Gå til innhold

Tror dere barnehager ogsånt vil bli stengt igjen hvis korona tallene stiger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det.  De har jo trafikklyset sitt klart og iverksetter rød plan ved økning. Dvs små kohorter og slikt. Når vi gikk inn i sommerferien var vi i gul sone. 

Anonymkode: 080f1...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I barnehagen jeg jobber i er det sagt at det ikke kommer til å bli stengt igjen, men at vi kan gå tilbake på rødt nivå, og alt det medfører, dersom smittetallene øker kraftig. 

Anonymkode: c4d59...c7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barneskole og bhg blir nok sist stengt ned pga foreldrenes jobb. 
Universiteter, høyskoler, restauranter, frisører, og hudpleiesalonger blir stengt neste bølge. Det er det som har skjedd i andre land. Erna har også sagt dette i intervju, og det er logisk fordi det ikke er essensielle virksomheter.

Anonymkode: 7fe69...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror egentlig selv at det kommer til å gå bra. Men det er jo et delt syn fra fagfolk angående dette. Derfor syns jeg det er unødvendig å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Jeg syns det er viktig å høre på de som fraråder dette, selv om Nakstad sier det er ok plutselig.

Anonymkode: 0674c...4c0

Sagt på en annen måte, så er det viktig å høre på de som er enig med en selv? Tenker vi holder oss til helsemyndighetene, jeg. 

Anonymkode: 21b46...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2020 den 0.47, AnonymBruker skrev:

Barneskole og bhg blir nok sist stengt ned pga foreldrenes jobb. 
Universiteter, høyskoler, restauranter, frisører, og hudpleiesalonger blir stengt neste bølge. Det er det som har skjedd i andre land. Erna har også sagt dette i intervju, og det er logisk fordi det ikke er essensielle virksomheter.

Anonymkode: 7fe69...4d5

Universitet og høyskole er essensielle virksomheter hvis man ikke skal sitte der uten leger, sykepleiere, jurister, økonomer, barnevernspedagoger, barneskolelærere, tannleger, dyrleger osv. Det er kun i Norge man kan si at utdanning er bare tull og ikke noe viktig.

Anonymkode: 3a16b...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokal nedstenging av barnehager/avdelinger og skole/klasser vil skje hvis det er smitteutbrudd på de aktuelle stedene. Men nasjonal nedstenging tror jeg ikke skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...