Gå til innhold

Har dere eget bankkort for handel på nett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke tanken på å bruke mitt hovedkort og kunne ha tenkt meg å ha ett kun til netthandel. 

Anonymkode: 16a33...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker kun mastercard på netthandel med unntak av de gangene jeg bruker klarna. Da er man sikret ved svindel etc. 

Anonymkode: 2c4fe...8de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke et eget til nett. Men har flere forskjellige ut fra hvor jeg får bonuser.

Anonymkode: 8b827...87a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips av banken om å skaffe et kredittkort til all netthandelen min pga fordelen og beskyttelsen om man skulle bli svindlet, så jeg har et kredittkort til det. 

Anonymkode: 3cd4a...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et kredittkort, det blir kun brukt til reiser og netthandel

Anonymkode: b1dc4...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker PayPal til nesten all handling på nettet, er det sider som ikke støtter PayPal så skal jeg være 100% sikker på siden før jeg bruker kort.

Anonymkode: 1b66b...1e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker kun kredittkort. Alltid.

Anonymkode: adc65...074

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kredittkort eller Klarna. Helst Klarna for min erfaring med dem er at de er meget profesjonelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker kun mastercard på netthandel med unntak av de gangene jeg bruker klarna. Da er man sikret ved svindel etc. 

Anonymkode: 2c4fe...8de

Du er i praksis like godt sikret med et debetkort, men du kan risikere noen uker med tom konto før du får tilbakebetalt penger fra banken ved en svindel. Betaler du med kredittkort er det ingen bankkonto svindlerne kan tømme.

Regner med det et MasterCard kredittkort du mener og ikke et MasterCard debetkort.

Anonymkode: adc65...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det kredittkortet som gir meg best bonus/cashback for akkurat den handelen.

Anonymkode: 58433...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker PayPal når det er små beløp eller norske butikker.

Jeg har skaffet meg et ekstra debetkort som jeg bruker to steder jeg betaler i USD, beløpene er såpass store at jeg synes PayPal er for dyrt. Jeg stoler på de jeg handler fra, men ikke på den tekniske løsningen de har. To ganger rett etter at jeg handlet der, så ble kredittkortet misbrukt. Fikk pengene tilbake raskt, men jeg synes det er mindre stress å betale årsavgift for et ekstra kort. Setter inn på kontoen når jeg handler så det er dekning, men ikke stort mer..

Anonymkode: cc507...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruker bare det vanlige bankkortet. Ved kjøp av reiser eller hotellovernattinger bruker jeg kredittkortet

Anonymkode: 379bb...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 12.7.2020 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke tanken på å bruke mitt hovedkort og kunne ha tenkt meg å ha ett kun til netthandel. 

Anonymkode: 16a33...fd6

Nei,  handler alltid igjennom klarna.    Reiser betales m/ kredittkort der det også ligger en innbakt reiseforsikring. 

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BRUKER IKKE EGET KREDITTKORT FOR NETTHANDEL

Anonymkode: 8d71d...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

BRUKER IKKE EGET KREDITTKORT FOR NETTHANDEL

Anonymkode: 8d71d...c6e

:sprettoy:

Anonymkode: 3a62a...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

BRUKER IKKE EGET KREDITTKORT FOR NETTHANDEL

Anonymkode: 8d71d...c6e

Helt enig. Mye bedre å bruke gubbens kort.

Anonymkode: adc65...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke eget kredittkort for netthandel. Bruker det samme mastercardet til alle ting jeg trenger kredittkort til. I praksis er det nesten bare netthandel og reiser, da. Har ikke brydd meg med å sette meg inn i alle mulige cashback-muligheter. Sant å si tror jeg at jeg sparer mer på å være bevisst hva jeg handler og å følge med på tilbud på ting jeg faktisk trenger enn å shoppe fordi jeg får en prosent rabatt her og to prosent rabatt der. 

Anonymkode: 43890...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...