Gå til innhold

Mitt drømmebryllup - kjedelig for gjestene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.7.2020 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det høres litt kjipt ut at gjestene må betale for drikke etter maten, men ut over det, helt supert. 

Anonymkode: 3ef3d...d7f

Jeg har vært i tre bryllup som har vært arrangert på restaurant, og drikke etter maten har aldri vært inkludert. Du er sikkert klar over at på slike steder betaler man restaurantpris for drinker/ vin/ øl. Det kunne blitt en litt voldsom ekstrautgift for brudeparet.... (I det ene bryllupet jeg var i fikk vi en drikke-bong hver, i de andre betalte vi all drikke selv (ikke under middagen såklart)

Anonymkode: 6661e...b18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater bryllup, men dette bryllupet tror jeg jeg hadde gledet meg max til. Kjør på!

Anonymkode: e6b89...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ulikt bryllupet vi hadde for fem år siden. Vi var i leid lokale da, ikke restaurant, og vi hadde en slags brudevals, men vi var fortsatt veldig utradisjonelle på mange måter tilsvarende det du tenker, og brukte også mest penger på mat/drikke/fotograf/bryllupsreise.

Altså - ingen DJ/band, og ikke engang bartender (drikke ble satt frem etterhvert), musikken spiltes fra en spilleliste vi lagde på forhånd. Det ble ryddet litt til kakebord+dansegulv, som fungerte mest til å få folk til å mingle, men vi danset bare til en kort og veldig utradisjonell "vals" (spillmusikk) og gikk rett over på musikk med mer liv.

Dansen var ikke den viktigste delen av festen, men den fikk folk til å flytte litt på seg :) kakebord og mindre småbord vil definitivt kunne ha samme nytten. Om det er plass til litt flere enn antall gjester ved bordene gjør det også mingling lettere:)

Anonymkode: 5f971...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde følt meg så snytt i alle disse bryllupene dere mener høres fantastiske ut...Altså, hva er liksom bryllupet? Mat og tørrprat? Jeg har heldigvis litt mer kreative og spennende venner og familie, som legger en del arbeid i å være verter. 

Har kun vært i et slikt bryllup som dere alle drømmer om, til en perifer venn av ektemannen min. Jeg, ektemannen og ti andre måtte fylle kvelden med å se fotball i baren. Så gikk alle hjem kl. tolv, overlykkelige over at det endelig var sent nok til at det var akseptabelt å reise hjem uten å fornærme vertene. 

Anonymkode: e4612...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde følt meg så snytt i alle disse bryllupene dere mener høres fantastiske ut...Altså, hva er liksom bryllupet? Mat og tørrprat? Jeg har heldigvis litt mer kreative og spennende venner og familie, som legger en del arbeid i å være verter. 

Har kun vært i et slikt bryllup som dere alle drømmer om, til en perifer venn av ektemannen min. Jeg, ektemannen og ti andre måtte fylle kvelden med å se fotball i baren. Så gikk alle hjem kl. tolv, overlykkelige over at det endelig var sent nok til at det var akseptabelt å reise hjem uten å fornærme vertene. 

Anonymkode: e4612...1bd

Et bryllup er en dag to stykker sier ja til å bli familie, alt ekstra som kommer er en bonus. Alle er ikke like og ikke alle gjester liker den type bryllup som du kanskje liker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LillEve skrev:

Et bryllup er en dag to stykker sier ja til å bli familie, alt ekstra som kommer er en bonus. Alle er ikke like og ikke alle gjester liker den type bryllup som du kanskje liker.

Når man inviterer til fest, så har man respekt for gjesten.

Anonymkode: e4612...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man inviterer til fest, så har man respekt for gjesten.

Anonymkode: e4612...1bd

Ja, men det er jo måte på. Om man har gjester som mener du ikke respekterer dem fordi du ikke betaler all drikke gjennom hele kvelden og legger opp kvelden etter akkurat deres ønsker, så kan det jo tenkes at disse gjestene er noe kravstore? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...