Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2021


Amatariel

Anbefalte innlegg

Nå er det vel på tide med en skravletråd for alle med termin i mars og april 2021 pregnsmiley.gif.9a69713933c480c73ec4e17f8bd8b117.gif
Håper mange forventningsfulle mammaer finner veien inn hit og skravler om alt og ingenting i de spennende månedene som kommer!

Under her følger en oversiktsliste over oss. Skriv inn deres info i eget innlegg, så fyller jeg dere inn her (etter termindato) goldstar.gif.6b5fa642da233415bb4ce1c9ac7a6d89.gif

Cumberbitch - 29 år - B1 - termin 5.mars
Lærerstudent97 - 22 år - B1 - termin 14.mars

Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars
Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Ollibolli - 33 år - B2 - Termin 19. Mars
Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 
Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars
Sommer321 - 27 år -B1- Termin ca 27.mars
M@rihøna - 33 år - B2 - termin 29. mars
Skalbare - 30 år - B2 - termin 11 april
Milio - 29 år - B2 - termin 15.april
Hopptimisten - 31 år - B1 - Termin 15. April 
Månestjerne - 31 år - B2 - termin 24. April

 

Vi kan putte inn :babygutt: og :babyjente: når vi evnt. vet hvilket kjønn vi venter.

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26. mars
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er 5+0 i dag, og symptomene har stilt seg i kø. Jeg er trøtt, kvalm, har ligamentsmerter, ømme pupper, og nå også ekstremt hormonell 😅 Begynte å strigråte i sta når barnet mitt gjorde noe snilt mot et annet barn... Og mannen fikk refs fordi jeg tolket blikket hannes som «surt»... Altså, stakkars familien min! Føler det er så tidlig å ha alle disse tegnene, flere der ute som har det sånn? Sist oppdaget jeg graviditeten pga kvalme når jeg var 6+ og det var omtrent det eneste akkurat da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så gøy at vi er tre stk på listen allerede! 😄

Det var heftig til symptomer ja @Idaroe Men tror det like normalt å ha alle dem, som å ikke ha noen. Jeg har opplevd forskjellige. I mitt 1. og 2. svangerskap var jeg kvalm og kastet opp daglig i 1.trimester f.eks, mens i mitt 3. svangerskap var jeg ikke kvalm en dag. Håper alle de slitsomme symptomene dine går over snart... Selv kjenner jeg ingenting i dag. Eneste som bekrefter denne graviditeten er manglende mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, føles ikke ut som meg selv. Litt vanskelig å holde skjult graviditeten når de andre spør om det har hendt noe siden jeg gråter så lett 😅 Tydelig at ingen graviditeter er like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 

Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 

Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars 

Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er fottsatt veldig skeptisk siden det er IVF/ICSI for oss og forrige gang (mai 2019) endte det i MA. Veldig vanskelig å ikke tenke på alt som kan gå galt.

Men tenker jeg blir med her uansett, ja takk til håp og positive forventninger 😊

Hadde UL 5+4 (pga blødninger) som viste tvillinger. Er 6+3 i dag med UL time neste uke tirsdag på 7+2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Avianna skrev:

Veldig vanskelig å ikke tenke på alt som kan gå galt.

Veldig enig i det. Hvis man har tidligere erfaringer så klarer ikke fornuften å legge lokk på det. Jeg har opplevd tre aborter, uke 5, 6 og 14. Er over de veldig tidlige ukene, men er på langt nær sikker på at dette går bra. Men tenker som deg at man må ha håp og positive forventinger!

Så gøy at du har to ♥♥ i magen da! Er littegrann spent på det selv, men ikke annet enn at alderen min er litt høy (og har hørt man kan ha merkelige eggløsninger da) og det hadde vært "typisk" når vi har gått for èn sistemann her 😛 Så blir jo litt spennende! Håper på en UL om et par uker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Switch

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars

Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 

Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars 

Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars


 
Tror jeg har fylt inn rett?😋 Usikker på termindato ettersom jeg er så uregelmessig, men det er den datoen som gir mest mening nå. Skal til legen i begynnelsen av august og får nok en tidlig ultralyd da for å finne ut hvor langt jeg er på vei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Switch! Litt ekstra spennende når man ikke vet hvor langt på vei man er, håper du får UL og kartlagt det ja :)

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars
Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars
Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars
Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 
Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars 

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars
Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars
Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Ollibolli - 33 år - B2 - Termin 19. Mars
Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 
Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars 

 

Blir med på skravletråden her 😊 Er 6+2. Har alt for mange symptomer 😱 er kjempekvalm og kaster opp flere ganger i døgnet. Og stuptrøtt hele tiden. Ømme bryster, ligamentsmerter, halsbrann... Synes det er veldig tøft og kjenner minimal glede over graviditeten. Men jeg blir fulgt godt opp av lege og skal få prøve kvalmedempende midler. Føler jeg svikter barnet jeg har fra før, men jeg skjønner også at jeg er veldig hormonell og overdrevent følsom. Håper på bedre dager veldig snart og at jeg kan klare å sette pris på den lille i magen ❤️ H*n er høyt ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi det var mange symptomer tidlig @Ollibolli 😲 håper de roer seg ned snart slik at du slipper å ha alt dette fremover. Det er slitsomt nok å bare ha èn ting liksom. Godt å høre at du blir fulgt opp av lege. Og håper du har en flink partner som kan bidra ekstra med barnet fra før og andre ting :klem:

Jeg fant forresten ut at det er lurt å ha terminlisten vår øverst i det første innlegget jeg skrev! Så til alle nye som kommer - dere trenger ikke kopiere listen, men bare skriv dere selv i eget innlegg så kopierer jeg det inn i hovedlisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Switch
13 timer siden, Ollibolli skrev:

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars
Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars
Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Ollibolli - 33 år - B2 - Termin 19. Mars
Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 
Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars 

 

Blir med på skravletråden her 😊 Er 6+2. Har alt for mange symptomer 😱 er kjempekvalm og kaster opp flere ganger i døgnet. Og stuptrøtt hele tiden. Ømme bryster, ligamentsmerter, halsbrann... Synes det er veldig tøft og kjenner minimal glede over graviditeten. Men jeg blir fulgt godt opp av lege og skal få prøve kvalmedempende midler. Føler jeg svikter barnet jeg har fra før, men jeg skjønner også at jeg er veldig hormonell og overdrevent følsom. Håper på bedre dager veldig snart og at jeg kan klare å sette pris på den lille i magen ❤️ H*n er høyt ønsket.

Skjønner at du synes det er tøft... Spesielt med så mange symptomer så tidlig i tillegg! Slet helt ekstremt med kvalme da vi skulle ha nr. 1 og nr. 2, og var rett og slett bekymret nå denne gangen fordi jeg ikke hadde noen symptomer i det hele tatt, men nå slår kvalmen inn her og merker jeg.. Hukser jeg brukte sånne seabands for svangerskapskvalme, og de funket utrolig nok! Kjøpte de på Apotek1😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten 7+0 i dag! Føles som en bragd å komme hit uten en eneste bloddråpe. Nå er jeg ikke så redd for SA lenger, men heller MA. Det er jo noe jeg ikke har opplevd før, så den irrasjonelle delen av meg mener at jeg kommer til å oppleve alt som er... som om to SA'er og en senabort ikke er nok liksom. Så jeg kjenner jeg begynner å bli klar for en UL for å få utelukket dette da. Har legetime på onsdag, så da blir spørsmålet hvor raskt jeg kan få en henvisning til tidlig UL? Ikke mer enn èn uke etter da håper jeg!

Er det flere av dere som skriver mer detaljert dagbok her inne? Jeg gjør det og den ligger her om noen ønsker å følge meg ♥ Der har jeg bl.a skrevet litt om symptomer. Blir litt detaljert, og tenker at jeg ikke orker å skrive alt i kopi her.
Men kort fortalt så har jeg kjent på at jeg er veldig sliten og TRØTT for tiden :Gjesp: Skjønner nesten ikke hvordan jeg skal klare å fungere... og jeg som skal holde dette svangerskapet skjult lenge. Kan hende jeg får mer utfordringer med det enn jeg først har antatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

M@rihøna - 33 år - B2 - termin 29. mars

Endret av M@rihøna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, M@rihøna skrev:

M@rihøna - 33 år - B2 - termin 29. mars

Velkommen :smilyblomst: Da er du med på listen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lærerstudent97 skrev:

Lærerstudent97 -22 år -B? - termin 14.mars 🤗

B betyr hvilket barn i rekken du venter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...