Gå til innhold

My 600 lb life


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurte siden du liker programmet.

Anonymkode: 1f439...036

Betyr vel ikke at man er overvektig selv om man ser på program som handler om overvekt😅 

Anonymkode: 676ef...bdc

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At slike programmer er tillatt er helt sykt.

Kan ikke komme på at det finnes tilsvarene hvor man i praksis gjør narr av anorektikere. Det er liksom ok å se ned på de som er spiseforstyrret ved at de spiser altfor mye, men man burde behandle de på samme måte som man gjør anorektikere, dvs prøve å se på de bakenforliggende årsakene til spiseforstyrrelsene og ikke fokusere så mye på mat og liknende som kan trigge det.

Anonymkode: ec205...89e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er verst i den serien, er at alle disse 300 kilos menneskene, har en partner som bokstavelig talt fôrer dem feite. De bringer dem mat. Kjøper den inn, tar den med hjem, lager den i stand, alt etter den overvektiges kommando. "Kjøp den og den sjokoladen, kjøp den og den pizzaen, kjøp hamburgere, kjøp mac'n'cheese, kjøp....." Og partneren deres går og kjøper.

De kommer seg jo ikke i butikken selv, for de er altfor overvektige, så det er jo i praksis som oftest en annen person som gjøder dem feite!? Denne partneren kunne jo bare begynt å kjøpe fullkornbrød (istedenfor den evinnelige hvite loffen alle amerikanere tyller i seg), salater og grønnsaker, og magert kyllingkjøtt. Sånne ting. Den som er overvektig må jo bare spise det den får. 

Jeg har ikke sett så veldig mange av disse episodene, men det går igjen i alle. De har en partner som opprettholder overvekten, men partneren er ofte enten normalvektig eller bare litt overvektig selv. Uansett i stand til å dra i butikken og handle og bevege seg rundt på kjøkkenet, i motsetning til 300-kilos personen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
7 minutter siden, Million said:

Det som er verst i den serien, er at alle disse 300 kilos menneskene, har en partner som bokstavelig talt fôrer dem feite. De bringer dem mat. Kjøper den inn, tar den med hjem, lager den i stand, alt etter den overvektiges kommando. "Kjøp den og den sjokoladen, kjøp den og den pizzaen, kjøp hamburgere, kjøp mac'n'cheese, kjøp....." Og partneren deres går og kjøper.

De kommer seg jo ikke i butikken selv, for de er altfor overvektige, så det er jo i praksis som oftest en annen person som gjøder dem feite!? Denne partneren kunne jo bare begynt å kjøpe fullkornbrød (istedenfor den evinnelige hvite loffen alle amerikanere tyller i seg), salater og grønnsaker, og magert kyllingkjøtt. Sånne ting. Den som er overvektig må jo bare spise det den får. 

Jeg har ikke sett så veldig mange av disse episodene, men det går igjen i alle. De har en partner som opprettholder overvekten, men partneren er ofte enten normalvektig eller bare litt overvektig selv. Uansett i stand til å dra i butikken og handle og bevege seg rundt på kjøkkenet, i motsetning til 300-kilos personen.

Og i en del tilfeller er det psykisk og fysisk mishandling inne i bildet. Da er det helt bakvendt å begynne med en slankeoperasjon. Attpåtil må deltakerne flytte og den eneste de har med seg er partneren som potensielt driver mishandling. 

Ikke rart at bare 5% lykkes. 

Jeg har sett på 10 episoder eller noe av oppfølgingsserien og så langt er det TO (av 20) som har lyktes... Hun ene var singel, det hjalp nok. 😅 Og fant rett og slett ut hvordan hun kunne leve livet alene, uten hjelp fra andre. Det er så mange som sliter bare med det... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg sett min første episode, Pennys story, sesong 2.

 

Null sympati. Virkelig. Ikke et snev. Synes synd på barnet. Hun gidder jo ikke. Skjønner ikke at legen gidder å fortsette utover de første 2 mnd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
8 minutter siden, addict said:

Nå har jeg sett min første episode, Pennys story, sesong 2.

 

Null sympati. Virkelig. Ikke et snev. Synes synd på barnet. Hun gidder jo ikke. Skjønner ikke at legen gidder å fortsette utover de første 2 mnd. 

De fleste "gidder ikke" i perioder, men det er jo fordi de ikke har verktøy til å få det til, de har så store problemer på andre områder. 

Noen av dem er jo også direkte usympatiske, det er ikke bare "stakkars mennesker" med i serien. Noen herser jo med alle rundt seg. 

Jeg foretrekker å se oppfølgingsepisodene ("hvor er de nå") for da har de silt ut de som falt ut første året og det er mye mer fokus på hvordan de skal tilpasse seg et nytt liv. De første episodene er så like hverandre, det er samme greia, de går ikke ned i vekt, får kjeft, går ned i vekt, får operasjon, går ned, stagnerer, får kjeft og der stopper det. På oppfølgingsepisodene er det som regel litt mer fremskritt (men ikke alltid...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Jeg blir helt dårlig av tilfellene der de har små barn, til og med babyer! Hvordan er det mulig?? Har de lagt på seg så ekstremt etter fødsel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Albbas skrev:

De fleste "gidder ikke" i perioder, men det er jo fordi de ikke har verktøy til å få det til, de har så store problemer på andre områder. 

Noen av dem er jo også direkte usympatiske, det er ikke bare "stakkars mennesker" med i serien. Noen herser jo med alle rundt seg. 

Jeg foretrekker å se oppfølgingsepisodene ("hvor er de nå") for da har de silt ut de som falt ut første året og det er mye mer fokus på hvordan de skal tilpasse seg et nytt liv. De første episodene er så like hverandre, det er samme greia, de går ikke ned i vekt, får kjeft, går ned i vekt, får operasjon, går ned, stagnerer, får kjeft og der stopper det. På oppfølgingsepisodene er det som regel litt mer fremskritt (men ikke alltid...). 

Helt ok å ikke gidde i perioder, hvem er ikke der liksom. Men å si til legen at han bevisst ødelegger for henne fordi hun ikke har gått ned og ler av ernæringseksperten og sier at ernæring er bullshit og si at hun ikke får noe hjelp når hun har ligget på sykehuset i 4 mnd etter en fedmeoperasjon og fått servert ALL mat hvor hun ikke har gått ned i vekt fordi hun velger å spise drit som mannen tar med.... 

 

Hakeslepp. 

 

Hvilken sesong begynner disse oppfølgingsepisodene? For jeg blir pissed av dette 😂😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
3 minutter siden, addict said:

Helt ok å ikke gidde i perioder, hvem er ikke der liksom. Men å si til legen at han bevisst ødelegger for henne fordi hun ikke har gått ned og ler av ernæringseksperten og sier at ernæring er bullshit og si at hun ikke får noe hjelp når hun har ligget på sykehuset i 4 mnd etter en fedmeoperasjon og fått servert ALL mat hvor hun ikke har gått ned i vekt fordi hun velger å spise drit som mannen tar med.... 

 

Hakeslepp. 

 

Hvilken sesong begynner disse oppfølgingsepisodene? For jeg blir pissed av dette 😂😂

Ja i sånne tilfeller skjønner jeg ikke at de gidder å prøve å operere en gang. Det er vel fordi det er eneste håp for å holde dem i live, men likevel. 

Oppfølgingsepisodene er en egen serie, my 600lb life - where are they now, med egne sesonger. 

Ikke se den om Assantibrødrene hvis du ikke vil bli pissed. 😶

Irriterer meg at serien også fremstiller operasjon som eneste alternativ. Greit nok, for 250kg+ er det kanskje det, men i flere episoder har partner eller barn også valgt å operere seg selv om de "bare" har veid 150 kg. Det fremstilles ikke som en mulighet en gang, å fortsette vektnedgangen uten operasjon, det er bare "du har vært superflink de siste månedene, nå fortjener du operasjon!". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, addict skrev:

Helt ok å ikke gidde i perioder, hvem er ikke der liksom. Men å si til legen at han bevisst ødelegger for henne fordi hun ikke har gått ned og ler av ernæringseksperten og sier at ernæring er bullshit og si at hun ikke får noe hjelp når hun har ligget på sykehuset i 4 mnd etter en fedmeoperasjon og fått servert ALL mat hvor hun ikke har gått ned i vekt fordi hun velger å spise drit som mannen tar med.... 

 

Hakeslepp. 

 

Hvilken sesong begynner disse oppfølgingsepisodene? For jeg blir pissed av dette 😂😂

Det episoden må jeg se. Ja man kan bli provosert av noen, men mest av alt er det jo veldig synd på de. Ingen vil være sånn. Men det jeg ikke kan fatte er at det er mulig å bli så stor. De må jo konstant spise noe.

Anonymkode: 676ef...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Albbas skrev:

Ja i sånne tilfeller skjønner jeg ikke at de gidder å prøve å operere en gang. Det er vel fordi det er eneste håp for å holde dem i live, men likevel. 

Oppfølgingsepisodene er en egen serie, my 600lb life - where are they now, med egne sesonger. 

Ikke se den om Assantibrødrene hvis du ikke vil bli pissed. 😶

Irriterer meg at serien også fremstiller operasjon som eneste alternativ. Greit nok, for 250kg+ er det kanskje det, men i flere episoder har partner eller barn også valgt å operere seg selv om de "bare" har veid 150 kg. Det fremstilles ikke som en mulighet en gang, å fortsette vektnedgangen uten operasjon, det er bare "du har vært superflink de siste månedene, nå fortjener du operasjon!". 

Hahhaa takk for tips, skal styre unna 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det episoden må jeg se. Ja man kan bli provosert av noen, men mest av alt er det jo veldig synd på de. Ingen vil være sånn. Men det jeg ikke kan fatte er at det er mulig å bli så stor. De må jo konstant spise noe.

Anonymkode: 676ef...bdc

Tror jeg mangler evnen til å synes synd på ufordragelige mennesker, selv om jeg forstår poenget ditt. Synes grusomt synd på barnet hennes da 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, addict skrev:

Nå har jeg sett min første episode, Pennys story, sesong 2.

 

Null sympati. Virkelig. Ikke et snev. Synes synd på barnet. Hun gidder jo ikke. Skjønner ikke at legen gidder å fortsette utover de første 2 mnd. 

De er alvorlige syke og klarer ikke. Det er noe annet enn å ikke gidde. Overspisingslidelse er faktisk en sykdom, på samme måte som anoreksi er en sykdom. Ingen ville vel behandlet en anorektiker med «du må jo spise» og forventet at personen på magisk vis skulle begynt å spise vanlig igjen. Blir på samme måte her. Nytter ikke å fortelle de at de må slutte å spise så mye. De er jo syke og klarer ikke noe annet.

 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Uatskillelig skrev:

De er alvorlige syke og klarer ikke. Det er noe annet enn å ikke gidde. Overspisingslidelse er faktisk en sykdom, på samme måte som anoreksi er en sykdom. Ingen ville vel behandlet en anorektiker med «du må jo spise» og forventet at personen på magisk vis skulle begynt å spise vanlig igjen. Blir på samme måte her. Nytter ikke å fortelle de at de må slutte å spise så mye. De er jo syke og klarer ikke noe annet.

 

Okei, jeg tror vi bare må være uenige om den saken 😊 man har likevel et valg, og man kan velge å snakke med helsepersonell om dette når man er innlagt på et sykehus som serverer hvert eneste måltid og alt man trenger å gjøre er å ligge i en seng og reise seg fra senga. Et par ganger hver dag. Det gadd hun ikke, hun var for sliten. Og valgte å bestille junkfood innimellom alle måltider hun ble servert.

Og nå har jeg sett 1 episode, så det er ikke sikkert vi snakker om samme sak 😊 men å skylde på mental sykdom når man regelrett ligger på et sykehus med helsepersonell og eksperter rundt seg 24/7, og har alt støttepersonell man kan tenke seg for å bli frisk I TILLEGG til en operasjon som krymper magesekken din, det går liksom ikke. Da tar man et valg. 

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser episoden om James King nå. Det er syke greier. Kjæresten hans overmater han med vilje, til og med på sykehuset sniker hun inn mat for å mate han. Hvis hun hindres går han ned i vekt, men siden han er sengeliggende er han avhengig av henne og derfor får hun fortsette å overmate han. Dr Now prøver å involvere Adult Protection Services for å stoppe henne men siden hun ikke tvinger maten fysisk i han, hun bare nekter å servere dietten, kan de ikke gjøre noe. 

Han dør til slutt (ikke i løpet av episoden). 

 

Anonymkode: 2ff25...f9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser episoden om James King nå. Det er syke greier. Kjæresten hans overmater han med vilje, til og med på sykehuset sniker hun inn mat for å mate han. Hvis hun hindres går han ned i vekt, men siden han er sengeliggende er han avhengig av henne og derfor får hun fortsette å overmate han. Dr Now prøver å involvere Adult Protection Services for å stoppe henne men siden hun ikke tvinger maten fysisk i han, hun bare nekter å servere dietten, kan de ikke gjøre noe. 

Han dør til slutt (ikke i løpet av episoden). 

 

Anonymkode: 2ff25...f9f

Dette jeg henviste til tidligere i tråden. Svært trist episode. Hun drepte han jo faktisk... :sad:

Endret av Uatskillelig
  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir så irritert på familiemedlemmene som legger opp til at de kan spise så mye ved å kjøpe bare drittmat i mengder.

Anonymkode: 90631...e9b

Nettopp, ofte er det foreldrene som har foret de opp til å bli så store.

At noen kan bli 300kg+ er jo helt crazy, men igjen. Man er lenket til en seng mens man blir foret opp enda større, forferdelig.

Anonymkode: 71542...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt den episoden. Helt sprøtt. Det er helt hårreisende at de ikke fikk gjort noe. Det viser med tydelighet at enkelte er for syk og trenger beskyttelse, både fra seg selv og sine nærmeste.

Anonymkode: 65950...9c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...