Gå til innhold

Vi venter på Minstemann (endte i MA)


Amatariel

Anbefalte innlegg

starplucker.gif.318f7573f7b250afead7ade822e361f3.gif

Litt kort om meg og min historie
Jeg er 35 år og er gravid med mitt fjerde barn. Yngste barnet har fylt 5 år, så det er en stund siden jeg gjorde dette sist. Forrige svangerskap var veldig angstfylt da jeg opplevde tre aborter før det ble et svangerskap som holdt løpet ut (to tidlige + en sen), så det er ikke til å komme unna at jeg er ganske redd denne gangen også, selv om opplevelsene fra den gangen er mer på avstand nå.

Jeg og mannen bestemte oss i vår for at vi ønsket å gjøre en innsats for å prøve å få til en fjerdemann - en sistemann - slik at familien vår blir komplett. Så i slutten av april sluttet vi på prevensjon, og allerede i pp2 fikk jeg positiv test. Temmelig sjokk da vi brukte godt over 1 år på både nr. 2 og 3. Føles nesten for godt ut til å være sant, men jeg drister meg likevel til en svangerskapsdagbok nå.

Her er testene jeg har tatt:

10, 11 og 13 dpo
106985340_215903042824776_6633481363967409069_n.jpg.ae4ea86e04b7f1c28feeb410659f2cc1.jpg

14 dpo
20200703_165921_copy_300x231.jpg.d26ecdc844cf37a87b1082f8062ce793.jpg

4+6
20200709_104321_copy_300x259.jpg.22067d05709e2bd6d73a9ce2aca0ad13.jpg

6+0
109679696_694955904417816_8909038951023622027_n.jpg.c0df25b3ffab0cc9cf9b20d636f3da83.jpg

LINK til prøvedagboken min.

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 6 uker og 2 dager på vei
Unnfangelsen finner sted: 19.juni 2020
Like langt som opplevd SA: 9.juli 2020
Hjertet begynner å slå: 14.juli 2020
Like langt som opplevd SA: 16.juli 202
0
Andre trimester: 6.september 2020
Like langt som opplevd senabort: 13.september 2020
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 3. oktober 2020
Tid for ordinær ultralyd: 9. oktober 2020
Halvveis i svangerskapet: 24.oktober 2020
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 13.november 2020
Fosteret kan høre: 17.november 2020
100 dager igjen til termin: 5.desember 2020
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 11.desember 2020
Tredje trimester: 12.desember 2020
Nå regnes ikke babyen som prematur: 19.februar 2021
Fødselspermisjoner begynner: 22.februar 2021
Termin: 15.mars 2021

Endret av Amatariel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noen ønsker å følge meg og mitt svangerskap utover så er det veldig koselig. Jeg trenger iallefall et sted for å få utløp for mine tanker og følelser i tiden fremover.

Når det gjelder mine viktige datoer så kommer jeg til å fylle inn noen flere når de er klare. Jeg har f.eks planer om å få tatt iallefall et par tidlige ultralyder, men har ikke bestemt meg for når ennå. Tidligere har jeg vært svært opptatt av å dra så tidlig som mulig, allerede uke 6 for å se hjerte slå. Men kjenner at det ikke er like viktig for meg denne gangen, sannsynligvis fordi jeg tidligere har opplevd å være på tidlige ultralyder som så helt fine ut, men så gikk det likevel galt. En tanke jeg har er å få tatt en rundt uke 9 for å sjekke at det et liv (og evnt. antall) og rundt uke 14 for å sjekke at organer er friske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg bestilt time i dag til første svangerskapskontroll.

Ellers vil jeg bare si at når det gjelder symptomer så har jeg INGEN. Eneste som kan gi meg hint om at jeg er gravid er manglende mensen... ellers kjenner jeg ingenting på kroppen. Og jeg håper egentlig det holder seg slik. Med nr. 1 og 2 var jeg veldig kvalm hele første trimester og kastet opp nesten hver morgen. Med nr. 3 var jeg kvalm èn dag. Håper selvsagt på sistnevnte også denne gangen... spesielt ettersom jeg vil vente såpass mange uker før jeg forteller det til noen. Og skulle jeg bli veldig kvalm så blir det vanskeligere å skjule det for kolleger.
 

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 6 uker og 3 dager på vei
Unnfangelsen finner sted: 19.juni 2020
Like langt som opplevd SA: 9.juli 2020
Hjertet begynner å slå: 14.juli 2020
Like langt som opplevd SA: 16.juli 202
0
Første svangerskapskontroll: 29.juli 2020
Kan slutte på medisiner: 21.august 2020
Andre trimester: 6.september 2020
Like langt som opplevd senabort: 13.september 2020
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 3. oktober 2020
Tid for ordinær ultralyd: 9. oktober 2020
Halvveis i svangerskapet: 24.oktober 2020
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 13.november 2020
Fosteret kan høre: 17.november 2020
100 dager igjen til termin: 5.desember 2020
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 11.desember 2020
Tredje trimester: 12.desember 2020
Nå regnes ikke babyen som prematur: 19.februar 2021
Fødselspermisjoner begynner: 22.februar 2021
Termin: 15.mars 2021

Endret av Amatariel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir selvfølgelig med over i denne dagboken også😍 Er så glad for at det har gått så fint hittil😁 Veldig moro med oversikten over viktige datoer, det blir veldig moro å følge med på. Håper du nyyyter resten av ferien og at du slipper unna kvalmen denne gangen også😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0
Da går jeg over i en ny uke. Føles som en bragd å komme hit uten en eneste bloddråpe. Nå er jeg ikke så redd for SA lenger, men heller MA. Det er jo noe jeg ikke har opplevd før, så den irrasjonelle delen av meg mener at jeg kommer til å oppleve alt som er... som om to SA'er og en senabort ikke er nok liksom. Så jeg kjenner jeg begynner å bli klar for en UL for å få utelukket dette da. Har legetime på onsdag, så da blir spørsmålet hvor raskt jeg kan få en henvisning til tidlig UL? Ikke mer enn èn uke etter da håper jeg!

Jeg har prøvd å kjenne litt på symptomer. På en måte vil man ha dem, på en annen måte ikke. Sist vellykket svangerskap hadde jeg så og si ingen, og det var jo egentlig kjempedeilig! Ikke kvalm, følte meg i god form (trente hyppig) og klarte dermed å skjule graviditeten lenge. Husker jeg møtte en tidligere kollega da jeg var 12 uker på vei og hun skrøt av hvor sunn jeg så ut og at jeg hadde gått ned i vekt. Noe jeg nok hadde siden sist jeg så henne. Husker det føltes surrealistisk at jeg var gravid da. Denne gangen er jeg derimot IKKE i god form, og jeg frykter det kommer til å prege svangerskapet nå. Eller - jeg vet det vil det. Spørsmålet er bare i hvor stor grad. Jeg har økt sakte men sikkert i vekt de siste årene, vi har flyttet, sagt opp treningsabonnement, slitt med å finne egentreningsmotivasjon, skiftet jobb og så korona til slutt her. Så jeg har vært en del energiløs. Vet at det er et dårlig utgangspunkt for graviditet, men jeg har virkelig forsøkt å endre det, men nå løper den biologiske klokken fra meg, så jeg kunne rett og slett ikke vente lenger. 

Så da sitter jeg her, gravid da, med ikke et veldig godt utgangspunkt. Jeg er heldigvis (bank i bordet!!) ikke kvalm, men jeg kjenner på hvor TRØTT jeg er. Vil bare sove hele tiden. Egentlig tenker jeg ikke på det som et symptom, men det er klart at det kan ha noe med det å gjøre. Men følgende momenter hjelper ikke på:

- Jeg har hatt to intense ferieuker der vi har kjørt landet rundt og opplevd mye. Har vært veldig lite i ro, og kjenner meg veldig sliten etter dette.
- Jeg er på jobb igjen nå på første uken etter ferie, og det er utrolig tungt å legge om døgnrytmen og kostholdet fra ferie til hverdag.
- Vi har en god del besøk fra familie fra andre kanter av landet, som selvfølgelig er veldig koselig, men det krever ekstra shining i huset og være sosial og oppegående på kveldene.
- Jeg har aldri drukket kaffe, men før jeg ble gravid tok jeg meg ofte en koffein-kapsel eller energidrikk dersom jeg følte meg ekstra trøtt (ettermiddag på jobb eller skulle holde meg sosial og våken en helg). Prøver hardt å holde meg unna disse alternativene nå...

Så jeg føler meg virkelig trøtt hele tiden. Vil legge meg tidlig, vil sove lenge, dupper av på sofaen på ettermiddagene og er trøtt hele dagen på jobb! :Gjesp: så utrolig slitsomt! Spesielt når jeg virkelig ønsker å ha en sunnere livstil med å gå en tur i nærmiljøet i det minste. Ikke en gang det har jeg klart ennå. Er glad det er feriemodus på jobb for tiden slik at jeg ser lite folk, for om det skal fortsette på denne måten her, så skal det bli utfordrende å holde graviditeten skjult så lenge som jeg ønsker.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det hjelper så tror jeg virkelig ikke du er alene med å slite med å komme tilbake til et bedre utgangspunkt etter denne pandemien😅 Nå har jeg aldri vært gravid heller, men alle jeg har snakket med som har vært eller som er gravide snakker om denne trøttheten som tar helt overhånd, så du kan jo trøste deg litt med det også😇 Selv kan jeg i perioder slite med energinivået, men sitter ofte igjen med følelsen og erfaringen av at jeg får mer energi av å bruke mer energi. Håper det gir seg litt for deg og at du føler du har mer overskudd snart😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Noldi :klemmer:
Ja jeg har vært på mang en treningsbølge i mitt liv, og er det noe jeg vet så er det at bevegelse, gå tur o.l gir energi. Ekstra frustrerende å vite det, men likevel ikke klare å gjennomføre :rolleyes: Føler meg død på ettermiddagen etter jobb, lage middag, husarbeid, legge barn osv. Klarer knapt å gå til sofaen for å legge med nedpå, så å gå ut en gårunde føles uoppnåelig der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skal på første svangerskapskontroll nå snart. Jeg fikk beskjed fra legen min om at første kontroll er uke 12, er det pga historikken du ønsker dette, eller har jeg fått feil beskjed fra legen?

Skal du på tidlig ultralyd? Når i såfall?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å ha første svangerskapskontroll mellom uke 9-12. Dette er det svangerskapet jeg venter aller lengst, for de andre gangene har jeg vært tilknyttet legen allerede fra uke 4-5 pga hcg-blodprøver. Syns jeg har vært flink og lagt bort SA-frykten denne gangen 😌 Men ja, jeg ønsker UL i uke 9, så da bestilte jeg time til første kontroll i uke 8 så jeg kan komme i gang og få den henvisningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge igjen et spor her også! 
 

Så bra at du slipper kvalme (🤞🏻)! Søsteren min var ekstremt trøtt da hun var gravid. Husker hun sovnet sittende oppreist i sofaen hver kveld frem til uke 12 ca 😅 Håper du får mer energi snart, og at du slipper de verste plagene fremover! 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det en dagbok også vettu! Her skal jeg følge med på reisen fremover 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+4
Nå må jeg få ut litt dårlig samvittighet... Jeg har jo hele tiden vært klar for at jeg vil fortelle færrest mulig om graviditeten. Og det står jeg for ennå. Jeg har vel fortalt om årsaken før. 50% av mine svangerskap har hittil endt i abort, og jeg ønsker ikke at mange skal se frem til våren og glede seg over en kommende baby før det faktisk er mer sikkert. Og den belastningen det var å gå rundt og reversere nyheten til alle slik jeg måtte gjøre en gang orker jeg bare ikke...

Jeg kom meg igjennom 2 ukers felles ferie med en svogerfamilie uten å si noe. Men nå har jeg altså mamma på besøk, og den dårlige samvittigheten gnager litt. Er det veldig dårlig gjort av meg? Mamma bor over 100 mil unna, og vi sees ca. to ganger i året. Har jo tett kontakt på nett og tlf ellers da. Føler meg litt falsk når vi nå sitter på kveldene sammen og liksom snakker om "alt mulig". Og så sier jeg ikke dette. Tror dere hun vil tilgi meg? Jeg gjør jo dette både for å beskytte henne og meg selv.

Det skal sies at for noen dager siden trodde jeg at vi kanskje ikke kom til å møtes før jeg har termin. Da føltes det ekstra sårt/rart. Men i går ble det bestemt at vi møtes i høstferien. Og det er akkurat da vi har tenkt å fortelle våre nære og kjære, fordi vi skal reise til byen svigers + mine søsken bor i. Mamma har ordnet det slik at hun også kommer dit da. Så da får jeg faktisk sagt det ansikt til ansikt da, og relativt samtidig til alle sammen. Det føles bra! Men uansett så er det litt rart å ikke si noe nå...

I morgen har jeg forresten min første svangerskapskontroll. Fastlegen min har ferie, så skal til en helt ny. Det er litt spennende. Har gjort dette mange ganger før, men er likevel litt spennende! Jeg er f.eks ekstra spent på henvisning til UL. Jeg har sterkt behov nå for en UL om 1-2 uker. Syns jeg har vært veldig tålmodig og hatt is i magen denne gangen. Sist gang sto jeg på døren der før jeg hadde kommet til 5 uker :roll: Så blir interessant å høre hva legen sier. Om hun ikke vil henvise meg har jeg jo kontakt med Medicus og drar dit. Men nå er økonomien trang, så håper å slippe akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+5
Skulle egentlig ha første svangerskapskontroll i dag, men mannen til legen har havnet i karantene, så hun følte det var tryggest å ta konsultasjonen over video. Så det ble jo ikke urin, helsekort o.l slik en kontroll skal være. Får utsette den en stund. Fikk gjort det som jeg syns er viktigst, og det var å snakke litt om småting og ytret ønske om tidlig UL. Hun sa jeg selvfølgelig skulle få det og henvisningen blir sendt i dag. Så da blir spørsmålet når jeg får time. Må bare vente på SMS-beskjed fra sykehuset. Det jeg håper er å få time i neste uke 🤞

 

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 7 uker og 5 dager på vei
Unnfangelsen finner sted: 19.juni 2020
Like langt som opplevd SA: 9.juli 2020
Hjertet begynner å slå: 14.juli 2020
Like langt som opplevd SA: 16.juli 202
0
Videoprat med lege: 29.juli 2020
Kan slutte på medisiner: 21.august 2020
Andre trimester: 6.september 2020
Like langt som opplevd senabort: 13.september 2020
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 3. oktober 2020
Tid for ordinær ultralyd: 9. oktober 2020
Halvveis i svangerskapet: 24.oktober 2020
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 13.november 2020
Fosteret kan høre: 17.november 2020
100 dager igjen til termin: 5.desember 2020
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 11.desember 2020
Tredje trimester: 12.desember 2020
Nå regnes ikke babyen som prematur: 19.februar 2021
Fødselspermisjoner begynner: 22.februar 2021
Termin: 15.mars 2021

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk henvisning til ultralyd uten at du måtte krangle deg til det, blir så moro med ultralyd!😍 Nå har jeg aldri vært i den situasjonen du er med moren din, og egentlig klarer jeg ikke gi deg noe gode råd heller😅 Alt jeg kan bidra med ang det er støtte! Jeg skjønner virkelig begge følelsene du presenterer. Både det å ville beskytte deg og henne med å vente, men også ønsket om å si det når dere først er sammen. Her må du nesten bare stole på magefølelsen og velge den følelsen som veier tyngst❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.7.2020 den 13.45, Amatariel skrev:

Er det veldig dårlig gjort av meg? Mamma bor over 100 mil unna, og vi sees ca. to ganger i året. Har jo tett kontakt på nett og tlf ellers da. Føler meg litt falsk når vi nå sitter på kveldene sammen og liksom snakker om "alt mulig". Og så sier jeg ikke dette. Tror dere hun vil tilgi meg? Jeg gjør jo dette både for å beskytte henne og meg selv.

Åh, jeg skjønner denne problemstillingen utrolig godt. Vet moren din om noen av dine tidligere SA'er? Har hun isåfall hatt noen reaksjoner på dette i etterkant? Jeg fortalte jo mamma om graviditeten veldig tidlig i februar, og det gikk jo galt bare noen dager etterpå. Men, mamma sa hun var veldig glad for at jeg hadde fortalt det selv om det gikk galt tidlig. Jeg fikk jo så utrolig dårlig samvittighet når alt gikk fra gledestårer til tårer så utrolig fort. Jeg skulle jo ønske jeg ikke sa noen ting, for nå var det øyeblikket borte - om du skjønner? Mamma vil mye heller ha innsyn og være en del av sorgen, enn å få vite alle gledeshistoriene - men sånn er min mamma. Du kjenner din mamma best, og kan nok gjøre en vurdering ut i fra det ❤️ Hold oss oppdatert om du forteller da!

12 timer siden, Amatariel skrev:

ikk gjort det som jeg syns er viktigst, og det var å snakke litt om småting og ytret ønske om tidlig UL. Hun sa jeg selvfølgelig skulle få det og henvisningen blir sendt i dag. Så da blir spørsmålet når jeg får time. Må bare vente på SMS-beskjed fra sykehuset. Det jeg håper er å få time i neste uke 

Hurra for at du fikk henvisning til tidlig UL! Krysser fingrene for tidlig time! 😄

Klem til deg 

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Vet moren din om noen av dine tidligere SA'er? Har hun isåfall hatt noen reaksjoner på dette i etterkant?

Mamma vet om abortene ja, spesielt den senaborten. Er jo den som har traumatisert meg litt. Vi fortalte barna om den graviditeten i uke 13. Da hadde jeg vært på en fin UL i uke 9, og vært hos legen og hørt hjertelyd et par dager før. Trodde vi var safe da... Så da mamma kom på besøk fikk barna lov å dele den gledelige nyheten. 4-åringen fikk æren og fortalte glad og stolt at jeg skal bli storebror! Mange gledestårer og stor stas, og mamma ekstatisk. Så gikk det en uke og alt måtte reverseres... Den gråten og sorgen til min da 9-åring kommer jeg aldri til å glemme. Det var grusomt. Vanskelig å takle samtidig som min egen sorg. Mamma hadde nok taklet en ny evnt. abortnyhet fra meg, men jeg syns det er så fælt å reversere slike nyheter. Og kjenner veldig på at jeg ønsker å fortelle de kommende søskene det først av familien. Det er jo vi som er "kjernefamilien", så jeg syns de fortjener det. Men da må jeg være helt sikker på at babyen er frisk. I mitt forrige svangerskap (som var vellykket) var det så deilig å være ferdig med OUL, få UL-bilde som kunne leveres til søsken, besteforeldre osv. Vi fortalte at vi skulle få en baby, og i samme setning fortelle at den er helt frisk. SÅ befriende. Er litt det jeg har lyst å gjenta nå... Så har vel egentlig bestemt meg for å ikke si noe til mamma. I morgen reiser hun hjem, så det har gått bra så langt å ikke si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3
Nå er det 5 dager siden legen min sendte henvisning til tidlig UL på sykehuset, men jeg hadde ikke hørt noe. Jeg hadde ikke forventet å få time på dagen akkurat, men jeg tenkte jo at jeg raskt skulle få vite når timen er. Så da måtte jeg ringe da. Joda, time var satt opp (men beskjed hadde jeg ikke fått). Timen er torsdag i neste uke. Bah, må innrømme at jeg syns det var lenge til. Hadde virkelig trodd det skulle bli denne uken. Har følt meg rolig frem til nå, men nå begynner jeg å kjenne at tålmodigheten min renner ut. 10 dager til føltes plutselig uendelig lenge til. Vil jo bare se at det er liv. Føler meg nix nada gravid. Har gjort et lite forsøk på å sende legen en melding for å høre om vi kan sende henvisning til Medicus i stedet for. Ikke sikkert det hjelper, men jeg prøver. Hvis ikke blir det bare å vente til den 13. august da.

Ellers dro mamma hjem i helgen, og jeg endte med å ikke si noe om graviditeten. Men vi sees igjen i høstferien, og DA satser jeg på at hele nyheten og alt sammen blir en gledelig overraskelse. 
Nytt besøk igjen i dag - nå er det svigers som kommer og skal være her i 1 uke. Satser på at det går like bra å holde det skjult for dem også.
 

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 8 uker og 3 dager på vei
Unnfangelsen finner sted: 19.juni 2020
Like langt som opplevd SA: 9.juli 2020
Hjertet begynner å slå: 14.juli 2020
Like langt som opplevd SA: 16.juli 202
0
Videoprat med lege: 29.juli 2020
Tidlig UL: 13.august 2020
Kan slutte på medisiner: 21.august 2020
Andre trimester: 6.september 2020
Like langt som opplevd senabort: 13.september 2020
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 3. oktober 2020
Tid for ordinær ultralyd: 9. oktober 2020
Halvveis i svangerskapet: 24.oktober 2020
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 13.november 2020
Fosteret kan høre: 17.november 2020
100 dager igjen til termin: 5.desember 2020
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 11.desember 2020
Tredje trimester: 12.desember 2020
Nå regnes ikke babyen som prematur: 19.februar 2021
Fødselspermisjoner begynner: 22.februar 2021
Termin: 15.mars 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+4
Puh - det lønner å stå litt på krava. Etter at jeg først fikk time den 13.aug ble jeg nesten enda mer urolig :roll: Det er en del av meg som bare føler at dette ikke kan gå bra, og hver dag jeg går med et svangerskap som ikke er liv laga, så er det en dag lenger unna drømmen. Prøver å være positiv da, men da må jeg bare få bort min verste MA-frykt. Snakket først med sykehuset, men der var det umulig å få noe tidligere time. Snakket på nytt med legen min, og hun skulle sende henvisningen til Medicus i stedet for. Jeg er jo egentlig veldig fornøyd med å være der, så bare dumt at vi ikke tok det med en gang. Har nettopp snakket med dem på telefon nå, og det var ikke helt enkelt. Egentlig har de fullt i 3-4 uker pga. ferieetterslep. Men etter mye om og men så fant de et ledig smutthull til meg. Og det er akkurat det jeg trenger! Og det er allerede i morgen!

Men ja, jeg gruer meg så mye at jeg er helt kvalm. Må ta den alene av praktiske hensyn. Men må vel komme igjennom det. 

 

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 8 uker og 4 dager på vei
Unnfangelsen finner sted: 19.juni 2020
Like langt som opplevd SA: 9.juli 2020
Hjertet begynner å slå: 14.juli 2020
Like langt som opplevd SA: 16.juli 202
0
Videoprat med lege: 29.juli 2020
Tidlig UL: 5.august 2020
Kan slutte på medisiner: 21.august 2020
Andre trimester: 6.september 2020
Like langt som opplevd senabort: 13.september 2020
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 3. oktober 2020
Tid for ordinær ultralyd: 9. oktober 2020
Halvveis i svangerskapet: 24.oktober 2020
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 13.november 2020
Fosteret kan høre: 17.november 2020
100 dager igjen til termin: 5.desember 2020
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 11.desember 2020
Tredje trimester: 12.desember 2020
Nå regnes ikke babyen som prematur: 19.februar 2021
Fødselspermisjoner begynner: 22.februar 2021
Termin: 15.mars 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...