Gå til innhold

Enkel mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pølser med thai curry saus, kokosmelk, ris og grønnsaker. Tar bare 5 minutter.

Pølse i brød med chili aioli

Sushi med spicy mayo

Rundstykker med noe godt pålegg på. Noe av det beste jeg vet så jeg har en tendens til å overspise.

Supper av noe slag, gjerne soppsuppe siden samboer ikke liker det

Taco med pølser istedenfor kjøttdeig

Take away Peppes pizza

 

 

Anonymkode: 3610b...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står det endel om i tråden om middag.   😀

Veit ikke om jeg gidder gjenta det samme i 8 ulike tråder, altså.    :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne:

gronn--frisk-sommerens-salat-kit.png?wid

Med avokado, peppermakrell, kokte egg eller laks.

Min nye favoritt når jeg vil ha et kjapt måltid.

 

Sushi eller kebab når jeg vil ha det superenkelt. Men kun kebab herfra:

4d288900-3b4b-498b-8ca4-7b5e329c267f?fit

Endret av Chuck
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri eller kanelboller
Pizza, ferdig eller av ferdiglaget bunn og fyll
Pølser med lomper og sprøstekt løk
Ingenting
Bananer
Yoghurt

Anonymkode: 27e33...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Det står det endel om i tråden om middag.   😀

Veit ikke om jeg gidder gjenta det samme i 8 ulike tråder, altså.    :)

"Forsåvidt enig, men du behøvde ikke være så krass og spydig"  😄 (sorry ass, kunne ikke dy meg ;))  

Anonymkode: ebe03...1d4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Det er såpass ja... enkel mat

Anonymkode: 54214...76d

Jeg tenker litt det samme. 😄

Men det lønner seg å ha noen standardretter du nesten kan lage i søvne; kanskje det er sånn for den du siterte.

Anonymkode: f5e0a...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har det travelt og/eller ikke gidder styre så mye: Steke skinke (eller hva annet kjøtt jeg har i kjøleskapet) i en wokpanne med det jeg har av grønnsaker, og koker hurtigris ved siden av. Noen ganger har jeg oppi vineddik, soyasaus og litt fond i mens jeg steker, andre ganger spiser jeg bare med kryddersmør.
For meg er enkel mat noe som tar under ti minutter å lage, og med max to gryter/panner.

Hvorvidt jeg er alene har ikke noe å si for hva jeg lager egentlig, bor alene så kan fint bruke en lørdags ettermiddag på kjøkkenet for å lage meg noe skikkelig digg som krever mye arbeid.
 

Anonymkode: 2b9e2...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150g salma i tynne skiver. Litt avocado. En vårløk. Ingefær. Agurk/reddiker/løk...det jeg har. Og soyasaus. 

2 fiskekaker med dampet brokkoli

En fiskefilet i folie, med det jeg har av grønnsaker, og diverse urter, litt hvitvinseddik og olje. 

Fritatta - ovnsbakt omelett med det jeg har av grønnsaker

Kyllingsuppe. Freser løk, hvitløk, chili og ingefær. Har på kyllingbuljong og litt matfløte. Litt spisskummin, paprika og gurkemeie. Har oppi bønnespirer, gulrot, aspargesbønner.... egentlig det jeg har som passer, og lar det trekke litt. 

Hver rett tar meg maks 5 minutter i tilberedning. Og har ingredienser som jeg alltid har i kjøleskap/fyser. 

Anonymkode: b107d...b76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quesedillas er fantastisk enkelt. Kjøp hvetetortillas (rema sine prima passer utmerket), smør på kremost (det gjør smaken fantastisk- helst en type med urter), ha på ønsket fyll, gjerne restemat (grillet kylling, paprika, rødløk og cherrytomater er min favoritt), riv over litt ost på ene halvdelen hvis du vil ha det ekstra snacksy, klapp igjen og stek noen minutter på hver side i tørr panne :)

Anonymkode: 4d238...85b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg to wraps igjen etter jeg hadde taco en dag, så da kuttet jeg bare opp litt agurk, paprika, løk og tomat.så hadde jeg på tre skriver med skinke, litt ost, BBQ-saus og litt rømme.

Noen ganger steker jeg bare fiskekaker og løk og damper noen grønnsaker.

Fiskepakke er jo også enkelt. Og det blir lite rot. Ha f.eks squash, paprika, rødløk og gulrot i folie og legg fisken opp på med litt pesto eller rømme.

Syns også det går relativt kjapt å lage pølsegrateng. Kok makaroni, lag hvit saus og skjær opp det du vil ha i. Da har man jo gjerne middag i noen dager også.

Omelett er jo også kjempeenkelt og man kan jo ha alt mulig i.

Eller så kan du kjøpe ferdige pannrkaker. De kan jo bare varmes. Jeg syns det er kjempegodt å ha fetaost på pannekaker.

Anonymkode: 9d1c1...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Forsåvidt enig, men du behøvde ikke være så krass og spydig"  😄 (sorry ass, kunne ikke dy meg ;))  

Anonymkode: ebe03...1d4

Touché!    😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok med grønnsaker,marinert tofu,fullkornsnuddler vendt i en digg saus :)

Anonymkode: 8da0a...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har perioder hvor jeg fysisk ikke klarer å lage mat. Dager jeg har overskudd lager jeg STORE porsjoner med vårruller, lapskaus, gryteretter og lignende som jeg fryser ned. Da tar jeg opp porsjoner til dager jeg ikke klarer å lage mat og varmer opp i mikro/ovn/airfryer. 

Anonymkode: 9cedd...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går ofte i pasta.
- Spaghetti, kjøttdeig og posesaus.

- Pastaskruer med pesto, fetaost, kuttet småtomat og agurk.

- Pasta aglio e olio, altså spaghetti med hvitløks- og chiliolje. Toppet med STOR mengde revet parmesan. 

Er også blitt storfan av denne hvis jeg vil legge litt ekstra penger i måltidet:
Kjøper focaccia fra frysedisk og ferdigstekt kyllingkjøtt (kjølevare som er ment til salater osv), som jeg lager et smørbrød utav med aioli, sprøstekt bacon, tomatskiver, salat og løk. I og med at bacon er det eneste som må stekes (focaccia’n varmes bare opp noen minutter i ovn), går det svært raskt å lage. 

Anonymkode: b6ea3...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lagde jeg middag til kun meg selv, for en gang skyld :)  Da ble det wok med laks og en sterk saus.

Anonymkode: c9125...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2020 den 22.08, AnonymBruker skrev:

I dag lagde jeg middag til kun meg selv, for en gang skyld :)  Da ble det wok med laks og en sterk saus.

Anonymkode: c9125...7d5

Hørtes kjempegodt ut! :) 

Anonymkode: 928ca...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Er jeg alene,noe jeg sjelden er,blir det frossenpizza eller grøt fra Fjordland. Enten rømme eller byggryn

Anonymkode: 617cf...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en pose chips eller fjordland om jeg er veldig trøtt og lat. 
Merkelig at jeg klarer å holde vekten.

Anonymkode: c3a6e...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...