Gå til innhold

Hvorfor bruker visse damer sånne klisjéuttrykk på fb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og scroller på fb, og ser på bilder som damer som er bekjente av meg har lagt ut. Dette er damer i 40 årene. 

Mange av uttrykkene som går igjen er: magisk, livet leker, livet smiler, føler seg fantastisk, føler seg ydmyk osv..

En av mine bekjente har skiftet profilbilde, og bildet er tatt bakfra og viser at hun står med armene opp i luften, flagrende hår og er ikledd en fargerik yogabukse/kosebukse.

Hun har fått mange kommentarer der andre damer og noen få menn, komplimenterer henne med uttrykk som jeg skrev ovenfor, og en dame skriver at dette bildet av henne er helt magisk.  Alle legger til mange emojis etter kommentarene😘😍👏🙏💃🏵️🌌🎇💖

Det er så teit😀Jeg ler meg skakk og skjemmes på vegne av voksne kvinner. 

Anonymkode: 2327a...2c9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen her inne som synes sånne teite uttrykk er fjollete? 

Ts

Anonymkode: 2327a...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som synes det er flott, magisk, osv, ble fornærmet og vil ikke svare, og de som synes det er teit, er helt enige med deg og gidder ikke svare 😛

Anonymkode: 900af...e4b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er er teit. Kunne like så godt vært en robot som skrev alle slike meldinger, de er så generiske

Anonymkode: 5e79e...1e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som synes det er flott, magisk, osv, ble fornærmet og vil ikke svare, og de som synes det er teit, er helt enige med deg og gidder ikke svare 😛

Anonymkode: 900af...e4b

Enig😀

Ts

Anonymkode: 2327a...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem bryr seg? Det som er teit er hvordan visse folk tar seg nær av emoji og ting de ikke liker og samtidig bruker tid på det. Men nå gjør jeg jo det samme, så forstår hvorfor du ler.

Anonymkode: 24542...3b0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske harry - begynner å lure litt på den sosiale intelligensen til vedkommmende når jeg ser det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange fraser går igjen. For ikke å snakke om #livet et best ute

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg? Det som er teit er hvordan visse folk tar seg nær av emoji og ting de ikke liker og samtidig bruker tid på det. Men nå gjør jeg jo det samme, så forstår hvorfor du ler.

Anonymkode: 24542...3b0 det jeg

Skriver du også at du er så ydmyk og at alt er så magisk og fantastisk? 

Ts

Anonymkode: 2327a...2c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånne mennesker som kjøper treklosser som stave HOME på Kremmerhuset.

Anonymkode: 10f91...407

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som plutselig en dag tok opp kontakten med en venninne fra 25-30 år bakover i tid. De ble bestiser med det samme, og la hverandre til på Facebook.

Jeg har kjent venninnen min siden tidlig i tenårene, og vi har vært venninner i snart 40 år. Men aldri har hun noensinne kalt meg "kjære" eller "vakre du" eller "min aller kjæreste venninne". Ikke i virkeligheten, og ikke på Facebook. Vi ER bare ikke sånn, og hun har heller aldri vært sånn med noen andre noensinne.

Men denne tilbakefunnede venninnen har vekket en helt ny oppførsel. De kaller hverandre alle mulige kjære-ord og legger til hjerter og klemmer og det er ikke måte på. "Gleder meg til å se deg på lørdag, min aller kjæreste Monica" (ikke virkelig navn) og sånne ting.

Det er ganske merkelig å sitte og lese dette, fra en person jeg har kjent så lenge og som aldri noengang har skrevet sånne ting før. Tror hun må være smittet av denne nygamle venninnen, som antagelig er av den typen det skrives om i hovedinnlegget. Bare forbløffet over hvor raskt det gikk å bli "smittet" for en jeg trodde var immun mot sånt kliss :fnise:

PS! Det er selvfølgelig også krydret med "de beste folka" og "fantastiske folk" eller "de beste vennene" når de legger ut bilder av treff med ektemennene sine og sånn. 

Endret av Million
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sam Jones skrev:

Ja, mange fraser går igjen. For ikke å snakke om #livet et best ute

Jeg får fnatt av #liveterbestute.

Hvorfor ikke rive huset å bo ute da, hvis det er så jækla mye bedre.

Anonymkode: 23c52...2a3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel sånne mennesker som kjøper treklosser som stave HOME på Kremmerhuset.

Anonymkode: 10f91...407

1 minutt siden, Million skrev:

Jeg har en venninne som plutselig en dag tok opp kontakten med en venninne fra 25-30 år bakover i tid. De ble bestiser med det samme, og la hverandre til på Facebook.

Jeg har kjent venninnen min siden tidlig i tenårene, og vi har vært venninner i snart 40 år. Men aldri har hun noensinne kalt meg "kjære" eller "vakre du" eller "min aller kjæreste venninne". Ikke i virkeligheten, og ikke på Facebook. Vi ER bare ikke sånn, og hun har heller aldri vært sånn med noen andre noensinne.

Men denne tilbakefunnede venninnen har vekket en helt ny oppførsel. De kaller hverandre alle mulige kjære-ord og legger til hjerter og klemmer og det er ikke måte på. "Gleder meg til å se deg på lørdag, min aller kjæreste Monica" (ikke virkelig navn) og sånne ting.

Det er ganske merkelig å sitte og lese dette, fra en person jeg har kjent så lenge og som aldri noengang har skrevet sånne ting før. Tror hun må være smittet av denne nygamle venninnen, som antagelig er av den typen det skrives om i hovedinnlegget. Bare forbløffet over hvor raskt det gikk å bli "smittet" for en jeg trodde var immun mot sånt kliss :fnise:

Mange damer i 40 årene skal finne seg selv på nytt, hiver seg på yoga trenden, begynner med eksklusive flagrende gevanter fra designere og strør om seg med uttrykk som ydmyk, magisk, fantastisk

 

Anonymkode: 2327a...2c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Jeg har en venninne som plutselig en dag tok opp kontakten med en venninne fra 25-30 år bakover i tid. De ble bestiser med det samme, og la hverandre til på Facebook.

Jeg har kjent venninnen min siden tidlig i tenårene, og vi har vært venninner i snart 40 år. Men aldri har hun noensinne kalt meg "kjære" eller "vakre du" eller "min aller kjæreste venninne". Ikke i virkeligheten, og ikke på Facebook. Vi ER bare ikke sånn, og hun har heller aldri vært sånn med noen andre noensinne.

Men denne tilbakefunnede venninnen har vekket en helt ny oppførsel. De kaller hverandre alle mulige kjære-ord og legger til hjerter og klemmer og det er ikke måte på. "Gleder meg til å se deg på lørdag, min aller kjæreste Monica" (ikke virkelig navn) og sånne ting.

Det er ganske merkelig å sitte og lese dette, fra en person jeg har kjent så lenge og som aldri noengang har skrevet sånne ting før. Tror hun må være smittet av denne nygamle venninnen, som antagelig er av den typen det skrives om i hovedinnlegget. Bare forbløffet over hvor raskt det gikk å bli "smittet" for en jeg trodde var immun mot sånt kliss :fnise:

Jeg har ikke facebook selv, men noen ganger viser venninnen min meg noe morsomt via sin facebook, og vi trykker litt rundt for å se hva kjentfolk gjør på. Jeg blir overrasket over hvordan mine venner og bekjente skriver til hverandre, i den stilen du beskriver, som jeg aldri har hørt dem snakke eller bruke sånne uttrykk i virkeligheten, det må være et Facebook virus 😅

Anonymkode: 0594d...8e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel sånne mennesker som kjøper treklosser som stave HOME på Kremmerhuset.

Anonymkode: 2327a...2c9

Mente du de to venninnene jeg nevner? Nei, faktisk ikke. De er begge to høyt utdannet og tjener veldig bra. Har aldri sett sånne kremmerhus-ting hjemme hos min venninne i alle fall, ikke noen "visdomsord" på veggene eller LOVE bokstaver e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er for så vidt enig med deg, men det er mange kategorier folk som har sine faste klisjéuttrykk.

Hvis det er snakk om småbarnsmødre, så går "mammahjerte", "lille prins/prinsesse" osv igjen. 

Menn med barn snakker om "poden", motorinteresserte menn beskriver det meste med hjul som går fort med diverse varianter av "rått". 

Og kvinner over 50, gjerne pensjonister og uføretrygdede, legger ut "visdomsord" på pastellbakgrunn som "grip dagen" osv, osv.

 

Det er ikke alt jeg er like begeistret for, men de legger vel ut det som føles riktig for dem der og da, i deres livssituasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være lykkelig er trendy. Lykkelig, sunn, sprek. Godt skjult dødsangst kaller jeg det. 

Anonymkode: fc87b...d1e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å være lykkelig er trendy. Lykkelig, sunn, sprek. Godt skjult dødsangst kaller jeg det. 

Anonymkode: fc87b...d1e

Det er ganske behagelig å være lykkelig. Ikke alltid så enkelt å bli det, eller opprettholde den følelsen, men det er en annen sak ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook i seg selv er harry. Det er for gamliser som sier at "barnebarn er livets dessert" 

Anonymkode: d3888...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...