Gå til innhold

Tror dere barnehager ogsånt vil bli stengt igjen hvis korona tallene stiger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer nok an på hva forskningen fremover sier om barn og Covid-19, både risikoen for barna og risikoen for at de kan være smittebærere.

Anonymkode: 0effe...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Skoler og barnehager blir ikke stengt igjen. Garantert. Det er voksnes uansvarlige oppførsel som er årsaken til eventuelle økte smittetall. Det har jo ikke vært noen særlig stigning etter skolene åpnet.

Anonymkode: 28e9f...f66

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke det. Jeg jobber i en stor barnehage selv, og har møtt en god del foreldre som fikk store vansker med å komme seg på jobb når barnehagen var stengt. Det samme gjelder når åpningstidene var reduserte. Mange ble permittert og gikk ned i lønn, i flere tilfeller ble begge foreldrene permittert. Jeg tror ikke Norge har penger til å skal stenge alt på nytt igjen. De økonomiske vanskene vil da bli større enn vanskene vi møter på pga korona.

Anonymkode: 96477...1e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det. Er selv barnehagelærer. Konsekvensene av stenging er altfor store. 

Anonymkode: 1f44a...923

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ikke for at konsekvensene er for store som noen skriver, men fordi det ikke utgjør noen fare. 

Anonymkode: 931a5...3b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje lokalt over en kort tidsperiode. Ser ikke for meg at de stenger ned alt igjen. Både fordi det virker som barn spiller en veldig liten rolle i smittespredning (steng utestedene i stedet), og fordi konsekvensene er alt for stort til å rettferdiggjøre det i forhold til nytten. 

Anonymkode: 7148b...5d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det blir verre. Matmangel og økonomisk kollaps i hele verden. Vi er bare i startfasen. Hold på hatten.

Anonymkode: f5f2c...93f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at det kommer lokale nedstenginger i skoler og barnehager, men det kommer neppe en nasjonal nedstenging av den typen vi hadde i mars. 

Forøvrig vet man allerede at man kan få smitteutbrudd i skole/barnehage. Det var vel det som skjedde nå i Lørenskog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan komme lokale nedstenginger - ikke nødvendigvis en hel by, men barnehager der det er påvist smitte. Kanskje kan det begrenses helt ned til de berørte kohorter. Ved en evt større nedstenging tror jeg barnehager og skoler er det siste man vil stenge, etter erfaringene fra i vår. Ungdomskole og VGS derimot tror jeg blir lettere stengt, pga ungdommers store kontaktnettog mobilitet + de er ganske selvgående i hjemmeskolesituasjonen.

Anonymkode: cde54...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir helt stengt på nasjonalt nivå! Nå har vi i barnehager gode rutiner på hvirdan vi deler barna i smågrupper. Smittevernrutiner er og på plass og innarbeidet. Ved større utbrudd kan det være at barnehager går tilbake til redusert åpningstid, men nedstenging helt tror jeg ikke på! 

Anonymkode: 2512e...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tror eg kan skje om smitten kjem ut av kontroll. Foreløpig ser det veldig bra ut. 

Anonymkode: bd59f...eb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det blir samme tilstand som sist, så skjer det nok. Og det kan lett skje nå når noen velger å sabotere dugnaden vi alle har deltatt i ved å reise til utlandet bare for gøy.

Anonymkode: 0674c...4c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det blir samme tilstand som sist, så skjer det nok. Og det kan lett skje nå når noen velger å sabotere dugnaden vi alle har deltatt i ved å reise til utlandet bare for gøy.

Anonymkode: 0674c...4c0

Espen Nakstad i Helsedirektoratet sier at det er trygt å reise til de landene som nå er markert som grønne.

Han er ikke bekymret for at nordmenn kan reise på ferie til utlandet.

Han tror heller ikke at det kommer en ny bølge med smitte i samfunnet.

https://www.tv2.no/nyheter/11541056/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krantz95 skrev:

Espen Nakstad i Helsedirektoratet sier at det er trygt å reise til de landene som nå er markert som grønne.

Han er ikke bekymret for at nordmenn kan reise på ferie til utlandet.

Han tror heller ikke at det kommer en ny bølge med smitte i samfunnet.

https://www.tv2.no/nyheter/11541056/

Det er han vel pliktig å si. Sykepleierforbundet ber folk være hjemme, de er ikke politisk styrt. Viktig å høre på folka på gølvet, de vet best😉

Anonymkode: 0674c...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er han vel pliktig å si. Sykepleierforbundet ber folk være hjemme, de er ikke politisk styrt. Viktig å høre på folka på gølvet, de vet best😉

Anonymkode: 0674c...4c0

Før drev Nakstad med advarsler og sa han var veldig bekymret flere ganger. F.eks. var han bekymret pga. 17. mai, folk på byen, på strender, demonstrasjonen osv.

Men nå har han snudd helt om. Det synes jeg er interessant. Da virker det som fagfolkene tror at pandemien snart er ferdig. Eller at vi i det minste nå er langt forbi smittetoppen.

Endret av Krantz95
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krantz95 skrev:

Før drev Nakstad med advarsler og sa han var veldig bekymret flere ganger. F.eks. var han bekymret pga. 17. mai, folk på byen, på strender, demonstrasjonen osv.

Men nå har han snudd helt om. Det synes jeg er interessant. Da virker det som fagfolkene tror at pandemien snart er ferdig. Eller at vi i det minste nå er langt forbi smittetoppen.

herregud som du dikter!

Her har du hva Nakstad faktisk sier for tiden:

https://www.nettavisen.no/nyheter/nakstad--vi-kan-vaere-pa-et-balansepunkt/3423992298.html

Anonymkode: cde54...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krantz95 skrev:

Før drev Nakstad med advarsler og sa han var veldig bekymret flere ganger. F.eks. var han bekymret pga. 17. mai, folk på byen, på strender, demonstrasjonen osv.

Men nå har han snudd helt om. Det synes jeg er interessant. Da virker det som fagfolkene tror at pandemien snart er ferdig. Eller at vi i det minste nå er langt forbi smittetoppen.

Jeg tror egentlig selv at det kommer til å gå bra. Men det er jo et delt syn fra fagfolk angående dette. Derfor syns jeg det er unødvendig å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Jeg syns det er viktig å høre på de som fraråder dette, selv om Nakstad sier det er ok plutselig.

Anonymkode: 0674c...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

herregud som du dikter!

Her har du hva Nakstad faktisk sier for tiden:

https://www.nettavisen.no/nyheter/nakstad--vi-kan-vaere-pa-et-balansepunkt/3423992298.html

Anonymkode: cde54...a91

Jeg dikter ikke. Han har snudd helt om.

Han er nå ikke lenger bekymret for at nordmenn reiser til utlandet.

Og han tror heller ikke at det kommer en ny smittebølge i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...