Gå til innhold

Panama-mysteriet. Der ligger bevisene på bildene...


Gjest MadameDeRosa

Anbefalte innlegg

1 time siden, MonicaM skrev:

Man var det ikke blitt lagt ut et likt bilde her der man kunne se en åpen munn?

Man ser jo den åpne munnen på bildet over. Det er til og med pil til hvor munnen og nesen er.

Endret av Lodifor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Lodifor skrev:

Ja det kan skje at jeg vinner i lotto, men det er mer sannsynlig at jeg ikke gjør det. *doh*

 

Endret av Aureka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lodifor skrev:

dood+gezicht2.jpg

Jeg har jo sett det bildet, men som sagt ser jeg bare noe som ligner på nesebor, den åpne munnen ser jeg ikke helt. Man kan ane at det er noe hvitt der som med mye fantasi kan være tenner, men da er i såfall munnen skjev og plassert feil (noe som vil bety at kjeven er brukket og forskjøvet på grotesk vis). Jeg ser ingenting som ligner øre eller lepper.

5 timer siden, MonicaM skrev:

Man var det ikke blitt lagt ut et likt bilde her der man kunne se en åpen munn?

Det er bare dette ene bildet, som har blitt snudd på og justert farger og kontrast på, både her inne og på Koude Kaas bloggen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, VARM MELK skrev:

Er det mulig å forklare den lange perioden uten bilder/kontaktforsøk slik: Kris ble skadet i ulykken i starten, og døde ganske raskt etterpå. Lisanne ble også hardt skadet, men klarte å prøve nødnummer før hun gikk i koma/besvimte. Våknet igjen først på dag 8, og prøvde da å få kontakt vha blitz og nødnummer, men besvimte igjen etter noen timer, og døde deretter. 

Nå er jeg ingen lege eller noe, men jeg er ganske sikker på at er man så skadet at man blir liggende bevisstløs ute i jungelen i flere dager, så dør man i løpet av kort tid. Da er det mest sannsynlig snakk om sjokk, noe som betyr svært lavt blodtrykk (sviktende blodsirkulasjon) og lav kroppstemperatur, som igjen ender med døden om man ikke får hjelp.

Jeg leste forresten siste del av Koude Kaas bloggen og fikk med meg en av de aller villeste historiene i saken så langt; en lastebilsjåfør påstår at en ung nederlandsk jente haiket med ham flere år senere. Hun hadde fortalt ham at hun het Kris og hadde mistet venninnen sin i en ulykke i 2014. Hun hadde også vist ham et midlertidig pass/ID-kort. Da mannen senere fortalte noen kjentsfolk om jenta, fikk han se et bilde av Kris Kremers og han sa at det var henne, bare med kort hår.
Jeg tviler jo veldig på denne historien, og det finnes jo selvsagt ingen bevis, men spennende nok i en allerede merkelig sak. Det som gjør det hele ekstra usannsynlig, er jo at hun i såfall hadde manglet et hofteben.

Forresten: hvem ser vi bilde av her, og hvorfor har aldri det bildet blitt nevnt? Det ligner jo ikke særlig på noen av jentene, men det må jo høre til bildene siden det er plassert her sammen med de andre bildene fra kameraet.

 

1Vandaag (1).jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo tro de tok dna test på de beinrestene de fant, så da er jo historien til lastebilsjåføren helt usannsynlig. Og hvorfor hadde da ikke Kris kontaktet noen hjemme innen nå, hvis hun også hadde pass osv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mynona skrev:

Jeg vil jo tro de tok dna test på de beinrestene de fant, så da er jo historien til lastebilsjåføren helt usannsynlig. Og hvorfor hadde da ikke Kris kontaktet noen hjemme innen nå, hvis hun også hadde pass osv. 

Nettopp. Tror nok egentlig fyren enten prøvde å få sine 15 min of fame, eller så har han forvekslet navn og/eller utseende.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det at taxi sjåføren og dei to unge mennene også døde? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mammahjarte skrev:

Stemmer det at taxi sjåføren og dei to unge mennene også døde? 

Ja

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16
20 timer siden, Ardwinna skrev:

Nå er jeg ingen lege eller noe, men jeg er ganske sikker på at er man så skadet at man blir liggende bevisstløs ute i jungelen i flere dager, så dør man i løpet av kort tid. Da er det mest sannsynlig snakk om sjokk, noe som betyr svært lavt blodtrykk (sviktende blodsirkulasjon) og lav kroppstemperatur, som igjen ender med døden om man ikke får hjelp.

Jeg leste forresten siste del av Koude Kaas bloggen og fikk med meg en av de aller villeste historiene i saken så langt; en lastebilsjåfør påstår at en ung nederlandsk jente haiket med ham flere år senere. Hun hadde fortalt ham at hun het Kris og hadde mistet venninnen sin i en ulykke i 2014. Hun hadde også vist ham et midlertidig pass/ID-kort. Da mannen senere fortalte noen kjentsfolk om jenta, fikk han se et bilde av Kris Kremers og han sa at det var henne, bare med kort hår.
Jeg tviler jo veldig på denne historien, og det finnes jo selvsagt ingen bevis, men spennende nok i en allerede merkelig sak. Det som gjør det hele ekstra usannsynlig, er jo at hun i såfall hadde manglet et hofteben.

Forresten: hvem ser vi bilde av her, og hvorfor har aldri det bildet blitt nevnt? Det ligner jo ikke særlig på noen av jentene, men det må jo høre til bildene siden det er plassert her sammen med de andre bildene fra kameraet.

 

1Vandaag (1).jpg

Nja. Jeg jobber innen helse og det er utrolig hvor lenge et menneske kan overleve med skrøpelig helse, uten inntak av mat, kunn litt vann. Det kan vare noen uker faktisk. Så jeg tenker det er ikke helt usannsynlig at hun/begge har vært i live en stund, men sovet, i «koma» av og på. Da uten medisiner eller annen type behandling. Menneskekroppen er utrolig, den kan holde ut i lang tid. 

Endret av Mattie16
Endre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ardwinna skrev:

Nettopp. Tror nok egentlig fyren enten prøvde å få sine 15 min of fame, eller så har han forvekslet navn og/eller utseende.

Kris hadde også et veldig vanlig nordisk/nederlandsk utseende.

Endret av MonicaM
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, 29_j said:

Syntes ikke ansiktet lignet i det hele tatt. Kris har en helt annen nese og mer åpen munn. 

I tillegg så ser det ut til at bildet av det ansiktet er lagt oppå i ettertid med et bilderedigeringsprogram? Det har ikke samme polaroidramme rundt seg som de andre bildene og ligger heller ikke i vinkel som de andre bildene, dette syns jeg virker som en indikasjon på at det ikke tilhører de andre bildene i det hele tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2020 den 23.44, 29_j skrev:

Syntes ikke ansiktet lignet i det hele tatt. Kris har en helt annen nese og mer åpen munn. 

Nei, jeg synes ikke det ligner noen av jentene. Det er derfor jeg lurte på hvem det er og hvorfor bildet vises sammen med bilder fra kameraet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Ardwinna skrev:

Nei, jeg synes ikke det ligner noen av jentene. Det er derfor jeg lurte på hvem det er og hvorfor bildet vises sammen med bilder fra kameraet.

Kanskje det bildet som nevnes i del 4 på bloggen, som skulle være Kris slått og mishandlet på en sexklubb i Panama City? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Snabeltann skrev:

Kanskje det bildet som nevnes i del 4 på bloggen, som skulle være Kris slått og mishandlet på en sexklubb i Panama City? 

Det kan hende. Men ser jo ikke ut som henne.
Hvis et sånt bilde eksisterer hadde de vel ikke fortsatt tviholdt på teorien om at de ble utsatt for en ulykke eller gikk seg bort, og døde i jungelen. Da er det jo bevis for at jentene (ihvertfall Kris) ble utsatt for noe kriminelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 9.38, miss summers skrev:

Denne teorien virker etter min mening som den mest sannsynlige så langt. «And I believe that 3rd party was the tour guide Feliciano Gonzalez. (...) Feliciano was one of the very last people to see the girls alive and he was one of the people who led the search parties that found the shorts and the bones. Where it gets very sketchy is Lisanne’s foot, by all account the foot was almost under a tree trunk but Feliciano still managed to find it; what are the odds?»

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var interessant å lese den amerikanske bloggeren Lee Z. sine kommentarer og update i del 4. Der mistenkte lokalbefolkningen med en gang at je tene hadde kommet ned etter turen og at de hadde haiket tilbake til byen og at noe hadde skjedd dem etterpå. Har ikke fått lest alt ennå, men der reagerte de kraftig på at letingen kom for seint i gang, at de skulle lett tidligere også i naboregionen (Caldera?) og at etterlysning tidligere skulle nådd hele la det og også Costa Rica. Noen mente jentene nok var ute av regionen allerede dagen etter. De reagerte også på at vitneutsagn med den røde bilen ikke ble følgt opp mer. Lokalbefolkningen bad Lee om å spørre ut og undersøke ting og tips. Han var tidligere etterforsker. Han døde senere, så bloggen hans forsvant, me. Har blitt gjenopprettet og screenprintet. Det viser også her at den vanlige beboer i byen var veldig bekymret, også pga kriminaliteten mot turister, ran og overfall som ble drysset ned av politiet for ikke å skade turistnæringen. Det er også nevnt at en truckdriver mener å ha hatt Kris med kom haiker i senere tid, der hun visst kopi av passet sitt og nå hadde kort hår. Bildet fra sexklubben er aldri funnet igjen, det har forsvunnet. Vet ikke om det er det det skal forestille? 

Foreldrene til kris har sett dette bildet, og benektet at det er datteren deres. Hun skulle være veldig hoven og slått, så vanskelig å se. Og de  har også benektet at det er lisanne og kris på badebildene. 

Endret av Snabeltann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De var også bekymret fordi gjengmarkeringer som malte symboler og opphengte tennissko var hengt opp som symboler i byen og regionen den siste tiden før jentene forsvant. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på den den ene bloggen (den alle snakker om her, husker ikke navn) at jentene i teorien kan være i live. Å mangle en fot for eksempel, er jo ikke synonymt med å være død. Det mest sannsynlige er jo at de er døde, men hvis jeg var pårørende ville jeg ikke slått meg til ro med dette. Spesielt ikke når man vet at det har vært flere personer i Panama som har blitt holdt i fangenskap i jungelen i flere år (jf. linken en her la ut om en kvinne som ble holdt fanget seks år i jungelen i Panama sammen med flere andre, og har gitt ut bok om dette). Hodeskallene til jentene ble aldri funnet... 

Endret av Ewna
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ewna skrev:

Denne teorien virker etter min mening som den mest sannsynlige så langt. «And I believe that 3rd party was the tour guide Feliciano Gonzalez. (...) Feliciano was one of the very last people to see the girls alive and he was one of the people who led the search parties that found the shorts and the bones. Where it gets very sketchy is Lisanne’s foot, by all account the foot was almost under a tree trunk but Feliciano still managed to find it; what are the odds?»

https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g298424-d3755701-r148313031-Feliciano_Tours-Boquete_Chiriqui_Province.html

Hvis du leser fra damen som gir han kritikk for at han truet henne med å kappe av føttene hennes han ikke fikk sex. Han flørtet på turen. Hun anbefaler ikke andre kvinner å reise alene med han.

249ca3aa21725289c21c265f42c1af97.png

Endret av Lodifor
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ewna skrev:

Leste på den den ene bloggen (den alle snakker om her, husker ikke navn) at jentene i teorien kan være i live. Å mangle en fot for eksempel, er jo ikke synonymt med å være død. Det mest sannsynlige er jo at de er døde, men hvis jeg var pårørende ville jeg ikke slått meg til ro med dette. Spesielt ikke når man vet at det har vært flere personer i Panama som har blitt holdt i fangenskap i jungelen i flere år (jf. linken en her la ut som en kvinne som ble holdt fanget seks år i jungelen i Panama sammen med flere andre og har gitt ut bok om dette). Hodeskallene til jentene ble aldri funnet... 

Da humper i såfall Lisanne rundt uten en fot (lårbein, leggbein og fot) og Kris uten ene hoftebeinet. Høres rart ut å kidnappe jentene, fjerne enkelte kroppsdeler for å kaste ut i skogen, og så la jentene leve. Jeg tror nok garantert at de begge er døde, og at de var døde før de 90 bildene ble tatt om natta 8. april.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...