Gå til innhold

Far krever 50/50, men bidrar jo ikke med noe innen foreldreansvar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det hende at noe av det du mener må gjøres er unødvendig - og andre ting er slik ting er i dag vanskelig for far å få tak i fordi kun du får info?

 

en litt sjuk alenemor nektet barnehagen å henge oppslag med viktig fellesinfo på oppslagstavla fordi far til barnet ikke skulle vite noe om hva som skjedde i barnehagen når han hentet barnet.. - og kom med utsagn som « han følger ikke med og er lite til stede.»

Uansett - om far ønsker 50/50 og tar det daglige stellet så bør han få det. Det er verdifullt for barnet og far - og egoistisk av deg å frarøve dem det..

Anonymkode: 5f94d...846

Hvorfor bruker du irrelevante anekdoter? Ts sier jo at hun forsøker å involvere far, at du kjenner en som forhindret det har ingenting med denne saken å gjøre. Det er ikke egoistisk å ønske at barnet skal være hos en som tar ansvar for det.

Anonymkode: a24bb...b66

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det hende at noe av det du mener må gjøres er unødvendig - og andre ting er slik ting er i dag vanskelig for far å få tak i fordi kun du får info?

 

en litt sjuk alenemor nektet barnehagen å henge oppslag med viktig fellesinfo på oppslagstavla fordi far til barnet ikke skulle vite noe om hva som skjedde i barnehagen når han hentet barnet.. - og kom med utsagn som « han følger ikke med og er lite til stede.»

Uansett - om far ønsker 50/50 og tar det daglige stellet så bør han få det. Det er verdifullt for barnet og far - og egoistisk av deg å frarøve dem det..

Anonymkode: 5f94d...846

Jeg informerer alltid videre. Jeg spør også om han vil være med på de større tingene. Han må jobbe er svaret jeg får. 

Jeg syns ikke 40% til far er å frarøve. Hvorfor skal han få 10% mer for å ikke gjøre noe og forvente at alt blir gjort for han? 

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo delt foreldreansvar. Tenk om jeg skulle holdt på som han? Da hadde ikke barnet hatt det noe godt. Og det hadde vært veldig deilig å slippe å tenke på alt alene og faktisk være to om det. Jeg har jobbet lenge med å prøve å få far til å ta del i det ansvaret. 

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det han ikke gjør som du gjør? Hvor gammel er barnet? 

Anonymkode: 038a6...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det han ikke gjør som du gjør? Hvor gammel er barnet? 

Anonymkode: 038a6...d63

Det har jeg ramset opp i startinnlegget.

3 år gammel. 

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si til far om han spør igjen at du tror barnet er klart til å begynne en overgang mot 50/50. Men far er ikke klar, så når han er det kan dere starte.

Og han er ikke klar når han lover endring fremover i tid, men når man ser et mønster bakover i tid over flere måneder.

Så må du selvsagt gi skriftlig hva som må til.

Anonymkode: 18e31...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan si til far om han spør igjen at du tror barnet er klart til å begynne en overgang mot 50/50. Men far er ikke klar, så når han er det kan dere starte.

Og han er ikke klar når han lover endring fremover i tid, men når man ser et mønster bakover i tid over flere måneder.

Så må du selvsagt gi skriftlig hva som må til.

Anonymkode: 18e31...5ce

Har et mønster gjennom hele barnets liv som bare går igjen og igjen. Jeg gir han muligheter hele veien til å vise hva han kan, han bare syns det er behagelig at jeg ordner alt (antar jeg.)

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ramset opp i startinnlegget.

3 år gammel. 

Anonymkode: 23288...85f

Ah, beklager. Gikk litt fort. Var det ikke du som hadde denne tråden også? 

 

Anonymkode: 038a6...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags samværsordning har dere nå?  Dersom du har hovedomsorgen, og far har vanlig samvær, skal han ikke bidra med noe av det du nevner i innlegget.  Da er alt dette ditt ansvar.  Far betaler bidrag og skal kun sørge for kost og hygiene når barna er hos ham.  

Jeg vet ikke om du er av dem, men det finnes en god del mødre som gjerne vil sette standard for klær, kost, hygiene, aktiviteter osv.   De gjør det i samliv, og fortsetter etter brudd.  Det er som om de mener at de vet best, fordi de er kvinner og mødre.  Kanskje er det på tide å slippe fedrene til - og akseptere deres standard?  

Forøvrig har jeg merket med at barnets behov for kontakt med far ikke er nevnt èn eneste gang!  Da tenker jeg ikke bare behov for kontakt akkurat nå, men om viktigheten av å knytte kontakt slik at det blir et sterkt forhold i årene som kommer.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah, beklager. Gikk litt fort. Var det ikke du som hadde denne tråden også? 

 

Anonymkode: 038a6...d63

Vet ikke helt hvorfor du antar at dette er samme sak, leste den da jeg tok opp min her inne. 

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Zienna skrev:

Hva slags samværsordning har dere nå?  Dersom du har hovedomsorgen, og far har vanlig samvær, skal han ikke bidra med noe av det du nevner i innlegget.  Da er alt dette ditt ansvar.  Far betaler bidrag og skal kun sørge for kost og hygiene når barna er hos ham.  

Jeg vet ikke om du er av dem, men det finnes en god del mødre som gjerne vil sette standard for klær, kost, hygiene, aktiviteter osv.   De gjør det i samliv, og fortsetter etter brudd.  Det er som om de mener at de vet best, fordi de er kvinner og mødre.  Kanskje er det på tide å slippe fedrene til - og akseptere deres standard?  

Forøvrig har jeg merket med at barnets behov for kontakt med far ikke er nevnt èn eneste gang!  Da tenker jeg ikke bare behov for kontakt akkurat nå, men om viktigheten av å knytte kontakt slik at det blir et sterkt forhold i årene som kommer.  

 

Dette er en standard jeg anser som veldig lite bra, barnehagen har også reagert. 

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Zienna skrev:

Hva slags samværsordning har dere nå?  Dersom du har hovedomsorgen, og far har vanlig samvær, skal han ikke bidra med noe av det du nevner i innlegget.  Da er alt dette ditt ansvar.  Far betaler bidrag og skal kun sørge for kost og hygiene når barna er hos ham.  

Jeg vet ikke om du er av dem, men det finnes en god del mødre som gjerne vil sette standard for klær, kost, hygiene, aktiviteter osv.   De gjør det i samliv, og fortsetter etter brudd.  Det er som om de mener at de vet best, fordi de er kvinner og mødre.  Kanskje er det på tide å slippe fedrene til - og akseptere deres standard?  

Forøvrig har jeg merket med at barnets behov for kontakt med far ikke er nevnt èn eneste gang!  Da tenker jeg ikke bare behov for kontakt akkurat nå, men om viktigheten av å knytte kontakt slik at det blir et sterkt forhold i årene som kommer.  

 

Vi har delt foreldreansvar. 

Anonymkode: 23288...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er en standard jeg anser som veldig lite bra, barnehagen har også reagert. 

Anonymkode: 23288...85f

Hva har barnehagen reagert på?  Har det manglet klær o.l.  ?  Da sender barnehagen gjerne en melding slik at man kan huske, men man kan ikke dermed si at "barnehagen har reagert".  





  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har delt foreldreansvar. 

Anonymkode: 23288...85f

Det har de fleste foreldre som går fra hverandre, og innebærer at begge foreldrene har noe å si når det gjelder viktige forhold for barnet  (adopsjon, flytting o.l.).  

Den daglige omsorgen for barnet er i hovedsak ditt, om jeg forstår rett?  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvorfor du antar at dette er samme sak, leste den da jeg tok opp min her inne. 

Anonymkode: 23288...85f

På 10.7.2020 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Han vil at vi skal dele alt likt, jeg har sagt at når barnet blir eldre så kan det la seg gjøre. Så i et år nå har jeg purret på å få far til å bidra på samme måte som meg, helt utenat noe endrer seg. 

Nå ser jeg at barnet kan være klar for 50/50, men da betyr det kortere tid for meg å ha orden på alt da. Alt fra hygiene, klær, medisiner, kroniske sykdommen som kun følges opp av meg, legetimer, utstyr til barnehagen, osv. 

Jeg sendte en oppsummering på melding til far om alt som det siste året kun har blitt tatt tak i av meg. Mange ganger har jeg spurt om han kan ta i et tak med noe, men det skjer ikke. Jeg ser at barnehagen også har spurt han etter utstyr, men det er kun jeg som ordner med det. Far sluttet da å svare, skal jeg bare vente å se om jeg blir innkalt til fvk av han nå? Skal jeg la det bli sak ut av det? 

Anonymkode: 23288...85f

Fordi det står ufattelig mye av det  samme, men vinklingen på hovedinnlegget er ulikt. 

50/50, far følger ikke opp medisiner, kronisk sykt barn, legetime, klær, hygiene, barnehage klager etc. 

Anonymkode: 038a6...d63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Zienna skrev:

Hva har barnehagen reagert på?  Har det manglet klær o.l.  ?  Da sender barnehagen gjerne en melding slik at man kan huske, men man kan ikke dermed si at "barnehagen har reagert".  





  

Jeg legger bare ikke ut detaljer her. 

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Zienna skrev:

Det har de fleste foreldre som går fra hverandre, og innebærer at begge foreldrene har noe å si når det gjelder viktige forhold for barnet  (adopsjon, flytting o.l.).  

Den daglige omsorgen for barnet er i hovedsak ditt, om jeg forstår rett?  

Han har 40%. 

Anonymkode: 23288...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det står ufattelig mye av det  samme, men vinklingen på hovedinnlegget er ulikt. 

50/50, far følger ikke opp medisiner, kronisk sykt barn, legetime, klær, hygiene, barnehage klager etc. 

Anonymkode: 038a6...d63

Ja, mange sliter med mye av det samme, men denne er litt annerledes så jeg trengte min egen tråd. 

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har 40%. 

Anonymkode: 23288...85f

Da betaler han bidrag(er i hvertfall bidragspliktig) og da er barnets klær og utstyr ditt ansvar. Ved 50/50 og delt bosted så skal han bidra med å kjøpe klær og utstyr barnet trenger.

Anonymkode: 58269...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da betaler han bidrag(er i hvertfall bidragspliktig) og da er barnets klær og utstyr ditt ansvar. Ved 50/50 og delt bosted så skal han bidra med å kjøpe klær og utstyr barnet trenger.

Anonymkode: 58269...f79

Han betaler ikke fullt bidrag. 700,- mindre enn han skulle gjort. Når jeg ser hva man skal bidra med ved delt foreldreansvar, då følger han ikke opp det. 

Anonymkode: 23288...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...