Gå til innhold

Hvorfor bruker visse damer sånne klisjéuttrykk på fb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være lykkelig er trendy. Lykkelig, sunn, sprek. Godt skjult dødsangst kaller jeg det. 

Anonymkode: fc87b...d1e

Er det ikke det vi streber etter da, å være lykkelig, sunn og sprek alle sammen? 😜 Forøvrig enig i at det er mye spesielt på sosiale medier, men samtidig er det litt sånn "damned if you do, damned if you don't". Å legge ut noe som appelerer til alle er en kunst... Ingen vil jo lese om sutring heller? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 5ab8c...e62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om jeg synes det er utrolig teit og fjollete å beskrive seg selv og sitt liv som magisk, fantastisk, livet smiler osv så får det meg til å føle meg en smule mislykket, fordi disse damene er lykkelige og lever det livet de drømmer om. 

Det er iallfall det de skriver på profilen sin, og sikkert derfor jeg synes det er fjollete også fordi jeg kanskje er litt misunnelig på all medvinden de har? Uansett om jeg hadde levd det livet jeg drømmer om, eller det livet jeg har nå, så hadde jeg ikke brukt alle disse flåsete uttrykkene. Jeg er ikke typen til det. 

Ts

Anonymkode: 2327a...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg har alltid lurt på hvem de damene egentlig er. Særlig de som synes det er en god idé å hoppe på fjell; dere vet de bildene (som visstnok også er veldig vanlige på Tinder) der man er på toppen av en fjelltopp i fint vær, og får tatt bilde av seg mens man hopper høyt med armene i været. Hallooo; når ble det normal oppførsel, liksom? :klo: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg synes det er utrolig teit og fjollete å beskrive seg selv og sitt liv som magisk, fantastisk, livet smiler osv så får det meg til å føle meg en smule mislykket, fordi disse damene er lykkelige og lever det livet de drømmer om. 

Det er iallfall det de skriver på profilen sin, og sikkert derfor jeg synes det er fjollete også fordi jeg kanskje er litt misunnelig på all medvinden de har? Uansett om jeg hadde levd det livet jeg drømmer om, eller det livet jeg har nå, så hadde jeg ikke brukt alle disse flåsete uttrykkene. Jeg er ikke typen til det. 

Ts

Anonymkode: 2327a...2c9

Jeg kan love deg at de som er lykkelige, tilfredse, glade og i ro med seg selv, sitter IKKE på Facebook og poster fjollete meldinger om det..!

Anonymkode: 0594d...8e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ullvott skrev:

Herregud, jeg har alltid lurt på hvem de damene egentlig er. Særlig de som synes det er en god idé å hoppe på fjell; dere vet de bildene (som visstnok også er veldig vanlige på Tinder) der man er på toppen av en fjelltopp i fint vær, og får tatt bilde av seg mens man hopper høyt med armene i været. Hallooo; når ble det normal oppførsel, liksom? :klo: 

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan love deg at de som er lykkelige, tilfredse, glade og i ro med seg selv, sitter IKKE på Facebook og poster fjollete meldinger om det..!

Anonymkode: 0594d...8e5

Ts her

De damene jeg refererte til i HI er lykkelige og hun ene som alle kommenterte til, har et drømmeliv og det skriver hun både på IG og fb at hun lever ut sine drømmer. 

Anonymkode: 2327a...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ullvott skrev:

Herregud, jeg har alltid lurt på hvem de damene egentlig er. Særlig de som synes det er en god idé å hoppe på fjell; dere vet de bildene (som visstnok også er veldig vanlige på Tinder) der man er på toppen av en fjelltopp i fint vær, og får tatt bilde av seg mens man hopper høyt med armene i været. Hallooo; når ble det normal oppførsel, liksom? :klo: 

Det er disse damene, men de kommer i alle aldre, ikke bare 40-50 åra. 

Anonymkode: 2327a...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg synes det er utrolig teit og fjollete å beskrive seg selv og sitt liv som magisk, fantastisk, livet smiler osv så får det meg til å føle meg en smule mislykket, fordi disse damene er lykkelige og lever det livet de drømmer om. 

Det er iallfall det de skriver på profilen sin, og sikkert derfor jeg synes det er fjollete også fordi jeg kanskje er litt misunnelig på all medvinden de har? Uansett om jeg hadde levd det livet jeg drømmer om, eller det livet jeg har nå, så hadde jeg ikke brukt alle disse flåsete uttrykkene. Jeg er ikke typen til det. 

Ts

Anonymkode: 2327a...2c9

Du treffer nok her, at det er litt misunnelse. Jeg synes også noen ting er litt rart, men jeg er jo 40+ selv, og ikke like lettlurt som deg ;) Jeg VET at livet ikke er sånn som folk fremstiller det på SoMe! F eks har jeg et par der jeg kjenner mannen best, og vet at han har gitt klar beskjed til kona, som er direkte slem og psyko, at de kun er sammen til yngste ungen er litt eldre. Denne dama ser ut som Synnøve Solbakken utenfra og etter at han har sagt dette til henne så har hun begynt å legge ut SÅ mange lykkelige bilder av familien! Det er jo til å få vondt i magen av! Dette gjelder også en annen jeg kjenner (dog ikke psyko, bare ulykkelig gift). 

Pluss, når man ser så mange lykkelige folk, som er med venner i parken o.l. så husk at det bare virker som alle andre er ute med venner fordi det er så mange forskjellige! Kanskje er det den ene gangen Kaja treffer folk det siste halvåret? Og Thomas har en eneste dag med mindre angst og klarte å komme seg ut?

Dere må ikke svelge alt dere selv, unge damer! 

Selv toner jeg faktisk lykken min litt ned, fordi jeg så ofte har intense lykkefølelser, og jeg vet at det ikke er vanlig og det har tidligere hendt av venninner har blitt mer misfornøyde med sitt eget liv fordi mitt er så bra. Men mitt er ikke noe bedre, jeg er bare en som kjenner naturlig på det som er fint og til å hoppe av glede hvis jeg føler for det. Det betyr ikke at livet mitt er perfekt, men at jeg glemmer det som gnager og hyller det som er bra akkurat der og da.

Jeg legger heller ikke ut at jeg er syk eller midt i en skilsmisse. Jeg bruker FB mest for gøy, og synes alle skal få bruke det som de vil. Gjerne til å skape seg livsløgner hvis det gjør hverdagen mer overlevbar. Er det noen man irriterer seg over, så er det bare å ikke følge vedkommende, det er tross alt en innstilling.

:) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ts her

De damene jeg refererte til i HI er lykkelige og hun ene som alle kommenterte til, har et drømmeliv og det skriver hun både på IG og fb at hun lever ut sine drømmer. 

Anonymkode: 2327a...2c9

Særlig ;) 

 

Anonymkode: 9271d...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fjollete. Når jeg er i det rette humøret synes jeg ALT folk skriver på Fb er fjollete, fordekt selvskryt eller oppmerksomhetssykt. Mari gjør toppturhoppet for å vise hvor sprek, lykkelig og flink hun er, Per legger ut sykkeldistansen sin med fart og det hele for å vise hvor sterk og trent han er, Bjarne legger ut lunsjen og middagen han har laget for å vise at han fortsatt kan kunsten selv om han nå dessverre er pensjonist og ikke stuert, Tanja legger ut nok en selfie for å få høre hvor pen hun er, Jonas har fått ny jobb og vil gjerne ha gratulasjoner og helst litt misunnelse, Per poster fra utstillingsåpninger for å vise sin kulturelle kapital, Molly liker drama og sier a men ikke b for at vi skal dra ut av henne hva som skjer, og Britt poster hvilket dyr hun er fordi hun håper på en gøyal og koselig skravl i kommentarfeltet. Mine egne poster er like patetiske. Jeg vet ikke hva jeg kan skrive om som ikke kan oppfattes negativt av noen. Finnes det noe som er helt safe, tro? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som sier at det som folk legger ut på fb er bare skryt og at de egentlig har et motsatt liv, men det stemmer ikke alltid.

Jeg kjenner flere som faktisk lever ut drømmene sine, og som ikke kunne tenke seg noe annet liv.

De har nok penger til at de er fornøyd, de har drømmejobben som ikke føles som en jobb men livsstil. De har en sammenknyttet og harmonisk familie, de er pene og er velsignet med god helse. Det meste er lettvint&flott. Ikke rart de poster på fb at livet smiler og at de opplever ting som magisk eller fantastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg ser mine jevnaldrende damer kaste om seg med klisjeer på sosiale medier.

Men, vis meg den tidsepoken hvor de yngre ikke syns at generasjonen over dem er teit. Det kommer aldri til å endre seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel sånne mennesker som kjøper treklosser som stave HOME på Kremmerhuset.

Anonymkode: 10f91...407

Ja det er i hvertfall latterlig i mine øyne... kommer aldri en sånn kloss i mitt hus. Heller Lego enn det😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, youcancallmejune skrev:

Ja, det er fjollete. Når jeg er i det rette humøret synes jeg ALT folk skriver på Fb er fjollete, fordekt selvskryt eller oppmerksomhetssykt. Mari gjør toppturhoppet for å vise hvor sprek, lykkelig og flink hun er, Per legger ut sykkeldistansen sin med fart og det hele for å vise hvor sterk og trent han er, Bjarne legger ut lunsjen og middagen han har laget for å vise at han fortsatt kan kunsten selv om han nå dessverre er pensjonist og ikke stuert, Tanja legger ut nok en selfie for å få høre hvor pen hun er, Jonas har fått ny jobb og vil gjerne ha gratulasjoner og helst litt misunnelse, Per poster fra utstillingsåpninger for å vise sin kulturelle kapital, Molly liker drama og sier a men ikke b for at vi skal dra ut av henne hva som skjer, og Britt poster hvilket dyr hun er fordi hun håper på en gøyal og koselig skravl i kommentarfeltet. Mine egne poster er like patetiske. Jeg vet ikke hva jeg kan skrive om som ikke kan oppfattes negativt av noen. Finnes det noe som er helt safe, tro? 

Britt poster hvilket dyr hun er 😅😅 Spot on👌😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting slår meg også; de som klager på hva andre legger ut, men ikke legger ut noe selv. Hvorfor? Litt morsomt å tenke på, ikke skal de legge ut noe, men FØLGE MED på andres poster og bitche om det, det skal de 🤣 (for de liker bilder og statuser, som et luskende spøkelse 👻). 

Anonymkode: 5ab8c...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å hate ordet magisk. Maten smakte magisk. Du ser magisk ut. Været er magisk. Vennskapet vårt er magisk. Magisk utsikt. Magisk, magisk, magisk blæh😅🙈

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er irriterende er hver gsng noen legger ut et bilde eller en tekst som er meningen at man skal skryte av og folk bare 

"fy fader du er tøff!" 

"fy fader så rått" 

Fy fader det ene og fy fader det andre.. 

Anonymkode: 9b588...e1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er ikke jeg på FB, men man får jo med seg at folk holder på sånn alikevel.

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har venner som skriver sånn, men om jeg hadde så hadde jeg snakka til de faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan synes at det er litt kleint, men absolutt ingenting jeg ville hisset meg opp av. Som regel er det tanter og perifere tidligere klassekamerater som holder på sånn.  Men når man først skal generalisere på kjønn så syns jeg det er mye verre med mennene (typ onkler) som bruker FB som en slags neonazi-light platform, typ "jeg er ikke rasist, men...". 

Tar heller klisjedamene med flagrende hår i yogaklær. 

Anonymkode: 03ae8...7e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av seg selv eksempelvis bakfra på et bilde man var veldig heldig med  på ferie og det står: "Ydmyk! livet er magisk" osv  og smiskete venner skriver "Nyyyyyt" og du vet at ingen av partene egentlig mener det...🤢

Anonymkode: 31feb...fc6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel sånne mennesker som kjøper treklosser som stave HOME på Kremmerhuset.

Anonymkode: 10f91...407

Jeg er en sånn som kunne ha kjøpt slike treklosser, men en R istedenfor M. Bare på trass.

Anonymkode: 900af...e4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...