Gå til innhold

Mammadrømmen


Stjerne009

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for at det klaffer denne perioden 🤞 jeg begynner med EL testing imorgen, bruker også Flo appen, veldig spent på om testene samsvarer med appen 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Fioritura skrev:

Krysser fingrene for at det klaffer denne perioden 🤞 jeg begynner med EL testing imorgen, bruker også Flo appen, veldig spent på om testene samsvarer med appen 😊

Takk! Første EL test da jeg sto opp var overraskende sterk (dårlig bilde da). Er 0,36 i følge PreMom. Sist syklus var den ca like sterk da jeg starta å teste rundt CD15, men den ble svakere og svakere før en plutselig peak på CD22. Så vi får se om det samme skjer nå! Ingen EL-slim enda, men jeg har blitt ganske god til å observere og tracke utfloden min😝

Får ikke testa i ettermiddag siden jeg skal på jobb. Så bruker bare morgenurin foreløpig (med mindre streken er sterkere i morra tidlig)

 

Screenshot_20201108-125231_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD20

Begynner å bli litt bekymra nå. Dag 20 og ingen antydning til EL. EL testene holder seg på rundt 0,20-0,30 i styrke. Sist mnd var det en så tydelig peak fra null til over 1 fra en dag til en annen. Jeg har heller ikke hatt EL slim, noe som for meg er en sikker indikator. Jeg visste jo dette kunne skje. Både i januar og februar hadde jeg sykluser uten EL (og ble gravid i mars!). 

Kanskje det er fordi jeg har begynt å spise sunnere igjen, at kroppen må venne seg til det? Eller fordi jeg var forkjølt? Ganske tungt er det i alle fall.

Denne måneden representerer 2 år siden vi slutta med prevensjon. Det første året timet vi ikke sex, og forventa vel heller ikke å bli gravid. Men for ett år siden begynte vi med det. 

Veldig mange PP har gått bort dette året. Jeg var jo tross alt gravid i 3 mnd, men mistet også 4 mnd med prøving etter det pga konisering. Jeg blir også 30 i år, og det er liksom et stort veiskille for meg. Jeg har bursdag ganske snart, og håpa så inderlig jeg skulle være gravid på 30-årsdagen. Men ting blir ikke alltid som man har planlagt. Vi skal på hyttetur med svigers og tantebarn i helga, jeg skal prøve å kose meg, selv om jeg egentlig er ganske deppa nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, dette er skikkelig dritt! :(  Vet så godt hvordan det er å ikke ha EL, og irriterende følelse å ikke få muligheten til å prøve igjen. Men jeg vil likevel si at du ikke må gi opp :klem: Plutselig kommer den. Jeg fikk EL på CD29 tidligere i høst her. Om du blir lei av å teste, så ha iallefall sex ca. annenhver dag så går du ikke glipp av den.

Kos deg så godt du kan på hyttetur! La gjerne familien rundt varte deg opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Amatariel skrev:

Uff ja, dette er skikkelig dritt! :(  Vet så godt hvordan det er å ikke ha EL, og irriterende følelse å ikke få muligheten til å prøve igjen. Men jeg vil likevel si at du ikke må gi opp :klem: Plutselig kommer den. Jeg fikk EL på CD29 tidligere i høst her. Om du blir lei av å teste, så ha iallefall sex ca. annenhver dag så går du ikke glipp av den.

Kos deg så godt du kan på hyttetur! La gjerne familien rundt varte deg opp ;)

Alltid godt å høre noen trøstende ord fra deg🧡 kroppen føles liksom så feil når man ikke får til EL. Skal prøve å kose meg på hytteturen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd25

slik ser EL testene mine ut til nå. Ikke mye å skryte av altså. Det hadde vært greit å bare starte på nytt nå, med en ny syklus, for det er jo ikke et bra tegn at ikke egget slipper. 

Samtidig prøver jeg å være positiv, og har det bedre psykisk nå enn forrige syklus. Føler ikke for å stresse, alle venninner får barn, men jeg må bare tenke at jeg gjør ting i mitt eget (eller kroppens eget) tempo. Jeg og samboeren har snakka om å starte å spare til noe vi ønsker oss, det kunne f.eks. være en lang tur når coronaen er over og man kan reise igjen. Noe som ikke er baby-relatert, og som vi kanskje ikke kan gjøre om jeg blir gravid. Men det vil jo sikkert bli minst 1 år til før man kan reise, og det er jo litt dumt om jeg ikke er gravid innen den tid. Men jeg tror det er sunt å fokusere på ting som ikke har med graviditet å gjøre, samtidig som jeg må fortsette å tracke EL og ha sex på riktig tidspunkt. Men hele livet kan liksom ikke dreie seg om det.. hva hvis vi aldri blir gravide? Jeg tenker den tanken ofte, nesten oftere enn jeg tenker på at vi får barn. Det er en slags forsvarsmekanisme, tror jeg...

Screenshot_20201118-163630_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei dette var kjedelige tester ja, skjønner du blir litt skuffa og går i forsvarsmodus av det.. Er nok veldig lurt å tenke på noe annet innimellom ja, så dette ikke tar over hverdagen helt. Håper på bedre tider for deg snart, enten i form av ny syklus eller eggløsning❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2020 den 17.11, Noldi skrev:

Nei dette var kjedelige tester ja, skjønner du blir litt skuffa og går i forsvarsmodus av det.. Er nok veldig lurt å tenke på noe annet innimellom ja, så dette ikke tar over hverdagen helt. Håper på bedre tider for deg snart, enten i form av ny syklus eller eggløsning❤️

Takk! Nå har jeg hatt litt EL slim de siste par dagene, men fortsatt negative tester. Så plutselig ble det litt mer spennende! Så tester for EL to ganger om dagen nå, spennende å se hva som skjer framover...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Amatariel skrev:

Har det vært noe endring på EL-testene i helgen? :klemmer:

Takk som spør, og det har det faktisk! I går kveld fikk jeg en sterk strek, og i morges en som jeg tolker som positiv (selv om pre mom appen sier 0,83). Skal ta en seinere i dag og tror den vil bli positiv! Det stemmer overens med forrige syklus, hvor testene ble positive 2 dager etter siste observerte EL slim. I dag er jeg på CD29, som jeg så at du også var en gang. Det er ganske kjedelig at EL kommer så seint, men bedre enn ingenting da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så flott! Ja min erfaring er også at hvis den er så sterk som du beskriver nå så blir den helt klart positiv på ettermiddagen :) Når LH er på sitt høyeste på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD30

da var jeg endelig i dpo land! Tror jeg da.. jeg fikk ikke testa før kl 23 i går kveld siden jeg hadde kveldsvakt, og da var testen litt svakere enn på morningen. I dag var den helt negativ, så jeg vil tro jeg hadde en peak i går og kan regne meg for å være DPO! Nå starter spenningen... jeg har bursdag ca 12 dpo, skal jeg teste på bursdagen eller ikke? Skuffelsen vil jo bli så stor om den er negativ da! Kanskje jeg skal teste dagen før med en tidligtest, så kan jeg drikke bort sorgene på bursdagen om den er negativ? 😅

Her er forresten EL testene mine fra de siste dagene

Screenshot_20201123-180554_Premom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (31 minutter siden):

Hurra for dpo-land! Tenk om du kan få verdens beste bursdagsgave da..!??

Åh ja, det hadde vært så bra.. men en stor skuffelse om den er negativ :( er det dagen etter positiv EL test som regnes som 1 DPO? For ifølge Flo appen har jeg EL i dag, siden jeg fikk positiv test i går. I så fall er bursdagen 11dpo, kanskje litt knapt å teste dagen før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjerne009 skrev (1 time siden):

Åh ja, det hadde vært så bra.. men en stor skuffelse om den er negativ :( er det dagen etter positiv EL test som regnes som 1 DPO? For ifølge Flo appen har jeg EL i dag, siden jeg fikk positiv test i går. I så fall er bursdagen 11dpo, kanskje litt knapt å teste dagen før...

Ja, da er du 1 dpo i morgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dpo 6

i dag kom det en liten dråpe blod på papiret. Det har jeg aldri opplevd før i lutealfasen, så det første jeg tenkte var selvfølgelig festeblødning. Det andre var kreft, da jeg jo ble konisert for noen mnd siden... 

Har egentlig ganske lave forventninger denne syklusen, har ikke fått lagt inn mange aksjer (men tror vi traff bra på eggløsning). Slik som sist prøver jeg hardt å tenke at det selvfølgelig ikke skal gå nå. Det får faktisk dagene til å gå litt fortere, og jeg er ikke like nervøs som sist (fortsatt 1 uke til IKM da, så det kommer vel)

Jeg har også kjent det litt i området rundt livmor, når jeg har snudd meg i senga eller reist meg har jeg fått strekkesmerter ekstremt fort. Det minner veldig om sist graviditet, da jeg hadde mye ligamentsmerter. 

Ellers ingen symptomer, men det er vel litt tidlig. Men ja, denne bloddråpen gjorde meg veldig forventningsfull!

Samtidig så vet jeg at 8 av 10 graviditeter mislykkes (ifølge en gynekolog, jeg vet ikke helt hvordan han regner det). Så om det skulle være festeblødning, så er sannsynligheten stor for at det ikke går veien likevel.

Huff, jeg vet jeg er mye mer negativ en de fleste prøverne her. Men det er så vondt å få så høye forhåpninger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oo høres jo spennende ut med en dråpe blod da! Kan helt klart være en festeblødning 🤞 Men har full forståelse for at du skjermer deg... det gjør vi vel alle med oss selv. Skummelt å håpe noe, og statistikken er jo ikke noe å juble over nei. Men folk blir likevel gravide daglig, og plutselig er det ens egen tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sant, @Amatariel! Jeg har begynt å få litt ømme nipler nå, og samboeren sa at puppene mine så mye større ut. Det kan jo bare være at mensen er rundt hjørnet, men det er ganske lenge siden jeg brukte å få ømme pupper før mensen.. så nå tror jeg egentlig at jeg er gravid😯 har en følelse.. men må passe å ikke bli aaalt for forhåpningsfull.

Jeg snakka med fertilitetseksperten i går, og vi hadde en samtale om å slippe litt kontrollen på hva som skjer. At jeg ofte forbereder meg på det dårligste utfallet og nesten legger lokk på håpet, og at det er en måte å ta kontroll over situasjonen på. Men hun mente jeg burde prøve å slippe til alle følelsene, med en tanke om at jeg ikke bestemmer over utfallet. Det som skjer det skjer. Det skal jeg prøve litt framover, kanskje også i andre situasjoner i livet. Generelt engster jeg meg mye for alt mulig, og ser for meg de verste ting. Det kommer jo sikkert til å bli enda verre når vi får barn, så kanskje det er greit å jobbe litt med det nå allerede😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten charten min denne mnd, kom på at jeg ikke hadde postet. Endelig fått meg FF, litt mer oversiktlig å poste den her enn Flo appen. Vet ikke hva den rosa pila gjør i bildet 😛

Tempen holder seg høy og fin, og jeg temper i spenning hver morgen. Da jeg ble gravid i mars hadde jeg noen ganske høye temper (men samtidig hadde jeg ikke helt lært å bruke termometeret, så usikker på om jeg bør sammenligne med da..).

FF har satt kryss en dag før jeg tror jeg hadde EL. Så etter mine beregninger er jeg 8DPO i dag.

b_6wkfa5.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se! Jeg kan ingenting om Flo, så blir glad når jeg ser FF 😄

Ser jo unektelig bra ut dette! Fiiiin jevn stigning. Jeg tenker også din beregning er mest riktig. Så rart at FF satt kryss på dagen du fikk positiv test. Må være CM den har gått etter da kanskje mest? Om du vil kan du få FF til å sette kryss etter OPK om du heler vil det (inne på settings).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...