Gå til innhold

Har visst gått rundt meg Chanel «kopi» 😣


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele konseptet til kjedebutikker er jo å kopiere design. Du finner knapt et plagg, smykke eller veske som ikke er sterkt sterkt inspirert av en av de større motehusene. 

Generelt legger jeg heller pengene mine der varen er designet. For ikke å snakke om produsert på en bærekraftig måte, selv om det koster mer. 

Anonymkode: 564e9...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ALLE it-vesker og dyre designer vesker blir kopiert av billigere kjeder og middels dyre designere. 

For eksempel er Rebekka Minkoff sterkt inspirert av Chloe og kopierer stadig detaljer fra dette merket.  

Det er lov så lenge ikke logo blir kopiert. Og jeg ser ikke problemet så lenge vesken din ser grei ut. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2020 den 14.05, AnonymBruker skrev:

Det er ikke logo på den!

Anonymkode: 8ec08...79a

😂  Dersom du skriver et innlegg som er på mer enn to linjer vil omtrent 60 % ha store vansker med å oppfatte hva du faktisk skrev 😉  (i følge lang tids observasjon og KG-forskning, ha,ha)

Anonymkode: 1d2f0...a24

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dette gjør kjedebutikker som Zara og HM hele tiden. Denne typen veske kalles gjerne dupes.

Så lenge logo o.l. ikke er på er det ikke en fake, og heller ikke ulovlig og jeg tviler på at noen tror du har en Chanel.

Det er ingenting som er så harry som folk som går rundt med falske vesker, klokker, klær osv og tror de er så elegante og sofistikerte. Alle ser jo at det er fake. Men disse etterligningene jeg regner med det er snakk om i ditt tilfelle blir noe annet, det er en veske du syntes var fin.

Anonymkode: de2c7...eb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme det vel? Var den funksjonibel til å bære rundt det du trengte? Hvem bryr seg egentlig om du har en bærepose det står Rema1000 eller Kiwi på så lenge den gjør nytta si? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanlig at billigere butikker finner inspirasjon i design fra slike merker. Uten logoen er jeg 100% sikker på at den uansett er finere enn den ekte. Ingen tror du har en «fake veske» når logoen ikke er der, og de som hater fake vesker og mener det er tragisk osv, er pittelitt-kjempe-harry folk uansett. Merke-flashere kaller jeg sånne folk. For en ting å bry seg om egentlig, andre får da velge selv hva slags veske de ønsker å ha, fake eller ikke. 

Anonymkode: 689db...97a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg ikke om designervesker i det hele tatt, jeg likhet med mange andre.

Det eneste jeg bryr meg om er at den er fin, praktisk og god å bære. Hadde uansett ikke kjent den igjen som en fake Chanel og hva hvis?

Vet det er noen som kun skal ha ekte vare, men ingen i min omgangskrets jeg ihvertfall. 

Anonymkode: 8166a...56c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 18.34, AnonymBruker skrev:

Det er jo vanlig at billigere butikker finner inspirasjon i design fra slike merker. Uten logoen er jeg 100% sikker på at den uansett er finere enn den ekte. Ingen tror du har en «fake veske» når logoen ikke er der, og de som hater fake vesker og mener det er tragisk osv, er pittelitt-kjempe-harry folk uansett. Merke-flashere kaller jeg sånne folk. For en ting å bry seg om egentlig, andre får da velge selv hva slags veske de ønsker å ha, fake eller ikke. 

Anonymkode: 689db...97a

Les deg litt opp på hva fake-industrien driver med. Noen stikkord på hva man støtter dersom man kjøper fake:

  • Tyveri - man stjeler en annen person/bedrift sitt verk
  • Terrorisme
  • Barnearbeid

Så dersom du mener jeg er harry som syntes det er tragisk å bruke fake, så kall meg gjerne harry. Har aldri blitt kalt harry før, men jeg og Chanelveskene mine (ekte) lever fint med det da jeg ikke tror du er en person hvis mening er en jeg bryr meg om uansett ;) 

Her har du link til en norsk side om temaet, men google gjerne og les deg opp mer. Så kan du uttale deg om hvem som er harry på nytt https://www.velgekte.no/fakta-og-regelverk/rapporter-og-statistikk/ny-rapport-viser-sammenheng-mellom-handelen-med-piratkopier-og-annen-alvorlig-kriminalitet/

Anonymkode: de2c7...eb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...