Gå til innhold

Har dere eget bankkort for handel på nett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker stort sett bare paypal eller vipps.

Det viktigste er å holde seg milevis unna butikker som krever BankID når du betaler.

Anonymkode: bb104...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen vits i eget bankkort så lenge det går mot samme konto. Unngå heller debetkort og bruk kredittkort på nett.

Anonymkode: 996be...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg skulle gjerne handlet fra england eller usa via amazon, men stoler ikke helt på dem som selger. Vil nødig havne oppi svindel og tape penger, bli hacket el.l. Forsøkte å bestille fra et sted i england og fikk tilbakemelding om at transaksjonen ikke kunne gjennomføres og at jeg måtte legge inn all info fra kort igjen. "Noe hadde gått galt". Jeg blir skeptisk med en gang og det ender med at jeg ikke bestiller. Det er jo dumt, for det jeg bestilte har de sluttet å selge i norge og jeg kunne virkelig ha tenkt meg det jeg ville ha der.  

Anonymkode: 16a33...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg får ikke lov av banken til å ha kredittkort. Så det begrenser hvor jeg tør å bruke kortet.

Anonymkode: 04040...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt bankkortet mitt på nett. Jeg gir ikke noen på nett sugerør direkte ned i min bankkonto.

Så ja, jeg har eget kredittkort til netthandel. Det er anbefalt fordi det er mye tryggere; kredittkort på nettkjøp. Enten Mastercard eller Visa kredittkort. Jeg har flere, som hver har sine fordeler som jeg vil ha. Og selvfølgelig betaler jeg alle fakturaer i sin helhet med en gang jeg får dem, og utsetter ikke eller deler ikke noe som helst beløp opp til neste mnd etc, sånn at kredittkortene blir gratis å ha. Betaler ikke en krone i renter noe sted! 
 

Ønsker man å samle bonus til å kunne bruke på flybilletter f.eks, er Norwegian Visa kredittkort et nyttig hjelpemiddel. Man får bonus på alle kjøp som man samler opp og kan bruke på reiser senere.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg skulle gjerne handlet fra england eller usa via amazon, men stoler ikke helt på dem som selger. Vil nødig havne oppi svindel og tape penger, bli hacket el.l. Forsøkte å bestille fra et sted i england og fikk tilbakemelding om at transaksjonen ikke kunne gjennomføres og at jeg måtte legge inn all info fra kort igjen. "Noe hadde gått galt". Jeg blir skeptisk med en gang og det ender med at jeg ikke bestiller. Det er jo dumt, for det jeg bestilte har de sluttet å selge i norge og jeg kunne virkelig ha tenkt meg det jeg ville ha der.  

Anonymkode: 16a33...fd6

Det var dette jeg løste med å opprette en ny konto i banken  og bestilte et debetkort. I Sbanken, som jeg bruker, mener jeg årsavgiften er 275 for kortet. Det er det verdt for meg, og jeg slipper ta kontakt med banken fordi noen har brukt kredittkortinformasjonen (til f.eks. flybilletter fra Dubai til Australia - som jeg har opplevd med kredittkortet).

Så når jeg skal kjøpe noe regner jeg ut ca sum, setter over litt mer enn det koster - og betaler. Står det igjen mer enn 100kr overfører jeg tilbake. For meg er dette en enkel løsning som gir mindre stress.

Anonymkode: cc507...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var dette jeg løste med å opprette en ny konto i banken  og bestilte et debetkort. I Sbanken, som jeg bruker, mener jeg årsavgiften er 275 for kortet. Det er det verdt for meg, og jeg slipper ta kontakt med banken fordi noen har brukt kredittkortinformasjonen (til f.eks. flybilletter fra Dubai til Australia - som jeg har opplevd med kredittkortet).

Så når jeg skal kjøpe noe regner jeg ut ca sum, setter over litt mer enn det koster - og betaler. Står det igjen mer enn 100kr overfører jeg tilbake. For meg er dette en enkel løsning som gir mindre stress.

Anonymkode: cc507...23c

Bare i tilfelle du ikke har tenkt på det - æ, ø eller å i navn eller adresse må skrives ae, oe, aa. Jeg glemmer lett å rette på veinavnet mitt og noen ganger etternavnet med ø. Det har forkludret betalingspossessen flere ganger når det ikke er norsk selger.

Anonymkode: cc507...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri mitt vanlige debet-kort på nett eller i utlandet, så jeg har eget kredittkort til det.

Anonymkode: e3a0c...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker stort sett bare paypal eller vipps.

Det viktigste er å holde seg milevis unna butikker som krever BankID når du betaler.

Anonymkode: bb104...2df

Butikkene som krever BankID har satt opp betalingsløsningen slik at kortselskapet skal kreve BankID ved betaling. Det er sikrere enn uten BankID, og butikken har absolutt ingen tilgang til BankID-informasjonen. Jeg holder meg unna butikker som ikke krever BankID ved betaling.

Anonymkode: 8628a...80a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker vanlig debetkort, ja. Men handler jo ikke på svindelsider? Det nærmeste jeg kommer "svindelsider" er vel Ebay, men selv der er det ganske godt sikret (og gjennom paypal). 

Hva slags shady nettsider er det dere bruker?

Anonymkode: 6f060...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...