Gå til innhold

Mammadrømmen


Stjerne009

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Amatariel skrev:

Ja det er jo veldig tidlig - så jeg skal ikke avskrive det helt ennå. Men innen søndag bør jeg skimte noe altså! Du kommer til å holde deg helt til onsdag er planen?

Ja, skal nok det.. har fri den dagen, så da slipper jeg å dra på jobb med skuffelsen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Stjerne009 skrev:

Ja, skal nok det.. har fri den dagen, så da slipper jeg å dra på jobb med skuffelsen😅

Eller gleden! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Amatariel skrev:

Eller gleden! 😄

Sant nok! Har litt å lære av din positivitet😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 dpo

Jeg jobber så jævlig hardt med å senke forventningene til testinga på onsdag 😝 det er veldig typisk meg, for jeg blir så innmari skuffa når jeg har sett fram til noe, sånn generelt. Så nå tenker jeg på det positive med å ikke være gravid denne mnd. Da får jeg jobba ordentlig en syklus med fertilitetseksperten. Jeg slipper å ha en unnskyldning for å ikke drikke på hyttetur i november. Jeg får kommet inn i ordentlig treningsrutine igjen. (Ja, det var alt jeg kom på)

Sånn tenkte jeg til og med før jeg fikk påvist MAen. "Da kan jeg hvertfall drikke øl i parken i sommer". Det betyr ikke at jeg tar lett på det, for jeg var helt knust etter MAen. Det var konstant grining i ei uke, og bare meningsløshet, jeg kom meg vel knapt ut av leiligheten. Men å prøve å ha noen få lyspunkt gjør det vel bittelitt lettere (tror riktignok ikke jeg tenker det samme om jeg går i flere år uten å bli gravid)

Har egentlig nesten ingen symptomer, er derfor jeg er så sikker på at testen blir negativ. Ikke ømme pupper, noe som var så tydelig sist graviditet. Litt tett i nesa,bare, det har jeg lest er et symptom. Og så har jeg en del smerter og små kramper i livmor området. Men det får jeg jo i tide og utide uansett.

Så ja. Jeg kommer tilbake på onsdag og oppdaterer med hvit test (men jeg kommer likevel til å bli knust altså, selv om jeg er forberedt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår også hva du mener. Ønsker av hele mitt hjerte å bli gravid, men for å beskytte seg selv så godt man kan for den enorme nedturen så pleier også jeg å lage en liste over "positive" ting dersom man ikke blir gravid. Må gripe fast i noe liksom.

Fravær på symptomer er et like stort tegn på graviditet som å ha symptomer :lol: Så det kan gå begge veier! Speeent på dine vegne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja, det er ikke det enkleste i verden å være prøvere.. mange følelser å forholde seg til, og det kan være ganske slitsomt innimellom, spesielt når det er negative følelser. Men jeg krysser fingrene for deg uansett😍😁 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo og IKM, helt hvit test😣 

Jeg skjønte det egentlig da jeg våkna, jeg tror underbevisstheten min prøvde å fortelle meg det i natt. Tempen var også litt lavere enn i går. Så skuffelsen er mindre enn frykta, faktisk. Syns det er litt deilig å ha testinga unnagjort, så slipper jeg å tenke på det hele tida. Håper mensen kommer i dag, jeg er klar for en ny syklus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroooolig kjedelig at det gikk slik :( Men skjønner hva du mener om at du bare vil starte på nytt. Kjipt med lang lutealfase når man vet at man ikke ble gravid. Jeg fikk mensen i dag, så kanskje vi kan starte på nytt sammen i det minste? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Amatariel skrev:

Utroooolig kjedelig at det gikk slik :( Men skjønner hva du mener om at du bare vil starte på nytt. Kjipt med lang lutealfase når man vet at man ikke ble gravid. Jeg fikk mensen i dag, så kanskje vi kan starte på nytt sammen i det minste? :klem:

Ja, la oss starte igjen med friskt mot! Krysser fingre for oss i den nye syklusen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av mensen? Jeg er nå 15dpo og trodde jeg hadde en ganske fast lengde på lutealfase.. i dag var tempen mye lavere også, så var sikker på at den skulle komme i dag. Men ikke sett noe til den.

Jeg tok en tidligtest på kvelden 13dpo som også var helt negativ, så jeg kan jo umulig være gravid. I natt måtte jeg opp og tisse, noe jeg aldri må, så om jeg ikke hadde tatt testene ville jeg trodd jeg var gravid. I tillegg var jeg veldig kvalm etterpå, og har vært sånn overveldende trøtt på ettermiddagen i noen dager nå. Men med den tempedroppen i morges og negativ tidligtest 13dpo har jeg ikke noe håp. Men jeg syns det er rart med mensen som ikke kommer, altså! Jeg har jo garantert hatt eggløsning, og fått det bekrefta både gjennom temp, EL test og EL slim. Blir bekymra for at det er noe galt nå! Skulle ønske jeg bare fikk mensen og kunne starte på en ny frisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, så mystisk! Kanskje bare hcg som slår ut sent? 🤨 Skjønner det er å klamre seg til et halmstrå... men er jo virkelig rart ja. Om ikke EL kom noen få dager senere. Men du vet akkurat når EL skjedde? Ikke bare at EL har vært, men akkurat når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Amatariel skrev:

Hm, så mystisk! Kanskje bare hcg som slår ut sent? 🤨 Skjønner det er å klamre seg til et halmstrå... men er jo virkelig rart ja. Om ikke EL kom noen få dager senere. Men du vet akkurat når EL skjedde? Ikke bare at EL har vært, men akkurat når?

Jeg fikk positiv EL test torsdag kveld, og negativ fredag kveld. Så EL kan jo ha vært lørdag også, men ikke noe seinere enn det tror jeg. Uansett ville jeg vel fått utslag på tidligtesten da evt 12 dpo, selv om jeg tok den på kvelden? Og det at tempen droppa fra 36,40 til 36,10 i dag er jo et dårlig tegn (men jeg var riktignok oppe på do ca 2 timer før, så mulig det var ugyldig. Får se hva den blir i morra!) Har ikke flere g-tester nå, så må vel bare vente noen dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du link til charten din? Det er litt mer uvanlig å få EL flere dager etter positiv test, men det kan skje. Sist jeg var prøver hadde jeg nesten alltid EL 3 dager etter sist positive test. Og nå sist syklus var det 2 dager etter. Men ja, enig med det at det sannsynligvis ikke var noe senere hos deg. Og testen burde jo ha slått ut... Men mirakler skjer! På prøverforum opplevde jeg en gang ei dame som først fikk positiv test på 20 dpo! Hun sa at moren også hadde pleid å lage hcg sent, så tydeligvis noe genetisk. Men spesielt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er screenshot av hele syklusen, klarte ikke få den i ett bilde.

Det er også litt rart at tempen starta å øke såpass tidlig, syns jeg,men testa jo for EL hver dag siden 4/10. Og så økte den jo enda litt mer etter positiv EL test da. 

Nå gir du meg håp her altså 😜 kanskje egget har festa seg veldig sent eller noe? Men skal prøøøve å ikke stresse for mye, bare tenke det som skjer det skjer. 

Screenshot_20201024-211906_Flo.jpg

Screenshot_20201024-211913_Flo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD1

da kom mensen, natt til i dag! Det var godt at den endelig kom, men liker ikke at jeg har så varierende lutealfase. Fertilitetseksperten var klar på at en lutealfase som varierer er tegn på hormonell ubalanse. Og det vet jeg jo at jeg har pga pcos, men trodde jeg hadde fått litt orden på den. Dette ble også den lengste syklusen på veldig lenge (38 dager, har vært under 36 dager helt siden jeg starta med yoga for 1 år siden), mer enn 36 dager betyr jo uregelmessig i følge alle medisinske kilder, så var ikke så fornøyd med dette. 

Jeg er jo ganske opptatt av livsstil og hormoner, selv om jeg ikke har skrevet om det så mye i dagboka. Det er en evig læring, og jeg var så sikker på at yogaen hadde fiksa mine uregelmessige sykluser. Men kanskje det er andre variabler som spiller inn også..

Jeg har en liten plan for denne syklusen, for å se om det påvirker:

- Fortsette med yoga 2-3 ganger i uka.

- Trene jogging eller styrke 3 ganger (her har jeg blitt kjempesløv, gått opp minst 5 kg de siste 3 mnd). 

- Spise mindre prosessert mat, og mye rene råvarer. Rent kjøtt, fisk, belgfrukter og grønnsaker. Fortsette å begrense inntaket av raske karbohydrater.

- starte med D-vitamin igjen (har vært tom ca 1 mnd)

- Gjøre en pusteøvelse hver morra eller kveld

 

Dette høres kanskje ut som en voldsom plan, men er ikke langt fra min nåværende livsstil, så jeg tror ikke det blir et stort sjokk for kroppen. Dette har liksom vært idealet lenge, men jeg glipper hele tiden på vanene. Jeg må bare bli litt flinkere til å prioritere tida, og henge mindre på mobilen, hehe. Wish me luck 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj så kjedelig at det ble ny syklus :( Enig i at den bak deg nå var litt ustabil. Tempen økte jo over veeldig lang tid. Vet akkurat hvordan det er å ha nesten 40 dagers syklus, og det er møkk kjedelig. Nå krysser vi fingrene og setter alle kluter til fremover! Forhåpentligvis slipper både du og jeg og tenke på hormontull, men bli gravid nå og gå et skritt videre.

Syns det høres ut som en veldig sunn og fornuftlig plan du har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Æsj så kjedelig at det ble ny syklus :( Enig i at den bak deg nå var litt ustabil. Tempen økte jo over veeldig lang tid. Vet akkurat hvordan det er å ha nesten 40 dagers syklus, og det er møkk kjedelig. Nå krysser vi fingrene og setter alle kluter til fremover! Forhåpentligvis slipper både du og jeg og tenke på hormontull, men bli gravid nå og gå et skritt videre.

Syns det høres ut som en veldig sunn og fornuftlig plan du har :) 

Ja, satser på at neste blir kortere! Spent på dine vegne også, krysser fingre!! Jeg vurderer også å spørre gynekologen om medisin om ikke neste syklus går. Han har sagt jeg kan komme for hjelp når jeg vil, det er godt å vite😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 4

jeg har blitt syk, så den treningsplanen kan jeg bare glemme nå 😝 Det er bare en vanlig forkjølelse, og ikke corona, men kjenner meg min egen kropp rett så blir jeg ikke symptomfri på over en uke. Men for å se det positive i det, så er det masse tid til å lage sunn, hjemmelaga mat! Samboer er også syk, så vi prøver å holde oss til det vi har hjemme så lenge det rekker. 

I går lagde jeg f.eks. bokhvetegranola med masse frø og nøtter og havregryn, og vi har spist en del rotgrønnsaker, beter,  belgfrukter, og fisk. Jeg er egentlig veldig glad i å lage sunn mat fra bunnen, men i hverdagene blir det ofte litt for lite tid. Særlig siden jeg jobber en del kveld. Så da får jeg bruke disse sykedagene på å fylle ordentlig på med masse gode næringsstoffer, og håpe at det gjør sitt for hormonene mine! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD13

merker jeg er utrolig forventningsfull denne syklusen. Jeg har spist veldig sunt og er skikkelig fornøyd med meg selv, så på en måte føler jeg at jeg fortjener å bli gravid nå 😝 så fallhøyden er nok litt større enn sist syklus, hvor jeg hadde lave forventninger! Ifølge Flo appen er det fortsatt 10 dager til EL, men jeg tenker å starte å teste i morra eller søndag. Jeg har tatt noen blodprøver som fertilitetseksperten skal se på, og jeg syns selv de er en forbedring fra et par år tilbake. Sammenligna med da jeg fikk vite om PCOS, har jeg fått lavere blodsukker, jern, D og B12 vitamin er nå godt innenfor referanseområdet, og stoffskiftet har en signifikant endring. Jeg vet jo ikke hvordan jeg skal tolke verdiene, men på den ene blodprøven som hadde med stoffskifte å gjøre, var referanseområde 0,20-4. For 3 år siden hadde jeg 0,65, altså ganske lavt. Nå var det på 1,4, så jeg tenker jo at det må være bra? Har ikke gjort noen andre endringer enn å trene og kutte en del raske karbohydrater, pluss at jeg har tatt litt vitaminer det siste året. 

Fastlegen min ville ikke ta nye prøver på verdier som amh, testosteron osv. Testosteron var normal sist, selv om jeg har hyperandrogene symtomer som mye kviser og hårvekst. 

Uansett, jeg har kjøpt 50 EL tester og er veldig forhåpningsfull nå. Vet ikke om det bra eller dårlig! Om jeg ikke blir gravid, håper jeg hvertfall på en litt kortere syklus enn sist... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...