Gå til innhold

Prøvde seg på bestevenninna mi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har vært sammen i 2 år. Han har vært en flott kjæreste, det er heller jeg som har vært litt usikker på mine følelser for han. Derfor ville jeg ha en pause i forholdet for å tenke over ting. Så langt så godt.

Så fikk jeg beskjed fra bestevenninna mi om at hun hadde møtt han ute på byen og prøvd seg på henne (han var ikke full) samt sendt masse meldinger til henne dagen etter der han prøvde å avtale dater osv... dette foregikk helt til hun ba han stoppe. Hun sa fra til meg også.

Etter at jeg konfronterte han med det sier han at han angrer seg, vil fikse forholdet til meg, noe jeg også godt kunne tenkt meg, men det ble jo straks ganske komplisert nå etter at dette skjedde. Han var veldig klar over hvor close vi er og at vi har et langvarig vennskap bak oss. Han sier han følte seg avvist og alene og at dette er mye av grunnen til at det skjedde.

Jeg er usikker på hvordan jeg skal tenke rundt dette. Hvordan ville andre håndtert denne situasjonen? Jeg føler jo at om hun ikke hadde avvist han, så ville han fortsatt med henne og dumpet meg. Og han måtte kanskje forstå at dette var spikeren i kista for meg og han? Og jeg lurer på om grunnen til at han nå vil ha meg igjen er at muligheten med henne forsvant.

Anonymkode: 1b663...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han gjorde deg en tjeneste og viste for godt at han er et nek som ikke fortjener å være i forhold med deg. Magefølelsen og usikkerheten din hadde rett, når etter så tidlig som 2 år prøver seg på bestevenninna di? 

Dump. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, isbre skrev:

Han gjorde deg en tjeneste og viste for godt at han er et nek som ikke fortjener å være i forhold med deg. Magefølelsen og usikkerheten din hadde rett, når etter så tidlig som 2 år prøver seg på bestevenninna di? 

Dump. 

Ja, det er det magefølelsen min vil også. Men så unnskylder jeg han med at han var deppa osv...men jeg ser jo nå mens jeg skriver også at dette ikke... holder. Men han VAR veldig ok da vi var sammen, jeg var aldri i tvil om hans følelser for meg, han stilte opp uansett hva jeg gjorde osv. Han sier at han følte at han ikke betydde noe som helst for meg og at jeg ikke brydde meg om hva han gjorde uansett. Fint med innspill, takk skal du ha.

Anonymkode: 1b663...d95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det magefølelsen min vil også. Men så unnskylder jeg han med at han var deppa osv...men jeg ser jo nå mens jeg skriver også at dette ikke... holder. Men han VAR veldig ok da vi var sammen, jeg var aldri i tvil om hans følelser for meg, han stilte opp uansett hva jeg gjorde osv. Han sier at han følte at han ikke betydde noe som helst for meg og at jeg ikke brydde meg om hva han gjorde uansett. Fint med innspill, takk skal du ha.

Anonymkode: 1b663...d95

Det blir neppe bedre derfra, vær glad for at det er relativt tidlig. Tror det er mer tungt å komme ut av vanen, men han blir definitivt til å være utro videre hvis allerede som 2 år frem i tid, med bestevenninna di? Føler at de som blir bedratt i forhold søker unnskyldninger eller forklaringer, men det er aldri sunt nok uansett. Jeg er f eks meget deprimert og drar på ukentlig terapi og medisiner, det motsier mye - som deprimert ville jeg aldri klart å finne noen. 

Synes du må drøfte det for deg selv, for ut ifra erfaring.. Når folk kommer med gode argumenter hvorfor det ikke går - kommer man med unnskyldninger eller potensielle forklaringer. Synes du fortjener bedre, tror for det beste er å ta avstand en periode uansett før du tar en avgjørelse. Det er mye informasjon og tilvenningssak å gå fra 'kjærester' til 'fyren som prøvde seg på bestevenninna'. 

Ønsker deg det beste, og tenk NØYE gjennom, gi tid, vær litt alene, snakk med folk du kjenner og kan støtte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Syns synd på han jeg. Du ville ha pause, fordi DU var usikker på følelsene dine. Han var en bra kjæreste, skriver du. Syns ikke det var så ille det han gjorde. Venninna di, eller ei. Hadde vært tusen ganger verre om det var venninnen din som sjekket opp HAN. 

Ja, er dame selv, om det har betydning;)

Anonymkode: 6b309...825

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Syns synd på han jeg. Du ville ha pause, fordi DU var usikker på følelsene dine. Han var en bra kjæreste, skriver du. Syns ikke det var så ille det han gjorde. Venninna di, eller ei. Hadde vært tusen ganger verre om det var venninnen din som sjekket opp HAN. 

Ja, er dame selv, om det har betydning;)

Anonymkode: 6b309...825

Takk for dette innspillet også. Ja, han angrer seg veldig og er villig til å gjøre alt for å ordne opp, men er vanskelig da. Det hadde vært enklere om det var en dame jeg ikke måtte ha i livet mitt, ikke sant. Jeg vet ikke om dette er et tegn på at han har dårlig dømmekraft generelt.

Anonymkode: 1b663...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Syns synd på han jeg. Du ville ha pause, fordi DU var usikker på følelsene dine. Han var en bra kjæreste, skriver du. Syns ikke det var så ille det han gjorde. Venninna di, eller ei. Hadde vært tusen ganger verre om det var venninnen din som sjekket opp HAN. 

Ja, er dame selv, om det har betydning;)

Anonymkode: 6b309...825

Tull, hun var ærlig hele veien - og det er bra(!). Han har mulighet å slå opp og gå videre, istedenfor at hun skal late som? Han var en dust som prøvde seg på bestevenninna. Man skylder ingen forhold, men man kan prøve - og kommunikasjon er sunt (iallefall ærlighet) - derfor ikke synd på vedkommende. Hilsen kvinne også om det har betydning ;)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, isbre skrev:

Tull, hun var ærlig hele veien - og det er bra(!). Han har mulighet å slå opp og gå videre, istedenfor at hun skal late som? Han var en dust som prøvde seg på bestevenninna. Man skylder ingen forhold, men man kan prøve - og kommunikasjon er sunt (iallefall ærlighet) - derfor ikke synd på vedkommende. Hilsen kvinne også om det har betydning ;)

 

Jeg tenker i hvertfall at om han ville ha meg tilbake... så er det en veldig dårlig ide å prøve å sjekke opp akkurat henne.  OG han var helt edru og forsøket pågikk helt til han ble stoppet.

Anonymkode: 1b663...d95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker i hvertfall at om han ville ha meg tilbake... så er det en veldig dårlig ide å prøve å sjekke opp akkurat henne.  OG han var helt edru og forsøket pågikk helt til han ble stoppet.

Anonymkode: 1b663...d95

Enig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle fisk i havet, så prøvde han seg på bestevenninna di??? Det hadde jeg følt var både respektløst og turned off. Faktisk spikeren på kista. "Buhuuu, du dumpa meg, så nå skal jeg stjele venninna di fra deg så du også får det vondt".

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jo at om hun ikke hadde avvist han, så ville han fortsatt med henne og dumpet meg. Og han måtte kanskje forstå at dette var spikeren i kista for meg og han? Og jeg lurer på om grunnen til at han nå vil ha meg igjen er at muligheten med henne forsvant.

Nei.

Det er hun som er substituttet for deg, ikke omvendt. Det er deg han helst vil ha, ikke henne. 

Hun minnet han vel om deg, da..

Anonymkode: 9ea70...6c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, isbre skrev:

Han gjorde deg en tjeneste og viste for godt at han er et nek som ikke fortjener å være i forhold med deg. Magefølelsen og usikkerheten din hadde rett, når etter så tidlig som 2 år prøver seg på bestevenninna di? 

Dump. 

Det er vel heller TS som ikke fortjener å være i et forhold, når hun dumper mannen sin? 

Anonymkode: 9ea70...6c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han var så klar over at dette var din bestevenninne så var vel oppførselen hans slik at han desperat prøvde å få en reaksjon fra deg ved at hun nettopp ville fortelle deg.. At du skulle bli litt sjalu og skjønne hva du er i ferd med å miste. 

Jeg synes vel du er den usikre og litt vanskelige her, som vil ha pause men egentlig ikke likevel. Kanskje han rett og slett er tjent med å gå videre han, om du alltid er så usikker og storforlangende. Og - vet du i det hele tatt hva du er ute etter? Eller bare der at du vet hva du ikke liker når du ser det?

Glem det med venninnen din og sett deg ned og virkelig tenk over hva du ønsker fremover og om dette er en mann du kan/bør la gå. Vær i så fall ærlig med han, om du går, men ikke skyld på dette med venninnen din!

Anonymkode: 3ebf2...ae9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har vært sammen i 2år. Du tar pause å forventer at han skal sitte pent å pyntelig på en stol å vente på at du finner ut at du går videre? Er ikke sånn det der fungerer...

Grunnen til at han prøvde seg på veninna di er vel at han har problemer med å sjekke, der hadde han en relasjon fra før å synes sikkert hun var pen. Ganske douchbag men mulig han ville gjøre deg sjalu også..

Anonymkode: e8ffe...247

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min og jeg har vært sammen i 2 år. Han har vært en flott kjæreste, det er heller jeg som har vært litt usikker på mine følelser for han. Derfor ville jeg ha en pause i forholdet for å tenke over ting. Så langt så godt.

.......................

Anonymkode: 1b663...d95

Hva ligger i begrepet pause?  Å gå hver til sitt klosterliv for å meditere, eller leve et vanlig liv og utforske andre muligheter?

Han prøvde seg ikke på venninna di fordi hun er venninna di.  Han prøvde seg på henne fordi hun nikket og smilte da han dukket opp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andysowhat

Utroskap er et tegn på at forholdet er dårlig. Utroskap er ikke det som gjør forholdet dårlig. Viktig å vite forskjellen. 

Forholdet deres er dårlig som du sier. Du gadd ikke å comitte deg til han og han føler seg forlatt i et forhold hvor poenget er å være close. Men det er en løgn om dere var close om det ikke var noe comittment der sant at dere tok pause som ikke skaper mer nærhet i første omgang. Pause er heller en langtids løsning. Spør du meg høres dere uerfaren ut. Du har ikke giddi å comitte deg og det har vært med på å gjøre forholdet dårlig. Han har ikke vist hvordan han håndterer dårlige følelser i et forhold, og falt for fristelsen å date noen som faktisk snakket og returnerte meldinger. Noe du ikke gjør. vips badabom. Utroskap. 

 

Personlig mener jeg at du kan trygt comitte deg, i bytte med at han lærer å oppføre seg når forholdet går gjennom dårlige perioder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min kjæreste lå med venninna mi to dager etter jeg gjorde det slutt. Jeg ble likevel sammen med han igjen. Dummeste valget jeg har tatt. Etter det har han: sovet med andre jenter på nach og løyet om det, betalt for å runke til damer via nettet, prøvd seg på venninna mi igjen. Dumper han igjen nå, og tar han aldri tilbake igjen! 

Anonymkode: b601a...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller TS som ikke fortjener å være i et forhold, når hun dumper mannen sin? 

Anonymkode: 9ea70...6c5

TS her. Det kan være et poeng dette også. Som sagt har han vært en veldig bra kjæreste, det er jeg som har vært "den ustabile". Aldri utro altså...men opp og ned, frem og tilbake. Mange menn ville gått på grunn av dette over så lang tid. Men ja, så gikk denne bomben med venninna mi da.

Anonymkode: 1b663...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det kan være et poeng dette også. Som sagt har han vært en veldig bra kjæreste, det er jeg som har vært "den ustabile". Aldri utro altså...men opp og ned, frem og tilbake. Mange menn ville gått på grunn av dette over så lang tid. Men ja, så gikk denne bomben med venninna mi da.

Anonymkode: 1b663...d95

Kanskje det var den smellen som skulle til, før du begynner å ta forhold seriøst?

Anonymkode: 9ea70...6c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det var den smellen som skulle til, før du begynner å ta forhold seriøst?

Anonymkode: 9ea70...6c5

Det tenker jeg også, men er redd det blir mye å jobbe seg gjennom. sjalusi, tvil osv. Vet ikke om jeg kommer til å klare det.

Anonymkode: 1b663...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...