AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #61 Skrevet 2. juli 2020 Ingen er renere enn en med tvangstanker på hygiene, men de trenger sårt hjelp likevel... Anonymkode: 6ed57...78c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #62 Skrevet 2. juli 2020 Trodde det ikke var mulig. Trodde klienten hadde lov til å bytte hvis kjemien ikke stemmer eller man ikke føler man har tillit. Ikke at man selv kan bli dumpet av psykolog. Anonymkode: 4855d...447
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #63 Skrevet 2. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde det ikke var mulig. Trodde klienten hadde lov til å bytte hvis kjemien ikke stemmer eller man ikke føler man har tillit. Ikke at man selv kan bli dumpet av psykolog. Anonymkode: 4855d...447 Psykologen kan jo selvfølgelig avslutte behandlingen dersom hun mener pasienten er frisk nok, eller at ikke behandlingen fører noe sted. Anonymkode: 8aa11...10f 1
Belima Skrevet 2. juli 2020 #64 Skrevet 2. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde det ikke var mulig. Trodde klienten hadde lov til å bytte hvis kjemien ikke stemmer eller man ikke føler man har tillit. Ikke at man selv kan bli dumpet av psykolog. Anonymkode: 4855d...447 Hvis en psykolog/psykiatriker mener at pasienten ikke lenger har behov hans/hennes kunnskap, er de i sin fulle rett til å sende pasienten videre. Ikke alle trenger alltid å ha de med mest utdannelse for å klare seg videre i livet. Ofte kan en psykiatrisk sykepleier være en god samtalepartner videre for den syke.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #65 Skrevet 2. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde det ikke var mulig. Trodde klienten hadde lov til å bytte hvis kjemien ikke stemmer eller man ikke føler man har tillit. Ikke at man selv kan bli dumpet av psykolog. Anonymkode: 4855d...447 Man blir ikke dumpet. Dumpet kan man bli av en kjæreste. Hva tror du skjer hvis behandlinger aldri avsluttes? Blant annet vil ingen nye pasienter komme til. Anonymkode: bcac3...7a7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #66 Skrevet 2. juli 2020 Dette er ikke noen konkurranse om å ha det verst. Jeg antar at de psykisk syke som sminker seg, dusjer hver dag, grer håret og støvsuger hele leiligheten hver uke følte seg litt truffet når det poengteres her at de som er i den alvorligste skalaen på psykisk syk ikke klarer å stelle seg eller ta vare på hus og hjem. Det er ikke uten grunn at om man klarer å ta vare på seg selv og hjem er en del av det som leger ser etter når de skal vurdere folk. Anonymkode: 8d259...64e
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #67 Skrevet 3. juli 2020 Da jeg var mye dårligere hadde jeg noen år jeg vasset rundt i søppel hjemme. Nå kan jeg alltid se parketten. Men jeg trenger ennå hjelp. Syns jeg. Jeg skulle vel ønske det var plass nå også. Er i samme situasjon som TS på ett vis. Min psykolog mener det er dags å pakke sammen for meg å gå videre alene. Jeg er ikke bra. Men ok.. det er som det er. Og jeg får prøve. Fikk ett år nedtrapping og har roet meg og ser poenget med å teste ut det jeg har lært. Prøve noen år og se. Men da hun sa det første gang.. aaaakurat når jeg syns vi begynte å få til noe; helt pyton og sterkt uenig og mye angst. Tenkte liksom: så lenge jeg går i terapi er det håp.. Hvordan skal jeg nå finne ut av det.. Hm. En blir nok litt avhengig også. Anonymkode: 5ade8...d5f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #68 Skrevet 3. juli 2020 Så ser jeg det fra psykologens side: hun overlever hun der. Bra blir hun ikke, men blitt så mye bedre. Anonymkode: 5ade8...d5f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #69 Skrevet 4. juli 2020 På 2.7.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev: Dette er ikke noen konkurranse om å ha det verst. Jeg antar at de psykisk syke som sminker seg, dusjer hver dag, grer håret og støvsuger hele leiligheten hver uke følte seg litt truffet når det poengteres her at de som er i den alvorligste skalaen på psykisk syk ikke klarer å stelle seg eller ta vare på hus og hjem. Det er ikke uten grunn at om man klarer å ta vare på seg selv og hjem er en del av det som leger ser etter når de skal vurdere folk. Anonymkode: 8d259...64e Seriøst har du lest tråden. Jeg har vært innlagt i tre måneder på tvangsparagraf og tapte mot kk sp paragrafen ble fornyet for 3 nye måneder og jeg sminker meg hver bidige dag og klarte fint p stelle meg og ta vare på hus før jeg ble innlagt Anonymkode: 71979...df6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #70 Skrevet 4. juli 2020 På 1.7.2020 den 21.36, AnonymBruker skrev: Fint å høre. Da kan psykologen behandle noen som ikke er frisk nok til å trene og sminke seg. Anonymkode: d25f2...7ef Oi,wow. Jeg hadde med sminkemappa mi da jeg var innlagt noen uker. Sminket og dusjet hver dag, men fikk ikke gå ut alene den første tiden. Var jeg syk nok for deg? Anonymkode: cd9fa...e97
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #71 Skrevet 4. juli 2020 På 2.7.2020 den 21.56, AnonymBruker skrev: Dette er ikke noen konkurranse om å ha det verst. Jeg antar at de psykisk syke som sminker seg, dusjer hver dag, grer håret og støvsuger hele leiligheten hver uke følte seg litt truffet når det poengteres her at de som er i den alvorligste skalaen på psykisk syk ikke klarer å stelle seg eller ta vare på hus og hjem. Det er ikke uten grunn at om man klarer å ta vare på seg selv og hjem er en del av det som leger ser etter når de skal vurdere folk. Anonymkode: 8d259...64e Jeg vasket og ryddet huset før jeg dro ut for å ta livet av meg. Ingen skulle måtte rydde etter meg. Det så jo strålende ut på overflaten. Heldigvis er det ikke dette legene ser etter,herregud. Anonymkode: cd9fa...e97
Jordbærkake34532 Skrevet 4. juli 2020 #72 Skrevet 4. juli 2020 Jeg bruker utrolig nok mer sminke når jeg er dårlig enn når jeg er frisk. Da føler jeg meg stygg, ekkel og mislykket og sminken blir ett slags skjold sånn ikke folk skal se meg
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #73 Skrevet 4. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Seriøst har du lest tråden. Jeg har vært innlagt i tre måneder på tvangsparagraf og tapte mot kk sp paragrafen ble fornyet for 3 nye måneder og jeg sminker meg hver bidige dag og klarte fint p stelle meg og ta vare på hus før jeg ble innlagt Anonymkode: 71979...df6 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi,wow. Jeg hadde med sminkemappa mi da jeg var innlagt noen uker. Sminket og dusjet hver dag, men fikk ikke gå ut alene den første tiden. Var jeg syk nok for deg? Anonymkode: cd9fa...e97 Kan jeg spørre hvorfor dere sminker dere når dere er innlagt? Man kan selvfølgelig være svært syk selv om man sminker seg, men er bare nysgjerrig da jeg aldri har sett noen som har brukt sminke mens jeg har vært innlagt. Når dere sminker dere, er det mye eller lite? Anonymkode: 379f9...b61
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #74 Skrevet 4. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor dere sminker dere når dere er innlagt? Man kan selvfølgelig være svært syk selv om man sminker seg, men er bare nysgjerrig da jeg aldri har sett noen som har brukt sminke mens jeg har vært innlagt. Når dere sminker dere, er det mye eller lite? Anonymkode: 379f9...b61 Hvorfor lurer du på det? Eller hvorfor tenker du at du har noe med det å gjøre..? Hun ene jeg var innlagt med fikk besøk av moren sin,hun hadde med ansiktsmasker og sminke til henne. Jeg var absolutt ikke den eneste med sminke der. Anonymkode: cd9fa...e97
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #75 Skrevet 4. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor dere sminker dere når dere er innlagt? Man kan selvfølgelig være svært syk selv om man sminker seg, men er bare nysgjerrig da jeg aldri har sett noen som har brukt sminke mens jeg har vært innlagt. Når dere sminker dere, er det mye eller lite? Anonymkode: 379f9...b61 Fordi det er min maske. Uansett hvor dårlig jeg er og ikke klarer å stå oppreist må den må plass. Og jeg har vært myyye innlagt og har møtt mange andre pasienter som også sminker seg. Jeg kjører full sminke. Anonymkode: 71979...df6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #76 Skrevet 4. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lurer du på det? Eller hvorfor tenker du at du har noe med det å gjøre..? Hun ene jeg var innlagt med fikk besøk av moren sin,hun hadde med ansiktsmasker og sminke til henne. Jeg var absolutt ikke den eneste med sminke der. Anonymkode: cd9fa...e97 Det var en grunn til at jeg startet med «kan jeg spørre», jeg tenker ikke at jeg egentlig har noe med det å gjøre. Spurte av ren nysgjerrighet, folk har jo ulike grunner til å bruke sminke, innlagt eller ei. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er min maske. Uansett hvor dårlig jeg er og ikke klarer å stå oppreist må den må plass. Og jeg har vært myyye innlagt og har møtt mange andre pasienter som også sminker seg. Jeg kjører full sminke. Anonymkode: 71979...df6 Det gir mening, jeg var også slik tidligere. Måtte alltid ha på meg sminke uansett. Jeg har også følt et behov for sminke meg mens jeg har vært innlagt, men har droppet det da jeg har vært redd for at folk skulle oppfatte det som «rart». Med mindre jeg skulle på permisjon e.l. Jeg har vært innlagt mange ganger, og i mange måneder sammenhengende, men har aldri sett noen med sminke, så har vært «redd» for å bruke det selv. Er det ofte du ser andre pasienter med sminke? Har du fått kommentarer på der? Har alltid vært redd for å få kommentarer på det fra de ansatte. Anonymkode: 379f9...b61
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #77 Skrevet 4. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var en grunn til at jeg startet med «kan jeg spørre», jeg tenker ikke at jeg egentlig har noe med det å gjøre. Spurte av ren nysgjerrighet, folk har jo ulike grunner til å bruke sminke, innlagt eller ei. Det gir mening, jeg var også slik tidligere. Måtte alltid ha på meg sminke uansett. Jeg har også følt et behov for sminke meg mens jeg har vært innlagt, men har droppet det da jeg har vært redd for at folk skulle oppfatte det som «rart». Med mindre jeg skulle på permisjon e.l. Jeg har vært innlagt mange ganger, og i mange måneder sammenhengende, men har aldri sett noen med sminke, så har vært «redd» for å bruke det selv. Er det ofte du ser andre pasienter med sminke? Har du fått kommentarer på der? Har alltid vært redd for å få kommentarer på det fra de ansatte. Anonymkode: 379f9...b61 Jeg så ofte andre med sminke. Mange var også ustelte, men vi ble oppfordret til å dusje og skifte klær. Det var vanskeligere for meg å spise enn å sminke meg. Litt av opplegget der jeg var handlet om å stå opp om morgenen, stelle seg, dekke på og spise frokost før samtale med psykolog og i grupper. Mange som trenger struktur i dagen.. Ingen sa noe på at jeg sminket meg,hva skulle de sagt da? Jeg var lagt inn akutt pga fare for selvmord, de klarte å se bort fra et stelt ytre. Anonymkode: cd9fa...e97
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #78 Skrevet 4. juli 2020 Har man hatt for vane å bruke sminke hver dag før man ble syk, så vil man nok fortsette med dette som syk også. Anonymkode: 26ec4...c4e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #79 Skrevet 5. juli 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var en grunn til at jeg startet med «kan jeg spørre», jeg tenker ikke at jeg egentlig har noe med det å gjøre. Spurte av ren nysgjerrighet, folk har jo ulike grunner til å bruke sminke, innlagt eller ei. Det gir mening, jeg var også slik tidligere. Måtte alltid ha på meg sminke uansett. Jeg har også følt et behov for sminke meg mens jeg har vært innlagt, men har droppet det da jeg har vært redd for at folk skulle oppfatte det som «rart». Med mindre jeg skulle på permisjon e.l. Jeg har vært innlagt mange ganger, og i mange måneder sammenhengende, men har aldri sett noen med sminke, så har vært «redd» for å bruke det selv. Er det ofte du ser andre pasienter med sminke? Har du fått kommentarer på der? Har alltid vært redd for å få kommentarer på det fra de ansatte. Anonymkode: 379f9...b61 Er ofte ja. Har vært mye innlagt og over lengere perioder fra jeg var 19 og er i dag 37. Har fått noen kommentarer,men da svarer jeg alltid det jeg skrev her og noe mere nummer blir det ikke gjort ut av det. Jeg tenker at min sykdom og mitt lidelsestrykk taler sterkt nok for at jeg er innlagt med god grunn så om noen måtte tenkte det ene eller det andre rundt at jeg sminker meg daglig får ligge hos de som tenker de tankene. Anonymkode: 71979...df6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #80 Skrevet 5. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ofte ja. Har vært mye innlagt og over lengere perioder fra jeg var 19 og er i dag 37. Har fått noen kommentarer,men da svarer jeg alltid det jeg skrev her og noe mere nummer blir det ikke gjort ut av det. Jeg tenker at min sykdom og mitt lidelsestrykk taler sterkt nok for at jeg er innlagt med god grunn så om noen måtte tenkte det ene eller det andre rundt at jeg sminker meg daglig får ligge hos de som tenker de tankene. Anonymkode: 71979...df6 Psykologen min har aldri brukt sminke.. vil ikke påstå hun er syk av den grunn.. noen bruker sminke mens andre ikke bruker. å sminke seg når en er vant til det er godt, en føler seg mer vel. Men det har ingenting med hvordan en føler seg på innsiden Anonymkode: 597ee...ebc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå