Gå til innhold

Savner å bli kjent med kristne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg


💕

Endret av Tvillingsjel
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mulighet er at du tenker over hvilken kirke/menighet du kunne tenke deg å kontakte. Statskirken, en frikirke som pinse menigheten eller baptistene eller noe annet som f eks misjonsalleansen eller frelsesarmeen mm. Det er noe for enhver smak:) Google litt og kjenn etter hvor du tror du vil føle deg hjemme. Foreslår at du tar kontakt via mail og sier litt om deg selv og at du savner noen å dele tro og tanker med, og spør om de har en besøkstjeneste eller lignende. Veldig mange menigheter har muligheter for å komme på hjemmebesøk og ser dette som en viktig del av menighetslivet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Man er kristen om man tror at Jesus døde og stod opp igjen. Eneste kravet for å kalle seg kristen 💗

 

Nei, man må også følge de ti bud og bibelen

Anonymkode: 141d6...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man må også følge de ti bud og bibelen

Anonymkode: 141d6...112

Nei. 💕

Johannes 3:16 NB

For så har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv.
 
Endret av Uatskillelig
  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Nei. 💕

Johannes 3:16 NB

For så har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv.
 

De ti budene gjelder også i det nye testamentet selv om kun Jesus gir frelse.

Anonymkode: 0f611...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De ti budene gjelder også i det nye testamentet selv om kun Jesus gir frelse.

Anonymkode: 0f611...b83

Ja, men det er ikke et krav at man må følge dem for å kunne kalle seg kristen 💗

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts.

Da må du holde deg langt unna menigheten som kaller seg «Livets ord» i Bergen. De manipulerer og ødelegger mennesker. De er pengegriske og kontrollerende på mange av de samme måtene som Jan Hanvold i visjon Norge.

Jeg er troende, men jeg bor ikke i Bergen. Du sier du sliter psykisk, og da er du ekstra sårbar. Det er ikke bare å besøke en menighet ukritisk. Syns du skal gjøre som en annen sa her, og jobbe med det du sliter med. Selvfølgelig er det ikke feil å komme i kontakt med andre kristne. Problemet er bare at det er så mange som kaller seg det, uten å være det.

Jeg har også få troende venner, men de få jeg kjenner, er veldig gode. Skulle gjerne tatt en kaffe med deg om jeg bodde nærmere.

Anonymkode: ce66e...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen er kristen eller ei, kan kun Gud vite. Det er ikke vår oppgave å være dommer over hvorvidt noen er kristne eller ei, men det er lov og vår kjærlige plikt å bedømme handlinger som fører til lidelse.

Anonymkode: 56c24...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skrive med meg om du vil, er fra Bergen og er kristen. Omtrent 40 år jeg også 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt i samme situasjon selv. Jeg har faktisk vært i dialog med den lokale kirken hvor jeg savnet et tilbud til voksne kristne. Barn og unge har ofte muligheter. Det samme har eldre personer. Men folk mellom disse alderskategoriene er det ikke så mange tilbud. Det savner jeg  Jeg vil også helst holde meg til Den Norske Kirke da det virker som om den er mest liberal.

Anonymkode: ae175...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortsatt komme deg ut av det. Det er ikke for sent å snu ❤️

Anonymkode: 7b747...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...