Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har selv avsluttet med menn fordi vi ikke hadde seksuell kjemi, og kan bare se for meg skuffelsen om jeg blir sammen med en for så å finne ut at sexen suger. Sex er veldig viktig i ett forhold, det får meg til å føle meg attraktiv, elsket og at han har lyst på meg. Ligger jeg med eksmepel en som aldri er lidenskapelig eller dårlig i senga ønsker jeg ikke forhold med han.

Om du blir dumpet for du er dårlig i senga er det ikke værre enn at dere ikke passer sammen på dette området. Kanskje du passer bedre med noen andre? Eksempel hadde jeg en som var helt stille under sex og virket som han bare ønsket å komme. Han var veldig snill og god ellers, og hadde sexen vært bra kunne jeg helt sikkert vært i ett forhold med han. Men jeg orker ikke ligge med en død fisk resten av livet. Skal man være sammen med noen bør man for sin egen del føle at alt klaffer, inkludert sex

Anonymkode: cc138...c47

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at problemet ofte ligger hvordan folk velger å avslutte ting. At de ikke gjør det på en skikkelig og respektfull måte, men gjerne ghoster. Bare forsvinner omtrent fra jordens overflate når de har fått det de vil ha.

Det er også naivt å tenke at god sex kan merkes etter én gang, men man merker jo om det er noe der verdt å satse videre på. Allikevel er det litt rart å dømme noen nord og ned etter én gang. Folk blir gjerne nervøse og presterer ikke sitt beste nødvendigvis. Tror beste sexpartner jeg har hatt var der vi snakket og kommuniserte om sex også. I et annet forhold var han veldig prippen når det gjaldt akkurat det.

I tillegg ser ikke jeg helt problemet med at noen ønsker å vente litt. Jeg er sånn selv og det er ikke snakk om måneder eller år, men noen uker på å bli kjent og litt mer trygg.

Men jeg har ventet veldig lenge en gang og da var det ikke meg det stod på. Han slet litt med prestasjonsangst og tror ikke vi hadde skikkelig sex før etter et halvt år. Vi passet egentlig ikke sammen seksuelt heller så det er jo helt klart bakdelen med å vente så lenge.

Anonymkode: 70cec...2f7

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, Nuith skrev:

Synes du det samme om de som vil teste om personligheten, humoren og livssynet deres passer sammen også?

Selv vil jeg ha hele pakka i et forhold. Inkludert seksuell kjemi. Det betyr ikke at man trenger å være perfekt.

Det er noe helt annet! Det finner du ut uten å dele det mest personlige du kan sex! Det er ofte slik at intim sex aldri fungerer skikkelig de første gangene i et forhold heller! Mange har prestasjonsangst og er sjenerte! Og det forsvinner etter en tid når man er trygge på hverandre. God sex fra dag en trenger ikke betyr noe for et seriøst forhold, når det så viser seg at personligheten ikke stemmer. Alt dette tar tid uansett! Det er ikke en bruktbil man tester!

• Liker 2
Skrevet

Verre å leve flere år med et dårlig sexliv, det kan jeg love deg. Mitt fjerde forhold hoppet jeg rett på sexen for å finne ut om det stemte. De 3 andre var forhold som bygget opp over tid. Så jeg var nærmere 30 for jeg fikk oppleve et godt sexliv. Det betyr ikke at jeg ser på menn som gjenstander. Jeg finner jo først en jeg liker utseende til, så sjekker jeg litt at felles interesser og kjemi er tilstedet. Alt det er ok, så gidder jeg ikke å vente med sex. Så hellig er det ikke. 

• Liker 6
Gjest Warrior
Skrevet

Det er ikke greit og behandle andre som gjenstander nei, men jeg tenker de som dumper noen rett etter sex var bare desperat etter et ligg. Ikke at personen ikke var god nok i senga.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Antiviruset skrev:

Det er noe helt annet! Det finner du ut uten å dele det mest personlige du kan sex! Det er ofte slik at intim sex aldri fungerer skikkelig de første gangene i et forhold heller! Mange har prestasjonsangst og er sjenerte! Og det forsvinner etter en tid når man er trygge på hverandre. God sex fra dag en trenger ikke betyr noe for et seriøst forhold, når det så viser seg at personligheten ikke stemmer. Alt dette tar tid uansett! Det er ikke en bruktbil man tester!

@Nuith refererte til at TS sa "er ikke interessert i at noen skal teste meg ut for å se om jeg er god nok for et forhold". Men sannheten er at man blir testet på alt fra første stund. Usikkerhet og sjenerthet kan også gjøre at man ikke klarer å vise "personligheten, humoren..." på første date og at det dermed ikke blir en neste date.

Anonymkode: a3071...674

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@Nuith refererte til at TS sa "er ikke interessert i at noen skal teste meg ut for å se om jeg er god nok for et forhold". Men sannheten er at man blir testet på alt fra første stund. Usikkerhet og sjenerthet kan også gjøre at man ikke klarer å vise "personligheten, humoren..." på første date og at det dermed ikke blir en neste date.

Ja men dette er noe alle oppegående kvinner og menn vet om! De som ikke vet om dette er tilbakestående og vil aldri få et velfungerende forhold over tid med noen som helst. Det er min oppriktige mening. Jeg har bare en date med kvinner som ikke vil mer en akkurat det! Ellers har jeg minst en 5-10 dates før jeg gjør meg opp en god mening om en kvinne jeg dater. Umulig å finne ut om man passer sammen bare på grunnlag av en eneste date, om hun ikke er rabiat da :) I løpet av livet har jeg bare datet en slik :) Fy pokker det var pinlig, men også en erfaring å ta med seg.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

"Å teste ut sex" er en unnskyldning menn bruker for å få seg et ligg uten å måtte investere i et seriøst forhold. 

Anonymkode: a1ffb...366

Jeg har aldri hørt en eneste mann jeg kjenner nevne noe i den retning. Derimot er det etter dette forumet å dømme utrolig mange kvinner som mener at det er en naturlig ting å måle opp og ned. Greit nok om noen ikke evner å kommunisere eller på noen måte bry seg om motparten, men normalt sett skal man være nokså løs på tråden, arrogant eller ha uflaks for å oppleve sex som for dårlig. Jeg har ikke opplevd det, og har ikke hørt noen i min krets nevne det. Helt normale mennesker finner ut av det seksuelle sammen, det er null stress.

Anonymkode: 2048a...64d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig dumt å bli kjempeforelsket i en person og så funker ikke sex'en. 

Ja, men du blir jo testet på andre ting? Som personlighet, verdier etc? 

De fleste som vil inn i forhold tenker at de vil være i det forholdet for resten av livet og det er fryktelig kjipt å gå resten av livet og ikke ha god sex fordi man ble sammen med en som ikke ønsket å ha sex før ekteskapt f.eks. 

Det er dumt å basere hele forholdet på sex også, men det må være en mellomting. Man bør jo like hverandre både personlighetsmessig og seksuelt.

Og vær så snill og ikke "gi sex" til den andre personen, men "ha" sex sammen. 

Anonymkode: ec592...a29

Herregud du forstår lite eller dere som kommenterer i denne tråden! Sex venter man med til man VET at dette er den rette og følelsene er DER, man tester jo ut personligheten først osv. Sex kan jobbes med, vil ikke den ene utforske eller tilfredsstille partneren så betyr det at den ikke er så forelsket heller. Jeg vet med meg selv at jeg er en seksuell person med de jeg er forelsket i, trygge på og som jeg med SIKKERHET vet er til å stole på at de er oppegående og snille menn som kun gjør meg vel og ikke flyr rundt med andre damer. Jeg har selv blitt brukt for sex konstant og dumpet og gitt faen i i en hver relasjon etter jeg ble singel for tre år siden. Det blir bare for teit, disse mennene var også klare på at de hadde følelser for meg, likte meg, ville satse og sa seg enig i å være eksklusive osv. Men de var aktive og holdt med andre damer mens de lå med meg. Er så lei av å føle meg presset til sex med en mann jeg bare har møtt to ganger, som jeg nesten ikke kjenner og deler det mest intime med, eller krever det liksom, eller generelt når menn krever sex og jeg ukke er klar for det, fordi jeg vet ikke om han liker meg nok eller vet om vi har et forhold eller ikke 😓

Anonymkode: be3f7...901

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke nødvendigvis om å være god nok, men om kompabilitet. Litt som med humor, livssyn, interesser og alt annet som man mer eller mindre bevisst tester en partner på før man binder seg. 

Mye kan jobbes mrdog kommuniseres om. Men ikke alt. Noen liker å dominere eller bli dominert, for andre er slikt bare rart. Noen liker mye sex, noen liker lite. Noen liker mye kos og nærhet, andre lite. Noen liker å sove omslynget under dobbeltdyne, noen vil ikke bli rørt når de sover under egen dyne. 

Det er så mye å finne ut av, og alle passer ikke med alle. Selv om det er forferdelig vondt når det skjer. 

Anonymkode: 4e067...e98

I følge kg så er alle parforhold 100 % kompitable og 100 % match. Når 99 % av befolkningen i Norge er gift eller hatt FLERE langvarige forhold på 10 år hver. Hvorfor er det liksom oss i skyggen som aldri er kompitable med noen som helst? Det er jo meget rart. Jeg har vært med ganske mange mannfolk og det er rart at ingen av de var riktige for meg. Elle jeg for de. Problemet er heller kommunikasjon, ståpå vilje og samhandling med andre mennesker, empati og egoisme som rår hos disse mannfolka, for de hadde en del feil som generelt er et problem for alle type personligheter og har ingenting med match eller kompabilitet å gjøre. Hvis mannen din ikke leverer i senga, ikke er lidenskapelig, ikke går ned å slikker deg, hopper av i svingen, ikke vil se deg i øynene og drar fram glidemiddelet framfor å gjøre deg våt, så er nok han alene problemet og ikke at dere ikke passer sammen. Jeg er lei av å være den kvinnen som må gjøre alt og ofre alt og jobbe med forhold og dating alene, da mannfolka holder kjeft, gnåler eller stikker for ingenting. Deres tap og de går glipp av en bestevenn, god elsker og god kone og mor.

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom TS aldri har hatt sex, eller vært borti problemstillingen selv, tror jeg kun det er basert på hva hen tolker ut av innlegg her på KG. Jeg har aldri hørt at "prøving" eller "testing" har vært nevnt.  Folk har sex som en naturlig del av dating, enten de dater for sex, eller for å få seg en kjæreste. Oppi dette er det forskjellige følelser, motiver, og grader av ærlighet.  At en person uten seksuell lyst, eller med sære overbevisninger, skal komme og moralisere for andre, synes jeg blir feil. 

Anonymkode: cb64a...56c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenningsmønster, hvordan man kommuniserer rundt sex, hvor leken/låst man er, hvor naturlig forhold man har til sex, nakenhet og kroppsvæsker, hvilken type sex man liker og absolutt ikke kan fordra... dette er ikke ting som bare enkelt og greit kan utvikles. Tenningsmønster dannes tidligere enn man begynner å ha sex. Det kan utvikles noe, men to med vidt forskjellige tenningsmønster, holdninger til sex og hvordan de liker sex fra tilnærming til hvordan det utføres til hvordan man liker å ha det etter sex (Skal det tørkes /dusjes/er det greit å sove vått? Vil man ha kos og ligge tett, eller vil man helst ikke det?). 

Det er MYE som kan være fullstendig krasj mellom to seksuelt. Såpass at det ikke hjelper det minste at man er forelsket og ellers liker vedkommende. Såpass at kompromisser og å utvikle seg i retning hverandre er UMULIG. 

Jeg har opplevd det. Så fullstendig krasj at det ikke var håp overhodet. Vi hadde hatt et dypt vennskap i flere år som utviklet seg til kjærlighet. Vi trodde vi kjente hverandre GODT. På alle andre måter enn det seksuelle gjorde vi det, og var begge to veldig sikker på at dette var kjærlighet for livet, til vi hadde sex. 

Det var INGEN mulighet til å utvikle seg sammen eller mot hverandre. Absolutt ikke! Det som var fullstendig naturlig for meg var ekkelt for ham. Det var en så stor avstand i holdninger og ønsker at vi ikke kunne bygge bro. 

Av ti elskere jeg har hatt har det vært tre der vi hadde endt opp med å ikke ha et seksuelt samliv. Vi passet ikke sammen. Kun den ene nevnte var så krasj at det der og da ble åpenbart at dette ikke kom til å gå. Vi forsøkte riktig nok noen ganger, men det var som nevnt ikke engang grunnlag for å møtes på midten. De to andre var bare så ensporet og rutinepreget at jeg ville ha endt opp uten lyst. Gjorde det. Selv om jeg ikke er redd for å ta initiativ eller styre. De lot seg bare ikke lokke ut av rutiner. 

Sex mellom to i et langvarig forhold er like viktig å passe sammen angående som humor og verdier, og det er ikke slik at alle passer sammen seksuelt, eller at man kan klare å tilpasse seg hverandre. 

Jeg er utrolig glad for at jeg visste og vet at jeg og min partner er kompatibel seksuelt. Det medfører at vi etter snart 20 år sammen har et levende og aktivt sexliv fremdeles. 

Det ville ikke skjedd med de tre nevnte. Han jeg krasjet fullstendig med måtte jeg /vi gi opp ganske fort. De to andre mistet jeg helt lysten på etter 2 og 5 år. Dødt! Og ja, jeg forsøkte inderlig, men dødt. De kjedet meg, og ikke var det å ha sex med dem noe som helst godt etterhvert. 

Med ham jeg passer sammen med tørster kroppen min jevnlig etter sex med ham, ennå. Snart 20 år sammen og sex 2-6 ganger i uken. Leken, god, variert og helt fantastisk sex. 

Jeg hadde ikke vært perfekt for hvem som helst. Ikke han heller. Vi to passer seksuelt på alle måter. 

Det betyr noe! Det betyr MYE! 

Forelskelse er ikke noe et forhold glir på i 10, 20 og 40 år. Den går over, og skal følelser holde seg dype og sterke år etter år er det å ha god sex, passe sammen slik, differansen mellom å gli inn i vennskap, eller brudd. 

Anonymkode: 0a4e2...8c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Differansen mellom å høre sammen og være kjærester eller å gli over til vennskap eller brudd mente jeg. 

Anonymkode: 0a4e2...8c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er feil å si at det er èn regel som skal passe i alle situasjoner og relasjoner her. Jeg tror ikke at om man putter alt inn i en formel- at man først dater, så blir sammen og så har sex så kommer ting til å gå fint, jeg tror det handler mye mer om hvor strek relasjon man bygge generelt sett og om man har sex eller ikke er kanskje ikke det viktigste egentlig. Men for mange er det likevel viktig, men det betyr ikke at du skal gjøre det om du ikke vil. 

Anonymkode: ab46e...d10

Gjest Tutte
Skrevet
9 timer siden, Uatskillelig skrev:

Jeg er ikke en faens gjenstand (!!) som kan brukes og kastes når det passer den andre. Jeg er et menneske, og er ikke interessert i at noen skal teste meg ut for å se om jeg er god nok for et forhold. For et press det må være. «Gir jeg ikke god sex, nei, da er det over og ut». 

Jeg blir så trist på vegne av alle de som blir dumpet rett etter sex, og egentlig bare blir behandlet som en bruk og kast gjenstand. Synes det er et helt forkastelig menneskesyn. Ikke rart det oppstår mye sår, sorg, sjalusi og vonde følelser knyttet til ekser om det er slik mange blir behandlet. Det kan jo virkelig gi grobunn for vansker med tillit og tilknytning til andre mennesker.

Det er faktisk mennesker det er snakk om, ikke ting eller gjenstander. Helt sykt å behandle andre sånn, som om de var forsøkskaniner i et eksperiment. Hvilket menneskesyn er dette egentlig? 

Det er jo vanlig å teste ut en person på alle måter før et evt forhold. Om ikke bevisst så gjør man det jo. Det er slik man blir kjent.

Å dumpe noen rett etter sex og basert på sexens innhold er dårlig gjort ja, men tror de som gjør det oftest har andre baktanker enn å etablere et seriøst forhold, eller i så fall så uerfarne og umodne at de ikke var verdt å satse på uansett. De med erfaring vet at sex blir bedre jo mer man blir kjent og blir glad i personen.

Gjest Tutte
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud du forstår lite eller dere som kommenterer i denne tråden! Sex venter man med til man VET at dette er den rette og følelsene er DER, man tester jo ut personligheten først osv. Sex kan jobbes med, vil ikke den ene utforske eller tilfredsstille partneren så betyr det at den ikke er så forelsket heller. Jeg vet med meg selv at jeg er en seksuell person med de jeg er forelsket i, trygge på og som jeg med SIKKERHET vet er til å stole på at de er oppegående og snille menn som kun gjør meg vel og ikke flyr rundt med andre damer. Jeg har selv blitt brukt for sex konstant og dumpet og gitt faen i i en hver relasjon etter jeg ble singel for tre år siden. Det blir bare for teit, disse mennene var også klare på at de hadde følelser for meg, likte meg, ville satse og sa seg enig i å være eksklusive osv. Men de var aktive og holdt med andre damer mens de lå med meg. Er så lei av å føle meg presset til sex med en mann jeg bare har møtt to ganger, som jeg nesten ikke kjenner og deler det mest intime med, eller krever det liksom, eller generelt når menn krever sex og jeg ukke er klar for det, fordi jeg vet ikke om han liker meg nok eller vet om vi har et forhold eller ikke 😓

Sex har man når begge har lyst tenker jeg. Ikke for å teste og ikke for å vente til man vet at dette er den rette og at følelsene er der. Sex kan faktisk også binde et par enda sterkere sammen. Og det er jo helt naturlig å ønske sex med noen man finner attraktiv og har blitt godt kjent med. Dette er opp til hver enkelt og hva som føles riktig i forskjellige tilfeller. Men å ha sex fordi man føler seg presset fører sjelden noe godt med seg og sier mye om at dette ikke er rett person. Den rette ville aldri latt partneren få en slik følelse.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan man vite det dersom en stor del av forholdet fremdeles ikke er utforsket? 

Anonymkode: abd0b...786

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 13.7.2020 den 19.08):

Slettet

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Det jeg mente med at jeg ikke vil bli  testet ut seksuelt er at jeg ikke ønsker å dele mitt mest sårbare for å så kanskje bli avvist etterpå. Jeg våger ikke å komme nær noen om jeg etterpå blir skjøvet ut i kulden. Jeg har store tilknytningsvansker, og har angst både for nærhet og avstand. Å først komme nært, for å så bli skjøvet unna, hadde vært veldig ødeleggende. 

Det viktigste er at du kjenner disse grensene du har sånn at du ikke gjør ting du ikke vil. Jeg har alltid vert super sta sånn sett, og mange har godtatt dette uten at de har mista interessen bare fordi vi ikke har hatt sex med en gang. 

Anonymkode: ab46e...d10

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet
5 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Det jeg mente med at jeg ikke vil bli  testet ut seksuelt er at jeg ikke ønsker å dele mitt mest sårbare for å så kanskje bli avvist etterpå. Jeg våger ikke å komme nær noen om jeg etterpå blir skjøvet ut i kulden. Jeg har store tilknytningsvansker, og har angst både for nærhet og avstand. Å først komme nært, for å så bli skjøvet unna, hadde vært veldig ødeleggende. 

Men har du følt press fra noen ang dette? Da er jo ikke det bra menn i utgangspunktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...