Gå til innhold

Psykologen dumper meg

Fremhevede innlegg

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol. Helsevesenet sine prioriteringer handler jo ikke om man er syk nok til å ordne seg, men mer om ressurser den enkelte har og systemet. Jeg er en av de som på utsiden kanskje ser vellykket ut på flere områder. Har nylig fullført en bachelorgrad, stort nettverk og får gå på DPS så lenge jeg vil og trenger. Dette er i en storby.

Likevel er jeg syk på et vis. Sliter med tilbakevendende depressiv lidelse, går på antidepressiva og har en del selvmordsforsøk bak meg. Gått i behandling i nesten 10 år. Jeg klarer jo å stå opp, spise, dusje, være litt sosial. Resten av dagen er jeg helt utslitt. Kan hende jeg sover i 24 timer om jeg er sliten nok. Har vært igjennom mange påkjenninger, som jeg kjenner både fysisk og psykisk på kroppen.

Anonymkode: fc83a...695

Jeg blir så glad når jeg hører at folk får hjelp så lenge de har behov for det. Den muligheten skulle alle hatt. Du er heldig, og det unner jeg deg💗

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helsepersonell vurderer alltid pasientens utseende først!

Anonymkode: 26ec4...c4e

TULL!

Anonymkode: ace6c...316

• Liker 1
Skrevet (endret)
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et bra utseende er  alfa og omega for å stå på egne ben !!!!

Endret av Torfa
AnonymBruker
Skrevet

Bra at man ikke lenger får så mange timer i psykiatrien da dette er bortkastet tid!  Nå får man ikke info om diagnosen engang men kastes ut rett etter utredningen. Heldigvis har man google da!

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo selv i hi at du er oppegående og klarer deg fint i hverdagen. Da er det mye bedre at noen som har så høyt lidelsestrykk at de ikke er oppegående og ikke klarer seg i hverdagen får hjelp isteden.

Anonymkode: 8d259...64e

Hva er det som feiler deg? Hva er du så bitter for? 

Anonymkode: 597ee...ebc

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg klarer det meste i hverdagen.. stort sett.. bortsett fra de periodene jeg er sykmld. fra jobb. Ikke klarer å reise på ferie pga angst. Mareritt, traumer etter seksuelle overgrep som sender meg rett i kjelleren når sommeren kommer.. og alt kommer tilbake. Og når jeg ikke tør smake på alkohol på en fest fordi jeg får angst. Når jeg ikke klarer å ta offentlig transport, når jeg ikke får i meg mat i de periodene.. 

ts

Kjære deg. ❤️

Jeg skjønner godt at du har betenkeligheter med å slutte. Er man syk, så er man syk, og da burde man egentlig få gå til man er frisk. Man blir jo ikke satt av kreftbehandling pga plassmangel. Sånn burde det ikke være i psykisk helsevern heller. Jeg blir så trist og forbanna over prioriteringene til politikerne når de bygger ned psykiatrien og setter opp pakkeforløp der pasienter skal inn og ut så fort som mulig. 

Jeg tenker at det er viktig at du kommuniserer til psykologen at du ikke føler deg klar for å slutte. Som du sier, så kjenner du deg selv best. Det er viktig at du er tydelig på hva du trenger og hva du ønsker å jobbe videre med. Kanskje du kan skrive ned litt for deg selv, og ta med målsettingene til psykologen? :klem:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det som feiler deg? Hva er du så bitter for? 

Hva har dette med meg å gjøre?

Hvorfor går du til psykolog hvis du er så oppegående og klarer deg fint? Hva gjør det at psykologen din dumper deg da? 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du til psykolog hvis du er så oppegående og klarer deg fint? Hva gjør det at psykologen din dumper deg da? 

Jeg er ikke TS, men hva legger du i oppegående? Mange psykisk syke er oppegående, for psykisk sykdom kan ramme hvem som helst når som helst.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Jeg er ikke TS, men hva legger du i oppegående? Mange psykisk syke er oppegående, for psykisk sykdom kan ramme hvem som helst når som helst.

Hæ? Det var ikke jeg som nevnte oppegående det var ts som skrev hun var oppegående. Antar oppegående betyr at man klarer seg fint, har et tilnærmet normalt liv, ikke sengeliggende osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var bra og fint av deg å sende mail og fortelle hva du tenker. Viktig å forklare hvorfor du synes det er for tidlig å avslutte. Jo ærligere du er, jo bedre.

Anonymkode: 4d26b...d09

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les tråden.. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Uatskillelig said:

Om man sminker seg eller ei sier ingenting om hvor syk man er eller ikke. 

Jo set gjør det. Det finnes faktisk folk som er så syke at de ikke klarer å kle på seg. Bare deg at DERE her i tråden ikke skjønner det viser at dere har lite peiling på sykdom.

Anonymkode: d25f2...7ef

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo set gjør det. Det finnes faktisk folk som er så syke at de ikke klarer å kle på seg. Bare deg at DERE her i tråden ikke skjønner det viser at dere har lite peiling på sykdom.

Mener du seriøst at de som sminker seg ikke bør ha plass hos psykolog fordi det er noen som er så syk at de ikke kan kle på seg? :klo:

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det du skrev i HI viser jo at du ikke synes det er greit. Det var veldig aggressivt skrevet. 

Anonymkode: bcac3...7a7

Eh? Hvordan er det aggresivt skrevet? Vet du hva aggressiv betyr i det hele tatt og hvordan en aggressiv person er?

Anonymkode: 10151...436

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh? Hvordan er det aggresivt skrevet? Vet du hva aggressiv betyr i det hele tatt og hvordan en aggressiv person er?

Anonymkode: 10151...436

Enig! 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jo du som ikke har peiling på sykdom! Klær, sminke og hygiene definerer ikke alvorlighetsgrad! Noen kan være så syke at det er fare for liv og helse, allikevel så dusjer de annen hver dag, sminker seg hver gang de skal ut, har rene klær, til og med går på restaurant med familien! Mens noen kan ligge i senga hele dagen uten å dusje, kaster søppel rundt seg uten å bry seg i månedsvis. Sånn diagnose-skala-vis så kan de være mye friskere psykisk, enn den første nevnte. 

Om noen påstår at jeg er frisk, bare fordi jeg dusjer så får de en på tryne! For det er et mirakel at jeg våkner hver morgen!!! 

Anonymkode: ce90f...b8a

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det jeg mener er at det finnes folk som er så syke at de ikke klarer å sminke seg. Jeg har selv nettopp avsluttet 10 år med terapi. Helsevesenet må prioritere.

Denne oppfatningen her, at man må se ut på en spesiell måte, være sjuskete osv for å være psykisk syk er så utrolig feil! Selv har jeg vært alvorlig deprimert, suicidal og innlagt på tvang i en lang periode. Har aldri hatt problemer med å få tatt meg en dusj eller brukt rene klær! Sminke har jeg aldri brukt, men forstår godt om mange fortsetter med det selv om de er svært syke. 

Et annet eksempel er alvorlig ptsd. Mange trenger å både trene mye og dusje ofte for å holde hodet relativt klart.

Sykdom viser seg ulikt hos alle! Bare tenk på depresjon, noen får så økt matlyst at de blir fete når de er deprimerte. Andre klarer ikke å spise noe omtrent, og blir farlig undervektige. Noen med angst tør ikke gå ut, andre med angst tør ikke være alene. Det er ingen fasit, ikke døm!

Anonymkode: 8aa11...10f

Gjest Blondie65
Skrevet
23 timer siden, Uatskillelig skrev:

Tuller du med meg? 

Mener du at man ikke kan være psykisk syk fordi man trener og sminker seg? :blink:

Ja, vet du ikke at hvis du er syk så må du være sluskete og uflidd? Ellers kan jo folk tro du er frisk!

:ironi:

AnonymBruker
Skrevet

En ting til, alle er forskjellige og har ulikt utgangspunkt. Noen, som feks deg, går kanskje veldig inn i «rollen» som psykisk syk. De ønsker hjelp og omsorg, å bli sett i sin lidelse. Andre, som meg, var livredd for å bli «oppdaget» som psykisk syk. Pene klær, fin på håret og «smilemaska» på, i det jeg gikk ut døra. Men det ble sjeldnere og sjeldnere jeg gikk ut. Til og med den dagen jeg prøvde å ta livet mitt, som var godt planlagt i lang tid, dusjet jeg håret og tok på rene klær. Lakket tilogmed neglene. Vet ikke egentlig hvorfor, var vel en følelse av anstendighet oppi det hels.

Anonymkode: 8aa11...10f

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint å høre. Da kan psykologen behandle noen som ikke er frisk nok til å trene og sminke seg.

Dustete kommentar. 

Anonymkode: 6ed57...78c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...