Gå til innhold

Prøvde seg på bestevenninna mi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tenker jeg også, men er redd det blir mye å jobbe seg gjennom. sjalusi, tvil osv. Vet ikke om jeg kommer til å klare det.

Anonymkode: 1b663...d95

Herlighet, du virker som en primadonna. Denne mannen unner jeg å finne en dame som vet å sette pris på han uten sååå mye greier...

Anonymkode: 3ebf2...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja ble plutselig mannen sin feil at forholdet havarerte fordi du trykte på pause knappen ? Pause er pause, og du tar pause fordi du ikke vil ha forpliktelse, da er faktisk ikke den andre parten heller forpliktet til en dritt.

Det forandrer jo lite om det er venninen din, eller noen andre, du eier ingen, han eier ingen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutegodt skrev:

Ja ble plutselig mannen sin feil at forholdet havarerte fordi du trykte på pause knappen ? Pause er pause, og du tar pause fordi du ikke vil ha forpliktelse, da er faktisk ikke den andre parten heller forpliktet til en dritt.

Det forandrer jo lite om det er venninen din, eller noen andre, du eier ingen, han eier ingen... 

Det forandrer ganske mye om det var venninna mi... fordi hvis det var en random kvinne jeg ikke måtte se og snakke med hver dag ville det vært lettere å drite i det, ikke tenke på det... ser du ikke den? Jeg vil jo måtte ha dem begge to rundt meg, de to viktigste personene i livet mitt. Kan bli litt mer problematisk det, eller?

Anonymkode: 1b663...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det forandrer ganske mye om det var venninna mi... fordi hvis det var en random kvinne jeg ikke måtte se og snakke med hver dag ville det vært lettere å drite i det, ikke tenke på det... ser du ikke den? Jeg vil jo måtte ha dem begge to rundt meg, de to viktigste personene i livet mitt. Kan bli litt mer problematisk det, eller?

Anonymkode: 1b663...d95

Nei, overhodet ikke. Han la trolig an på henne - nettopp henne - vel vitende om at hun ville fortelle deg så en reaksjon ville komme. At du vel innså hva du går glipp av. Men, du skjønner jo ikke - så han er vel bedre tjent å gå videre så han finner en som vet å sette pris på han uten alle disse nykkene. At han har holdt ut...

Anonymkode: 3ebf2...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, overhodet ikke. Han la trolig an på henne - nettopp henne - vel vitende om at hun ville fortelle deg så en reaksjon ville komme. At du vel innså hva du går glipp av. Men, du skjønner jo ikke - så han er vel bedre tjent å gå videre så han finner en som vet å sette pris på han uten alle disse nykkene. At han har holdt ut...

Anonymkode: 3ebf2...ae9

Enig, TS har bare seg selv å takke, TS ville ikke ha forpliktelse, vel, da er han også fritatt fra forpliktelsen.. om det er vanskelig å gripe rundt, so be it! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ganske mange måter å se ting på, som jeg ikke er helt enig i.. 

Ja, han kan gjøre som han vil. Ja, det var TS som sa stopp. Å legge seg etter eksens bestevenn er likevel ikke noe sjakktrekk, og det høres ut som noe ganske unge mennesker holder på med, og tenker at de kanskje skal/må/bør tilgi. Det må man ikke. Jeg tror at det er få i seriøse, etablerte forhold som hadde gått tilbake inn i et forhold med en eks som hadde prøvd seg på ens bestevenn. En ting er å gjøre noe dumt i fylla, særlig hvis man er krisefull fordi man nettopp har blitt dumpet, men når man følger det opp dagen derpå så er det ikke bare fyllerør. Det betyr ikke at han har gjort noe han ikke har "lov" til, bare at det at han ønsker akkurat den handlingen gjør ham til en mindre attraktiv partner for TS. Jeg hadde ikke giddet å bruke masse tid på å jobbe meg tilbake til et godt utgangspunkt for et forhold med en fyr som både legger seg etter en venninne av meg og som jeg tidligere har mistet følelser for. Mitt råd er at det er på tide å gå videre. Om du velger å satse på ham på nytt, må du i alle fall tenke grundig gjennom om du faktisk savner ham, eller om du bare har sett et blaff av noe du liker ekstra godt nå som han har måttet prøve å overbevise deg om å bli. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, overhodet ikke. Han la trolig an på henne - nettopp henne - vel vitende om at hun ville fortelle deg så en reaksjon ville komme. At du vel innså hva du går glipp av. Men, du skjønner jo ikke - så han er vel bedre tjent å gå videre så han finner en som vet å sette pris på han uten alle disse nykkene. At han har holdt ut...

Anonymkode: 3ebf2...ae9

Jeg tenker det samme.

Anonymkode: 9ea70...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det ikke verre å prøve seg på venninnen din, enn å be om pause i et forhold. Begge deler skaper frykt og usikkerhet hos den andre parten. Hvem i alle dager over 14 år ber om en pause i et forhold? Hadde jeg vært ham hadde jeg nok gjort det slutt med deg idet du foreslo det. At han ikke gjorde det tyder på at han ikke har verdens beste selvfølelse, noe som forklarer litt hvorfor han prøvde seg på en jente han kjenner fra før i stedet for en fremmed. 

Synes du er feig om du holder det imot ham når det var du som fikk innvilget en pause fra ham. Begge deler er dritkjipt gjort, om han er villig til å ta deg tilbake så bør du være såpass voksen at du tilgir og glemmer også. 

Anonymkode: 332b9...14b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I mine øyne er det ikke verre å prøve seg på venninnen din, enn å be om pause i et forhold. Begge deler skaper frykt og usikkerhet hos den andre parten. Hvem i alle dager over 14 år ber om en pause i et forhold? Hadde jeg vært ham hadde jeg nok gjort det slutt med deg idet du foreslo det. At han ikke gjorde det tyder på at han ikke har verdens beste selvfølelse, noe som forklarer litt hvorfor han prøvde seg på en jente han kjenner fra før i stedet for en fremmed. 

Synes du er feig om du holder det imot ham når det var du som fikk innvilget en pause fra ham. Begge deler er dritkjipt gjort, om han er villig til å ta deg tilbake så bør du være såpass voksen at du tilgir og glemmer også. 

Anonymkode: 332b9...14b

Ding ding ding ding! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tilgir og bestemmer deg for å satse på han, hvordan ser forholdet deres og livet ditt ut om 1, 5, 10 år? Vil du noen gang stole 100 % på han sammen med venninna di igjen? Vil dere kunne omgås «normalt», dele opplevelser og opp og nedturer uten at dette ligger og gnager i bakhodet? Når du står ved alteret i ditt eget bryllup med kjæresten på ene siden og venninna di som forlover på andre siden, klarer du å ikke bli truffet av tanken om at «han synes hun er digg og kunne høvlet over henne om han fikk sjansen»..?

Anonymkode: b6d23...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du tilgir og bestemmer deg for å satse på han, hvordan ser forholdet deres og livet ditt ut om 1, 5, 10 år? Vil du noen gang stole 100 % på han sammen med venninna di igjen? Vil dere kunne omgås «normalt», dele opplevelser og opp og nedturer uten at dette ligger og gnager i bakhodet? Når du står ved alteret i ditt eget bryllup med kjæresten på ene siden og venninna di som forlover på andre siden, klarer du å ikke bli truffet av tanken om at «han synes hun er digg og kunne høvlet over henne om han fikk sjansen»..?

Anonymkode: b6d23...4e8

Der sa du det, det er akkurat det jeg tenker også. Tenker det er nestem umulig å legge det helt bak seg i og med at hun er en så stor del av livet mitt ja. Nå er det egentlig det dette handler mest om. 

Anonymkode: 1b663...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😅 Fyren er keen på venninnen din som du har et godt forhold til! Bare slå opp  

Anonymkode: 9363f...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Der sa du det, det er akkurat det jeg tenker også. Tenker det er nestem umulig å legge det helt bak seg i og med at hun er en så stor del av livet mitt ja. Nå er det egentlig det dette handler mest om. 

Anonymkode: 1b663...d95

Gjør fyren en tjeneste og avbryt pausen til permanent over, så finner han noen som behandler han skikkelig i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo fint for deg at han prøvde seg på noen og at du fikk umiddelbar tilbakemelding.  Nå kan du skyve all skyld over på han for at det ble slutt så slipper du å dumpe han på grunn av din egen "what-to-do-følelse", selv om det egentlig var du som ønsket en pause.  Dette går du seirende ut av!  Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...