Silva Pluvialis Skrevet 6. juli 2020 Forfatter #41 Skrevet 6. juli 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.7.2020 den 6.37): Å være sterk er å overleve og kanskje til og med greie å stå oppreist mens det stormer, å kunne gå framover i tillegg er ikke realistisk, du er et menneske, ikke en superhelt med superkrefter. Så ikke forvent det av deg selv, jeg har lest mye av det du har skrevet og vet du ikke ville forventet det av noen andre ❤️ Er det noen mulighet til å skaffe et kontaktforbud for disse menneskene, eller i det minste få politiet til å ringe dem? Kanskje du kunne satt opp en avtale med et krisesenter, de vet mye om ulike beskyttelsestiltak. Håper livet ditt slutter å storme etterhvert, så du får ro og tid til å jobbe videre fram mot et bedre liv - og det er jeg sikker på at du skal klare. Jeg har som sagt lest mye av deg her inne og vet du er full av både styrke, selvinnsikt, godhet og positivitet, og det er gode egenskaper å bygge livet videre på 😊 Anonymkode: 17ead...d17 Takk❤️ Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel
Silva Pluvialis Skrevet 6. juli 2020 Forfatter #42 Skrevet 6. juli 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.7.2020 den 14.00): Nei, har ikke startet igjen. Føler at jeg på en måte må stå ved valget jeg tok om å avslutte. Hvordan går det med deg i dag? 🙂 Anonymkode: d9931...a90 ❤️❤️ Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #43 Skrevet 6. juli 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Takk❤️ Jeg ville ikke forventet det av andre, men er veldig streng med meg selv. Er viktig for meg å ikke skuffe de rundt meg. De blir også frustrert fordi det ikke går fremover. Kan ikke annet enn å forstå dem på det. Og si at jeg også blir frustrert og sint på meg selv som ikke klarer å bli frisk. Tusen takk for tips💕 Jeg er usikker på hva politiet kan gjøre siden det ikke ligger noe anmeldelse inne. Det er heller ikke fare for liv. Jeg er ikke i fare, men jeg føler meg i fare pga ptsd’en. Og det er ikke mulig for pårørende å snakke fornuftig med de menneskene for pårørende vet ikke om de er ruset eller psykotiske. Skal tenke på dette med krisesenter, takk😊 Takk for fine ord 💗 Det er ikke lov å trakassere noen heller, så du behøver ikke å være i virkelig fare for å be om kontaktforbud. At de er ruset eller psykotiske gjør det jo ikke enklere for hverken deg eller de rundt deg, snarere tvert imot vil jeg tro. Anmeldelse er ikke nødvendig for å få innvilget et kontaktforbud selv om politiet ofte foretrekker å ha en anmeldelse på bordet Jeg synes du skal prøve å være litt mindre streng med deg selv, det er ikke rart ting ikke går framover når du må være redd hele tiden. Antar det er din ikke så gode oppvekst som ringer og tar kontakt jevnlig og da vil det nok være vanskelig for deg å kunne jobbe deg gjennom traumene dine når du hele tiden utsettes for trusler fra de samme menneskene som en gang var farlige for deg. Anonymkode: 17ead...d17 1
Silva Pluvialis Skrevet 6. juli 2020 Forfatter #44 Skrevet 6. juli 2020 (endret) Takk for at du forstår. Du har mye klokt å si. 💕 Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #45 Skrevet 6. juli 2020 2 timer siden, Uatskillelig skrev: Takk for at du forstår. Du har mye klokt å si. 💕 Jeg skal sjekke opp i dette med kontaktforbud, men jeg tror ikke de som er skyld i traumene kommer til å respektere det uansett. De lever på en helt annen planet og er helt borte. De har ingen innsikt, ingen empati, ingen intensjon om å si unnskyld for noe. Skal bli en stor lettelse når de er borte for godt. Da skal det feires, for å si det sånn. Stygt å si det, men jeg håper det skjer snart slik at jeg og pårørende slipper all styret. Jeg synes ikke det er stygt å si i det hele tatt. Du har lyst til å kunne leve et normalt og så godt som mulig liv og det er og bør være viktigere for deg enn å unne de alt godt når de unner deg kun vondt tilbake ❤️ Du har sannsynligvis rett i at de ikke vil respektere forbudet, men det kunne kanskje vært verdt et forsøk? En mulighet er jo å rett og slett drøfte det med politiet og høre hva de tror og mener. En annen mulighet er (og jeg vet det er et drastisk tiltak) å flytte på hemmelig adresse og eventuelt bytte navn. Dette kan gjøres i samarbeid med politiet eller på egenhånd. Det første er naturligvis sikrest, men det andre vil være sikrere og roligere for deg enn at de vet hvor du bor. Gjør du dette på egenhånd må du ha en folkeregistrert adresse et annet sted enn der du egentlig flytter til, kanskje det kunne vært hos fosterforeldrene dine? Sånn situasjonen er nå blir de vel uansett kontaktet igjen og igjen så det vil trolig ikke gjøre store forskjellen til eller fra for de, men du vil få mere ro til å kunne komme deg videre og bli friskere og gladere 🙂 Anonymkode: 17ead...d17
Silva Pluvialis Skrevet 6. juli 2020 Forfatter #46 Skrevet 6. juli 2020 (endret) Takk 💕 Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
PokemonGone Skrevet 6. juli 2020 #47 Skrevet 6. juli 2020 (endret) 20 timer siden, Uatskillelig skrev: Føler meg som en lost case😢 Du er ikke en lost case, du er i en vanskelig prosess og du er den viktigste delen, du har mye på skuldrene. Ingen av dette er din skyld, men dessverre bærer du alle konsekvensene. You are brave👍 Endret 6. juli 2020 av PokemonGone 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #48 Skrevet 6. juli 2020 Huff hvor har du truffet disse menneskene som vil deg og dine pårørende vondt? Anonymkode: 711c5...c82
Purple_Pixiedust Skrevet 6. juli 2020 #49 Skrevet 6. juli 2020 Leit å høre at du har det så tungt. Jeg også er langt nede. Det med kontaktforbud er ikke så enkelt som noen her skisserer. Jeg fikk det etter grov vold og to innbrudd. Han brøt det 5 ganger etter han slapp ut av varetekt. Etter at det gikk ut fikk jeg ikke utvidet det fordi han da ikke hadde prøvd å oppsøke meg på seks måneder. Fikk voldsalarm da. Det kan du lettere få enn kontaktforbud. Jeg er der nå at jeg takket nei til innleggelse i dag, men med oppfordring om å dra til legevakten hvis jeg ikke klarer meg likevel. Og med avtale om at jeg legger meg inn til senest over helgen. Ble operert i tre timer i går kveld/natt pga noe jeg gjorde mot meg selv i dissosiasjon og jeg hørte stemmer på torsdagen. Har ikke dissosiativ lidelse eller psykoselidelse, men får slike synptomer pga EUPF når jeg er i særs dårlige perioder. Nå angrer jeg på at jeg ikke bare la meg inn. Men skal prøve å holde ut til torsdag.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #50 Skrevet 6. juli 2020 3 timer siden, Purple_Pixiedust skrev: Leit å høre at du har det så tungt. Jeg også er langt nede. Det med kontaktforbud er ikke så enkelt som noen her skisserer. Jeg fikk det etter grov vold og to innbrudd. Han brøt det 5 ganger etter han slapp ut av varetekt. Etter at det gikk ut fikk jeg ikke utvidet det fordi han da ikke hadde prøvd å oppsøke meg på seks måneder. Fikk voldsalarm da. Det kan du lettere få enn kontaktforbud. Jeg er der nå at jeg takket nei til innleggelse i dag, men med oppfordring om å dra til legevakten hvis jeg ikke klarer meg likevel. Og med avtale om at jeg legger meg inn til senest over helgen. Ble operert i tre timer i går kveld/natt pga noe jeg gjorde mot meg selv i dissosiasjon og jeg hørte stemmer på torsdagen. Har ikke dissosiativ lidelse eller psykoselidelse, men får slike synptomer pga EUPF når jeg er i særs dårlige perioder. Nå angrer jeg på at jeg ikke bare la meg inn. Men skal prøve å holde ut til torsdag. Nei, kontaktforbud, voldsalarm og andre sikkerhetstiltak er ikke lette å få, respekteres ikke alltid av trusselutøverene og følges ikke alltid opp av politiet. Men det er mulig å få dem, noen ganger kan det gi kjipe nok konsekvenser for trusselutøverene til at de gir seg og noen ganger er det god hjelp å få av politiet. Etter min erfaring er det stor forskjell på hvilket politidistrikt man tilhører når det gjelder innvilgelser og oppfølging. At det har fungert dårlig hos deg betyr ikke at det kommer til å fungere dårlig i Uatskillelig sin situasjon . Uansett må man jo prøve - man kan jo ikke bare gi opp på halvveien uten å ha prøvd de mulighetene som finnes, uansett hvor dårlige tiltakene innimellom måtte fungere? Anonymkode: 17ead...d17 1
Purple_Pixiedust Skrevet 6. juli 2020 #51 Skrevet 6. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, kontaktforbud, voldsalarm og andre sikkerhetstiltak er ikke lette å få, respekteres ikke alltid av trusselutøverene og følges ikke alltid opp av politiet. Men det er mulig å få dem, noen ganger kan det gi kjipe nok konsekvenser for trusselutøverene til at de gir seg og noen ganger er det god hjelp å få av politiet. Etter min erfaring er det stor forskjell på hvilket politidistrikt man tilhører når det gjelder innvilgelser og oppfølging. At det har fungert dårlig hos deg betyr ikke at det kommer til å fungere dårlig i Uatskillelig sin situasjon . Uansett må man jo prøve - man kan jo ikke bare gi opp på halvveien uten å ha prøvd de mulighetene som finnes, uansett hvor dårlige tiltakene innimellom måtte fungere? Anonymkode: 17ead...d17 Jeg sa ikke at man ikke skulle prøve. Og både voldsalarm og kontaktforbud fungerte utmerket da jeg hadde det. De kom innen 5 min tre ganger. Jeg bare sa at det skal litt til for å få kontaktforbud. Det var det de sa til meg.
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #52 Skrevet 7. juli 2020 (endret) . Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #53 Skrevet 7. juli 2020 (endret) Purple_Pixiedust skrev (På 6.7.2020 den 20.11): Leit å høre at du har det så tungt. Jeg også er langt nede. Det med kontaktforbud er ikke så enkelt som noen her skisserer. Jeg fikk det etter grov vold og to innbrudd. Han brøt det 5 ganger etter han slapp ut av varetekt. Etter at det gikk ut fikk jeg ikke utvidet det fordi han da ikke hadde prøvd å oppsøke meg på seks måneder. Fikk voldsalarm da. Det kan du lettere få enn kontaktforbud. Jeg er der nå at jeg takket nei til innleggelse i dag, men med oppfordring om å dra til legevakten hvis jeg ikke klarer meg likevel. Og med avtale om at jeg legger meg inn til senest over helgen. Ble operert i tre timer i går kveld/natt pga noe jeg gjorde mot meg selv i dissosiasjon og jeg hørte stemmer på torsdagen. Har ikke dissosiativ lidelse eller psykoselidelse, men får slike synptomer pga EUPF når jeg er i særs dårlige perioder. Nå angrer jeg på at jeg ikke bare la meg inn. Men skal prøve å holde ut til torsdag. Jeg har også inntrykk av at det er vanskelig Hvordan går det med deg i dag?❤️ Er du innlagt? Sender deg gode tanker 💜💗 Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #54 Skrevet 7. juli 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 6.7.2020 den 23.29): Nei, kontaktforbud, voldsalarm og andre sikkerhetstiltak er ikke lette å få, respekteres ikke alltid av trusselutøverene og følges ikke alltid opp av politiet. Men det er mulig å få dem, noen ganger kan det gi kjipe nok konsekvenser for trusselutøverene til at de gir seg og noen ganger er det god hjelp å få av politiet. Etter min erfaring er det stor forskjell på hvilket politidistrikt man tilhører når det gjelder innvilgelser og oppfølging. At det har fungert dårlig hos deg betyr ikke at det kommer til å fungere dårlig i Uatskillelig sin situasjon . Uansett må man jo prøve - man kan jo ikke bare gi opp på halvveien uten å ha prøvd de mulighetene som finnes, uansett hvor dårlige tiltakene innimellom måtte fungere? Anonymkode: 17ead...d17 Tusen takk for oppklarende svar 😊 Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #55 Skrevet 7. juli 2020 19 timer siden, Purple_Pixiedust skrev: Jeg sa ikke at man ikke skulle prøve. Og både voldsalarm og kontaktforbud fungerte utmerket da jeg hadde det. De kom innen 5 min tre ganger. Jeg bare sa at det skal litt til for å få kontaktforbud. Det var det de sa til meg. Vet du hva som er kravene for å få kontaktforbud?
Purple_Pixiedust Skrevet 7. juli 2020 #56 Skrevet 7. juli 2020 4 minutter siden, Uatskillelig skrev: Jeg har også inntrykk av at det er vanskelig å få kontaktforbud/besøksforbud, og at det ofte må ligge en anmeldelse i bunn for at det skal gå gjennom. Trist å høre hva du har vært utsatt for og at han ikke respekterte besøksforbudet. Hva er kravene for å få voldsalarm? Hvordan går det med deg i dag?❤️ Er du innlagt? Sender deg gode tanker 💜💗 Jeg vet ikke akkurat hva kravene er, men i fjor sommer så begynte han å gå bort til meg hver gang vi møttes tilfeldig i byen. Det opplevdes truende for meg og jeg ble redd min konsekvente avvisning av han skulle trigge han til å begynne å oppsøke meg igjen. Så jeg kontaktet politiet og spurte om besøksforbud. Det fikk jeg ikke, men fikk tilbake voldsalarmen. Har gitt den fra meg igjen nå. Føler meg trygg på at han holder seg unna. Takk som spør. Jeg fikk panikk på kvelden igjen så endte med å dra på legevakten og ble innlagt. Og som vanlig når jeg blir innlagt så ligger jeg nesten bare og sover den første dagen. Da er kroppen og hodet så utslitt etter å ha kjempet hver dag i noen uker. Når jeg skrives ut i slutten av neste uke er målet å klare 4 uker hjemme. Det høres ikke mye ut, men for meg er det dessverre det. Klarte tre uker nå, og det har ikke vært skadefrie uker, til tross for at jeg har kjempet så godt jeg har klart. Jeg er sliten, men jeg skal ikke gi opp. Ikke enda.
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #57 Skrevet 7. juli 2020 2 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev: Jeg vet ikke akkurat hva kravene er, men i fjor sommer så begynte han å gå bort til meg hver gang vi møttes tilfeldig i byen. Det opplevdes truende for meg og jeg ble redd min konsekvente avvisning av han skulle trigge han til å begynne å oppsøke meg igjen. Så jeg kontaktet politiet og spurte om besøksforbud. Det fikk jeg ikke, men fikk tilbake voldsalarmen. Har gitt den fra meg igjen nå. Føler meg trygg på at han holder seg unna. Takk som spør. Jeg fikk panikk på kvelden igjen så endte med å dra på legevakten og ble innlagt. Og som vanlig når jeg blir innlagt så ligger jeg nesten bare og sover den første dagen. Da er kroppen og hodet så utslitt etter å ha kjempet hver dag i noen uker. Når jeg skrives ut i slutten av neste uke er målet å klare 4 uker hjemme. Det høres ikke mye ut, men for meg er det dessverre det. Klarte tre uker nå, og det har ikke vært skadefrie uker, til tross for at jeg har kjempet så godt jeg har klart. Jeg er sliten, men jeg skal ikke gi opp. Ikke enda. Jeg forstår 💗 Godt å høre at du føler deg trygg på at han holder seg unna nå. Du er sterk 💗 Håper du får det bedre snart. God klem
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #58 Skrevet 7. juli 2020 (endret) Hei, alle dere fine sjeler i denne tråden. Tusen takk Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
Purple_Pixiedust Skrevet 7. juli 2020 #59 Skrevet 7. juli 2020 (endret) 1 time siden, Uatskillelig skrev: Jeg forstår 💗 Godt å høre at du føler deg trygg på at han holder seg unna nå. Du er sterk 💗 Håper du får det bedre snart. God klem Tusen takk. Så snill og varm du er. ❤ 59 minutter siden, Uatskillelig skrev: Hei, alle dere fine sjeler i denne tråden. Jeg ble helt overveldet og rørt av alt det fine dere skrev. Man vet jo aldri hvilken respons man får når man skriver slike desperate innlegg som jeg gjorde i forgårs. Tusen takk for at dere støttet og heiet på meg. Dere er medvirkende i å gjøre forumet til et bedre sted å være på. Jeg har det bedre nå. Jeg fikk kontakt med ei god venninne i går kveld, og jeg har vært i samtale i dag på SMSO. Føler meg bedre, og ikke like tynget, takket være, blant annet, dere. I dag skal jeg bare slappe av og prøve å samle litt krefter. Tusen takk Så godt å høre at du har det bedre nå. Og ja, det er dette forum er til for spør du meg. Ikke krangling, trolling og dritt. Å kunne søke råd, støtte og å gi det tilbake. Du er også sterk! Endret 7. juli 2020 av Purple_Pixiedust
Silva Pluvialis Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #60 Skrevet 7. juli 2020 (endret) Purple_Pixiedust skrev (På 7.7.2020 den 20.29): Tusen takk. Så snill og varm du er. ❤ Så godt å høre at du har det bedre nå. Og ja, det er dette forum er til for spør du meg. Ikke krangling, trolling og dritt. Å kunne søke råd, støtte og å gi det tilbake. Du er også sterk! ❤️ Endret 2. oktober 2022 av Tvillingsjel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå