Gå til innhold

Singel, men hvem dater jeg?


Hr. Aktiv

Anbefalte innlegg

Jeg er litt på dater`n om dagen. Legger ikke så veldig mye i det fordi jeg har kommet til en alder der det er mye overfladiske og bekreftelsesdamer ute å går. Innimellom så dukker det opp noen som kan virke god også. Jeg har de siste dagene blitt kjent med ei som er ei god dame. Vi har chattet en del og gått over på messenger istedet. Her har vi ringt og "truffet" hverandre før vi har datet. Synes det er fint med en "live" overføring før møtet. Hun virker jo som ei flott dame med sunne verdier egentlig. Ferdig med 15 år som samboer og hatt litt over to år som "singel". og dermed klar for et nytt forhold. 

I går kveld skulle jeg treffe henne og hun insisterte på en cafe i byen. Jeg ønsker egentlig ikke det da det kan legge et "press" på en eller annen. Ute er best, men hun fikk viljen sin. 

En av mine kamerater dukket opp til meg litt tidligere på dagen. Han så litt småtrøtt ut, men ellers i kjempefin form. Du er nypult sier jeg til ham bare for spøk. Jo da sier han og ler. Han har drevet å datet ei noen ganger nå og vissnok funnet tonen. Så hyggelig sier jeg. Jo for han er en fin fyr som jeg unner alt godt i livet. Han kommer også fra et forhold der det endte med et stygt brudd og påfølgende styr om oppgjøret da de var gifte. Han har ikke barn, men kunne sårt tenkt seg ett.

Hva heter hun nye nå da spør jeg? Jo hun heter Anne. Å ja sier jeg. Så fortalte han litt om henne. Mine tanker om ei flott dame gikk nå over til misstanker. Så jeg viste ham tinder`n til Anne som jeg driver å chatter med. Det er jo samme dama. Jeg skal på date i kveld med henne sier jeg. Til ham hadde hun sagt at hun skulle ha barna i kveld slik at det passet ikke med noe treff da. Hun har to barn.

Vi snakket sammen lenge og fant ut at han skulle bare avslutte hele greia der. Jeg så hvor lei seg og skuffet han ble, men han var enig i at det var det beste trekket nå. Vi ble enige om at jeg skulle gå på date sammen med henne. 

Jeg møtte opp på date jeg. Satte meg ned og pratet litt løst og fast om ting og tang før jeg kom litt mere inn på alvorligere tema som f.eks. hvor veien videre går. Hun ønsket seg jo en stødig og trygg mann. Ja vel sier jeg, kan du forvente det av en mann hvis du selv ikke er det spør jeg?

Hun ble litt rar, men kom seg litt ovenpå igjen. Hun skjønte liksom ikke helt hva jeg siktet til, men nå måtte vi bestille mat mente hun. Jeg er ikke så veldig sulten jeg sier jeg. Så sendte jeg et bilde av kameraten min og meg sammen, et bilde jeg tok like før jeg dro fra ham til hennes messenger. Meldingslyden plinget i telefonen hennes. Hun tittet på bildet og jeg ser hun sperrer opp øynene. Hva er dette?

Dette er bestekameraten min og meg det sier jeg. Du burde jo vite hvem han er da du har nattet over til ham flere ganger allerede og nå prøver å innlede noe sammen med meg? Beklager altså, men her blir det ikke mere.

Regner med kompisen min kommer frem til det samme konklusjon uten at jeg legger ord i munnen hans. 

Har dette blitt en vanlig greie nå? 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke en gang møtt dama, men forventet evig troskap allerede? Ingen av dere har vel lovet hverandre ekslusivitet på dette stadiet i bekjentskapet, så hvorfor er du så snurt? Hun har lov å ligge med hvem hun vil og date samtidig.

Det jeg ikke liker, er at hun løy til kameraten din om å ha barna den kvelden så hun ikke kunne møte han. DET var en alvorlig brist i karakteren hennes. Lyver hun om det, kan hun fortsette å lyve om en hel del.

Godt du avsluttet det hele med henne da. Lykke til videre. Håper du finner en storartet dame snart og ikke mister helt troa nå! :) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt vanlig å date flere til man virkelig faller for noen. 

Jeg sjonglerte mellom to menn til jeg landet på ham jeg nå er gift med. Han på sin side måtte avslutte et ff forhold da vi ble seriøse. 

Normalt! 

Anonymkode: d93fa...ff5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja helt vanlig å date flere til man virkelig faller for noen. 

Jeg sjonglerte mellom to menn til jeg landet på ham jeg nå er gift med. Han på sin side måtte avslutte et ff forhold da vi ble seriøse. 

Normalt! 

Anonymkode: d93fa...ff5

Kjenner jeg rett og slett hadde fått avsmak og dumpet en som hadde holdt på med ff mens han datet og lå med meg. Ekkelt. Forventer selvsagt ingenting FØR date 1, så syns ts er på viddene også. 

Anonymkode: 155f4...51b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja helt vanlig å date flere til man virkelig faller for noen. 

Jeg sjonglerte mellom to menn til jeg landet på ham jeg nå er gift med. Han på sin side måtte avslutte et ff forhold da vi ble seriøse. 

Normalt! 

Anonymkode: d93fa...ff5

Så trist at det finnes folk som mener sånt er normalt...

Til trådstarter; synd at hun ikke er ærlig mot deg... Folk asså! Men nå vet du jo det og kan prøve å få kontakt med noen andre

Anonymkode: 3d347...e8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at kameraten din ble snurt over at hun løy til han om å ha barna. Lyving er ikke greit. 
 

Men hva du er snurt over skjønner jeg ikke. Det er helt vanlig å date flere, særlig om man er på tinder. 

Anonymkode: 80b14...ec2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blitt en greie at damer også prøver seg fram og dater flere menn før de bestemmer seg for hvem de skal gå for, mener du? Det har da lenge vært en greie. At hun råket å date kameraten din var bare en syk tilfeldighet, eller så bor du vel på et så lite sted at sånt lett kan skje.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Blitt en greie at damer også prøver seg fram og dater flere menn før de bestemmer seg for hvem de skal gå for, mener du? Det har da lenge vært en greie.

Insinuerer du at dette er noe menn driver på med? Huff, om det er tilfelle er det ikke bra.
Folk, asså!
 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig å date flere, særlig om man er på tinder. 

Så trist. Det hadde jeg aldri godtatt

Anonymkode: 3d347...e8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er en vanlig greie. Men det er likeså vanlig at menn holder på sånn, som kvinner. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du måtte reise på daten for å gjøre et poeng ut av at hun datet vennen din for å "shame" henne for å date/rote med flere? Det er jo bare slemt og sier noe om deg om du har gjort dette. Hvorfor sendte du ikke bare melding og sa at du ikke ville fortsette etter du fann ut at hun holdt på med kompisen din? Så kunne kompisen tatt det selv med henne om han hadde inntrykk av at de var på veg et sted, samt løgnen hun serverte. 

Endret av Moonwalker
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Million skrev:

Du har ikke en gang møtt dama, men forventet evig troskap allerede? Ingen av dere har vel lovet hverandre ekslusivitet på dette stadiet i bekjentskapet, så hvorfor er du så snurt? Hun har lov å ligge med hvem hun vil og date samtidig.

Det jeg ikke liker, er at hun løy til kameraten din om å ha barna den kvelden så hun ikke kunne møte han. DET var en alvorlig brist i karakteren hennes. Lyver hun om det, kan hun fortsette å lyve om en hel del.

Godt du avsluttet det hele med henne da. Lykke til videre. Håper du finner en storartet dame snart og ikke mister helt troa nå! :) 

Enig! 

 

Det er viktig å ikke forvente og kreve <egiv troskap>som du sier. Du skylder ikke den andre personen noenting når du dater, akkurat som at han eller hun ikke skylder deg noe. 

Det er derfor dere <tar praten >og bestemmer dere for å være eksklusive, og når det skjer, der vet jeg faktisk ikke,æ. Såpass tidlig var uansett altfor tidlig. 

Men det å lyve om barna var ikke akkurat like tilfeldig og uskyldig, i forhold til at hun visste hun hadde en kabal som skulle gå opp, og valgte å lyve om det. 

Anonymkode: f7352...24e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Moonwalker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du måtte reise på daten for å gjøre et poeng ut av at hun datet vennen din for å "shame" henne? Det er jo bare slemt og sier noe om deg om du har gjort dette. Hvorfor sendte du ikke bare melding og sa at du ikke ville fortsette etter du fann ut at hun holdt på med kompisen din? Så kunne kompisen tatt det selv med hrnne om han hadde intrykk over at de var på veg et sted. 

 

Jeg kan faktisk forstå det. Hun hadde såret hans bestevenn. Jeg hadde gjort det samme bare for å få frem et poeng, og kanskje skremme han fra å gjøre samme greie igjen. 

Date andre uten sex involvert er "greit nok", men når man har hoppet til sengs, og latt som om relasjonen utvikler seg til noe mer seriøst, eller påstått at man er eksklusive, så fortjener man en slik respons. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ikke en vanlig greie vil jeg tro. Husk å ha i bakhodet at dette var ett menneske, ett av milliarder mennesker. Det er viktig å ikke basere "fordommer" mot alle når det er én som har gjort noe shady.

Når det kommer til Tinder finnes det alt av folk der også, som ellers i verden. Noen er seriøse, andre ikke. Jeg selv mener at dersom man har noe på gang med én person skal man holde seg til den, uavhengig om man dater, flørter og så videre.

Håper det løser seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja helt vanlig å date flere til man virkelig faller for noen. 

Jeg sjonglerte mellom to menn til jeg landet på ham jeg nå er gift med. Han på sin side måtte avslutte et ff forhold da vi ble seriøse. 

Normalt! 

Anonymkode: d93fa...ff5

Synes dette er en helt grei løsning og er veldig enig! 

I sikker på ff forhold, har aldri trengt å ta stilling til det. Men absolutt noe som er helt normal, også i mine øyne! :)

Anonymkode: f7352...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja helt vanlig å date flere til man virkelig faller for noen. 

Jeg sjonglerte mellom to menn til jeg landet på ham jeg nå er gift med. Han på sin side måtte avslutte et ff forhold da vi ble seriøse. 

Normalt! 

Anonymkode: d93fa...ff5

Nei det håper jeg da inderlig ikke er normalt! Jeg har totalt avsmak fra dagens datingkultur, det er ikke greit å ligge med folk og juge helt til man treffer noen man vil ha. Det er ikke pent å bruke andre mennesker og tråkke på følelsene deres, det bevitner om en alvorlig karakterbrist! Har selv aldri brukt andre menn og ei tråkket på de og følelsene deres bare for å komme til mister right. Skjønner heller ikke åssen folk klarer å holde på med flere, da det merkes fort av de andre og man får kjeft. Og jeg synes det er helt rett av folk å protestere og sette andre på plass når de oppfører seg så dårlig og lavmål.

forresten sikter jeg til deg og mannen din også. Dere er søppel og lavmål. Dere fortjener hverandre og får leve ulykkelig sammen til døden skiller dere ad. Karma vet du👍🏻 Det er ikke pent å ønske at andre skal bli sett på som verdiløse gjenstander som skal kastes for en gudinne som deg selv liksom, dine holdninger er kvalme og syke. For du tror du er så forbanna spesiell og en fantastisk gudinne i innlegget ditt, siden en mann valgte deg og dumpet en han så på som et verdiløst ligg. Du synes det er greit at andre behandles dårlig. Og tro meg, du er heller ikke spesiell for han du heller, sånne mennesker behandler alle som dritt. En dag dumper han deg på verste måten, driter i deg og finner en ny dame i samme slengen👍🏻 Det vedder jeg 99 % på.

Anonymkode: 5f391...ec7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er en helt grei løsning og er veldig enig! 

I sikker på ff forhold, har aldri trengt å ta stilling til det. Men absolutt noe som er helt normal, også i mine øyne! :)

Anonymkode: f7352...24e

Er du psykisk syk eller tilbakestående eller noe?

Anonymkode: 5f391...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg er litt på dater`n om dagen. Legger ikke så veldig mye i det fordi jeg har kommet til en alder der det er mye overfladiske og bekreftelsesdamer ute å går. Innimellom så dukker det opp noen som kan virke god også. Jeg har de siste dagene blitt kjent med ei som er ei god dame. Vi har chattet en del og gått over på messenger istedet. Her har vi ringt og "truffet" hverandre før vi har datet. Synes det er fint med en "live" overføring før møtet. Hun virker jo som ei flott dame med sunne verdier egentlig. Ferdig med 15 år som samboer og hatt litt over to år som "singel". og dermed klar for et nytt forhold. 

I går kveld skulle jeg treffe henne og hun insisterte på en cafe i byen. Jeg ønsker egentlig ikke det da det kan legge et "press" på en eller annen. Ute er best, men hun fikk viljen sin. 

En av mine kamerater dukket opp til meg litt tidligere på dagen. Han så litt småtrøtt ut, men ellers i kjempefin form. Du er nypult sier jeg til ham bare for spøk. Jo da sier han og ler. Han har drevet å datet ei noen ganger nå og vissnok funnet tonen. Så hyggelig sier jeg. Jo for han er en fin fyr som jeg unner alt godt i livet. Han kommer også fra et forhold der det endte med et stygt brudd og påfølgende styr om oppgjøret da de var gifte. Han har ikke barn, men kunne sårt tenkt seg ett.

Hva heter hun nye nå da spør jeg? Jo hun heter Anne. Å ja sier jeg. Så fortalte han litt om henne. Mine tanker om ei flott dame gikk nå over til misstanker. Så jeg viste ham tinder`n til Anne som jeg driver å chatter med. Det er jo samme dama. Jeg skal på date i kveld med henne sier jeg. Til ham hadde hun sagt at hun skulle ha barna i kveld slik at det passet ikke med noe treff da. Hun har to barn.

Vi snakket sammen lenge og fant ut at han skulle bare avslutte hele greia der. Jeg så hvor lei seg og skuffet han ble, men han var enig i at det var det beste trekket nå. Vi ble enige om at jeg skulle gå på date sammen med henne. 

Jeg møtte opp på date jeg. Satte meg ned og pratet litt løst og fast om ting og tang før jeg kom litt mere inn på alvorligere tema som f.eks. hvor veien videre går. Hun ønsket seg jo en stødig og trygg mann. Ja vel sier jeg, kan du forvente det av en mann hvis du selv ikke er det spør jeg?

Hun ble litt rar, men kom seg litt ovenpå igjen. Hun skjønte liksom ikke helt hva jeg siktet til, men nå måtte vi bestille mat mente hun. Jeg er ikke så veldig sulten jeg sier jeg. Så sendte jeg et bilde av kameraten min og meg sammen, et bilde jeg tok like før jeg dro fra ham til hennes messenger. Meldingslyden plinget i telefonen hennes. Hun tittet på bildet og jeg ser hun sperrer opp øynene. Hva er dette?

Dette er bestekameraten min og meg det sier jeg. Du burde jo vite hvem han er da du har nattet over til ham flere ganger allerede og nå prøver å innlede noe sammen med meg? Beklager altså, men her blir det ikke mere.

Regner med kompisen min kommer frem til det samme konklusjon uten at jeg legger ord i munnen hans. 

Har dette blitt en vanlig greie nå? 

 

 

Synes måten du satt henne på plass på var alle tiders. Fortsett sånn så slutter folk med søppeloppførselen sin og begynner å respektere andre litt mer. Hun tror hun er en gudinne og bedre enn alle andre. Sånn har det blitt dessverre. Ble selv jugd til og utnyttet av en fyr for noen måneder siden, treffer bare på drittsekker i disse tider og folk som ikke er interessert i andre enn seg selv og surmuling. Var ikke sånn FØR. 

Anonymkode: 5f391...ec7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox

Det har blitt veldig vanlig, dessverre. Synd å si det! 

En av mange grunner til at jeg har sluttet å date.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg ikke er laget for dagens dating "system".

Kunne aldri ha falt meg inn å sjonglere flere damer samtidig, spesielt hvis sex var en del av "datingen". For å si det sånn så hadde jeg avsluttet datingen av en dame hvis jeg fant ut at hun hadde vært til sengs med en annen mann dagen før daten vår uavhengig av hvor perfekt hun måtte være.

M40

Anonymkode: f9cbe...2b6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...