Gå til innhold

Mitt drømmebryllup - kjedelig for gjestene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kommende mann har satt datoen for vårt bryllup til neste høst (oktober). Vi er i 30 årene og har barn. Vi tar oss gjerne noen glass vin, kan drikke litt mer på brettspillkvelder her hjemme, men kan nesten ikke huske sist noen av oss var på byen. Vi bare liker det ikke. Vi er generelt ikke "festmennesker". Har vært i noen bryllup, og joda det er jo ok med det typiske, vielse, middag, kaker , vals og så fest. Men det er ikke oss.  Vi har egentlig alltid sagt at vi bare skal stikke av når vi gifter oss. Men så har vi likevel funnet ut at vi ønsker å feire dagen, men på våre premisser. Vi har derfor skissert vårt drømmebryllup. Vielse i kirken. ca 30 gjester, middag på byens beste restaurant, de har veldig god mat og vin (hvor vi selvsagt spanderer all drikke under middagen), det blir kakebord, litt taler etc. Etterpå vil det være barløsning hvor gjestene kan kjøpe drikke, men vi skal ikke ha dj, band eller dansegulv. Vi kommer ikke til å danse noen brudevals (vi gremmes av tanken), vi vil ha fokus på god mat, drikke og det å bare snakke og være med gjestene våre, uten noe storfest. Vårt drømmebryllup, som krever minimalt med organisering. Men kommer gjestene til å kjede seg? forventes det dansegulv og storfest? (det avlukket i restauranten vi skal ha, kan vi ha til kl 03.00, men dansegulv vil det ikke være). Vi kommer til å informere om dette på forhånd slik at det ikke forventes at det blir storfest med dans og det hele. 

Er det ok med et sånt bryllup?

Anonymkode: 42810...ac9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke fan av dansegulv eller brudevals, så jeg hadde kosa meg! Bortsett fra at jeg syns det ikke skal være betalbar da.

Anonymkode: 06b1c...6e0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ok ut, men at gjestene må betale for drikke synes jeg ikke noe om. Hadde muligens savnet dansegulv også.

Anonymkode: de6a5...9b3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skisserer en veldig fin kveld! Det er deres dag, og det er viktig at den feires i deres "ånd". Jeg er personlig veldig glad i en fest, men hadde ikke kjedet meg sammen med gode venner og familie en kveld selv om. Jeg har vært i et alkoholfritt bryllup der ingen kjedet seg og som var uten dansing. Hvis man kjeder seg veldig får man vel heller dra hjem?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt supert! 

Anonymkode: e2525...8bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres litt kjipt ut at gjestene må betale for drikke etter maten, men ut over det, helt supert. 

Anonymkode: 3ef3d...d7f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen musikk?? Jeg trenger ikke dansegulv, men uten musikk og bare 'skravlestøy' høres litt stusslig ut. 

Og med musikk minimerer dere muligheten for at en eller annen luring tar med gitar og drar DDE og Proud Mary når klokka bikker midnatt😅 Tenk på det 

Anonymkode: 37251...a01

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres litt kjipt ut at gjestene må betale for drikke etter maten, men ut over det, helt supert. 

Anonymkode: 3ef3d...d7f

jeg syns det var raust at de velger å betale for drikke til maten (og muligens maten også?)   - altså litt må folk regne med å betale for selv syns jeg. 

Helt nydelig opplegg, ts :) 

Anonymkode: 94c26...829

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen musikk?? Jeg trenger ikke dansegulv, men uten musikk og bare 'skravlestøy' høres litt stusslig ut. 

Og med musikk minimerer dere muligheten for at en eller annen luring tar med gitar og drar DDE og Proud Mary når klokka bikker midnatt😅 Tenk på det 

Anonymkode: 37251...a01

Herregud dette har jeg ikke tenkt på! Men de har anlegg og mulighet for musikk inn til der vi sitter. Så litt sånn bakgrunnsmusikk kan vi absolutt ha! Haha! Det skriver jeg ned slik at vi husker å si til restauranten at vi ikke ønsker musikken avskrudd hele kvelden! Pjuhh! 
 

Ts.

Anonymkode: 42810...ac9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud dette har jeg ikke tenkt på! Men de har anlegg og mulighet for musikk inn til der vi sitter. Så litt sånn bakgrunnsmusikk kan vi absolutt ha! Haha! Det skriver jeg ned slik at vi husker å si til restauranten at vi ikke ønsker musikken avskrudd hele kvelden! Pjuhh! 
 

Ts.

Anonymkode: 42810...ac9

Yes helt enig! Bakgrunnsmusikk må dere ha, der gjør noe med atmosfæren. 
ellers synes jeg det høres ut som en helt fantastisk kveld. Jeg ville vurdert å spandere kanskje en drink på gjestene i baren etter matenog resten kan de betale selv, men ikke noe must. Dette blir bra! 

Anonymkode: 60b0d...db4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud dette har jeg ikke tenkt på! Men de har anlegg og mulighet for musikk inn til der vi sitter. Så litt sånn bakgrunnsmusikk kan vi absolutt ha! Haha! Det skriver jeg ned slik at vi husker å si til restauranten at vi ikke ønsker musikken avskrudd hele kvelden! Pjuhh! 
 

Ts.

Anonymkode: 42810...ac9

Puh! Nå fikk vi avverget en katastrofe 👍😅 

Lykke til med bryllupet! Høres ellers ut som topp opplegg 💑

Anonymkode: 37251...a01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldinger. Da senker jeg skuldrene og så kjører vi opplegget vi ønsker oss. Jeg har notert meg dette ifht drikke etter maten, men å betale for all drikke vil sprenge budsjettet. Vi har kjøpt leilighet for halvannet år siden, har barn og ønsker ikke at bryllupet skal ta et for stort innhogg i økonomien. Vi vil også på bryllupsreise og ferie med barna osv. Og ta opp lån for bryllupet er ikke aktuelt. Men vi betaler selvsagt for velkomstbobler, middagen, drikke til maten, kaffe og kanskje kjøper vi noen flasker som kan stå bordene:) men takk for alle kommentarer:)

 

ts.

Anonymkode: 42810...ac9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres bra ut. Ville kanskje lagt inn litt tid for minglin siden det er vanskelig å få pratet med alle når man sitter til bords. 

 

Edit: Leste igjen og ser det blir tid til prat etterpå. Så våken var jeg. 

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres litt ut som sånn jeg gjør når jeg går ut på byen, pleier ikke dra å danse, vi sitter bare og prater. Men om det blir lagt opp til å sitte lenge ved bordene så pass på at folk får sitte ved folk de kjenner. Verste jeg vet i bryllup er når de skal blande opp så man må sitte med andre folk og liksom "tvangssosialiseres"... Jeg vil ha det hyggelig og det har jeg ikke om jeg må prate med folk jeg ikke kjenner en hel kveld, DA kjeder jeg meg... Eventuelt forsøk å legg opp til at det går an å flytte seg litt rundt på kvelden kanskje, mellom bordene..

Anonymkode: 85423...5f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres helt topp ut, jeg. 

Anonymkode: 8b675...a20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/9/2020 at 7:32 PM, AnonymBruker said:

(...) Vielse i kirken. ca 30 gjester, middag på byens beste restaurant, de har veldig god mat og vin (hvor vi selvsagt spanderer all drikke under middagen), det blir kakebord, litt taler etc. Etterpå vil det være barløsning hvor gjestene kan kjøpe drikke, men vi skal ikke ha dj, band eller dansegulv. Vi kommer ikke til å danse noen brudevals (vi gremmes av tanken), vi vil ha fokus på god mat, drikke og det å bare snakke og være med gjestene våre, uten noe storfest. Vårt drømmebryllup, som krever minimalt med organisering. (...)

Fint opplegg. Eneste som mangler, IMO, er noe til å markere en (offisiell) slutt på arrangementet - typ kl. 22:30 serveres nattmat, og deretter er det ok å gå hjem. 

Anonymkode: 1b7fc...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synest det høres greit ut, men om alle blir der til 0300 tviler jeg på. Høres ut som en koselig kveld, men ikke nødvendigvis en helaften. 

Anonymkode: 82279...54d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Fint opplegg. Eneste som mangler, IMO, er noe til å markere en (offisiell) slutt på arrangementet - typ kl. 22:30 serveres nattmat, og deretter er det ok å gå hjem. 

Anonymkode: 1b7fc...a47

Det blir vel kveldsmat og ikke nattmat

Anonymkode: 35323...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...