Gå til innhold

My 600 lb life


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fatter ikke hvordan man kan bli så stor og fremdeles være i live, syns så utrolig synd på de folkene.💔 De er jo avhengig av usunn mat, på lik linje med andre som er avhengig av ting og tang. Jeg tenker at de i utgangspunktet har veldig sterke kropper som tåler all den vekten. Stakkars!

Anonymkode: 676ef...bdc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner jeg blir så irritert på familiemedlemmene som legger opp til at de kan spise så mye ved å kjøpe bare drittmat i mengder.

Anonymkode: 90631...e9b

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir så irritert på familiemedlemmene som legger opp til at de kan spise så mye ved å kjøpe bare drittmat i mengder.

Anonymkode: 90631...e9b

Dette! Jeg blir så sint for de bidrar jo ofte til at personen spiser seg i hjel. Fatter ikke psykologien her.

Anonymkode: a82cb...0ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Mange av disse er jo folk med alvorlig psykiske problemer. Det er jo en del av tilfellene det er nesten åpenbart at det ikke er håp for fordi de sliter sånn med andre problemer. Noen av de er ikke selvstendige i det hele tatt og veldig avhengige av sine usunne relasjoner til familiemedlemmer. Utrolig tragisk. Det handler jo ikke om kosthold men psykologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette! Jeg blir så sint for de bidrar jo ofte til at personen spiser seg i hjel. Fatter ikke psykologien her.

Anonymkode: a82cb...0ad

Noen av tilfellene handler nok om et usunt maktforhold. Den som kjøper/serverer maten har makt over den overvektige, og ved å fortsette å tilrettelegge får de beholde makten. 

Andre tilfeller er motsatt, de er såpass utnyttet og kuet av den overvektige at de bare gjør som de får beskjed om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er utrolig synd med de ektefellene som ikke vil endre sitt kosthold og fortsetter å spise dritt foran hovedpersonen. Gjøre det så mye vanskeligere. 
men jeg synes de burde lagt opp til psykologhjelp fra starten av. 

Anonymkode: f8bb7...9e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser jo at nesten hver eneste person har noen store psykiske saker å ta tak i som de blant annet har brukt mat for å døyve i mange år. Så har lært at jeg ikke er en emosjonell spiser ut fra programmet. Jeg 

Anonymkode: 3d9a9...03c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes også det er utrolig synd med de ektefellene som ikke vil endre sitt kosthold og fortsetter å spise dritt foran hovedpersonen. Gjøre det så mye vanskeligere. 
men jeg synes de burde lagt opp til psykologhjelp fra starten av. 

Anonymkode: f8bb7...9e7

Ja det er trist... 

Det er utrolig mange som ikke vil benytte seg av psykologhjelpen de får tilbud om. 

Jeg ser bare på "hvor er de nå", syns det er mer interessant enn de første episodene hvor alle går gjennom samme tralten. Og nesten alle har sluttet å gå i terapi og må tvinges tilbake. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Og egentlig har jeg dårlig samvittighet for å se på dette, for enkelte av de er så syke at de ikke burde bli utlevert på denne måten. For eksempel Sean Milliken som døde etter noen episoder, han hadde det jo veldig vondt, stakkars menneske... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Albbas skrev:

Og egentlig har jeg dårlig samvittighet for å se på dette, for enkelte av de er så syke at de ikke burde bli utlevert på denne måten. For eksempel Sean Milliken som døde etter noen episoder, han hadde det jo veldig vondt, stakkars menneske... 

Ja det er nok mange som utleverer seg selv for det er eneste måten å få hjelp. Alt i helsevesenet der koster jo penger, og de fleste som er med har ganske dårlig råd og har ikke råd selv til å få hjelp.

Anonymkode: 676ef...bdc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er en fryktelig trist serie. Egentlig skulle det ikke vært lov å sende i Norge, i mine øyne. Å gjøre tv av å utlevere svært syke og desperate mennesker er uetisk. Når det er sagt, jeg ser det av og til... Men med litt dårlig samvittighet. 

Anonymkode: 65950...9c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett omtrent alle episodene, og jeg synes programmet er interessant medisinsk og psykologisk, selv om det også er mange fryktelige tragiske skjebner der. Det slår meg at legen i programmet heller ikke har mye kunnskap og forståelse for det psykologiske aspektet, noe som er svært uheldig. Alt i alt, et fryktelig trist program. 

Jeg får så vondt av noen av barna til disse deltakerne. I en del av sakene skulle barnevernet vært inne. Husker spesielt en situasjon hvor et par hadde adoptert flere barn fra hjem med rusmisbruk, og så kom de stakkars barna til en far som var for syk til å ta vare på dem og ei mor som bare lå i senga, nesten urørlig, grunnet overvekten. Barna satt bare på en stol ved siden av moren og matet henne konstant. For en tragisk barndom. :sad:
 

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 14
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Albbas skrev:

Og egentlig har jeg dårlig samvittighet for å se på dette, for enkelte av de er så syke at de ikke burde bli utlevert på denne måten. For eksempel Sean Milliken som døde etter noen episoder, han hadde det jo veldig vondt, stakkars menneske... 

Herlighet, den historien var jo helt ekstrem. Stakkars menneske. 

Jeg husker godt da han kom tilbake for veiing og han hadde gått opp 116 kg på 6 uker (!!) 

Hvordan i alle dager er det mulig? :haar:
 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Herlighet, den historien var jo helt ekstrem. Stakkars menneske. 

Jeg husker godt da han kom tilbake for veiing og han hadde gått opp 116 kg på 6 uker (!!) 

Hvordan i alle dager er det mulig? :haar:
 

Hææææ?

Anonymkode: 7d7ae...9be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg har sett omtrent alle episodene, og jeg synes programmet er interessant medisinsk og psykologisk, selv om det også er mange fryktelige tragiske skjebner der. Det slår meg at legen i programmet heller ikke har mye kunnskap og forståelse for det psykologiske aspektet, noe som er svært uheldig. Alt i alt, et fryktelig trist program. 

Jeg får så vondt av noen av barna til disse deltakerne. I en del av sakene skulle barnevernet vært inne. Husker spesielt en situasjon hvor et par hadde adoptert flere barn fra hjem med rusmisbruk, og så kom de stakkars barna til en far som var for syk til å ta vare på dem og ei mor som bare lå i senga, nesten urørlig, grunnet overvekten. Barna satt bare på en stol ved siden av moren og matet henne konstant. For en tragisk barndom. :sad:
 

 

Kan jeg spørre om du er overvektig?, du trenger ikke svare om du ikke vil.

Anonymkode: 1f439...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de skulle fått hjelp med å finne bolig når de må flytte til Houston. Flytting er en enorm belastning i seg selv for dem. 

Anonymkode: 7b1f5...1ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jeg blir så irritert på familiemedlemmene som legger opp til at de kan spise så mye ved å kjøpe bare drittmat i mengder.

Anonymkode: 90631...e9b

Dette. 

Jeg husker en historie hvor til og med sykehuset ringte inn bekymring fordi de mente en pårørende var medskyldig i manipulasjon og mating av pasient i skjul med intensjon om drap. De prøvde rett og slett å beskytte pasient mot dette menneske fordi det virket som hun hadde intensjon om å drepe han sakte men sikkert. 
 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jeg er normalvektig. Hvordan det? :)

 

Bare lurte siden du liker programmet.

Anonymkode: 1f439...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurte siden du liker programmet.

Anonymkode: 1f439...036

Jeg er interessert i medisin og psykologi. Programmet fenger interessen min. Jeg har lært mye om overvekt, slankeoperasjoner, forhold mellom traume/overvekt, overspising, mat som trøst, elendig helsevesen i USA og avhengighet.

 

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...