Gå til innhold

Forfaller jenter når de blir 30?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva legger en i uttrykket forfalle? Vi blir jo eldre alle sammen. Og det synes jo på en eller annen måte. Så varierer det jo ut i fra gener, livsstil, helse og så videre. Å bli synlig eldre er ikke det samme som forfall. Forfall er når en person ikke tar vare på seg selv verken mentalt eller utseendemessig. Og det kan det være ulike årsaker til. Og det kan skje i alle aldre, og uavhengig av kjønn. 

Jeg har vært sammen med samme personen siden vi var i starten av 20-åra, vi er nå i midten av 30-åra. Vil ikke si at vedkommende har forfalt. Ikke jeg heller. Vi er blitt eldre ja, men det har vi jo også blitt mentalt. Så jeg som 34-åring kunne aldri ha falt for den personen kjæresten min var, eller såg ut som når han var 20 år. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere jenter forfaller når de blir 30?

Anonymkode: 113d8...bd7

Man forfaller om man lar seg forfalle

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jentene kan alltids sminke problemene litt bort. Gutta forfaller mye saktere.

Anonymkode: 7d029...d10

Synes ikke det. Er mange stusslige og blubbete menn på tinder feks. 

Anonymkode: 01638...d38

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil ikke si at 30 er noen magisk grense der en er attraktiv før og ikke etter, men gitt at de fleste kvinner er på sitt fysisk sett mest attraktive rundt 20 har jo de fleste tapt seg noe i forhold til det når de blir en del eldre. Så er det til gjengjeld så mye mer enn kun et ungt og pent ytre som er viktig for at et forhold skal fungere og mange vil nok være bedre "partneremne" og totalt sett mer attraktive senere i livet. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Rogadame skrev:

Jeg er 40 år og ser bedre ut nå, enn når jeg var 22 år .

spiser sunnere, fester mindre og tar bedre vare på kroppen min

Du er selvfølgelig bare et unntak, og langt ifra normalen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 33 år gammel og har aldri sett bedre ut i mitt liv. Ville heller hatt 30 år gamle meg enn 20 år gamle meg. Så nei, det er ingen automatikk i at man forfaller etter fylte 30 år. 

Anonymkode: 504bb...a8c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det! Min mor er 49 år, og hun er høy og slank med timeglassfigur, fyldig hår og glatt hud. Hun er veldig attraktiv hvertfall for alderen. Når jeg ser bilder fra hun var i 30 årene, gjør det at jeg ikke gruer meg til å komme i den alderen selv. Jeg er 20.

Men det er veldig stor forskjell på hvordan folk eldes også. De aller fleste holder seg svært bra og ingen betydelig forskjell i 30-åra, men det er noen kvinner allerede i midten av 20-årene som til og med ser eldre ut enn det de er. Men tror det er pga ansikttrekkene deres ikke ser "unge" ut, mer enn at huden eldes f.eks. De har f.eks dårlig benstruktur i ansiktet slik at kinnene blir posete/får søkk og veldig tynne lepper osv. Altså man kan allerede da se at de kommer til å eldes dårlig. 

Flere kjærestepar jeg kjenner som er like gamle og i 30-åra, så har mannen myyye mer linjer i ansiktet enn dama, som ikke har noen synlige i det hele tatt. Så jeg har aldri skjønt hva folk mener med at menn eldes som vin iforhold til damer.

Noen menn blir kjekkere i 30-åra enn da de var yngre, men det er ytterst få. De aller aller fleste blir fortere mindre attraktive enn det kvinner blir, siden de fleste blir tynne i håret og får større mage osv. Og da snakker jeg om selve utseende, ikke verdien de har i dating-markedet hvor de kan gjør opp for med penger, status osv.

Anonymkode: 1c06b...015

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det! Min mor er 49 år, og hun er høy og slank med timeglassfigur, fyldig hår og glatt hud. Hun er veldig attraktiv hvertfall for alderen. Når jeg ser bilder fra hun var i 30 årene, gjør det at jeg ikke gruer meg til å komme i den alderen selv. Jeg er 20.

Men det er veldig stor forskjell på hvordan folk eldes også. De aller fleste holder seg svært bra og ingen betydelig forskjell i 30-åra, men det er noen kvinner allerede i midten av 20-årene som til og med ser eldre ut enn det de er. Men tror det er pga ansikttrekkene deres ikke ser "unge" ut, mer enn at huden eldes f.eks. De har f.eks dårlig benstruktur i ansiktet slik at kinnene blir posete/får søkk og veldig tynne lepper osv. Altså man kan allerede da se at de kommer til å eldes dårlig. 

Flere kjærestepar jeg kjenner som er like gamle og i 30-åra, så har mannen myyye mer linjer i ansiktet enn dama, som ikke har noen synlige i det hele tatt. Så jeg har aldri skjønt hva folk mener med at menn eldes som vin iforhold til damer.

Noen menn blir kjekkere i 30-åra enn da de var yngre, men det er ytterst få. De aller aller fleste blir fortere mindre attraktive enn det kvinner blir, siden de fleste blir tynne i håret og får større mage osv. Og da snakker jeg om selve utseende, ikke verdien de har i dating-markedet hvor de kan gjør opp for med penger, status osv.

Anonymkode: 1c06b...015

Kvinner sminker seg til bedre utseende, det gjør ikke menn. Menn har styrke nok i seg selv til å vise at de eldes.

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg fått mye oppmerksomhet fra menn nå etter jeg ble 40. Mye mer enn i 30 årene. Vet ikke hva som har skjedd jeg. Tikker inn meldinger på facebook og overalt.

Anonymkode: 8e3e7...361

AnonymBruker
Skrevet

Generelt sett, forfaller menn mye mer enn kvinner med en gang de flytter ut fra barndomshjemmet og mamma ikke lenger maser om gode veldlikeholdsrutiner. Kvinner tar bedre vare på kroppen, helsa, og kostholdet. I tillegg blir ikke kvinner skallet. Genetikk spiller selvfølgelig en stor rolle, men hvis man ikke går inn for å ta vare på seg selv, noe mange menn virkelig ikke gjør, så kan ikke genene redde deg. 

Anonymkode: a3cdd...978

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For 20 åringer og yngre er nok noen kvinner over 30 forfalt, men det finnes kvinner rundt 50 som er fantastiske. Kommer an på hvor godt man tar vare på seg selv det. 

Anonymkode: acfd0...571

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg fått mye oppmerksomhet fra menn nå etter jeg ble 40. Mye mer enn i 30 årene. Vet ikke hva som har skjedd jeg. Tikker inn meldinger på facebook og overalt.

Anonymkode: 8e3e7...361

Du har vel kommet i kategorien milf/granny, og er mer ettertraktet hos de unge mennene som kun vil ha sex.

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt, men mer rundt 35.

Anonymkode: 2aaa6...5c4

Vi forfaller alle som en etterhvert som vi blir eldre uansett kjønn om man ikke tar vare på helsen så godt som mulig med å trene og bevege seg. Liten forskjell på kvinner og menn der. Det store forfallet vil man nok ikke se før en er langt oppe i 70 årene om en tar vare på seg selv og ellers er frisk. Mange flotte damer i 50 årene som ser ut som de er 40 år. Så kan jeg se damer tidlig 40 årene som ser ut som de er pensjonister. Det samme gjelder menn.

• Liker 1
Skrevet

Vel, det kommer Ann på om man tar vare på seg selv. Tar man vare på seg selv, så forfaller man ikke😇

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generelt sett, forfaller menn mye mer enn kvinner med en gang de flytter ut fra barndomshjemmet og mamma ikke lenger maser om gode veldlikeholdsrutiner. Kvinner tar bedre vare på kroppen, helsa, og kostholdet. I tillegg blir ikke kvinner skallet. Genetikk spiller selvfølgelig en stor rolle, men hvis man ikke går inn for å ta vare på seg selv, noe mange menn virkelig ikke gjør, så kan ikke genene redde deg. 

Anonymkode: a3cdd...978

Dette er med respekt å melde bare tull! Genetikken hjelper lite på hårmanken slik sett for de aller fleste. Menn blir skallet og det løser en lett med å klippe seg kort, mange damer som liker dette veldig godt også. Menn sminker seg ikke til å se yngre ut, og de ferreste farger håret for å skjule grått hår. Genene redder deg heller ikke angående det å bli feit over tid. Det gjør bare kosthold og litt trening. Der stiller menn og kvinner helt likt. Rynker får de aller fleste når de eldes, mange kvinner bruker mye sminke for å skjule dette, men det går jo ikke døgnet rundt :) Her har genene mye å si, mange får ikke dette før de kommer godt opp i 70 årene iallefall ikke i stor grad. For meg er det null problem, faller stort sett bare for kvinner i samme aldersgruppe eller rundt der. Tar de vare på seg selv er det flotte kvinner uansett.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere jenter forfaller når de blir 30?

Anonymkode: 113d8...bd7

Ja. Men så henter mange av de seg inn igjen når barna deres begynner å bli voksne og de nærmer seg 40. Da har de mer tid og overskudd til å ta vare på kroppen sin. Gutta derimot... De er late. Når de nærmer seg 35+ begynner den berømte kulemagen å ese utover og de får manboobs. Dette fortsetter ut i 40- og 50-årene uten at de tar tak i dette. Det rare er at mange av de tror de fortsatt ser ut som hunks. 

Anonymkode: 0af96...daa

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg nyttet det ikke å ta vare på meg selv etter at jeg har født flere barn. Svangerskapene utløste både astma og varierende stoffskifte som er vanskelig å kontrollere, jeg har fått grått hår tidlig og vitiligo. Ingen av disse tingene kunne jeg ha forhindret ved å ta vare på meg selv. Huden min er ikke elastisk, og magemusklene er revet tvers av etter fødslene. Jeg har derfor forfalt betraktelig uten at jeg kunne ha gjort noe for å forebygge det. 

Anonymkode: 5bddf...dc7

Jeg vil hevde at å se bra ut er et subjektivt begrep, og at sexy sitter mellom øra. 
I min argumentasjon over ligger også å akseptere seg selv som man er, og å finne tilfredshet i å ha en god helse og gode mellommenneskelige relasjoner. Har man kjærligjet til seg selv, finner man også kjærlighet til andre.😉

Gjest Warrior
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Så lenge folk tar vare på seg selv så forfaller de ikke tidlig. Har sett 30 åringer som ser yngre ut enn 20 åringer.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg vil hevde at å se bra ut er et subjektivt begrep, og at sexy sitter mellom øra. 
I min argumentasjon over ligger også å akseptere seg selv som man er, og å finne tilfredshet i å ha en god helse og gode mellommenneskelige relasjoner. Har man kjærligjet til seg selv, finner man også kjærlighet til andre.😉

Nå snakket vi om forfall generelt, ikke om man er glad i seg selv eller ikke. 

Anonymkode: 5bddf...dc7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner sminker seg til bedre utseende, det gjør ikke menn. Menn har styrke nok i seg selv til å vise at de eldes.

Så kvinner som ikke sminker seg, forfaller og motsatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...