Gå til innhold

Enkel mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva liker du å spise hvis ikke gidder å styre så mye, er alene eller har det travelt? 

Anonymkode: 928ca...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laks med bulgursalat, kyllingsalat, baktpotet, grønnsakssuppe med pølser(lapskausblanding), hamburger, stekt ris( gjerne om jeg har rester) eller omelett. 

Anonymkode: 1de7c...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossenpizza, pølser og lompe, speilegg med eller uten bacon, ostesmørbrød, Fjordlands, ferdigkjøpt salat, kanskje har jeg noe fra i går...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg alene hjemme går det i hvit pizza laget med ferdig bunn, kantareller og bacon, en enkel pastarett laget med creme fraiche, italiensk salami og noe grønnsaker fra kjøleskapet eller salat.

Anonymkode: cb190...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dutch baby ovnspannekake, som jeg fyller med det jeg finner i kjøleskapet: https://www.bonappetit.com/recipe/savory-dutch-baby

Evt ovnsbakt hvit fisk i form i ovnen med squash, små gode tomater og olivenolje, pluss litt sitron, urter på toppen, godt brød og god vin.

Anonymkode: dfdb8...98a

Det er såpass ja... enkel mat

Anonymkode: 54214...76d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pølser i lompe med rekesalat, ketsjup og sennep 🙂 eller enkel salat med fetaost 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker torsk og grønnsaker, veldig raskt, enkelt, sunt og godt. 

Anonymkode: c431a...152

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye alene pga. kjæreste som jobber offshore. Lager ofte en pastasalat/lasagne/gryterett/grateng som jeg har et par dager. Ellers går det mye i ulike pastaretter, ulike salater, pitabrød/tacolefser med div fyll. Om jeg vil ha det skikkelig enkelt hiver jeg kanskje inn en restorante pizza eller Findus fiskegrateng i ovnen. Eller pytt i panne (enten frossen eller av rester) :)

Anonymkode: 39809...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er såpass ja... enkel mat

Anonymkode: 54214...76d

Ja? 

Begge retter tar maks 20 min, og krever kun én panne/form. Jeg antar "enkel" ikke skulle bety billig, eller noe som smaker dritt? :vetikke: 

Anonymkode: dfdb8...98a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok. Det blir ikke stort lettere. Ferdig kuttet grønnsaker og woksaus fra butikken. Litt kylling eller laks. Noen nudler. Det tar maks 15-20 min.  

Anonymkode: 3c6fd...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag stekte jeg et stykke laksefilet med litt krydder på, servert med litt kokt pasta.

Veldig enkelt og lett å lage :) 

Anonymkode: 8faf0...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestiller som regel mat fra den lokale thaiplassen, de har kun take-away men koster som regel mindre enn å kjøpe full middag til voksen i butikk (140 per pers) og har barnemeny (kanskje 60 per barn). Fint å slippe oppvask er det og.

Anonymkode: 754f4...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salma laks med wasabi, chili majones, soja saus og litt opphakket vårløk. Metter masse og lenge:) sjeldent alene, ikke så ofte jeg får hatt det til middag. Men så fort jeg er det, velger jeg dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøper tortilla og lager wraps med ferdig kylling. Kylling, grønsaker, rømme og sweet chili. 

Anonymkode: d913d...2a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen lagde jeg en superenkel, men opprinnelig middag som krever en del ulike ingredienser. 

Lagde Tom kah gai. Kjøpte ferdig paste fra en innvandrerbutikk. Den skal blandes med vann og kokosmelk. Også har man i de grønnsaker og kjøtt man ønsker. Hadde liggende en boks med wok-grønnsaker og salatkylling. Var bare å hive grønnsakene og salatkyllingen oppi og vips så var det ferdig! Tok maks 10min. 

Ellers kan man lage ulike nudler med grønnsaker og kjøtt. Enten med ferdig marinade/saus eller om man har oystersaus, soyasaus, hoisinsaus, sesamolje, fiskesaus, sitron/lime osv så tar det ikke så lang tid å mikse en saus. 

Ellers er ulike former enkle. Legge grønnsaker og potetbåter i en ildfast form og så legge fisk/kylling/koteletter osv oppå. Inn i ovnen. Lite arbeid. 

Jeg liker best ferske grønnsaker. Men for å spare tid så kan man en dag kutte opp i biter og ha i poser/bokser i kjøleskapet. Så er det bare å ta frem ønskede grønnsaker. 

Anonymkode: 61893...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Leste ikke alt. Så kommenterte generelt. 

Da jeg bodde alene gikk det en del i rundstykker med godt pålegg. F.eks laks og eggerøre eller roastbiff med alt av tilbehør. Lagde også omelett, speilegg og bacon, pytt i panne, fiskegrateng, ferdig pai, lefseruller (delte i to og ikke flere mindre biter), supper, ostesmørbrød.  

Nå er jeg sjeldent alene. Men hvis jeg er så lager jeg noe som samboer ikke liker så godt. Men ikke alltid det er enkle retter.  Men av de enkle rettene så er det disse:

Moser avokado. Blander med litt rømme, lime, chilli, hvitløk (av og til krydder), salt og pepper og topper med ferdigpillede reker. 

Bakt potet eller søtpotet. Tar jo tid i ovnen, men er ikke mye å styre med. Litt rømme, mais, krydder og skinke i (bacon om jeg gidder å steke). 

Omelettmuffins. F.eks med spinat, skinke, ost og brokkoli. 

Hjemmelaget spinatsuppe med egg

Ellers blir det gjerne skiver med egg og kaviar, speilegg, rekesalat, ost/skinke/salat

Ellers jeg dropper middagen og spiser meg kvalm på chips og godteri. 

 

Anonymkode: 61893...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange fine svar! :) 

Anonymkode: 928ca...325

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...