Gå til innhold

Mammadrømmen

Stjerne009

Anbefalte innlegg

10 dpo

for to dager siden kjente jeg meg veldig gravid, men puppene har blitt gradvis mindre ømme, og i dag morges våkna jeg og følte at jeg ikke var gravid lengre. Hadde jo tenkt til å vente til 11 dpo med å teste, men jeg bare måtte i dag.

Fikk en svaaak strek, men usikker på om det vises på bildet. Man kan vel ikke forvente noe mer så tidlig, men jeg kjenner at jeg faktisk ikke ble glad - jeg tror det må være en kjemisk. Sikkert veldig rart å konkludere med det, men at puppene plutselig ikke er ømme i det hele tatt lengre? Jeg kjenner meg ikke gravid lengre.

I går hadde tempen et kjempehopp - fra 36,57 til 36,84. Men den var kanskje ugyldig, for jeg hadde ligget våken og vridd meg og hengt litt på mobilen i halvannen time før jeg tempet. I dag var den på 36,57 igjen.

Da jeg hadde en MA var det et tidspunkt jeg plutselig ikke kjente meg gravid lengre. Rundt 1 mnd senere fikk jeg det bekrefta på ultralyd. Så jeg har liksom en følelse av at jeg "skjønner" om jeg er gravid, selv om jeg ikke kan være 100% sikker. 

Da er det bare en ting å gjøre, ta en ny test i morra og sammenligne! 

20201203_071948.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå så spennende!! Men kjedelig at du har så dårlig magefølelse... man skal selvfølgelig ikke kimse av den. Som du har erfart så kan den stemme godt noen ganger. Men den kan også ikke stemme. Jeg har opplevd motstridende magefølelse med det som var reellt mange ganger, så jeg har virkelig troen her altså!! Ikke sikkert streken øker så mye på èn dag, men krysser absolutt for at den er der i morgen også 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Åå så spennende!! Men kjedelig at du har så dårlig magefølelse... man skal selvfølgelig ikke kimse av den. Som du har erfart så kan den stemme godt noen ganger. Men den kan også ikke stemme. Jeg har opplevd motstridende magefølelse med det som var reellt mange ganger, så jeg har virkelig troen her altså!! Ikke sikkert streken øker så mye på èn dag, men krysser absolutt for at den er der i morgen også 🤞

Takk @Amatariel! Det kan jo være pessimistiske meg som får dominere - vi får bare vente å se! Men utrolig spennende ja 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser streken ja😁 Håper magefølelsen din tar feil og at spiren sitter godt fast og vokser som den skal🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (1 time siden):

Jeg ser streken ja😁 Håper magefølelsen din tar feil og at spiren sitter godt fast og vokser som den skal🥳

Tusen takk Noldi!! Er ikke liiike negativ nå, har fortsatt bittelitt ømme pupper. Krysser fingre for at det går🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testet igjen i morges, og streken er sterkere!! I går måtte jeg nesten myse for å se den, og i dag ser jeg den mye bedre (selv om den fortsatt er veldig svak). IKM er på søndag, så jeg venter med neste test til da, men det kan jo hende dette går veien likevel? Jeg mye mer positiv enn i går i hvertfall😀

Tempen gikk også opp i dag, fra 36,54 til 36,70😯 spennende tider! 

20201204_104435.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 minutter siden):

Hurra, du er helt klart gravid! :nordvesta:
Dette er en fantastisk test såpass mye før IKM!

Ååh, så glad for å høre det fra deg, tenk hvis det går! Føler meg så heldig da, og hadde aldri trodd det kom til å skje på bare 2. pp etter MA'en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (1 time siden):

Ååh, så glad for å høre det fra deg, tenk hvis det går! Føler meg så heldig da, og hadde aldri trodd det kom til å skje på bare 2. pp etter MA'en. 

Hvis man får eggløsning så er det ingen grunn til å ikke skulle kunne bli gravid rett etter MA :) Bare kjempebra at du slapp å vente så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (2 timer siden):

Hvis man får eggløsning så er det ingen grunn til å ikke skulle kunne bli gravid rett etter MA :) Bare kjempebra at du slapp å vente så lenge!

Ja, jeg bare så for meg at det skulle ta laaang tid, siden det tok lengre tid sist. Dagen for unnfangelse var nesten nøyaktig 6mnd etter at jeg tok aborten, krysser fingre for at det går nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt gravid og HCG stiger, så foreløpig ser det ut som det skal!😯

Er 4+2 i dag, om jeg regner ut fra eggløsning. Tenker jeg tar en digital test om en uke, og håper det står 3+ 

Må si det kjennes fortsatt litt uvirkelig, og jeg klarer ikke helt å ta det innover meg. Jeg har dessverre fortsatt en litt dårlig magefølelse, men skal bestille TUL rett over nyttår (uke 8). Jeg tenker mye på MAen jeg hadde for et halvt år siden, og er redd for at det skal skje igjen. Men, jeg prøver først og fremst å være takknemlig for at jeg faktisk ble gravid denne runden, for det er jeg virkelig! Så får gleden heller komme når jeg har sett et bankende hjerte❤

20201208_082236.jpg

20201208_082214.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott hcg-stigning! :) Lurt å bestille UL-tid, så har du noe å telle ned til. Enig i at man må ta en utfordring av gangen :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noddi skrev (2 timer siden):

God Morgen @Stjerne009❄️ 

Så godt å se du har fått 2-3 på digital. 

Har selv bestilt tidlig UL så det syns jeg absolutt du skal gjøre :) 

God morgen til deg også! Jeg har nettopp bestilt! 6. Januar fikk jeg, da er jeg forhåpentlig 8+2🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (19 timer siden):

God morgen til deg også! Jeg har nettopp bestilt! 6. Januar fikk jeg, da er jeg forhåpentlig 8+2🤯

Så bra👏🏻 Godt å ha en dato å se frem mot. 

Jeg er 7+4 når jeg har min TUL. Håper vi begge får se ett sterkt hjerte 💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg burde vel kanskje opprette en graviditetsdagbok, men vil helst ikke "jinxe" det 😂  Kommer nok ikke til å oppdatere alt for mye her inne framover, men det er veldig godt å bare få lufta tankene av og til. 

Er 5+0 i dag. Tok en digital CB og den viste fortsatt bare 2-3 uker (jeg tok den riktignok på ettermiddagen, kun 2 timer etter sist dobesøk, så kanskje urinen var litt utvanna?). Jeg prøver på nytt om noen dager på morgenen. 

Mitt sterkeste symptom er ømme pupper - og de er virkelig ømme! Jeg klarer ikke å ha på bh med "puter" inni, og heller ikke stramme gensere, klarer nesten ikke sitte med armene i kryss foran magen pga presset fra overarmene😂 Er selvfølgelig veldig takknemlig for et så tydelig symptom, da kan jeg faktisk kjenne meg gravid. Jeg har også kjent på bittelitt kvalme, men det er ikke mye å "skryte" av. Ellers må jeg opp og tisse på natta, og kjenner jevnlig strekking og små smerter i livmorområdet. Veldig glad for det, egentlig! 

Da jeg tørka meg i dag oppdaga jeg noen bittesmå dråper rødt blod, men de var av den typen som kommer fra en rift, så jeg håper at det bare var det. Ellers har jeg vært konstant dårlig i magen, slik jeg blir rett før mensen og de første dagene av mensen. Jeg går egentlig bare og venter på at jeg skal begynne å blø.. Det er nervepirrende hver gang jeg går på do. Jeg hadde nesten glemt hvor utrolig sakte denne tida går - 5 uker er jo så lite, men den siste uka har vært evig lang.

Sist graviditet var jeg naiv og glad på denne tida, men nå kjenner jeg til hvordan virkeligheten er, og klarer ikke glede meg. Men mantraet mitt er: det som skjer det skjer.

Den dagen jeg fikk en dato for TUL brøt jeg helt sammen på kvelden, for jeg hadde en så forferdelig opplevelse med MA'en i mai. Jeg ser for meg at det blir den samme opplevelsen denne gangen, liggende der i stolen, den lange stillheten fra gynekologen, alt bare sank i meg da jeg fikk beskjeden. Samboeren fikk ikke være med inn pga smittevern, så jeg måtte stå gråtende og bestille en ny time hos kontordamene etter timen. Smertene av aborten overskygga nesten tapet av fosteret, og det var så ille at jeg nesten føler meg litt traumatisert. Neste gang skal jeg insistere på mer smertestillende enn en pinex forte (som sikkert hadde mista sin virkning i det smertene satte i gang). Det var over på et par timer - men når man ligger der i intens smerte virker det som et døgn. Jeg mistet følelsen i armer, og besvimte i korte strekk der jeg lå under varmt vann fra dusjen. (Huff, dette må helt sikkert skremme noen som er redd for en MA, men jeg vet at mange har mye mindre smertefulle opplevelser enn meg, så det trenger absolutt ikke være slik). Jeg kan fortsatt begynne å gråte når jeg tenker på selve aborten, så dagen for TUL kommer nok til å bli veldig tøff. Jeg har allerede klargjort dagene i kalenderen etterpå, så jeg slipper å avlyse avtaler. Sist gikk jeg på jobb 3 dager senere, selv om ukene etter var ekstremt emosjonelle og tunge. Gynekologen sa at jeg ikke måtte ta det altfor tungt, og det prøvde jeg virkelig, men det er jo noe med hormonene som fortsatt raser i kroppen. Jeg tror kanskje gynekologer og leger kan underdrive litt hvordan en SA/MA føles, siden det er fryktelig vanlig og de ser flere hver eneste dag. For mange går det nok også helt fint, og det har jo for så vidt gått greit med meg fram til nå. Men jeg teller dagene til TUL med skrekk. 

Huff, håper ikke jeg ble altfor negativ eller skremmer noen her! Det er heller ikke meningen å virke utakknemlig over graviditeten, for jeg vet hvor ille det er å høre gravide klage når man selv får negative tester måned etter måned. Frykten for at det er noe galt med kroppen, eller for at man aldri skal klare å få barn, føles fortsatt lik for meg nå etter at jeg har blitt gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, jeg skjønner så godt hva du mener. Den beskrivelsen av når man ligger oppi stolen der og gynekologen blir stille... :( Men, jeg har også opplevd motsatt, så vet at det går an. Må bare klamre seg til håpet om at -denne- gangen er det du som skal få beskjed om hjertebank, størrelse osv. Når er det du har fått dato for UL?

Jeg er nok ikke helt rette personen til å komme med gode råd, for jeg har selv angst for ultralyder. Grudde meg så mye i sommer at jeg opprettet egen tråd om det. Kanskje du kan ta til deg noen av rådene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Uff ja, jeg skjønner så godt hva du mener. Den beskrivelsen av når man ligger oppi stolen der og gynekologen blir stille... :( Men, jeg har også opplevd motsatt, så vet at det går an. Må bare klamre seg til håpet om at -denne- gangen er det du som skal få beskjed om hjertebank, størrelse osv. Når er det du har fått dato for UL?

Jeg er nok ikke helt rette personen til å komme med gode råd, for jeg har selv angst for ultralyder. Grudde meg så mye i sommer at jeg opprettet egen tråd om det. Kanskje du kan ta til deg noen av rådene der?

Veldig fint å lese gjennom tråden din! Skjønner veldig godt at du ble livredd etter en sånn opplevelse - å oppleve at man må abortere så seint, og lenge etter at man har sett/hørt hjerteslag er jo helt grusomt. Og det at du opplevde en MA den siste gangen, hjalp vel ikke. Som du skrev, din statistikk er at 50% av tilfellene har gått dårlig, så det hjelper ikke mye at det er 75% sjangse eller noe for at det går bra. Sånn føles det for meg også, 100% av min statistikk tilsier jo at det går galt.

Jeg var helt sykt nervøs på den forrige ultralyden fordi jeg hadde allerede en dårlig følelse, så jeg ble ikke tatt helt på senga. Men dette hjelper ikke på følelsen til neste UL, jeg kjenner jeg nesten får høyere puls allerede. Jeg er ganske vant med å være nervøs (har en jobb hvor jeg ofte må stå på en scene og snakke foran mange folk), så føler meg ganske grei til å "takle" nervøsiteten med noen pusteteknikker o.l. Men en kroppslig greie er at jeg alltid må bæsje når jeg er nervøs, det er så kleint når man er hos gynekologen😂 Av og til må jeg tenke litt at jeg må forsvinne litt fra kroppen for å gjennomføre ting jeg er redd for, jeg bare styrer kroppen til å gjøre det jeg må, uten å være tilstede eller bevisst. Så det kommer jeg nok helt sikkert til å gjøre nå også. Og det å være forberedt på at det kan gå dårlig, er nok lurt for meg også.

Datoen er forresten 6. Januar! Så håper juleferien går fort🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (2 minutter siden):

Og det at du opplevde en MA den siste gangen, hjalp vel ikke.

Ikke akkurat. :roll: Det er litt tragikomisk for meg å lese den tråden nå. Helt seriøst - den eneste grunnen for at jeg var redd for MA i sommer var fordi jeg ikke hadde opplevd det før og tenkte at det "sikkert også er noe jeg kommer til å få, fordi jeg skal få alt". Og så skjedde det.

Så det er veldig rart for meg å være i dpo-land nå og alt jeg ønsker meg er en positiv test til jul. Samtidig så gruer jeg meg helt sinnsykt til det. Vet hvor fælt det er å være der du er nå (er fullt lov å si ja, selv om det er andre prøvere/slitere her inne!) Men du må bare ta èeen dag av gangen. Man må ha veldig små mål. Ikke tenk på termindato og hva som kommer da. Det blir for langt frem å tenke. Nå blir det testen med 3+ som blir neste mål. Og så dato for tidlig UL. Jeg har jo vært igjennom et fullbyrdet svangerskap etter min abort i uke 14, så jeg vet det er en lang vei og mange små mål som må i havn. Men det kan gå! Jeg måtte bare begrave meg i helt andre ting. Trening, håndarbeidhobby og sove mye. Nå kan du ordne mye klart til jul? Bake og vaske, så går nok tiden raskere :hug: Jeg kan love deg at når du kommer forbi det tidspunktet du mistet sist, så VIL det føles bedre. Det gjorde det for meg i uke 14, men helt skuldersenking skjedde ikke før etter OUL.

Du må bare skrive her så mye du orker. Kan være fint å skravle i ventetiden. Bare spør om du lurer på noe, jeg er i alle fall her :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...