende lokalsamfunn!
 

Anonymkode: 72f34...213

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, ingenting nett nå egentlig.

 

 

 

JEg har tenkt over hvor forbigående alt er... Om 20 år kommer jeg ikke til å huske denne uka, dagen, timen...

Og vi tilbringer mer tid som gammell enn som ung, så dør vi... Og blir glemt etter noen 100-200 år... Sånn er dessverre livet...

 

Anonymkode: 46a65...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå føler jeg at jeg lever for alle andres skyld. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men jeg vet ikke hva jeg vil eller gjøre. Og føler meg bare lei. Så jeg lever bare for alle andres skyld. Trist, men sånn er det for tiden. 

 

Anonymkode: df4d0...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, ingenting nett nå egentlig.

 

 

 

JEg har tenkt over hvor forbigående alt er... Om 20 år kommer jeg ikke til å huske denne uka, dagen, timen...

Og vi tilbringer mer tid som gammell enn som ung, så dør vi... Og blir glemt etter noen 100-200 år... Sånn er dessverre livet...

 

Anonymkode: 46a65...173

Du skal være glad for at du ikke husker alt som har skjedd. Det finnes faktisk noen som gjør noe slikt og det er bortimot en lidelse.

At vi ikke husker denne dagen om 20 år er ikke så rart. Faktisk husker man denne dagen ofte ikke en uke en gang. Saken er den at den ligner sannsynligvis de fleste andre dager. Om du derimot gjør noe spesielt med den så kan det hende det sitter lenge. Hva om du i ettermiddag pakker telt og sovepose, kjøper med deg noe godt og spise og drikke og finner det et sted i skogen eller ved kysten du kan overnatte. Om det er noe du bortimot aldri gjør så vil du kanskje huske dette resten av livet ditt! En annen dag kan du gå på et galleri, foreta en uventet togreise, etc etc... Jeg er ikke veldig flink til slike ting selv, men de dagene jeg gjør noe jeg ikke pleier, de dagene husker jeg. Å gi seg selv opplevelser er å investere i minner.

Anonymkode: 15423...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Relasjoner/kjærlghet. Livet med kona er meningen med ivet mitt, er utrolig lykkelig.

2. Fritid, reise, oppleve nye ting, chille og gjøre ting med kona

3. Hunden vår, gir meg mye glede og selvskap. Koselig å gå tur hver dag

4. Øvrig familie (foreldre, søstra mi, svigers etc) koselig å tilbringe tid nå og da med de.

5. Fint vær, varme. Natur

 

Anonymkode: f3df5...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine, kun de er meningen med mitt liv nå. At deres behov blir delt og at de har det bra. Samboeren min kommer laaaangt ned på lists akkurat nå. 
 

k-32

Anonymkode: 2a538...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Total frihet. At en kan gjøre det en vil når en vil.

Ingen ansvar for annet enn det en selv velger.

Anonymkode: 5c806...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det helt konkrete, materialistiske målet mitt er å spare så mye som mulig slik at jeg kan slutte å jobbe så tidlig som mulig. Jeg kan godt leve med et ganske lavt forbruk, det gjør meg lite, jeg har prøvd det før.

På et mer overordnet nivå prøver jeg å leve etter stoisk filosofi. I henhold til stoisk filosofi er meningen med livet å være et godt menneske. Dette er i bunn og grunn noe som er 100% opp til en selv, du har full kontroll på det.

Hva tror du er meningen med livet for kjæresten din, TS?

Glemte å si at jeg er i 40-årene med mindreårige barn. Og at det finnes andre damer som er penere enn meg er helt greit.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...