Gå til innhold

Når oppsto kvalme på deg som gravid? Altså uke og hvor ekstremt og hvilke kjønn fikk du? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nr. 1) Kvalme og oppkast døgnet rundt fra uke 6 til uke 20. Fikk jente.

Nr. 2) Kvalme og oppkast kun om morgenen fra uke 6 til uke 12. Fikk gutt.

Nr. 3) Kvalme og oppkast døgnet rundt fra uke 6 til fødsel i uke 38. Fikk gutt.

Anonymkode: 1b5da...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Side uke 3 alle ganger. Altså før positiv test. Fikk en jente og en gutt og tre spontanaborter. Nå er jeg skikkelig kvalm igjen, så regner med positiv test på søndag.

Var kvalm til ca. 3-4 måneder. Eller kvalm døgnet rundt til ca. 3,5 mnd. Deretter oppkast hver morgen i en måned til. Så gikk det over.

Anonymkode: 66d22...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 jenter, var aldri kvalm 🙂

Anonymkode: f7b92...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ingen sammenheng mellom kvalme og kjønn, da. Her startet kvalmen i begge svangerskap fra ca uke fem. Varte til godt ut i andre trimester med begge. Jeg var mer kvalm i andre svangerskap. Har en gutt og en jente. 

Anonymkode: 6d966...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spydde hver dag, døgnet rundt fra uke 5 til ca uke 22 :) :) 

Anonymkode: dd1dc...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 8 varte helt til uke 13-14 var utrolig kvalm om morgen men kastet opp to ganger i løpet av svangerskapet.

Har Jente : ) 

Anonymkode: 13494...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm i veke 5,6 og 7. Elles fin form! Spydde to ganger. Jente. 

Anonymkode: afcd7...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 8. Var kvalm til jeg var rundt 20 uker gravid, venter jente ❤️

Anonymkode: 91612...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gutt, ingen kvalme. Nå venter jeg på ei jente. Ble kvalm i uke 6-7 og er fortsatt kvalm i uke 22. Men ingen oppkast, bare kvalm.

Anonymkode: a0a0f...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mann: ikke kvalm eller noe trøtt. Kun ømme bryster i starten, ellers tipptopp form. 
2.mann: Veldig trøtt, og småkvalm om det var lenge siden måltid. Ca fra uke 5-12. 
3.mann: Veldig trøtt og lite energi, mer kvalm enn forrige gang. Men ikke kvalm hele tiden. Kvalmen forsvant i uke 8-9, trøttheten ble bedre i uke 13-14. 
 

Gutter alle 3. 

Anonymkode: 0ba8e...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1.mann: ikke kvalm eller noe trøtt. Kun ømme bryster i starten, ellers tipptopp form. 
2.mann: Veldig trøtt, og småkvalm om det var lenge siden måltid. Ca fra uke 5-12. 
3.mann: Veldig trøtt og lite energi, mer kvalm enn forrige gang. Men ikke kvalm hele tiden. Kvalmen forsvant i uke 8-9, trøttheten ble bedre i uke 13-14. 
 

Gutter alle 3. 

Anonymkode: 0ba8e...861

Jammen meg heldig er du ❤️jeg er 5 uker og 3 dager på vei og har enda ikke fått noen symptomer  enda.. Jeg er såå sprnt på kjønnet. 

Anonymkode: fca8e...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kvalm og begynte å kaste opp i uke 6 i begge svangerskap. Første gang kastet jeg opp så mye at jeg var inne til væskebehandling på sykehus flere ganger i første og andre trimester. Andre gang kastet jeg opp en del når jeg var sliten på ettermiddag og kveld, og hadde dårlig matlyst, men det ble ikke like ille. Det ble bedre rundt uke 20 første gang og uke 13 andre gang. Begge var jenter. Men moren og mormoren min har også vært veldig plaget av kvalme og oppkast i sine svangerskap, og de har begge kjønn.

Anonymkode: a1089...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm fra uke 5-6 til ca uke 16-17. Kastet ikke så ofte opp, men var uvell hele tiden. Ikke bare morgenkvalme. Ble fort kvalm dersom jeg ikke hadde spist på et par timer, men orker ikke spise mye. Gikk ned 5 kg frem til kvalmen gikk over. Fikk gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...