Gå til innhold

Hen? Du er jo ANONYM!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan bøyer man hen? Hun/henne, han/ham, hen/???

Anonymkode: 8908b...88a

Dessverre er det vel nesten overvekt av hun/hun og han/han - hvertfall den siste er det mange av! - så hen/hen er vel ikke det største overtrampet i så måte.

Anonymkode: 4c609...5f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Å nei, jeg greier ikke å forstå bruk av kjønnsnøytralt pronomen! Tror kanskje det er noe politisk korrekte greier og kjenner jeg blir irritert når folk ønsker å bli respektert for noe andre greier som jeg heller ikke skjønner! Dette må bety at de som bruker hen er tilbakestående og ikke burde få lov til å skrive på KG!"

:sprettoy:

 

Anonymkode: 3f3e5...3bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen er et ord jeg ALDRI kommer til å bruke, så sant jeg ikke skal skrive om en høne på engelsk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Husholdning1 said:

Subjektivt. Jeg synes det motsatte, ordet "hen" ødelegger flyten.

 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Syntes HEN ikke flyter i det hele tatt. Jeg stopper ofte opp med ordet før jeg leser videre fordi det er så unaturlig. Jeg kommer alltid til å skrive han/hun/h*n.

Anonymkode: ff724...1f9

 

5 hours ago, Bjæk said:

Helt uenig. "Vedkommende", "barnet" og "personen" er i det minste ordentlige ord, ikke oppkonstruert, politisk korrekt vissvass. 

Dere kommer nok over det. Det er først og fremst en vanesak å klare å lese ord man ikke et vant til. Hen er ikke et spesielt vanskelig ord å lære seg så lenge man ikke er fullstendig ubegavet. For min del handler det absolutt ikke om politikk, men om å forenkle kommunikasjon på en praktisk måte.

Anonymkode: 8364e...0dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å bruke hen for å videre anonymisere hendelsen, da vi bor i et meget lite land. Jeg velger da hen, fordi det er raskere enn andre alternativ.

Anonymkode: e1a16...e3e

Jeg liker bedre å bare bytte om kjønnet når det ikke spiller noen rolle for poenget. Hvis jeg skal skrive om noe en slem kunde har sagt for eksempel, så skriver jeg gjerne hun istedet for han. Og omvendt. Mye mindre fare for at vedkommende kjenner seg igjen når innlegget tilsynelatende handler om motsatt kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kjetil E skrev:

Hen er et ord jeg ALDRI kommer til å bruke, så sant jeg ikke skal skrive om en høne på engelsk.

Du brukte det nettopp. 😄

Anonymkode: fb529...bae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Kaffefrøken skrev:

 

Synes det er greit å bruke h*n i en tråd, så blir det i hvert fall objektivt og ikke kjønnsdiskriminering. 

Men da må man bytte tastatur hvis man skriver på mobil. Jeg bare gjør det for praktiske grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok hør her, nå vet jeg ikke hva alle andre bruker hen til, men jeg bruker det når jeg ikke vet kjønnet til en person i en tråd jeg snakker om. Fordi hva skal jeg skrive hvis jeg ikke vet om det er han eller hun. Vet at noen bruker det for folk som er transkjønnet eller ikke identifiserer seg som mann eller kvinne.

Men den eneste grunnen til at jeg har brukt hen er 1. For å ikke bli igjenskjent og håper det skal hjelpe. 2. Fordi jeg ikke vet kjønnet til en person jeg skal skrive om på en tråd. Og grunnen til at h*n ikke er akutuelt å skrive for meg er fordi jeg alltid skriver på mobilen. Da må jeg taste hele to ganger for å få opp det stjernetegnet og det gidder jeg bare ikke. Og hvis noen synes detta er så forferdelig plagsomt så lurer jeg på hvordan dere takler livet. Det er da ikke så plagsomt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like plagsomt som kohort... 

Anonymkode: 255aa...8db

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen tråder tenker jeg at det ikke er dumt. Ser jo ofte at trådstarter skriver h*n, likevel tar hele kommentarfeltet det som en selvfølge at det er han, og andre ganger hun... 

Det er noe med å få objektive svar, kanskje? Som ikke er farget av kjønn, eller bitre KGbrukere 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle som bruker dette ordet er faktisk tilbakestående. 

Anonymkode: 01b13...108

Enig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hen. F.v.t

Politisk korrekt populistisk venstrevridd, kulturødeleggende sosialister.

Anonymkode: 5fe0b...450

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese videre på innlegg som omtaler noen som «hen». Ser alltid for meg en høne og mister helt fokus på innlegget.
Han eller hun funker bra.

Anonymkode: 87820...16c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hen er bare et irriterende ord for dem som blir provosert av at noen velger å ta bort fokus bra binære kjønn. Det kan være flere grunner til at noen velger å skrive hen. Det kan være et barnets kjønn ikke er relevant, kanskje man vil at noen skal tenke objektivt på barnet og ikke bli påvirket av kjønn, eller kanskje noen er redd for å bli gjenkjent. 

Hvis du blir provosert av bruken av ordet hen, skaff deg ekte problemer. Hen er et kjønnsfritt pronomen som har kommet for å bli. 

Endret av Chiyo
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle som bruker dette ordet er faktisk tilbakestående. 

Anonymkode: 01b13...108

Sier en som ikke kan komme med noe bedre enn et ad hominem-argument. :fnise:

Endret av Chiyo
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver person som klager over ordet hen, skal jeg bake det inn i en ekstra setning på trass. Om folk ønsker å unngå kjønnede pronomen får det da virkelig være opp til de, jeg bruker hen om folk jeg ikke vet kjønn på også, det er veldig greit. 

Anonymkode: 065a7...fc1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For hver person som klager over ordet hen, skal jeg bake det inn i en ekstra setning på trass. Om folk ønsker å unngå kjønnede pronomen får det da virkelig være opp til de, jeg bruker hen om folk jeg ikke vet kjønn på også, det er veldig greit. 

Anonymkode: 065a7...fc1

Yes! Vi burde bruke det i alle innlegg i en helt uke i protest! 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Chiyo said:

Yes! Vi burde bruke det i alle innlegg i en helt uke i protest! 😄 

Enten brukes det som en enkel måte å anonymisere folk eller så er det en del av identiteten til folk og jeg klarer bare ikke å forstå hvordan noen av delene kan provosere..

Anonymkode: 065a7...fc1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enten brukes det som en enkel måte å anonymisere folk eller så er det en del av identiteten til folk og jeg klarer bare ikke å forstå hvordan noen av delene kan provosere..

Anonymkode: 065a7...fc1

Ikke jeg heller. 🤔 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noe om ordet Hen. Enten er det han eller en hun. Det er kun ved tilfelller av at personen selv føler at de er født i feil kjønn at det er greit å bruke hen synes jeg av og til, ellers kan man bruke han,hun etter det kjønnet man føler seg som. Hen er hverken eller..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...