Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2021

Amatariel

Anbefalte innlegg

Gjest Switch

Mange her som har hatt UL enda?

Skal til legen denne uken, krysser fingrene for at jeg 1. Blir henvist til tidlig UL og 2. At det eventuelt skjer i nær fremtid. Hovedsakelig fordi det hadde vært fint å vite hvilken uke vi er i, men hadde jo vært fint å se om ting var som det skulle eller ikke. Går rundt med en ekkel følelse av at noe ikke er som det skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Switch skrev:

Skal til legen denne uken, krysser fingrene for at jeg 1. Blir henvist til tidlig UL og 2. At det eventuelt skjer i nær fremtid. Hovedsakelig fordi det hadde vært fint å vite hvilken uke vi er i, men hadde jo vært fint å se om ting var som det skulle eller ikke. Går rundt med en ekkel følelse av at noe ikke er som det skal..

Skjønner følelsen! Har hatt UL 1 uke siden og følte meg bra i 2 dager og etterpå fikk jeg denne ekkel følelsen tilbake 😆

Jeg kommer nok ikke til å tro helt på at alt skal gå greit til etter uke 12 tenker jeg.

Lykke til med å få raskt time til UL ❤

Endret av Avianna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Switch skrev:

Ikke ennå nei - rekordsent for meg 😶 Forrige svangerskap sporet jeg opp en privat som hadde åpent en søndag i uke 5 liksom... Men denne gangen prøver jeg å være så rasjonell som mulig, ha is i magen og bare vente litt. Men dro til legen forrige uke for å få henvisning - tenkte til denne uka. Fikk vite timen min i dag, og den er ikke før neste torsdag. Kjenner at det ikke var helt det jeg så for meg... Jeg vil ha en UL nå snart for å få bekreftet at det er liv. Noe jeg aldeles ikke tar for gitt. Så har fått legen min til å sende ny henvisning i dag til privat gynekolog i håp om litt raskere ekspedering der...

Vil som sagt se at det er liv, men jeg kommer nok til å være ganske ambivalent og ikke puste lettet ut. Har vært på en fin UL i uke 9 før, men likevel en dårlig i uke 14. Først etter en UL der man kan se og sjekke alle organer vil jeg tillate meg å tro at dette går bra.

Om du er engstelig håper jeg virkelig legen henviser deg. Spesielt om du ikke vet akkurat hvor langt på vei du er. Blir de vanskelig på det, så kontakt en klinikk selv! De kan ta inn folk på UL på veldig kort varsel som oftest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh - det lønner å stå litt på krava. Etter at jeg først fikk time den 13.aug ble jeg nesten enda mer urolig :roll: Det er en del av meg som bare føler at dette ikke kan gå bra, og hver dag jeg går med et svangerskap som ikke er liv laga, så er det en dag lenger unna drømmen. Prøver å være positiv da, men da må jeg bare få bort min verste MA-frykt. Snakket først med sykehuset, men der var det umulig å få noe tidligere time. Snakket på nytt med legen min, og hun skulle sende henvisningen til Medicus i stedet for. Jeg er jo egentlig veldig fornøyd med å være der, så bare dumt at vi ikke tok det med en gang. Har nettopp snakket med dem på telefon nå, og det var ikke helt enkelt. Egentlig har de fullt i 3-4 uker pga. ferieetterslep. Men etter mye om og men så fant de et ledig smutthull til meg. Og det er akkurat det jeg trenger! Og det er allerede i morgen!

Men ja, jeg gruer meg så mye at jeg er helt kvalm. Må ta den alene av praktiske hensyn. Men må vel komme igjennom det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Switch
5 timer siden, Amatariel skrev:

Puh - det lønner å stå litt på krava. Etter at jeg først fikk time den 13.aug ble jeg nesten enda mer urolig :roll: Det er en del av meg som bare føler at dette ikke kan gå bra, og hver dag jeg går med et svangerskap som ikke er liv laga, så er det en dag lenger unna drømmen. Prøver å være positiv da, men da må jeg bare få bort min verste MA-frykt. Snakket først med sykehuset, men der var det umulig å få noe tidligere time. Snakket på nytt med legen min, og hun skulle sende henvisningen til Medicus i stedet for. Jeg er jo egentlig veldig fornøyd med å være der, så bare dumt at vi ikke tok det med en gang. Har nettopp snakket med dem på telefon nå, og det var ikke helt enkelt. Egentlig har de fullt i 3-4 uker pga. ferieetterslep. Men etter mye om og men så fant de et ledig smutthull til meg. Og det er akkurat det jeg trenger! Og det er allerede i morgen!

Men ja, jeg gruer meg så mye at jeg er helt kvalm. Må ta den alene av praktiske hensyn. Men må vel komme igjennom det. 

Lykke til i morgen❤️ Krysser fingrene for at alt ser bra ut🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2020 den 20.03, Amatariel skrev:

Nå er det vel på tide med en skravletråd for alle med termin i mars og april 2021 pregnsmiley.gif.9a69713933c480c73ec4e17f8bd8b117.gif
Håper mange forventningsfulle mammaer finner veien inn hit og skravler om alt og ingenting i de spennende månedene som kommer!

Under her følger en oversiktsliste over oss. Skriv inn deres info i eget innlegg, så fyller jeg dere inn her (etter termindato) goldstar.gif.6b5fa642da233415bb4ce1c9ac7a6d89.gif

Cumberbitch - 29 år - B1 - termin 5.mars
Lærerstudent97 - 22 år - B1 - termin 14.mars

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars

Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars
Switch - 23 år - B3 - Termin 17. Mars (?)

Ollibolli - 33 år - B2 - Termin 19. Mars
Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 
Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars
M@rihøna - 33 år - B2 - termin 29. mars
Milio - 29 år - B2 - termin 15.april

Vi kan putte inn :babygutt: og :babyjente: når vi evnt. vet hvilket kjønn vi venter.

27 år -B1- Termin ca 27.mars. 
Usikker siden jeg har hatt uregelmessig mens, siste periode startet 7.juni. Vært på TU men da så de ingenting. De trodde derfor jeg var kortere på vei, venter på svar fra HCG blodprøver fra i dag og ny prøve på torsdag.. usikker på om det går rett vei. 

På 22.7.2020 den 13.26, Avianna skrev:

Amatariel - 35 år - B4 - Termin 15. mars

Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars

Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars 

Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars 

Avianna - 31 år - B1/B2 - Termin 17. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Sommer321 skrev:

27 år -B1- Termin ca 27.mars. 
Usikker siden jeg har hatt uregelmessig mens, siste periode startet 7.juni. Vært på TU men da så de ingenting. De trodde derfor jeg var kortere på vei, venter på svar fra HCG blodprøver fra i dag og ny prøve på torsdag.. usikker på om det går rett vei. 

Jeg har puttet deg inn i listen. Håper alt er bra og at du bare var for tidlig. Jeg har også opplevd en for tidlig UL en gang. Man må vel komme til rundt uke 6 før de kan se noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk😄 Alt er nytt og skummelt. Hadde veldig ømme bryster i starten, men det har avtatt. Også hatt endel brunt blod, derfor jeg var på TU. Så spent på om HCG har steget som den skal:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sommer321 skrev:

Tusen takk😄 Alt er nytt og skummelt. Hadde veldig ømme bryster i starten, men det har avtatt. Også hatt endel brunt blod, derfor jeg var på TU. Så spent på om HCG har steget som den skal:) 

Det skjønner jeg, spesielt når du er førstegangsgravid! Symptomer som blir borte trenger heldigvis ikke være noe negativt, det vet jeg som har vært gravid mange ganger. Nå nyter jeg å være symptomfri 😊 Når får du svar på hcg-prøven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalbare, 30 år, B2, termin 11 april.

Hadde regnet med at det skulle ta litt tid før jeg ble gravid, men den satt jammen på første forsøk. Kjent på kroppen i forkant at jeg var gravid, så ble ikke så overrasket over positiv test. 
Er litt småkvalm iblandt og har litt stikkinger nederst i magen, ellers fin form. 

Vil gjerne på tidlig ultralyd, men tenkte å prøve å drøye så lenge som mulig. Med første barn var vi i uke 8. Tenkte kanskje å drøye til uke 11, sånn at man kan se enda mer. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @skalbare! Du er ført opp på listen nå :) Så stas at spiren satt på første forsøk!

Angående når man drar på tidlig UL så har det litt å si hva man er ute etter. Hva ønsker du å få ut av timen? Om det er "bare" for å se, så har den utvikler små butte armer og bein rundt uke 9-10, så det er jo litt morsomt å se en liten minibaby i form av en bamsemums.

Jeg skal på tidlig UL i morgen (nesten 9 uker) og det er ene og alene fordi jeg vil sjekke at det er liv. Er kun det jeg er ute etter. Men om jeg skulle valgt kun èn, så blir det den jeg også skal på i uke 13. Da kan man nemlig se organer og om alt er OK der. Jeg har opplevd en gang at det ikke var bra, og måtte ta abort. Hadde jeg ikke dratt på den UL i uke 13, så hadde disse avvikene ikke blitt oppdaget før OUL i uke 19. Så glad for at jeg dro tidlig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Amatariel skrev:

Velkommen @skalbare! Du er ført opp på listen nå :) Så stas at spiren satt på første forsøk!

Angående når man drar på tidlig UL så har det litt å si hva man er ute etter. Hva ønsker du å få ut av timen? Om det er "bare" for å se, så har den utvikler små butte armer og bein rundt uke 9-10, så det er jo litt morsomt å se en liten minibaby i form av en bamsemums.

Jeg skal på tidlig UL i morgen (nesten 9 uker) og det er ene og alene fordi jeg vil sjekke at det er liv. Er kun det jeg er ute etter. Men om jeg skulle valgt kun èn, så blir det den jeg også skal på i uke 13. Da kan man nemlig se organer og om alt er OK der. Jeg har opplevd en gang at det ikke var bra, og måtte ta abort. Hadde jeg ikke dratt på den UL i uke 13, så hadde disse avvikene ikke blitt oppdaget før OUL i uke 19. Så glad for at jeg dro tidlig da...

Det skjønner godt! I utgangspunktet vil jeg se at alt står bra til. Så heller litt mot å ta det litt senere. Er bare så lenge å vente!

Endret av skalbare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Men om jeg skulle valgt kun èn, så blir det den jeg også skal på i uke 13. Da kan man nemlig se organer og om alt er OK der.

Bare for å sjekke, når du sier uke 13, mener du fra 12+0? Har jo bestilt UL time for 12+2 så lurer på om det er innenfor den tiden hvor man kan se at alle organer er utviklet? 😊 eller om jeg burde kanskje flytte timen til 1 uke senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avianna skrev:

Bare for å sjekke, når du sier uke 13, mener du fra 12+0? Har jo bestilt UL time for 12+2 så lurer på om det er innenfor den tiden hvor man kan se at alle organer er utviklet? 😊

Jeg mente egentlig etter 13+ når jeg sa det, i refleks, selv om jeg vet at 13+ er den fjortende uken. Jeg var på UL da jeg var 13+5, og den timen fikk jeg av sykehuset. Så vet egentlig ikke hvor tidlig man kan dra for å se detaljer på organene? Jeg ville nok ha spurt på forhånd om 12+2 er innenfor. Så det ikke blir mange setninger med "det er for tidlig å se". 

Det er utrolig hvor mye man kan se tidlig! Jeg hadde min abort på 14+2, og fikk holde den lille etterpå. Kunne lett se alle fingre og tær f.eks. Helt ferdig konstruert! Bare veldig liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joiner dere her jeg🤰😊

Hopptimisten - 31 år - B1 - Termin 15. April 

Dette er min fjerde graviditet etter MA i uke 11, SA i uke 8 og SA i uke 10 så er et nervevrak om dagen! 💔 Har et håp om at det skal gå hele veien denne gangen, men har vanskelig for å slappe av og stole på det før jeg får se det! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Dette er min fjerde graviditet etter MA i uke 11, SA i uke 8 og SA i uke 10 så er et nervevrak om dagen! 💔 Har et håp om at det skal gå hele veien denne gangen, men har vanskelig for å slappe av og stole på det før jeg får se det! 😬

Åå jeg føler sånn med deg!! Jeg har også opplevd å miste tre ganger, og så da teste positivt for fjerde gang. Umulig å tro på det! Den følelsen man får ved den positive testen... den kan nesten ikke forklares, og iallefall ikke forstås av andre som ikke har opplevd noe lignende. Men jeg kom meg igjennom den fjerde gangen der, og fikk en nydelig skatt som var verdt alt. Og det skal du også! Vi må bare ta èeen dag om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Amatariel skrev:

Åå jeg føler sånn med deg!! Jeg har også opplevd å miste tre ganger, og så da teste positivt for fjerde gang. Umulig å tro på det! Den følelsen man får ved den positive testen... den kan nesten ikke forklares, og iallefall ikke forstås av andre som ikke har opplevd noe lignende. Men jeg kom meg igjennom den fjerde gangen der, og fikk en nydelig skatt som var verdt alt. Og det skal du også! Vi må bare ta èeen dag om gangen.

Takk! Det letter litt❤️ fikk 2-3 på ukeindikator i dag (4+2) hvertfall så det virker jo muligens lovende😅🤞🏼 Sist graviditet fikk jeg 2-3 da jeg var litt uti uke 6, så er spent på å teste igjen om en ukes tid 😬 Men er mye negative tanker om dagen, og frykt for graviditet utenfor livmoren, ny SA/MA osv 🤯😫

Denne gangen har jeg fått Lutinus som skal tas til uke 10 ca, så det er hvertfall en liten trygghet selvom det ikke er dokumentert at det hjelper 😅

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Takk! Det letter litt❤️ fikk 2-3 på ukeindikator i dag (4+2) hvertfall så det virker jo muligens lovende😅🤞🏼 Sist graviditet fikk jeg 2-3 da jeg var litt uti uke 6, så er spent på å teste igjen om en ukes tid 😬 Men er mye negative tanker om dagen, og frykt for graviditet utenfor livmoren, ny SA/MA osv 🤯😫

Denne gangen har jeg fått Lutinus som skal tas til uke 10 ca, så det er hvertfall en liten trygghet selvom det ikke er dokumentert at det hjelper 😅

Samme termin som meg! :) Håper den sitter! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...