Tirius Skrevet 22. august 2020 Forfatter #41 Del Skrevet 22. august 2020 (endret) Under 130! 1/10 ferdig! 7.3 totalt! Ny firkant fargelagt! Det føles magisk, sikkert tre år siden jeg var der. Samtidig sitter det en liten stemme inni hodet mitt som sier «hvorfor skulle du klare å fortsette? Hvorfor skulle du klare å holde vekten?» Som nevnt før har jeg aldri prøvd å slanke meg og derfor vet jeg egentlig ikke helt hvordan man ender opp med å rase alt opp igjen. Eller bli jojo-slanker. Så stemmen inni hodet mitt lurer på hvorfor jeg skal klare det. På den andre siden har blitt eneste mål her vært å finne en måte å leve på som jeg kan leve på ut livet og jeg har stort sett brukt tid på å se på hvordan jeg skal leve som normalvektig - og lever deretter (men med en periode med ekstra underskudd). Jeg lærer mer og mer om mat, hvordan vaner dannes, avhengighet, hvor situasjonsbetinget spisingen min er, etc. Jeg har også et lite håp om at det at jeg aldri har spist store porsjoner og at jeg sjeldent blir sulten er fordeler for meg. Selv om man spiser lite legger man fort på seg av bare chips, sjokolade og smågodt gitt... Litt dumt når nye tall og suksess blir spist opp at frykten for å ikke klare det. Men jeg skal jo klare det. Det virker lett og ukomplisert nå - og jeg har nettopp vært gjennom en av de mest krevende periodene i livet mitt. Jeg har også klart sommerferie, tilbake til hverdag, ekstremt travel periode på jobb, «spis hva du vil»-dager, etc. Skulle tro 7.3 kg ikke merkes veldig på en kropp som totalt skal ned 65. Men det føles så lett og enkelt nå, kroppen klarer gå raskere og føles sterkere allerede. Energien er mye bedre. Buksene jeg kjøpte i sommer begynner å bli for store og må dras opp hele tiden. Heia meg og heia alle dere andre! Endret 22. august 2020 av Tirius 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 22. august 2020 #42 Del Skrevet 22. august 2020 Gratulerer så mye!! er utrolig viktig å ha delmål hele veien - for det er tross alt det som gjør at man fortsetter! Syns det er utrolig bra at du fargelegger ruter og legger merke til de små endringene. Det er jo ikke veldig motiverende å kunne tenke at man har et mål og spesielt når det føles så langt unna. Men plutselig en dag så er du der og du vil fortsette å lære så mye om mat og din egen kropp at du mest sannsynlig vil klare å holde vekten stabil når du selv ønsker det! 7 kilo er faktisk utrolig mye. Jeg vet ikke om du har tilgang på vekter? i såfall anbefaler jeg at du tar en 7 kilos håndmanual og bare kjenner på det. Jeg pleide å gjøre det når jeg nådde et delmål. Det å kjenne på vekten man pleide å bære på gjør at man ihvertfall ikke har lyst til å gå tilbake dit. Det du f.eks kan gjøre er å ta 10 stk knebøy uten vekt og så ta 10 stk knebøy med 7 kilo bare for å kjenne forskjellen! Heier på deg og er innom her hver gang du skriver en oppdatering! Gleder meg veldig til å følge med videre ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 22. august 2020 Forfatter #43 Del Skrevet 22. august 2020 2 hours ago, Lillra said: Gratulerer så mye!! er utrolig viktig å ha delmål hele veien - for det er tross alt det som gjør at man fortsetter! Syns det er utrolig bra at du fargelegger ruter og legger merke til de små endringene. Det er jo ikke veldig motiverende å kunne tenke at man har et mål og spesielt når det føles så langt unna. Men plutselig en dag så er du der og du vil fortsette å lære så mye om mat og din egen kropp at du mest sannsynlig vil klare å holde vekten stabil når du selv ønsker det! 7 kilo er faktisk utrolig mye. Jeg vet ikke om du har tilgang på vekter? i såfall anbefaler jeg at du tar en 7 kilos håndmanual og bare kjenner på det. Jeg pleide å gjøre det når jeg nådde et delmål. Det å kjenne på vekten man pleide å bære på gjør at man ihvertfall ikke har lyst til å gå tilbake dit. Det du f.eks kan gjøre er å ta 10 stk knebøy uten vekt og så ta 10 stk knebøy med 7 kilo bare for å kjenne forskjellen! Heier på deg og er innom her hver gang du skriver en oppdatering! Gleder meg veldig til å følge med videre ❤️ Åå, tusen takk for et veldig koselig svar og det er veldig hyggelig at du følger med ❤️ Leste opp svaret ditt for mannen som spurtet ut og hentet 7kg mel og korn 😂 Det var tungt og armene gjorde jo vondt! Knebøy var også stor forskjell, veldig gøy å teste, takk for tips! Jeg føler jo hodet mitt har tilpasset seg «sånn er livet nå» og det føles helt fint. Så blir utfordringen kanskje å kjempe mot når det kommer vanskelige perioder? Når livet butter imot og jeg normalt har tydd rett til snop og dritt samt inaktivitet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 23. august 2020 #44 Del Skrevet 23. august 2020 Du kan!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 23. august 2020 Forfatter #45 Del Skrevet 23. august 2020 1 hour ago, addict said: Du kan!!! Jeg kan 😄😄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 23. august 2020 Forfatter #46 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Gleder meg til jeg blir bedre kjent med kroppen. Her er månedsoversikt på BMI, det svinger jo mildt sagt. Jeg veier hver dag, må jo da stå i de dårlige periodene med skuffende vekt, men enda verre om jeg veier en gang i uka og ikke ser at jeg kanskje for en dag siden veide vesentlig mindre, bare en dårlig dag liksom. Men å bli kjent med hva som styrer svingningene håper jeg at jeg blir etterhvert. Forøvrig pizza og snop med ungene i går, men bare opp 300g - og jeg veide mye senere på dag i går (pleier veie til samme tid, men i helgene er det vanskeligere). kan forøvrig anbefale Garmin eller lignende vekter med app, veldig motiverende at alt kommer inn automatisk. Endret 23. august 2020 av Tirius 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 23. august 2020 #47 Del Skrevet 23. august 2020 Ny følger her Jeg synes det er både sterkt og spennende å lese det du skriver. Spesielt det med frykten for å dø tidlig fra barna, og hvordan det virker lammende. Jeg har selv kjent på skammen ved å ikke få på bussbelte, og ved å bare såvidt ikke bli avvist på en karusell på Tusenfryd fordi jeg var stor. Løy på meg hodepine og kvalme resten av dagen for å slippe ydmykelsen i neste karusell (og jeg som egentlig elsket å ta fartsfylte karuseller 😭). Synes du er kjempetøff og lur som tar før-bilder. Håper du måler også slik at du kan se framgang også de ukene det ikke synes på vekta. Skjemaet du fargelegger gjør meg skikkelig glad! Sånn til slutt anbefaler jeg deg å veie om morgenen etter å ha gått på do. Da veier man jo bare kroppen, og slipper å måtte forholde seg til hvor mye man ha spist og drukket. Gleder meg til å følge reisen videre! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 23. august 2020 Forfatter #48 Del Skrevet 23. august 2020 19 minutter siden, Grønt blad said: Ny følger her Jeg synes det er både sterkt og spennende å lese det du skriver. Spesielt det med frykten for å dø tidlig fra barna, og hvordan det virker lammende. Jeg har selv kjent på skammen ved å ikke få på bussbelte, og ved å bare såvidt ikke bli avvist på en karusell på Tusenfryd fordi jeg var stor. Løy på meg hodepine og kvalme resten av dagen for å slippe ydmykelsen i neste karusell (og jeg som egentlig elsket å ta fartsfylte karuseller 😭). Synes du er kjempetøff og lur som tar før-bilder. Håper du måler også slik at du kan se framgang også de ukene det ikke synes på vekta. Skjemaet du fargelegger gjør meg skikkelig glad! Sånn til slutt anbefaler jeg deg å veie om morgenen etter å ha gått på do. Da veier man jo bare kroppen, og slipper å måtte forholde seg til hvor mye man ha spist og drukket. Gleder meg til å følge reisen videre! Så hyggelig å høre fra deg! Det er litt godt (å ikke være alene) og veldig trist å lese at du har vært gjennom så mye av det samme. Lammende er helt riktig ord! Jeg synes egentlig alle de fryktene er lammende. Så lammende at jeg fullstendig har ignorert de frem til jeg står i situasjonen og da er følelsen og frykten nettopp helt lammende, har bare lyst til å krabbe ned i et hull og bli der. Aldri igjen! Gøy at skjemaet gjør deg glad, det er jo en litt barnslig greie, men det bare gir meg mye glede å fargelegge en og en, det blir litt mer reelt på en måte. Jeg burde måle...... Skal måle, snart. Jeg må ta det litt etappevis, disse siste månedene siden begynnelsen av juni har vært ekstreme på så mange måter. Jeg har tilegnet meg så mye kunnskap, lært så mye om meg selv, innsett så mange ting om livet mitt og sakte men sikkert erkjent flere og flere ting for meg selv. Av en eller annen grunn er måling noe som sitter lenger inne enn bilder. Jeg står opp styggtidlig på jobb hver dag, kl 5. Da ser jeg vekten varierer ekstremt med kveldsmaten dagen før. Så jeg tar på meg en lett kjole og vandrer rundt i den så det er lett å kle av seg og veie seg kl 7.30 før jeg må ut døra med ungene 😛 Da er det også lettere å droppe å spise de timene, det ville jo ødelagt vekten igjen. Dette ble jo en liten bok, mye på hjertet i dag.. 😛 Hyggelig at du vil følge med, vet ikke hvor du er i reisen men fortell gjerne om du føler for det - heier på deg uansett hvor du måtte være på reisen! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 24. august 2020 Forfatter #49 Del Skrevet 24. august 2020 I dag nådde vi første delmål samboer og jeg har satt sammen - totalt 15 kg. 7 på meg, 8 på han. Premien er kebab. Som har litt bismak akkurat nå. Har så sjukt lyst på, samtidig så kjipt å ødelegge fremgang denne uka 😆 Jeg er nødt til å kunne glede meg over sånn mat også tror jeg, hvis ikke holder det ikke i lengden. Men kanskje litt ironisk at det er drittmat som er premien. Samtidig er det en fin måte å begrense antall kebaber på. Neste delmål er totalt 25! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 25. august 2020 Forfatter #50 Del Skrevet 25. august 2020 Nå har jeg gått på en smell. En veldig kjip og veldig positiv en. Jeg spiste nemlig den kebabpizzaen og nå er det som fortiden bare smalt i ansiktet på meg. Først følte jeg meg ekkelt mett i går, ikke på en god måte. Så hadde jeg vondt i magen og slet med å sovne i går kveld, lenge siden sist. Når jeg våkna i dag var jeg kvalm, uvel, vondt i hodet og kroppen føles elendig. Vondt i magen også. Innser at sånn her følte jeg meg hele tiden før. Ikke rart jeg fortsatte å spise drit, noe må jeg jo trøste meg med når jeg føler meg sånn.. Gleder meg til kroppen kommer seg igjen etter kebabutskeielsen, det frister ikke med gjentakelse 😛 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 25. august 2020 #51 Del Skrevet 25. august 2020 2 timer siden, Tirius skrev: Nå har jeg gått på en smell. En veldig kjip og veldig positiv en. Jeg spiste nemlig den kebabpizzaen og nå er det som fortiden bare smalt i ansiktet på meg. Først følte jeg meg ekkelt mett i går, ikke på en god måte. Så hadde jeg vondt i magen og slet med å sovne i går kveld, lenge siden sist. Når jeg våkna i dag var jeg kvalm, uvel, vondt i hodet og kroppen føles elendig. Vondt i magen også. Innser at sånn her følte jeg meg hele tiden før. Ikke rart jeg fortsatte å spise drit, noe må jeg jo trøste meg med når jeg føler meg sånn.. Gleder meg til kroppen kommer seg igjen etter kebabutskeielsen, det frister ikke med gjentakelse 😛 Det er god erfaring å gå på en sånn smell, selv om det er ubehaglig! Har selv hatt det slik, spiste for mye godteri for et par uker siden og spiste meg litt mer enn mett på en middag, og det var bare ikke greit Det positive er jo at det ikke frister til gjentakelse! Husk på den følelsen neste gang du vil spise masse usunt Håper du føler deg bedre snart ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 25. august 2020 Forfatter #52 Del Skrevet 25. august 2020 11 minutter siden, Navani said: Det er god erfaring å gå på en sånn smell, selv om det er ubehaglig! Har selv hatt det slik, spiste for mye godteri for et par uker siden og spiste meg litt mer enn mett på en middag, og det var bare ikke greit Det positive er jo at det ikke frister til gjentakelse! Husk på den følelsen neste gang du vil spise masse usunt Håper du føler deg bedre snart ❤️ Ja, ikke sant! Det som forundrer meg mest er at sånn hadde jeg det jo hele tiden før, uten å innse hvorfor. Vil absolutt ikke ha det sånn mer enn nødvendig. Jeg gikk en lengre tur først i går for å bote litt på noen av kaloriene, føltes så sinnsykt bra, så kontrasten ble jo stor 🤣Nesten komisk hvor lett man kan føle seg på 129 kg forresten, når man har gått ned 7. Jeg kommer jo seriøst til å fly om 20 kg. Takk ❤️ Jeg håper det sitter i litt, så glemmer jeg det ikke 😛 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 27. august 2020 Forfatter #53 Del Skrevet 27. august 2020 Dette er tredje runden der vekten plutselig gjør et "dykk" ned etter å ha stampa litt. Felles hver gang er at jeg har et par dager der alt føles dritt, jeg har lyst til å gi opp og ALT frister. Veldig snodig greie. Så peker pila ned igjen, 0.7 ned fra i går til i dag, og da øker jo selvsagt motivasjonen igjen. 8 kg nå, da begynner det jo faktisk å bli litt vekt. Felles er også at når jeg har disse nededagene hadde jeg før bare gitt f i alt og spist, uten å reflektert mer over det. Nå gjør jeg ikke det, men står heller i det. Frykten for å falle tilbake er ganske voldsom noen ganger. Samtidig er den følelsen av maktesløshet også enorm de dagene, så mange negative tanker. På den andre siden, i går sovnet jeg, drømmende om hva jeg skal få til som normalvektig. Deilig berg og dalbane 😆 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 27. august 2020 #54 Del Skrevet 27. august 2020 Så bra at du fortsetter å holde på livsstilsendringen også nå det butter på vekta! Slike perioder kan være tøffe. For det et jo nettopp en livsstilsendring du gjør, slik at kroppen skal bli friskere og bedre å leve med. Jeg tenker i alle fall at jeg har endret livsstil, og denne livsstilen skal jeg fint kunne holde resten av livet. Det fungerer mye bedre enn en superstreng, fæl slankekur. Jeg tenker også det et en nyttig erfaring at søppelmat faktisk gir deg en "søppelfølelse" i kroppen, og kanskje klarer man å gjenfremkalle den følelsen neste gang man vurderer å spise det slik at man heller ender opp med noe annet, eller spiser mindre av det. 8 kg ned er mye, og tenk at du allerede er ordentlig nede på et nytt ti-tall! Bra jobba! Dette går riktig vei! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 27. august 2020 #55 Del Skrevet 27. august 2020 På 13.8.2020 den 6.25, Tirius skrev: Okei, siden @Lillra angret skal jeg hoppe i det med begge beina. Her er meg, her er kroppen min i dag. Jeg må jo gjøre dette, for jeg må jo ha før- og etterbilder til skrekk og advarsel for alltid. Startet på 137, det er 5 kg siden, skal miste 60kg til. Det er nesten halve vekten min. Måtte ha en arm opp, for armene hater jeg virkelig intenst, gleder meg til de er mindre. Det er så innmari pinlig og flaut å vise frem, men jeg tror jeg begynner å innse at denne reisen får jeg til - og da er det ikke like farlig lenger å eksponere meg (igjen, gjenkjenner du meg setter jeg pris på at du er diskret ). Hvem vet, kanskje jeg på neste bilde har krympa magen sånn at jeg ser trusa jeg faktisk har på? 😂 Æsj, dette var litt pinlig, litt vondt, litt godt og litt motiverende. (I skrivende stund har jeg holdt pila over "Submit reply" veldig lenge 😛 ) Synes du er veldig modig! Jeg driver selv og går ned i vekt, eller, i det siste har vekta gått opp Jeg spiser ekstremt mye mat når jeg er stresset, og hele august har vært en eneste lang stressfest. Blir motivert av tråden din. Stå på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 28. august 2020 #56 Del Skrevet 28. august 2020 Tenk at du allerede har gått ned 8 kilo! og jeg husker selv den følelsen da vekten plutselig ut av ingenting går ned så mye på en dag! Det betyr jo at du åpenbart gjør noe riktig. Tror det er viktig å gå på en smell innimellom sånn som du følte du gjorde tidligere i uken - for du lærer da hvordan kroppen responderer til de ulike matvarene. Plutselig så betyr det ikke så mye hvor lang tid man har brukt på å gå ned 8 kilo - fordi man uansett er 8 kilo lettere enn man var. Jeg pleide ofte å tenke på hvor lang tid jeg brukte på å gå ned så og så mange kilo, men etterhvert så må man heller snu tankene å tenke hvor mye man faktisk har gått ned uavhengig av tid! Forrige helg gikk jeg også på en smell. Jeg hadde bestemt meg for å kose meg fredagskveld og lørdagen. Men på søndag ble vi plutselig invitert i en liten bursdag som gjorde at det både ble pizza og kaker på søndag. Dette utgjorde da 3 av totale 7 dager med usunn spising. Våknet opp på mandag og følte meg uvel av tanken, startet derfor mandagen med en skål havregrøt og satt meg ned mål denne uken. Heldigvis har jeg en kjæreste som er litt for glad i kondistrening (løping og spinning) så i dag har vi avtalt at vi starter helgen med en økt spinning i kveld. Frister veldig lite kjenner jeg, men tror det hjelper å bevege seg litt før helgen. Har også bestemt meg for at jeg skal ha 24 timers "åpent" vindu denne helgen - fra fredagskveld til lørdagskveld - også starte søndagen med enten smoothie eller havregrøt og trening! Men uff for en følelse når man går på en smell 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 29. august 2020 Forfatter #57 Del Skrevet 29. august 2020 On 8/27/2020 at 10:05 AM, Grønt blad said: Så bra at du fortsetter å holde på livsstilsendringen også nå det butter på vekta! Slike perioder kan være tøffe. For det et jo nettopp en livsstilsendring du gjør, slik at kroppen skal bli friskere og bedre å leve med. Jeg tenker i alle fall at jeg har endret livsstil, og denne livsstilen skal jeg fint kunne holde resten av livet. Det fungerer mye bedre enn en superstreng, fæl slankekur. Jeg tenker også det et en nyttig erfaring at søppelmat faktisk gir deg en "søppelfølelse" i kroppen, og kanskje klarer man å gjenfremkalle den følelsen neste gang man vurderer å spise det slik at man heller ender opp med noe annet, eller spiser mindre av det. 8 kg ned er mye, og tenk at du allerede er ordentlig nede på et nytt ti-tall! Bra jobba! Dette går riktig vei! Ja ikke sant! Jeg har aldri for alvor slanket meg, gjort et par skikkelig halvforsøk et par ganger og alle har innebært masse regler og greier. Når jeg innså at som normalvektig trenger jeg 1800-2000kcal ble det veldig simpelt og veldig lett å forholde seg til. Det skal jeg klare, liksom. Noen uker er ultrasunne fordi motivasjonen er skyhøy. Noen dager i blant blir kvelds bytta ut med is 😛 Men innafor 1800. Enkelt og greit! Tusen takk, håper det går bra med deg også 😄 On 8/27/2020 at 10:10 AM, clyde said: Synes du er veldig modig! Jeg driver selv og går ned i vekt, eller, i det siste har vekta gått opp Jeg spiser ekstremt mye mat når jeg er stresset, og hele august har vært en eneste lang stressfest. Blir motivert av tråden din. Stå på. Tusen takk Jeg forstår veldig godt det med stress og det er veldig hyggelig å høre du blir motivert. For meg har det hjulpet å identifisere situasjonene der jeg går på en smell og ting blir vanskelig. Nå har vi hatt et par dager med dårlig form og da sier hodet mitt "NÅ da, nå kan du vel ta deg snacks og drite i det". Så i hodet mitt merker jeg at jeg har begynt å lage meg noen regler om at jeg skal vente feks en uke. Om jeg fortsatt har lyst på en sånn dag da så gjør jeg det. Hvis ikke, vel... Vet du hva som er "triggerne" dine? Noen spesielle situasjoner? Heier på deg! On 8/28/2020 at 7:38 AM, Lillra said: Tenk at du allerede har gått ned 8 kilo! og jeg husker selv den følelsen da vekten plutselig ut av ingenting går ned så mye på en dag! Det betyr jo at du åpenbart gjør noe riktig. Tror det er viktig å gå på en smell innimellom sånn som du følte du gjorde tidligere i uken - for du lærer da hvordan kroppen responderer til de ulike matvarene. Plutselig så betyr det ikke så mye hvor lang tid man har brukt på å gå ned 8 kilo - fordi man uansett er 8 kilo lettere enn man var. Jeg pleide ofte å tenke på hvor lang tid jeg brukte på å gå ned så og så mange kilo, men etterhvert så må man heller snu tankene å tenke hvor mye man faktisk har gått ned uavhengig av tid! Forrige helg gikk jeg også på en smell. Jeg hadde bestemt meg for å kose meg fredagskveld og lørdagen. Men på søndag ble vi plutselig invitert i en liten bursdag som gjorde at det både ble pizza og kaker på søndag. Dette utgjorde da 3 av totale 7 dager med usunn spising. Våknet opp på mandag og følte meg uvel av tanken, startet derfor mandagen med en skål havregrøt og satt meg ned mål denne uken. Heldigvis har jeg en kjæreste som er litt for glad i kondistrening (løping og spinning) så i dag har vi avtalt at vi starter helgen med en økt spinning i kveld. Frister veldig lite kjenner jeg, men tror det hjelper å bevege seg litt før helgen. Har også bestemt meg for at jeg skal ha 24 timers "åpent" vindu denne helgen - fra fredagskveld til lørdagskveld - også starte søndagen med enten smoothie eller havregrøt og trening! Men uff for en følelse når man går på en smell Åh, denne trengte jeg, det var en utrolig fin og motiverende måte å tenke på. Det spiller jo faktisk ingen rolle nå hvor lang tid det tok. Den første måneden stampa jeg bare på stedet hvil. Så løsna det og jeg trodde det var den måneden som "løsna", men har fortsatt å gå ned i samme tempo siden, så aner egentlig ikke hva som var greia. Men 8 kg, det er 8 kg det! Likte den altså Og som du sier, nå blir jeg mye bedre kjent med kroppen, hadde helt klart godt av den smellen. Før var jeg tydeligvis uvel og stappahele tiden uten at jeg visste det.. Hvordan gikk det å starte helga med spinning? Jeg er litt sånn delt med det der med å føle seg uvel og dårlig etter en kort periode med noe usunt. Før har jeg ikke ofra det en tanke og det er jo ikke bra. Da er det kanskje bedre å føle seg litt dritt og angre? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 29. august 2020 Forfatter #58 Del Skrevet 29. august 2020 (endret) 128.7! Ny firkant fargelagt! 8.3 totalt. Det raser rett og slett ned for tiden, 1.7 siden forrige fredag, det er masse. Tar en ny dag med å skrive ned ting som vekten har hindret meg i, men denne gangen fyller jeg på med noe bra også. De kjipe tingene: - En venninne, med litt lite sosiale antenner, sa "Jeg har vært hos legen, skal begynne å trene og gå tur, men heldigvis var ikke vekten så høy at det skader hjerte og andre organer". Vel, så overvektig er jeg, så den gjorde litt vondt. - Var på butikken, skulle snike oss forbi noe greier for å slippe gå rundt. Jeg var for svær. Måtte gå rundt. De bra tingene, en liste jeg ikke har hatt før og som har blitt veldig lang for tiden: - Det føles ut som jeg flyr bortover. På mine 128.7 kg 😂Seriøst, tidligere klarte jeg ikke gå ordentlig rett frem, nå kjennes det ut som jeg gjør det. - Tur føles mye lettere, jeg klarer gå i mye høyere tempo enn for noen få uker siden - Et par bukser har blitt litt store, må få tak i belte - Et par t-skjorter er så store at de har blitt posete - Jakka tror jeg snart jeg må bytte ut, den har blitt veldig stor særlig på armene og overkroppen - Jeg sover på magen igjen. Har ofte tenkt "det likte jeg jo før, hvorfor ikke nå?". Det var vekta, det, tydeligvis. Life is good, snart 10kg-merket! Endret 29. august 2020 av Tirius 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RoNo Skrevet 29. august 2020 #59 Del Skrevet 29. august 2020 Så flink du er. Jeg er så glad det har løsnet for deg. Har du noe plan om en belønning når du har gått ned ti kg? Jeg synes du fortjener noe Kanskje en Fitbit eller noe slikt (det motiverte meg veldig)? Eller treningssko til høsten, eller en jakke som passer å gå tur i? Ikke tenk på venninnen din, for det var helt sikkert bare en glipp. Jeg er en slik venninne og har kunne gjort det samme... Det er lett å glemme at folk er større enn seg selv, og har venner som sikkert er like stor som deg men kler seg så bra og har slik en utstråling at man glemmer størrelsen. Det er ikke rart du føler deg lettere, 8 kg er mye å bære på. Du gjør kroppen din en stor tjeneste nå. Så om det blir vanskelig ikke gi opp. Du er flink og tenk, om du fortsetter slik, så mye lettere kroppen blir å bevege til neste sommer. Kanskje du blir den fjellgeita? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirius Skrevet 29. august 2020 Forfatter #60 Del Skrevet 29. august 2020 1 minutt siden, RoNo said: Så flink du er. Jeg er så glad det har løsnet for deg. Har du noe plan om en belønning når du har gått ned ti kg? Jeg synes du fortjener noe Kanskje en Fitbit eller noe slikt (det motiverte meg veldig)? Eller treningssko til høsten, eller en jakke som passer å gå tur i? Ikke tenk på venninnen din, for det var helt sikkert bare en glipp. Jeg er en slik venninne og har kunne gjort det samme... Det er lett å glemme at folk er større enn seg selv, og har venner som sikkert er like stor som deg men kler seg så bra og har slik en utstråling at man glemmer størrelsen. Det er ikke rart du føler deg lettere, 8 kg er mye å bære på. Du gjør kroppen din en stor tjeneste nå. Så om det blir vanskelig ikke gi opp. Du er flink og tenk, om du fortsetter slik, så mye lettere kroppen blir å bevege til neste sommer. Kanskje du blir den fjellgeita? Takk for hyggelig svar! Nei, jeg har faktisk ikke det. Samboer og jeg har det kebab-målet vårt (neste gang blir det en liten vanlig kebab, ikke kebabpizza 😛 ), som er 25kg totalt (forrige var på 15kg). Men ingen for meg selv. Jeg kjøpte endel belønninger før jeg startet jeg, for å legge til rette 😳 Kjøpte Apple watch, smartvekt, treningsklær ,etc. Men jeg har ingen egentlig mål for meg selv, det burde jeg ha.. En ting jeg sjeldent unner meg, men er veldig glad i og som gjør veldig godt for kroppen er massasje, kanskje det? Ja, 8 kg er jo mye, men det var veldig overraskende når det er 57 igjen, liksom. Men gøy da! Jeg var faktisk den fjellgeita før. Og trivdes på tur og med aktive sporter, så døde gleden gradvis med vekta. Tenk på det da RoNo, med dette tempoet kan jeg være rundt 80-90 før neste sommer, som ikke føles veldig lenge til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå