Lærerstudent97 Skrevet 24. juli 2020 #21 Del Skrevet 24. juli 2020 B1 😅😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #22 Del Skrevet 24. juli 2020 1 minutt siden, Lærerstudent97 skrev: B1 😅😊 Oppdatert 👍 Velkommen hit! Så utrolig stas med første... det er virkelig en helt egen tid. Jeg liker veldig godt å gå gravid, men det blir aldri som den aller første gangen. Helt spesiell! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærerstudent97 Skrevet 24. juli 2020 #23 Del Skrevet 24. juli 2020 Takk! Håper det er sant 😅 Sliter med utrolig mye kvalme hele dagen, så det er ikke veldig stas om dagen🙈 Er allerede 7+1 så håper det kan gi seg etterhvert. Men det er en veldig spennende tid! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. juli 2020 Forfatter #24 Del Skrevet 24. juli 2020 47 minutter siden, Lærerstudent97 skrev: Takk! Håper det er sant 😅 Sliter med utrolig mye kvalme hele dagen, så det er ikke veldig stas om dagen🙈 Er allerede 7+1 så håper det kan gi seg etterhvert. Men det er en veldig spennende tid! 🥰 Veldig! Vi er veldig tett vi da, termin med bare en dag mellomrom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 25. juli 2020 #25 Del Skrevet 25. juli 2020 Jeg sliter utrolig mye med angst med tanken på SA/MA. Det er nesten som jeg ikke kan tenke på noe annet. Har lagt merke til at symptomene har blitt litt mindre. Mindre kvalme, litt mindre trøtthet. Er det noen som hadde det slik med en vellykket graviditet? Jeg har blitt fortalt at man skal ha ekstra sterke symptomer når man er gravid med 2, men synes ikke at det er slik for meg. Jeg blir såvidt litt kvalm om morgenen eller når jeg ikke har spist noe på en stund. Har tidlig UL time på tirsdag (7+2), men hver dag føles som kun venting på UL time og tankene klarer ikke å fokusere på noe annet 😣 Er vel delvis fordi vi vet at alt er avhengig av dette svangerskapet. Vi har allerede prøvd i 2.5 år og hvis dette ikke lykkes har vi igjen ikke økonomi til å gjøre noe som helst annet i livet (IVF koster 100 000 hver 6 måneder for oss). Noen som har tips til hvordan jeg kan takle denne situasjonen? Eller beroende erfaringer å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #26 Del Skrevet 25. juli 2020 Åh føler med deg @Avianna Jeg hadde det veldig likt i mitt forrige svangerskap. Litt forhistorie: Vi startet å prøve på nr.3 og jeg ble raskt gravid. O lykke! Men det ble en SA i uke 6. Fryktelig trist, men jeg ble gravid igjen rett etterpå. Litt redd for SA, men slo meg helt til ro når jeg var over de tidlige ukene. Var på en UL i uke 9 også som så helt fin ut, og så begynte jeg å kjenne liv så smått. Men ny UL i uke 14 var nedslående, med organsvikt der det var uforenelig og jeg måtte abortere. Tiden etter dette var selvsagt grusomt. Noen måneder senere ble jeg gravid igjen, men det ble en SA i uke 5. Men også denne gangen ble jeg gravid igjen rett etterpå. Så da sto jeg der da, med min fjerde positive graviditetstest på et drøyt år, og hva jeg følte da kan nesten ikke beskrives. Iallefall ikke lykke. Bare ren og skjær frykt. Angst. Jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle komme meg igjennom tiden fremover. Jeg var rett og slett redd for alt. Det første som måtte skje var at jeg ble sykemeldt fra jobb. Jeg klarte ikke å fungere etter den testen. Noen tenker kanskje at man burde jobbe for å få tankene på noe annet, men mine tanker klarte ikke å konsentrere seg om noe annet. Så de to første månedene var jeg 100% sykemeldt, og etter det 50% ut svangerskapet. Jeg husker denne tiden som en veldig tåkete tid, og jeg vet ikke om jeg har fryktelig mange råd til hvordan man skal gripe den fatt. Men det er noen momenter da. Jeg måtte få dagene til å gå så raskt som mulig, derfor sov jeg mye. Og for å klare det måtte jeg bli sliten, så da trente jeg mye. Jeg som aldri har vært noe treningsnarkoman, tvert i mot alltid slitt med å komme meg to turer i uken - begynte å gå fire ganger i uken. Deltok på masse gruppetimer, spesielt aerobic og slikt der jeg måtte slippe tankene opp og faktisk tenke på trinnene. Da ble jeg sliten på kvelden, la meg tidlig, og sov lenge på morgenen. En annen ting var å sysselsette meg med en hobby. I mitt tilfelle ble denne "hobbyen" litt vel spesiell, for det ble rett og slett bryllupsplanlegging. Dato for bryllup var satt lenge før jeg ble gravid, så den sto ennå og jeg fast bestemt på å gjennomføre. Hvis jeg ikke skulle få baby så skulle jeg jammen meg få bryllup.... Så jeg dykket ned i detaljplanlegging, pynt, laget invitasjoner o.l. Så det hjalp noe, så om du har noe håndarbeidhobby e.l så kanskje tiden går raskere... Og ellers så var det viktig å sette seg små mål i hele svangerskapet. Det var nytteløst for meg å se for meg at det skulle komme en baby på slutten der. Det klarte jeg ikke å tro på. Men jeg måtte tro og håpe på neste lille skritt fremover. Hovedsaklig ultralyder. Bare se frem til UL i uke 6 slik at hjerteaktivitet kunne sees. Telle dager ned til det. Men dagen etter den ultralyden var jeg jo like redd igjen, så da måtte jeg se frem til neste. Fikk nesten månedlige ultralyder de to første trimestrene. Husker at etter ordinær ultralyd begynte jeg å slappe litt mer av og ikke være like redd. Men angsten for å miste babyen i svangerskapet slapp aldri taket helt før jeg holdt babyen i armene mine. Du snakker om symptomer og dette kjente jeg også på, som bare hjalp til å forsterke frykten min. Nettopp fordi at med nr. 1 og 2 var jeg veldig dårlig i svangerskapet og kastet mye opp. Mens med nr.3 her som jeg snakket om var jeg utrolig oppegående. Ikke kvalm èn dag. Det hjalp ikke akkurat på abortangsten. Men det viste seg jo å være helt ubegrunnet frykt. Så ingen tvil om at man kan være symptomfri og ha et vellykket svangerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 25. juli 2020 #27 Del Skrevet 25. juli 2020 @Amatariel takk for at du deler historien din, den høres jo også veldig tung ut, vet ikke hvordan du klarte å gå gjennom alt dette 🧡 det kreves en viss styrke! Jeg er faktisk også midt i bryllupsplanlegging, noe som har hjulpet en del. Kanskje jeg bør ta det opp enda mer for å få tiden å gå, selv om datoen ikke er til juni neste år 😆 Kjenner meg igjen i det du sier med jobben, har tatt en uke fri, men vurderer å ta 50% sykemelding fra neste uke siden jeg rett og slett ikke klarer å fokusere (og er ganske trøtt i tillegg). Jeg tør ikke å bevege meg veldig mye siden jeg hadde en uke med blødninger forrige uke. Legen sa at jeg skal holde meg i ro og ikke gjøre noe som helst som kan anstrenge meg. Så sitter hovedsakelig på sofaen og håper bare for tiden å gå fortere. Jeg tenker jeg skal gjøre det du sa og ta UL hver måned for å ha noen datoer som jeg kan telle ned til. Takk for tipset 😊💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. juli 2020 Forfatter #28 Del Skrevet 25. juli 2020 Åh nææ så gøy at du faktisk har bryllupsplanlegging å gjøre! 😁 Og på dagen din har du fått babyen også ♥ Jeg var temmelig gravid. Bryllupsnatten min var natt til 3.trimester startet 😄 Så ja, jeg fordypte meg i planleggingen. Surfet på ebay og kjøpte mye pynt, detaljplanla alt mulig. Hva er det du har planlagt som er klart? Dato og lokale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 25. juli 2020 #29 Del Skrevet 25. juli 2020 3 timer siden, Amatariel skrev: Åh nææ så gøy at du faktisk har bryllupsplanlegging å gjøre! 😁 Og på dagen din har du fått babyen også ♥ Jeg var temmelig gravid. Bryllupsnatten min var natt til 3.trimester startet 😄 Så ja, jeg fordypte meg i planleggingen. Surfet på ebay og kjøpte mye pynt, detaljplanla alt mulig. Hva er det du har planlagt som er klart? Dato og lokale? Dato, lokale, fotograf, hotell, sminke/hår, dekorasjon og toastmaster er bestillt. Brudekjole nesten - skal se om jeg finner en billigere først haha! Måtte ha alt klart tidlig siden alle skulle flytte bryllup til neste år pga korona 😆 Men fortsatt masse å gjøre. God måte å bruke tiden på til neste ultralyd etter tirsdag. Skal du også ta en TUL denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #30 Del Skrevet 26. juli 2020 9 timer siden, Avianna skrev: Dato, lokale, fotograf, hotell, sminke/hår, dekorasjon og toastmaster er bestillt. Brudekjole nesten - skal se om jeg finner en billigere først haha! Måtte ha alt klart tidlig siden alle skulle flytte bryllup til neste år pga korona 😆 Men fortsatt masse å gjøre. God måte å bruke tiden på til neste ultralyd etter tirsdag. Skal du også ta en TUL denne gangen? Ja da er du på god vei! Lurt, for jeg oppdaget at når det var 6-9 mnd igjen så var det alltids mange småting å gjøre som man ikke tenkte på i utgangspunktet. Anbefaler forresten hjemmelagde invitasjoner! Såå koselig å gi og få, og fin måte å bruke tiden på. Jeg skal forsøke å få tatt TUL ja. Skal til legen neste uke og håper på en henvisning. Har vurdert mye frem og tilbake om jeg skal orke å ta UL i uke 9... Gjorde jo det i svangerskapet som gikk dårlig, men der så alt fint ut i uke 9. Så har tenkt at det kanskje ikke er vits, at det ikke vil berolige meg noe. Men holde ut til uke 13 når man ser organer. Men så har jeg jo blitt litt redd MA også - ene og alene fordi det er noe jeg -ikke- har opplevd før 🙄 irrasjonalitetet i meg mener jeg må oppleve alt... Så da tror jeg det beste er en UL både i uke 9 og 13. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. juli 2020 Forfatter #31 Del Skrevet 28. juli 2020 Er det mange av dere andre som har ferie eller er tilbake på jobb igjen etter ferien? Jeg er på jobb igjen på andre uken nå etter ferien. Var utrolig trøtt og umotivert forrige uke, men nå går det bedre. Syns også det er veldig deilig at det er sommermodus på kontoret og veldig mange andre har ferie. Jeg ønsker å holde graviditeten skjult, og det er veldig enkelt når det nesten ikke er folk her 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 28. juli 2020 #32 Del Skrevet 28. juli 2020 32 minutter siden, Amatariel skrev: Er det mange av dere andre som har ferie eller er tilbake på jobb igjen etter ferien? Jeg er på jobb igjen på andre uken nå etter ferien. Var utrolig trøtt og umotivert forrige uke, men nå går det bedre. Syns også det er veldig deilig at det er sommermodus på kontoret og veldig mange andre har ferie. Jeg ønsker å holde graviditeten skjult, og det er veldig enkelt når det nesten ikke er folk her 😅 Jeg er nå tilbake på jobb første uka etter ferien - eller, tilbake og tilbake - har en datter på 8 som jeg ikke har barnevakt for, så prøver å få gjort mest mulig på hjemmekontor 🤪 Neste uke er sfo åpent igjen, da kan jeg endelig ned på kontoret igjen! Jeg er også helt vanvittig trøtt, det er litt skummelt å ha 'kontorplassen' min rett ved siden av en goood sofa... 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. juli 2020 Forfatter #33 Del Skrevet 28. juli 2020 Åh jeg kan se at den sofaen frister @M@rihøna 😅 Det er utfordringen med hjemmekontor.... jeg skal ha det i morgen. Blir bra med SFO igjen neste uke da. Men håper jobben din har forståelse for at man ikke er 100% på når man også har ansvaret for et barn i arbeidstiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 28. juli 2020 #34 Del Skrevet 28. juli 2020 1 time siden, Amatariel skrev: Åh jeg kan se at den sofaen frister @M@rihøna 😅 Det er utfordringen med hjemmekontor.... jeg skal ha det i morgen. Blir bra med SFO igjen neste uke da. Men håper jobben din har forståelse for at man ikke er 100% på når man også har ansvaret for et barn i arbeidstiden. Jeg er veldig heldig med jobben min, og sjefen min er helt super! Så det er full forståelse for at kabalen er vanskelig å få til å gå opp om sommeren 😊 Hva jobber du med..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. juli 2020 Forfatter #35 Del Skrevet 28. juli 2020 Jeg er saksbehandler i staten. Veldig mange har ferie nå på vårt kontor, men vi er to stk på jobb denne uken, så da har vi hjemmekontor annenhver dag. Noen må nesten være på huset i tilfellet det kommer en sjel inn døra her... Gleder meg allerede til hjemmekontor i morgen 😄 Sparer litt på reisetid, så da blir det litt ekstra tid i senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 28. juli 2020 #36 Del Skrevet 28. juli 2020 Det er deilig med hjemmekontor ja, kan sette alarmen på litt senere enn vanlig 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 29. juli 2020 #37 Del Skrevet 29. juli 2020 Hvilken uke er dere i, og hvilke symptomer har dere? «Savnet» kvalmen da testen viste positiv ettersom den viste at jeg var såpass langt på vei at jeg «burde» ha hatt noen symptomer. Sammenlignet da med mine to forrige svangerskap. Tok ikke mange dagene før kvalmen brått kom, og like brått som den kom, forsvant den i går. Brakk meg et par ganger etter å ha anstrengt meg litt, men that’s it.. Er rundt 7 uker på vei (vet jo ikke helt nøyaktig enda). Vet jo innerst inne at ikke alle svangerskap er like og at det ikke nødvendigvis betyr at noe er galt, men klarer ikke helt å la være å tenke den tanken heller og jeg er fæl til å sammenligne med de to forrige svangerskapene hvor jeg alvorlig talt måtte gå rundt med spypose i lomma, just in case.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. juli 2020 Forfatter #38 Del Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, Switch skrev: Hvilken uke er dere i, og hvilke symptomer har dere? Jeg er 7+5 i dag og har null symptomer. Eneste er manglende mensen og den positive testen. Er trøtt da, men det mistenker jeg å ha vært uten å være gravid også Jeg har tre barn og kan skrive under på at svangerskap er forskjellig. Med nr.1 og 2 kastet jeg opp daglig hele første trimester. Med nr.3 var jeg ikke kvalm èn dag (du kan tro jeg var bekymret da!) Men nå er jeg glad for manglende symptomer. Vet det ikke har noe å si for utfallet, og jeg nyter hver dag i vanlig form og gjør graviditeten lett å skjule også. ------------------- I dag skulle jeg egentlig ha første svangerskapskontroll, men mannen til legen har havnet i karantene, så hun følte det var tryggest å ta konsultasjonen over video. Så det ble jo ikke urin, helsekort o.l slik en kontroll skal være. Får utsette den en stund. Fikk gjort det som jeg syns er viktigst, og det var å snakke litt om småting og ytret ønske om tidlig UL. Hun sa jeg selvfølgelig skulle få det og henvisningen blir sendt i dag. Så da blir spørsmålet når jeg får time. Må bare vente på SMS-beskjed fra sykehuset. Det jeg håper er å få time i neste uke 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 29. juli 2020 #39 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) Da har jeg vært på tidlig UL i går (7+2), og alt ser bra ut 😍 vi har sett og hørt 2x bankende hjerter. Jeg sliter mye med kvalme, trøtthet og smerter i underlivet om natten (har lest dette kan være pga tvillinger og at de trenger mer plass). Har ikke tatt 50% sykemelding ennå, men vurderer det fortsatt. Har hjemmekontor, men klarer ikke å være tilgjengelig hele tiden. Har gått ut i går for å kjøpe amme-bher (bare fordi de er sååå mye mer komfortabelt og jeg får forhåpentligvis bruk for de senere 😆) og har bestilt en bbhugme pute på nett for å hjelpe om natten. Skal nå bestille kit for NIPT test fra Sverige, og har fått time for første svangerskapskontroll. Endret 29. juli 2020 av Avianna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. juli 2020 Forfatter #40 Del Skrevet 29. juli 2020 Wow det var mye kjekt Avianna! 😄 Hurra for fin UL! Visste du at det var tvillinger!? Eller bare veldig stor sjanse for dere sikkert satt inn to egg? Uansett utrolig gøy å få det bekreftet. Føles kanskje litt ekstra bra å få to når dere først har brukt så mye penger? Syns ikke det er feil om du vurderer en prosent sykemelding nei... om du har litt gradert sykemelding og hjemmekontor så klarer du kanskje å få gjort det du skal. Gøy med shopping da! 😄 Bbhugme-pute skal jeg også skaffe meg etterhvert. Var helt avhengig de siste månedene sist svangerskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå