Amatariel Skrevet 5. august 2020 Forfatter #81 Del Skrevet 5. august 2020 Da har jeg vært på UL, men er ikke særlig klokere og iallefall ikke mindre bekymret. Må tilbake på mandag. Har skrevet litt mer utfyllende om undersøkelsen i dagboken min her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 5. august 2020 #82 Del Skrevet 5. august 2020 11 timer siden, Amatariel skrev: Jeg mente egentlig etter 13+ når jeg sa det, i refleks, selv om jeg vet at 13+ er den fjortende uken. Jeg var på UL da jeg var 13+5, og den timen fikk jeg av sykehuset. Så vet egentlig ikke hvor tidlig man kan dra for å se detaljer på organene? Jeg ville nok ha spurt på forhånd om 12+2 er innenfor. Så det ikke blir mange setninger med "det er for tidlig å se". Det er utrolig hvor mye man kan se tidlig! Jeg hadde min abort på 14+2, og fikk holde den lille etterpå. Kunne lett se alle fingre og tær f.eks. Helt ferdig konstruert! Bare veldig liten. Har jo UL på 18. også, så da skal jeg spørre hva de mener om det 😊 takk for svar! Si ifra hvordan det går med timen din i dag!! ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 5. august 2020 #83 Del Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, Amatariel skrev: Da har jeg vært på UL, men er ikke særlig klokere og iallefall ikke mindre bekymret. Må tilbake på mandag. Har skrevet litt mer utfyllende om undersøkelsen i dagboken min her. Oi har nettopp sett dette innlegget. Det er jo skummelt at han ikke kunne se mye. Har du hatt lignende problemer med livmoren på tidligere UL? Jeg ville kanskje spurt om en annen lege, fordi jeg har lagt merke til at de har litt forskjellige ferdigheter når det gjelder å få klare bilder på UL. Krysser fingre at det bare var en dårlig UL skan og at alt er greit 🤞❤ klem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. august 2020 Forfatter #84 Del Skrevet 5. august 2020 11 minutter siden, Avianna skrev: Oi har nettopp sett dette innlegget. Det er jo skummelt at han ikke kunne se mye. Har du hatt lignende problemer med livmoren på tidligere UL? Jeg ville kanskje spurt om en annen lege, fordi jeg har lagt merke til at de har litt forskjellige ferdigheter når det gjelder å få klare bilder på UL. Krysser fingre at det bare var en dårlig UL skan og at alt er greit 🤞❤ klem fra meg. Aldri hatt problemer med å se noe på UL når jeg først har vært der. Og jeg har vært på tidlige UL i alt fra uke 6 og oppover. Nå er det jo over 5 år siden jeg var gravid sist, så aner ikke om mye har forandret seg inni der... men det er jo rart da. Legen tror jeg er byens beste, men han innrømte at de hadde èn maskin på huset som kunne være bedre. Han forsøkte å få meg inn dit nå, men det var visst umulig. Derfor må jeg komme tilbake om noen dager. For noen pinefulle dager det skal bli! Og vi har besøk av svigers nå og masse slekt ventes, for sønnen min har bursdag i helga. Sukk. Må prøve å holde masken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestjerne Skrevet 5. august 2020 #85 Del Skrevet 5. august 2020 Hei folkens! 😃 Jeg er ny her! Først til Amatariel, jeg håper virkelig du får gode nyheter på mandag. Så uhorvelig lenge å vente 😕 Jeg tok en positiv test i går morges, som var skikkelig svak. Men den så mistenkelig positiv ut. Så klarte jeg ikke å vente, og kjøpte tre tester til av ulike slag og testet på formiddagen 🙈 men de to tidligtestene var også positive! Nå er galleriet på telefonen min stappa av graviditetstester med svak strek fotografert i alle vinkler for å se testen best mulig.... Siden jeg ikke helt kunne tro på det, så tok jeg en digital test i morges og den sa Gravid - 1-2 uker. ❤️ Jeg er veldig tidlig da, hadde mens sist 15.08, og er vel på dag 21 siden da. Har skikkelig korte sykluser, 24 dager, så forventer mens på lørdag. Bortsett fra at jeg ikke gjør det nå da... Månestjerne - 31 år - B2 - termin 24. April Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. august 2020 Forfatter #86 Del Skrevet 5. august 2020 Velkommen @Månestjerne! Og tusen takk for klemmen ♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestjerne Skrevet 6. august 2020 #87 Del Skrevet 6. august 2020 Er det flere enn meg som har litt vanskelig for å tro på at dere er gravide? Jeg går nemlig og undersøker meg selv hele tiden. Jeg vet jo at jeg et gravid, men skal ha mensen om et par dager. Så jeg går og teller ned til det selv om jeg burde regne med at den ikke kommer. Uæh. Sånn var det ikke i tidligere svangerskap. Da testa jeg ikke før jeg ikke hadde fått mensen. Denne gangen, derimot, var puppene så ømme og det var såpass mye murring nederst i magen at jeg følte meg gravid. Jeg måtte teste, for jeg bare visste, hvis dere skjønner? Det stemmer jo, men det er en liten stemme som sier at det er kødd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 7. august 2020 #88 Del Skrevet 7. august 2020 Nå har jeg bestilt privat tidlig ultralyd. Kjenner ikke jeg orker å gå helt til uke 17-18 før jeg vet om det enda lever inni der. Jeg er nå 10+3, og har blitt i så sykt god form de siste dagene! Ikke kvalm, full av energi, og lite vondt i puppene. Man klarer jo ikke å tenke positivt om det når man har mistet før, og var nærmest sengeliggende bare for ei uke siden.. 😅 Skal førstkommende torsdag, grugleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 7. august 2020 #89 Del Skrevet 7. august 2020 Dere som ble henvist til tidlig ultralyd, hvor lang tid gikk det fra legetimen til dere fikk timen til tidlig UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. august 2020 Forfatter #90 Del Skrevet 7. august 2020 6 minutter siden, Switch skrev: Dere som ble henvist til tidlig ultralyd, hvor lang tid gikk det fra legetimen til dere fikk timen til tidlig UL? Jeg var hos legen den 29. juli. Sa at jeg ønsket en tidlig UL om 1-2 uker. Fikk ikke time før 13.aug (sykehus), noe jeg syns var alt for lenge til. Tok ny kontakt med legen og da ble jeg henvist til en privat klinikk, og fikk da time 5.aug. Glad for det, for nå ser det ut som det går galt da, og som om det ikke er ille nok i seg selv så er det jo ekstra ille å gå sånn her i ukesvis 😕 Tror vi kan råde litt over når time skal gis om det er privat og har en god grunn. Og med det tenker jeg om man enten har opplevd blødning, eller er ekstremt angstfull, ved f.eks tidligere erfaringer. Men om man "bare vil se", så må kan kanskje påregne å vente litt og ikke kunne flytte den frem så lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 7. august 2020 #91 Del Skrevet 7. august 2020 1 minutt siden, Amatariel skrev: Jeg var hos legen den 29. juli. Sa at jeg ønsket en tidlig UL om 1-2 uker. Fikk ikke time før 13.aug (sykehus), noe jeg syns var alt for lenge til. Tok ny kontakt med legen og da ble jeg henvist til en privat klinikk, og fikk da time 5.aug. Glad for det, for nå ser det ut som det går galt da, og som om det ikke er ille nok i seg selv så er det jo ekstra ille å gå sånn her i ukesvis 😕 Tror vi kan råde litt over når time skal gis om det er privat og har en god grunn. Og med det tenker jeg om man enten har opplevd blødning, eller er ekstremt angstfull, ved f.eks tidligere erfaringer. Men om man "bare vil se", så må kan kanskje påregne å vente litt og ikke kunne flytte den frem så lett. Trodde ikke de sendte folk til tidlig ultralyd «bare for å se»😅 Her er det hovedsakelig for å finne ut av hvor langt jeg er på vei. Var hos legen på mandag, og hun skulle henvise meg til en tidlig ultralyd, men jeg har ikke hørt noen ting enda. Ikke satte hun meg på til noen ny legetime heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. august 2020 Forfatter #92 Del Skrevet 7. august 2020 2 minutter siden, Switch skrev: Trodde ikke de sendte folk til tidlig ultralyd «bare for å se»😅 Her er det hovedsakelig for å finne ut av hvor langt jeg er på vei. Var hos legen på mandag, og hun skulle henvise meg til en tidlig ultralyd, men jeg har ikke hørt noen ting enda. Ikke satte hun meg på til noen ny legetime heller. Nei det er jo sant, tenkte at man tok kontakt med privat klinikk selv som man kan gjøre om man betaler for det. Koblet ikke helt! Men ja, når legen henviser så er det jo for en grunn. Legen min sa hun sendte henvisning samme dag, men når det hadde gått nesten 4 virkedager uten at jeg hadde hørt noe (forventet ikke time raskt, men ville VITE når timen er) så ringte jeg sykehuset direkte. Der kunne de si at de hadde sendt timeinnkalling i posten (!). Og så den som går så raskt Enda jeg ba legen om å påføre at jeg ønsket sms-time. Så de har kanskje en time klar til deg, men at den er på vei i posten nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 7. august 2020 #93 Del Skrevet 7. august 2020 Hei dere 💕 Må bare si tusen takk til @Amatariel og @Switch for svar tidligere i tråden. Jeg har vært så ekstremt dårlig fram til nå at jeg ikke orket å svare før. Jeg har vært veldig plaget av kvalme, oppkast og brekninger. Jeg har vært på sykehuset for intravenøs to ganger. I dag er jeg 8+3 og føler meg bedre. Jeg går på Postafen og Afipran og et strengt spiseregime. Jeg er skikkelig sta så jeg kommer meg igjennom dette også 😊 Jeg har vært på to tidlige ultralyder allerede (den ene fikk jeg på sykehuset og den andre privat). Lille utvikler seg perfekt, og jeg har termin 16.mars og ikke 19.som jeg trodde først. @Amatariel Jeg håper så inderlig at det går bra med deg ❤️ Sender deg en stor styrkeklem og mange gode tanker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer321 Skrevet 7. august 2020 #94 Del Skrevet 7. august 2020 Håper alt står bra til med dere og sender masse styrkeklemmer. Her er det usikkerhet for fullt. Fikk svar på HCG resultatet fra tirsdag og torsdag, hadde gått fra 3111 til 3253, så ikke noen stor økning dessverre. Privatgynekolog sa at det beste var å vente 10-14 dager med ny ultralyd... så håper neste uke kan gå fort så vi kan få noe svar... Vurderer å gå til en annen gynekolog for tidlig ultralyd, men vet ikke om det er noe vits... Håper så inderlig det er noe der som utvikler seg, men mister håpet mer og mer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. august 2020 Forfatter #95 Del Skrevet 7. august 2020 (endret) Uff nei så fælt at det er flere med usikkerhet @Sommer321 😔 Men å vente i to uker syns jeg var utrolig lenge..! Det må vel gå an å se om alt er som det skal nå?? Ville absolutt vurdert en privat UL da ja. Har aldri opplevd dager som går så sakte som nå. Føles ut som 2 uker siden mine nedslående nyheter, men er egentlig bare 2 dager 🙄 Endret 7. august 2020 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 7. august 2020 #96 Del Skrevet 7. august 2020 @Sommer123 Det må være veldig frustrerende å ikke vite. Jeg ville ha gått for en privat UL. Det er sikkert verdt pengene å få et svar. Ønsker deg det beste videre ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer321 Skrevet 7. august 2020 #97 Del Skrevet 7. august 2020 1 time siden, Ollibolli skrev: @Sommer123 Det må være veldig frustrerende å ikke vite. Jeg ville ha gått for en privat UL. Det er sikkert verdt pengene å få et svar. Ønsker deg det beste videre ❤️ Blir nok det til uka. Krysser fingrene for at det er noe liv der❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 9. august 2020 #98 Del Skrevet 9. august 2020 Fikk ikke til å sitere, men skal i alle fall ringe dit jeg skulle bli henvist i morgen og høre om de har fått noe og eventuelt når jeg har time. Er jo hovedsakelig for å finne ut hvor langt jeg er på vei, men ettersom jeg har en ekkel følelse av at noe er galt, skal det bli fint å endelig få et svar på om den følelsen faktisk stemmer eller om jeg (forhåpentligvis) tar feil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 10. august 2020 #99 Del Skrevet 10. august 2020 @Amatariel masse lykke til i dag! Krysser fingre og tær for deg at det går bra og at forrige gang var bare dårlig UL🤞❤ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 10. august 2020 Forfatter #100 Del Skrevet 10. august 2020 23 minutter siden, Avianna skrev: @Amatariel masse lykke til i dag! Krysser fingre og tær for deg at det går bra og at forrige gang var bare dårlig UL🤞❤ Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå