Gå til innhold

Vi venter på Minstemann (endte i MA)


Amatariel

Anbefalte innlegg

1 time siden, Neutral90 skrev:

Får du lov til å faste slik at du er klar til operasjon i morgen?

Ja, de sa på telefonen at jeg kunne komme fastende. De kunne ikke love noe imorgen, sa de, men jeg kunne prøve. Med min flaks kommer jeg sikkert kjempesulten dit, blir sittende lenge og ingen inngrep 😑 Brukte jo to timer der på tirsdag bare for å få utdelt cytotec. Hvis jeg må vente til neste uke så blir jeg siiint altså. Etter planen skal jeg jo tilbake på jobb på mandag 😩 har hatt en hel uke fravær allerede. 

Og narkose da. Yaiks! Jeg har riktignok vært i det én gang før. Men syns likevel det er skummelt... Har sett alt for mye på Grey's anatomy og at det er de med de "enkleste" inngrepene som ikke våkner igjen! Det hadde vært toppen av kransekaken. Så ja, hvis dere ikke hører fra meg her inne igjen så vet dere hvorfor 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja, de sa på telefonen at jeg kunne komme fastende. De kunne ikke love noe imorgen, sa de, men jeg kunne prøve. Med min flaks kommer jeg sikkert kjempesulten dit, blir sittende lenge og ingen inngrep 😑 Brukte jo to timer der på tirsdag bare for å få utdelt cytotec. Hvis jeg må vente til neste uke så blir jeg siiint altså. Etter planen skal jeg jo tilbake på jobb på mandag 😩 har hatt en hel uke fravær allerede. 

Og narkose da. Yaiks! Jeg har riktignok vært i det én gang før. Men syns likevel det er skummelt... Har sett alt for mye på Grey's anatomy og at det er de med de "enkleste" inngrepene som ikke våkner igjen! Det hadde vært toppen av kransekaken. Så ja, hvis dere ikke hører fra meg her inne igjen så vet dere hvorfor 🙄

Uff det er veldig kjipt 😖 ikke kommet noe mer? 

Jeg forstår deg godt med det å være urolig for narkose, men det kommer til å gå helt fint :) helt normalt å føle litt angst rundt det ❤️

Forhåpentligvis åpnes det opp for  operasjon raskt fordi feriene er over 🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på sykehuset, og jeg var aldeles ikke forberedt på utfallet der. Jeg hadde sett for meg alt fra innleggelse med ny cytetecbehandling der, eller hjem med flere tabletter, beskjed om å komme tilbake i neste uke eller i verste fall utskraping med narkose - enten i dag eller neste uke. Så jeg møtte jo opp fastende. Sulten, tørst og med mensensmerter. Turte ikke ta en paracet en gang. Jeg fortalte om forløpet mitt hjemme på onsdag, og gynekologen ville ta en titt på UL. Og der var alt borte! 😳Så og si iallefall. Ingenting i livmoren, det så jeg selv på skjermen. Hun sa det var litt rester igjen i livmorhalsen, så det tok hun hun manuelt bare der og da.

Jeg ble helt i sjokk og veldig overrasket! Endelig noe som kan ligne på en positiv nyhet! Men hvordan det er mulig vet jeg ikke. Jeg har sjekket nøye på toalettet, både på dopapir og i toalettskålen, og jeg har ikke sett så mye som en liten klump en gang. Ingen koagulering. Bare friskt rødt blod, i liten til medium mensenmengde. Var helt sikker på at alt var igjen der inne. Men tydeligvis ikke. Gynekologen hadde ikke noe svar på det (må vel ha trodd jeg ikke hadde fulgt med på at det kom ut). Men mulig det bare har delt seg og gått i oppløsning slik at det ikke ble synlig... merkelige greier. Men greit at det kunne gå så ubemerket hen!

Ellers må jeg nevne at jeg får ufattelig mye skryt for hvor "flink" jeg er i gynekologstolen :roll: Herlighet, begynner å bli litt flaut. Var ikke første gang jeg hørte det i dag. Men med 3 fødsler, 4 aborter, x antall ultralyder, x antall celleprøver, 2 koniseringer, spiral inn, spiral ut osv. så blir man tydeligvis en ekspert da... merkelig ting å være "flink i".

Men ja, Da ser det ut som om dette er over. Jeg skulle egentlig vært akkurat 10+0 uker i dag, og det gjør så vondt så vondt 😭Men de siste 9 dagene har vært grusomme, og jeg hadde nok ikke klart dem uten dere her inne. Tusen takk til alle dere som har lagt igjen fine ord til meg ♥

Jeg avslutter denne svangerskapsdagboken som dessverre ble alt for kort. Jeg fortsetter reisen videre i prøvedagboken min, og vil helt til slutt dele dette diktet som jeg syns er så rørende.

Det finnes et land bakom tårer
Hvor de vakreste blomstene gror
Hvor solen for alltid lyser
og lykken og gleden er stor

Det finnes et land bakom tårer
Hvor drømmen og framtiden bor
Hvor englene stille vokter
Hver ufødte søster og bror

Små føtter setter også spor

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...