Gå til innhold

Savner å bli kjent med kristne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei på 40 år som ble frelst i februar i år. Jeg er veldig glad for det og er godt å være kristen. Men jeg har veldig få som jeg kjenner som er kristne, og føler det er vanskelig å bli kjent med andre kristne mennesker. Det gjør meg deprimert og føler at jeg ikke får snakket så mye om kristendommen som jeg ønsker og vil. Er ufør pga psykiske, så da blir det ekstra vanskeligere å være mye alene. Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg føler alt er så tung.

Anonymkode: 2c7b9...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei på 40 år som ble frelst i februar i år. Jeg er veldig glad for det og er godt å være kristen. Men jeg har veldig få som jeg kjenner som er kristne, og føler det er vanskelig å bli kjent med andre kristne mennesker. Det gjør meg deprimert og føler at jeg ikke får snakket så mye om kristendommen som jeg ønsker og vil. Er ufør pga psykiske, så da blir det ekstra vanskeligere å være mye alene. Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg føler alt er så tung.

Anonymkode: 2c7b9...655

Det beste er at du oppsøker kristne menigheter å prøver å bli kjent med noe på den måten. Er mange å velge i, feks frikirken, frelsesarmeen, pinsemenigheten, metodistkirken osv. Noen meninger har feks sangkor eller andre ting hvor man kan møte noen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ta deg en tur i kirka eller i bedehus. 

Anonymkode: 18832...97f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei på 40 år som ble frelst i februar i år. Jeg er veldig glad for det og er godt å være kristen. Men jeg har veldig få som jeg kjenner som er kristne, og føler det er vanskelig å bli kjent med andre kristne mennesker. Det gjør meg deprimert og føler at jeg ikke får snakket så mye om kristendommen som jeg ønsker og vil. Er ufør pga psykiske, så da blir det ekstra vanskeligere å være mye alene. Jeg vet ikke hva jeg skal si, jeg føler alt er så tung.

Anonymkode: 2c7b9...655

Meld deg inn i en menighet og begynn å gå i life grupper. Da blir du bedre kjent med folk.

Anonymkode: 46a61...487

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon! Følger tråden

Anonymkode: 35942...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg bor ved Bergen. Ja jeg er sikkert ikke alene om denne situasjonen. Men når en sliter psykisk så er det ikke så lett å bare dra i en menighet og alt alene. Jeg vet ikke om kristne er bedre å ta vare på folk rundt seg enn andre.

Anonymkode: 2c7b9...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg bor ved Bergen. Ja jeg er sikkert ikke alene om denne situasjonen. Men når en sliter psykisk så er det ikke så lett å bare dra i en menighet og alt alene. Jeg vet ikke om kristne er bedre å ta vare på folk rundt seg enn andre.

Anonymkode: 2c7b9...655

Da må du rett og slett gjøre noe med din egen helsesituasjon først slik at du tørr å gå ut. Ingen andre kommer på døra for å bli kjent, du må selv oppsøke stedene for å bli kjent med andre kristne. Kunne støttekontakt evt vært noe for deg? Så kunne dere dratt sammen til kristne møter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er kristen, men jeg følger ikke bibelen, eller går i kirken.

Du sier det er vanskelig å bli kjent med kristne, men har du prøvd da?

Hvis man går til nærmeste kirke på dagtid møter man vanligvis noen kristne en kan snakke med om hva en vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarieLo skrev:

Hei. Jeg er kristen, men jeg følger ikke bibelen, eller går i kirken.

Da er du ikke kristen. 

Anonymkode: 141d6...112

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du ikke kristen. 

Anonymkode: 141d6...112

Er usikker på om dette er noe å svare på eller ei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke kristen selv, men har en nær venninne som er. Ut fra hva jeg har forstått på henne, har pinsemenigheten mye «sosiale aktiviteter» som hun da gjør med andre kristne i menigheten. Vil tro det er en fin måte å bli kjent med andre kristne. Kanskje du kan sjekke om det er sånn også hos deg, ts?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du ikke kristen. 

Anonymkode: 141d6...112

Man er kristen om man tror at Jesus døde og stod opp igjen. Eneste kravet for å kalle seg kristen 💗

 

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Man er kristen om man tror at Jesus døde og stod opp igjen. Eneste kravet for å kalle seg kristen 💗

 

Er du kristen?

Anonymkode: 4b33d...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du kristen?

Anonymkode: 4b33d...981

Ja💕

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Ja💕

Oi, det hadde jeg ikke trodd om deg. Trodde du trodde mer på evidensbasert vitenskap...

Anonymkode: 4b33d...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, det hadde jeg ikke trodd om deg. Trodde du trodde mer på evidensbasert vitenskap...

Anonymkode: 4b33d...981

Hvorfor hadde du ikke trodd det om meg?

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har blitt kristen, TS. Jeg forstår deg godt. Det er viktig å ha andre kristne å prate med, i alle fall når dette med tro er ferskt. Så mange spørsmål! Jeg bor på en annen kant av landet, men skulle gjerne hjulpet deg om jeg bodde nærmere. Hva med å kontakte en lokal menighet og spørre om de har noen tips om hva som finnes der du bor. Mange steder er frimenigheter mer «levende» for hverdagskristne, enn folkekirken der mange bare er innom for spesielle anledninger, men det varierer mye fra sted til sted. Jeg tenker det viktigste for deg er å finne noen å snakke med om tro, enten det er en leder i en menighet eller i en bibelgruppe. Kanskje et medlemskap i en slik gruppe kan være et godt utgangspunkt for vennskap? Hvis dette psykisk blir vanskelig for deg, hva med å kontakte noen i menigheten på mail og fortelle litt om din situasjon?  Det er i alle fall en start. 

Anonymkode: 1b041...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Hvorfor hadde du ikke trodd det om meg?

 

Du virker jo interessert i psykisk helse og medisin. Det er jo basert på vitenskap.

Anonymkode: 4b33d...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du virker jo interessert i psykisk helse og medisin. Det er jo basert på vitenskap.

Anonymkode: 4b33d...981

Det er ingen motsetning mellom å være kristen og interessert i psykologi og medisin. Mange leger og psykologer er også kristne 🥰

 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...