Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bjørg, Andrea, Nellie, Sigrid, Teodor, Rafael, Arve, Oddny, Gudny, Simen, Sten.

Anonymkode: 62a14...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navn jeg aldri har likt er Veslemøy og Vetle. Synes det høres mer ut som et kallenavn/kjælenavn på barnet. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edmund, Albert, Nikoline, Severin. Men det ene navnet jeg alltid har lurt på hvordan/hvorfor hun ble kalt er Jørgine. Høres ut som at du forventet gutt og hadde valgt navnet Jørgen, men så kom det ei jente så da bare kaller vi hun Jørgine

Anonymkode: c9e1b...23d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ida er kjempefint etter min mening.

Anonymkode: 29f60...183

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker det også godt😊 Men så er vi jo alle forskjellige.

Anonymkode: e2bae...705

Godt å se at det ikke bare er helt krise 🥰 
Selv liker jeg navnet mitt godt, men er av den generasjonen hvor maaange het Ida. Hadde to i klassen min på barne- og ungdomsskole 🤪 

 

Ser det er noen her som forbinder Ida (med flere) med bitchy osv, og kan relatere dette til den ene Idaen jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen - men jeg føler ikke at hverken jeg eller hun andre er noe særlig bitchy 😅

Anonymkode: cbcbe...35c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er så inderlig mange stygge navn ute og går. Altså, beklager om du/barnet ditt eller enn det må være heter noe her, men mitt navn er også på stygge-lista så don’t worry

Gøril, Åge, Gunhild, Gøran, Elias, Svein, Therese, Stian, Dagmar, Dag, Eilert, Yngve, Sigurd, Cassandra, Charlotte, Vanessa, Liam, Oliver, Matheo, Theo, Milo/Mio, Milian, Gjert, Felix, Johan, Petter, Eldbjørg/Gudbjørg/Bjørg(Bjørg-navn), Kjellfrid/Oddfrid/Snefrid(Frid-navn), Borghild/Brynhild/Ragnhild/Magnhild(Hild-navn), Martine, Gina, Gudveig, Jenny, André, René, Ove, Ronny, Johnny, Roger, Tom/Thomas, Jon, Per, Ole, Solveig, Brita, Amelia/Emalia/Amilia også videre, Guro, Gro, Hjørdis, Vigdis(Dis-navn), Gunilla, Wenche, Helga, Hege, Torill, Dagrunn/Ingunn/Gunn-navn, Olga, Rakel, Anna, Anne, Ida, Sara, Silje, Emma, Emily, Vera, Sophia/Sofia/Sofie/Sophie, Vilde, Malin, Maylinn, Eva, Kirsti/Kjersti, Tone/Tonje, Jannicke, Cathrine, Hanne, Lene/Lena, Ingrid, Ingvild, Felicia, Oda, Frode, Bertil, William, Morten, Sokrates. Sikkert mange mange MANGE flere også, men det var dette jeg kom på nå :P Og ja da, det fins navn jeg liker også. Bare ikke typisk kjedelige, norske og topp-liste navn.

Anonymkode: 6b437...dc8

Jeg ser at du misliker navn som ender på -bjørg, -hild, -frid og -unn. Men liker du selve navnene Bjørg, Hilde, Frida og Unni?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt navn kommer aldri på verken liker eller hater-lista🤔😅

Anonymkode: 26eea...3be

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mitt navn kommer aldri på verken liker eller hater-lista🤔😅

Anonymkode: 26eea...3be

Det tyder på at du har et sjeldent navn. Hva heter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt navn kommer aldri på verken liker eller hater-lista🤔😅

Anonymkode: 26eea...3be

Mitt kom på ei "hat-liste" her nå...   :sukk:       (:fnise:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så alle som har et "dårlig" navn burde skifite det i voksen alder? Tror ikke det er så enkelt gitt.

Anonymkode: b0b19...e81

Det sa jeg ikke gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå kommer jeg endelig til å ta fatt på den store oppgaven av å endre navn, inspirert av denne tråden. 💪

Anonymkode: dda58...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, ElectricScum skrev:

Jeg er svak for alt norrønt, men dessverre er det mange heslige navn blant en del tradisjonsrike norske/norrøne navn. Vi har en del tunge, harde og strikse "hybrid-navn" hvor man et kort øyeblikk lurer på om det er et mannsnavn eller kvinnenavn. Eksempler er: Oddbjørg, Kjellaug, Kjellbjørg, Oddrun, Hildegard, Oddlaug og en rekke tilsvarende navn.

Men jeg synes det er uendelig mye verre med den jålete trenden med fjasete dobbeltnavn à la Liam Nathaniel, Leandra Cassiopeia, Salamander Fjollerina, Trutelulta Fjasinora etc. 

Noen som seriøst kaller barna sine dette? 😱 Fornavn, mellomnavn eller ei. 

Anonymkode: e2bae...705

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudveig, Oddveig, Embjørg, Åsbjørg, Eldbjørg, Rønnaug, Ragnhild, Edna. Synes det er kjærringnavn. 

Torild, Eiril, Tiril. Drittungenavn (Ikke at de som heter det er det, men jeg ser for meg slik liten jente uten oppdragelse)

Tuva, høres bare rart ut. Tube liksom? Kaviartube, maurtue... 
 

Belise, høres ut som noen som ikke klarer å si «Elise». Eller noen som skal herme etter Elise men skal ha det mer sjeldent. Elise Belise! 
 

Rebecca. Klisje novellenavn. Elskerinnenavn 😛 vet ikke hvorfor..

Rasmus, Magnus, Magnar; gubbenavn

Gunnar, gammel gris

Andrè, drittunge

Preben, bortskjemt drittunge

Glenn, fasadejeger som mistet all sin maskulinitet

(kjenner ingen med disse navnene, det er bare det jeg tenker når jeg hører de)

 

 

Anonymkode: 63324...cf1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallgrim- på Sørlandet er grim et ord for stygg. Så er som å skulle kalle sønnen sin for Hallstygg.

Hallstein- halv rusa er ikke mye bedre.

Oddbjørg og Kjellfrid- Mann eller dame?

Gunnstein og Bjørgulv- igjen mann eller dame?

Nelia Kassandra, Mio Evander osv. -For mye av alt.

Men et navn er bare et navn. Den som bærer det gjør det jo til sitt. Kjenner både en Hallstein og Gunnstein og de er kjekke menn. Tenker jo kun over navnet de første gangene man hører det. Ofte vel så kult å ha et litt rart merkelig navn som Bjørgulv enn å hete Kristian eller Jakob. Man får noe eget og mer unikt. Men kunne ikke kalt eget barn et av navnene ovenfor.

Anonymkode: 585a8...a37

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjørdis, Bjørg ol.
Guttorm og Abdul. 

 

Anonymkode: d41d3...408

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes virkelig det ikke er fint når Andrè er slengt på som mellomnavn på ellers helt toppers navn. 
 

Navn jeg ellers kommer på: Eirin, Bengt, Reidar, Robert, Jessica, Brage, Sølvi.... heldigvis er smaken som baken! 
 

 

Anonymkode: 023db...d19

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Jerry Lee said:

Jeg synes ingen navn er STYGGE, jeg. Liker selvsagt noen bedre enn andre.

Ikke navnet Godtskalk heller?

Anonymkode: 17b9c...bed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jo.  Vi har sett i utallige tråder at folk gjør det!  

Vel, jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg gjør det ikke. For meg er det fullt mulig å synes at en navn er nydelig og likevel mislike en person som heter det, og å ha veldig sansen for en person med et navn jeg finner uskjønt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...