Gå til innhold

Lavkalori - dine beste «triks»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nudler har ikke lite kalorier, det er beregnet etter 100g ferdig vare, ikke tørr - altså blir det en del kcal ut av en pakke. Tror det ligger på ca 400 kcal. 

Anonymkode: 0cec8...8ba

What ! 😱

Jeg la det inn i lifesum (scannet strekkode) og fikk opp 44 kcal!

Anonymkode: 40b01...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette opplegget skal du leve med resten av livet? Hva gjør du om tlf er tom for strøm?

Anonymkode: 3de3c...59b

Da lader jeg vel mobilen min, og nei, jeg skal ikke leve slik for resten av livet. Jeg hadde forøvrig ikke hatt noe problem med det, å veie mat blir ekstremt fort rutine, og jeg synes absolutt ikke det er stress lengre. Jeg ser bare på det som et lite stopp på vei til stekepannen eller tallerkenen. Grunnen til at jeg gjør dette er rett og slett for å lære meg hvilken mengde som er riktig mat. Jeg har lenge slitt med overspising, og derfor skal jeg veie maten min i en lengre periode for å bli vandt til hvordan ordentlige porsjoner ser ut. Etterhvert vil jeg venne meg til porsjonene, og klare dette med øyemål. Om jeg ikke hadde veid maten min og telt kaloriene ville jeg mest sannsynlig spist alt for lite mat, fordi jeg hadde slitt med å vite hva som er riktig mengde, og da er for lite bedre enn for mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

What ! 😱

Jeg la det inn i lifesum (scannet strekkode) og fikk opp 44 kcal!

Anonymkode: 40b01...927

Strekkodene på lifesum er ofte feil, det må du dobbeltsjekke. En pakke yumyum kyllingnudler inneholder forøvrig "kun" 290 kalorier. Mr.lee inneholder dog over 400, så det varierer mye!

Anonymkode: 534ba...e64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager mye lapskaus fra bunnen av og fryser ned. Kaloriinnholdet er typisk 70kcal/100g (for brun lapskaus med storfekjøtt). Dvs. at jeg kan spise meg god og mett på 500kcal til middag eller lunsj. Fryser den ned i porsjonsposer på 500kcal (ca. 700g) som tines og varmes igjen i mikroovnen (i boks). Blir like god som nylaget. En stor kjele for min del er typisk rundt 10-11kg, så 14-16 porsjoner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Mine måter for snacks/ kos for å holde vekten er

bytte ut måltid mot bar i ny og ne - smaker supergodt hvis du er godtemons (trenger ikke sjokolade da)

Dent Fuzz (41kalorier pr. pose)

Fun Light ispinne (2 kalorier) i varmen

Samme med Nü Smoothie med ulike smaker - vegansk sorbet (ca 65 kalorier pr. stk.)

Popcorn

Grønnsaksuppe (150 kalorier for 1 liter) - drikker den som buljong og sparer resten til andre dager

Options kakao - en kopp dekker søtsuget og lite kalorier (40 kalorier)

Kokosbolle har lite kalorier med det er kanskje for spesielt interesserte:):)

Dette spises ikke hver dag, men når jeg har behov for noe uten å sprenge matbudsjettet.

Frukt og bær

Kikerter er gode og ovnsriste med krydder på - pass på kaloriene:)

Dette er det jeg kommer på i farten. Jeg er i utgangspunktet en godtemons så de fleste mine "triks" er for å stoppe sukkersuget.

 

Anonymkode: 17a15...85c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips!!

Jeg noterer alt ned og tester ut fortløpende :) 

Tar GJERNE i mot enda flere gode tips og råd. :takke:

TS

Anonymkode: 681ee...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faste. Alt fra å hoppe over et måltid til 3-4 dagers faste med kun vann. 

Anonymkode: 8c8fd...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 16.36, AnonymBruker skrev:

Nei?

Du spiser vanlig mat i riktig dose.

Er ingen snarveier for å gå ned i vekt, men alle skal jo ha en snarvei. Derfor lykkes de aldri.

Snop skal du fjerne helt.

Anonymkode: 3de3c...59b

Jeg har gått ned masse ved å begrense kaloriene hvertfall. Det er en ganske vanlig (eneste) måte å gå ned i vekt på..

Anonymkode: 71343...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker mye Pepsimax. Syltetøy med 80% bær og kunstig søtning fra lerum, kun 42kcal/100g. Jeg er glad i brød, så ønsker ikke å bytte ut med husman. Men kjøper ferdig oppskåret, og brød varierer ganske mye i kalorier, så lurt å sjekke før man kjøper. Karbonadedeig istedenfor kjøttdeig, pluss at jeg har sluttet å steke i olje. Teflonpanne fungerer helt fint på nesten all slags steking. Drikker ikke noe med kalorier. Spiser hver 4.time, spiser ikke noe mellom.

Anonymkode: 71343...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...