Gå til innhold

Vi venter på Minstemann (endte i MA)


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ønsker deg masse lykke til i morgen, og gratulerer så mye med graviditeten 💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Spesielt hyggelig med et nytt "ansikt" her inne @Lille fjasa :klemmer:

Tenker jeg må legge meg tidlig for få denne dagen overstått. Bra timen er såpass tidlig i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+5
Da var UL overstått. Men jeg er ikke så veldig mye klokere.
Alt jeg ønsket meg var å vips se en liten bamsemums som bevegde seg. Men først tok det lang tid å i det hele tatt se noe. Tok innvendig UL først, og han sa raskt "der er fostersekken". Men selve livmoren slet han med å få et godt bilde av, den lå langt opp. Måtte klemme mye på magen, men etter en stund måtte han gi opp det, og ta utvendig UL.

Litt lettere å få bilde, men ikke veldig enkelt. Han romsterte veldig. Og dette er en veldig dyktig spesialist på Medicus. Etter sikkert minst 7 minutter på benken måtte jeg til slutt spørre om det er noe liv..!? Og da var svaret hans "er ikke helt sikker".
Jeg fikk øye på en klump innimellom, så han forsøkte så godt han kunne å ta mål. Et par ganger videre sa han at han tror det er hjerteaktivitet. Men beste målet han fikk var 7+1, altså godt under en uke kortere enn jeg faktisk er.

Så jeg syns ikke dette var en god UL. Ikke den verste nyheten, men ikke den beste heller. Stor sannsynlighet for at den sluttet å leve i forrige uke hvis man tenker på målene og mulig ingen hjerteaktivitet. MEN så var var det vanskelig å måle og komme til, og det kan også hende at det var hjerteaktivitet, uten at gynekologen klarte å registrere det.
Så konklusjonen er at jeg må tilbake på mandag for en ny sjekk.

pregnsmiley.gif.b4b664ff5759ae411c3933c93f30b17b.gif Mine viktige datoer
Du er nå 8 uker og 5 dager på vei
Unnfangelsen finner sted: 19.juni 2020
Like langt som opplevd SA: 9.juli 2020
Hjertet begynner å slå: 14.juli 2020
Like langt som opplevd SA: 16.juli 202
0
Videoprat med lege: 29.juli 2020
Tidlig UL: 5.august 2020
Tidlig UL: 10.august 2020
Kan slutte på medisiner: 21.august 2020
Andre trimester: 6.september 2020
Like langt som opplevd senabort: 13.september 2020
Planlegger å fortelle søsken og annen familie: 3. oktober 2020
Tid for ordinær ultralyd: 9. oktober 2020
Halvveis i svangerskapet: 24.oktober 2020
Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det: 13.november 2020
Fosteret kan høre: 17.november 2020
100 dager igjen til termin: 5.desember 2020
Tid for å fylle ut fødselspermisjonspapirer: 11.desember 2020
Tredje trimester: 12.desember 2020
Nå regnes ikke babyen som prematur: 19.februar 2021
Fødselspermisjoner begynner: 22.februar 2021
Termin: 15.mars 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

💛💛 

Jeg skjønner godt at du er bekymret, det var ikke slik det skulle gå i dag! Men jeg håper virkelig at det bare er livmoren din som var litt sjenert i dag, og at du får se en sprellende bamsemums på mandag! Måtte de neste dagene fly fort! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så vondt med denne utivenheten... Jeg håper som @Juss-jenta sier, at det dukker opp en sprellende bamsebums på mandag ❤️ Håper dagene kommer til å gå fint frem til da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. dette var jo ikke det jeg forventet å lese i det heletatt! Jeg var så sikker på at alt skulle gå strålende fint for deg i dag! Skjønner godt at det ikke er sånn du ville det skulle gå i dag. Men vi får ikke alle gå rett i kjelleren for deg nå, som du sier selv kan det fortsatt hende at hjerneaktiviteten var der, men at det var vanskelig å komme til! Jeg håper inderlig det❤️ Håper du klarer å holde motet og troen oppe, og at det åpenbarer seg gode nyheter for deg på mandag❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var bare skikkelig dritt. Må innrømme at jeg forventer det verste, og det er såå fælt å tenke på. Alt jeg har sett for meg kollapser, og det som passet bra med å være gravid nå, få baby i mars osv. Alt henger i en tynn tråd 😪 Krisemaksimerer for fremtiden gjør jeg også, og tenker på løftet jeg og mannen har gitt til hverandre. At vi gir dette babyprosjektet ett år. Om jeg ikke ble gravid innen ett år (med en spire som går løpet ut), så blir det ikke flere barn på oss. Dette var fra mai da, og hvis dette ikke går blir det en skikkelig set back... Og med 8 svangerskapsuker bak meg har jeg selvfølgelig rukket å glede meg veldig til Minstemann skal komme.

Om jeg skal oppleve en MA nå så er det bare tragikomisk. Hvorfor skal jeg få alt!? Innerst inne tenkte jeg at jeg hadde fått nok, med to SA'er og en senabort i bagasjen. Men så var det en sånn irriterende stemme som hele tiden har sagt men en MA har du jo ikke opplevd! Du må jammen få det også 🙄 Og så kommer denne usikre UL'n i dag! Baaaaaah. Klarer ikke tenke på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at tankene dine går den vegen, det er jo en måte for oss å distansere oss fra at det kan gå bra også, fordi vi takler skuffelsene «bedre» på et vis. 
Jeg håper du får gjort litt andre ting innimellom kontrollene her, så dagene ikke blir oppspist av tankene, men jeg hadde sikkert slitt selv 😣 

Jeg tenker at du får bedre svar snart, og at håper absolutt ikke er ute ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! ❤️ Krysser fingrene for at det går bra og at du får se hjerteaktivitet på mandag 🥰🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+0
Off - vanligvis er det stas med denne overgangen til ny svangerskapsuke, men nå er jeg så nedtrykt at jeg nesten ikke klare skrive her. Har en skikkelig skikkelig dårlig følelse, og klarer knapt å sove eller spise. Ikke uten å tenke på dette konstant. Egentlig noen innholdsrike dager nå med familiebesøk, bursdagsfeiring, aktiviteter og jobb. Men hodet mitt kretser konstant rundt usikkerheten i magen min. Er helt kvalm av å tenke på dette. Dette er nok en av de verste ventedagene jeg har hatt i hele mitt liv. Ventetid på EL og IKM er en fornøyelsespark i forhold... 

Jeg er vel så og si helt sikker på at den lille ikke lever, for jeg mener virkelig at ultralyden på onsdag ville vært mye klarere. Har jo kommet så langt at både armer og bein burde vært synlige, og det vi så var bare en klump. Alle som har hatt UL rundt denne tiden ser jo hjertebank med èn gang, og selv har jeg opplevd å se det uten problem i et annet svangerskap på 6+5. Så nå er jeg litt irritert på gynekologen som ikke bare kunne si at det var svært lite håp - men i stedet så og si ikke si noe. Det er vel aldri et godt tegn at man må komme tilbake på en UL når man er hos en spesialist. Det tenker jeg kun gjøres når det egentlig har gått galt, men de må dobbeltsjekke. De kan jo ikke gi meg en abortpille ved første sjekk der hvis det er 1% sjanse for at det er liv...
Jeg oppdaget forresten også pittelitt lyserosa spotting på toalettet i sted, så det bekrefter vel bare.

Så jeg er sykt langt nede nå. Skikkelig skuffet og lei meg, og sint på verden. Hvorfor må jeg få alt..!? Og så nå som det passet SÅ godt med et svangerskap. Perfekt å bli gravid i sommer, der jeg har lett kommet meg igjennom de første svangerskapsukene uten kolleger rundt meg. Vi skal møte all familie i høstferien, og da har jeg vært på OUL også og DA skulle alle få vite. Har sett for meg alt sammen, det passet bare godt. Og baby i mars da... helt perfekt i forhold til andre ting som skal skje på våren/sommeren. Selv om jeg innerst inne har visst at det ikke er lurt å planlegge og se for seg ting, så har det i praksis vært helt umulig. Man gjør det med èn gang fra positiv test. Nå rakner alt!

Jeg tror ikke det blir lett å bli gravid på nytt igjen, for flaksen min med å bli gravid på første EL er nok tilegnet SA, der jeg slettes ikke tror MA oppfører seg likt. Etter senaborten min i uke 14 tok det 8 måneder før jeg ble gravid igjen. Så her innser jeg at Minstemann glipper tak.... Og selv om jeg har lovet både mannen min og meg selv at jeg skulle være fornøyd med de barna vi har om vi ikke klarte dette, så blir det en helt forjævlig sorg å skulle igjennom når jeg nå var SÅ nær på å få èn til. Har riktignok 9 måneder på oss, så det kan jo gå - men klokken tikker høyt. Og yngste barnet vi allerede har rekker å fylle 6 år også da. Mens om denne kom i mars så ville forskjellen bli til å leve med.

Jeg sliter også sånn med at kontrasten på om dette går bra eller ikke er så ENORM stor. Det er snakk om himmel eller helvete. Jeg har jo ikke fått høre ennå at det er over, så det er jo en miniprosents sjanse for at et mirakel kan skje. Og hvis det er tilfelle så kan det ikke beskrives med ord hvor lykkelig jeg vil bli. Å kunne fortsette dette svangerskapet med gode nyheter, og snart være ferdig med 1. trimester. Virkelig se frem mot alt jeg allerede har gledet meg til. Prøver jo å ikke tenke på dette mer, men også det er jo umulig. Men hvis jeg da får den verste nyheten av de alle... som er det mest sannsynlige... så blir jeg jo knust da. Vil ikke klare å jobbe - neste uke blir et blødningshelvete, bare gråt, håp og drømmer borte - alt jeg skrev ovenfor, og så tanken på å måtte starte helt på nytt da. Gå så langt tilbake som det er mulig å komme. Snakk om stor kontrast... bare tanken på dette gjør meg helt kvalm.

Timene frem til UL er ulidelig mange og lange. Og jeg skal ikke inn før kl. 13 på mandag heller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ingen trøstende ord å komme med, da vi begge vet at det kun er UL som avgjør om dette går bra eller ikke. Men jeg sender deg masse varme tanker, og jeg krysser alt jeg har av fingre og tær for et mirakel her ❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig vondt å sitte med disse følelsene.. ❤️ Sender deg en god klem, og med et håp om at det står bra til der inne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amatariel! 

Håper virkelig på det beste for deg. Jeg har sneket litt på prøver-forumet siden vi bestemte oss for å prøve for første gang i mai. Du er alltid så støttende og hjelpsom! Krysser fingrene for deg og stor klem! ❤️

Endret av bruker_navn
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om jeg har noen ord som strekker til her... Det er så hjerterått å lese hvordan du skriver om denne tiden og spørsmålet du venter svar på. Som du sier selv; himmel eller helvette... Jeg krysser alt jeg har for at det blir gode nyheter på mandag. Samtidig skjønner jeg at man forbereder seg på det motsatte. Men vi er her alle sammen for deg og støtter deg gjennom hva enn dette måtte vise seg å være💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg nå i helgen, og håper du har mye støtte rundt deg, selv om ikke så mange vet 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har fått mye støtte av mannen din og de som vet! Lykke til imorgen! Jeg skjønner du har mistet alt håp ettersom de ikke fant noe :( er vel best og forvente det verste. 
Hvis det har gått galt nå! Så krysser jeg fingrene for deg for at du blir gravid raskt igjen og at den sitter, gull egget🤞🏻 Klem❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen! Kommer til å tenke på deg og dere, håper nyhetene er gode❤️ Du har vært og er en fantastisk støtte for meg og flere her inne, og jeg håper du vet at vi er alle takknemlige for å ha deg her❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...