Gå til innhold

Når oppsto kvalme på deg som gravid? Altså uke og hvor ekstremt og hvilke kjønn fikk du? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom med det dere har alle dere supermammaer som står på for å gi menneskeheten fremtid ❤️

 

Heier på dere alle!!!!!! 😙❣️❣️❣️

Anonymkode: fca8e...97e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I uke 5-6. Holdt på til fødsel hver gang. Slapp å bli innlagt men tilbragte mye tid på sofaen med drikke med sugerør og mikroslurker for å klare å holde noe nede. Kastet opp nesten alt hver gang jeg spiste. 
2 jenter og 3 gutter

Anonymkode: 9e34e...271

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært kvalm i noen av mine 3 svangerskap. Har 3 jenter. 

Anonymkode: 99fcb...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært kvalm, 2 jenter og 1 gutt.

Anonymkode: 9376c...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6 - uke 12. Jeg var forberedt på og bli kvalm, men jeg har aldri noensinne vært SÅ kvalm. Jeg var så utrolig dårlig, nærmest sengeliggende i 6 uker. Fikk såvidt i meg mat og drikke, var nær sykehusinnleggelse pga dehydrering. Det gikk over uti uke 12. Etter dette ble jeg fort kvalm om jeg ikke spiste eller om jeg anstrengte meg feks, kroppen ga liksom beskjed mye kjappere enn når jeg ikke var gravid. Fikk en jente. 

Anonymkode: a89a2...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra uke 10 til fødselen. Masse brekninger hver dag (jeg klarer ikke å kaste opp). Jente. 
Med gutten hadde jeg bare halsbrann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kvalme med første gutt. Andre gutt kvalm fra uke 5-20, med oppkast flere x daglig. 

Anonymkode: 6d96e...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5 tror jeg det var. Fikk gutt.

Kvalmen gikk over rundt uke 11-12, og etter det kunne jeg spise og drikke normalt, unntatt drikke te. Da kastet jeg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ordentlig i kvalm et par dager her og der rundt uke 6-9. Aldri kastet opp pga kvalmen. Venter gutt med eta 31.10/01.11.

Har mye halsbrann, og hadde migrene tre dager i strekk da... :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet uke 6- hadde da voldsom kvalme i et par dager, med oppkast også var det etterhvert bare vanlig morgenkvalme frem til 12-13 uker. Kastet opp hvis jeg drakk vann før mat, eller bare magesyre/brekninger uten noe å spy. Ble også kvalm hvis jeg ikke spiste hyppig nok. Fikk også en forkjølelse med hoste rundt 14-15 uker og da kastet jeg opp pga hostingen. 
 

fikk gutt😊

Anonymkode: 402ba...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første, jente, ikke kvalm en eneste dag, ingen andre plager i svangerskapet heller.
Andre, gutt, noe kvalm fra uke 6 til ca uke 14. Endel plager med bekkenet.
Tredje, jente, kjempekvalm fra uke 6 og ut svangerskapet. Var så og i sengeliggende i 4 mnd med kvalme, sterke kynnere og bekkenlåsning. 
Det blir aldri nr. 4.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5, og kastet opp hele veien, til og med en uke etter fødsel. Var tvillinger😅

Anonymkode: c8890...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt og en jente, svangerskapene var så og si identiske, ingen kvalme.

Anonymkode: 0a2e6...a61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalm fra typ uke 7-8 til 4 mnd. Oppkast hver morgen i den perioden! Tvillingjenter 😊 er nå i uke 30, kvalmen sniker seg innpå igjen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kvalm døgnet rundt fra uke 5 til 13. Formen var generelt forferdelig de ukene. Heldigvis ble 2.trimester veldig bra. Jeg bar på gutt.

Anonymkode: 1145a...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom med det dere har alle dere supermammaer som står på for å gi menneskeheten fremtid ❤️

 

Heier på dere alle!!!!!! 😙❣️❣️❣️

Anonymkode: fca8e...97e

Fikk aldri kvalme. Fikk gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Småkvalm fra uke 6-11 med alle fire, men bare oppkast med nummer 2. Fire jenter. 

Anonymkode: 74da2...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gutten var jeg aldri kvalm. Med jenta var jeg litt uggen og småkvalm fra ca uke 7-12, men ingen oppkast :)

Anonymkode: c04df...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6 til uke 14. Var ekstremt kvalm, kastet opp rundt 15 ganger hver dag. Ble innlagt. Var så deilig når det gikk over 😊 Fikk jente

Anonymkode: 11fc0...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkvalm ca uke 6 til 11-12 (ble gradvis bedre fra uke 10). Kastet ikke opp, mer som en følelse av konstant reisesyke, veldig var for lukter. Var verre om jeg var sulten eller sliten, så gjaldt å spise lite og ofte, og få nok hvile. Tygget tyggis eller pastiller nesten hele tiden, da jeg også hadde mye mer spytt enn vanlig (føltes det som) og det gjorde meg kvalmere. Fikk jente.

Anonymkode: 88eb9...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...