Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Hannah80 skrev:

Dette syns jeg var skremmende å lese. Her har man mistet totalt gangsyn. 

Tenk på barna! Tenk på alle barn som ville bli reddet fra overgrep i så fall. Er du ikke glad i barn?

Anonymkode: ce931...c04

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på barna! Tenk på alle barn som ville bli reddet fra overgrep i så fall. Er du ikke glad i barn?

Kvinner begår også overgrep, ikke bare menn. Man kan ikke dra alle menn over samme kam. Det finnes mange snille menn også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Herregud, jeg har barn selv. Men ønsker likevel ikke å skjerme barnet mitt fra alle menn i verden. Det er større sjans for at det er noen i familien som forgriper seg på barnet mitt, enn en lærer, fotballtrener ol. Skal vi flytte til ei hytte langt til skogs for å unngå menn? Dette er hysteri. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner kan også begå overgrep, ikke kun menn. Vi trenger både menn og kvinner i arbeid med barn, det er veldig viktig. Men vi kan heller jobbe for å forhindre overgrep på andre måter når det kommer å jobbe med barn. 

Anonymkode: d6dff...71b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Kvinner begår også overgrep, ikke bare menn. Man kan ikke dra alle menn over samme kam. Det finnes mange snille menn også.

Men det er bare en liten brøkdel av en prosent av disse som er kvinner. Så det ville ha reddet mange barn fra overgrep hvis det ble forbudt for menn å ha noe med barn å gjøre. Er du ikke glad i barna? Forsvarer du virkelig overgrep?

Ja det finnes snille overgripere. Det finnes millioner av barn som er blitt utsatt for overgrep av snille menn.

Hvor syk må en ikke være for å forsvare overgrep?

Forby menn fra å ha noe med barn å gjøre nå!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er bare en liten brøkdel av en prosent av disse som er kvinner. Så det ville ha reddet mange barn fra overgrep hvis det ble forbudt for menn å ha noe med barn å gjøre. Er du ikke glad i barna? Forsvarer du virkelig overgrep?

Ja det finnes snille overgripere. Det finnes millioner av barn som er blitt utsatt for overgrep av snille menn.

Hvor syk må en ikke være for å forsvare overgrep?

Forby menn fra å ha noe med barn å gjøre nå!

Hæææ?

Hvor i helvete forsvarer jeg overgrep? 

Er det å forsvare overgrep å mene at menn som ikke begår overgrep skal kunne jobbe med barn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@UatskilleligHvorfor vil du ikke kommentere saken om at MGO hengte ut en uskyldig?

Anonymkode: 3bb49...354

De kan selvsagt ikke tillate seg å henge ut uskyldige. Det er jo helt forferdelig og noe de virkelig bør beklage. Det må ikke skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

Hæææ?

Er det å forsvare overgrep å mene at menn som ikke begår overgrep skal kunne jobbe med barn?

Du forsvarer de som begår overgrep. De er menn. Du vil de skal ha noe med barn å gjøre.

Det eneste fornuftige er å forby menn fra å få ha noe med barn å gjøre.

Er du ikke glad i barna?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sex eller andre seksuelle hendelser mellom en voksen og et barn er ALDRI frivillig.

Her tar du feil. Skjer ofte at 14-15 åringer har sex med noen over 16 eller 18 frivillig. Bare se til Tyskland der seksuell lavalder er 14. Eller i Sverige der man er "byxmyndig" når man er 15. Så din påstand er beviselig feil. 

Det er helt idiotisk å tenke at en på 14 klarer samtykke i Tyskland men ikke i Norge. Det fungerer jo ikke sånn. 
Det du gjør er å "dehumanisere" personen ved å insinuere at vedkommende ikke visste hva de sa ja til, eller klarte å tenke at "dette har jeg lyst til" på det tidspunktet. 

Beklager å sprekke boblen din, men 14-15 åringer er kapable til å ta egne valg, og å velge å frivillig ha sex med en eldre person. 

Anonymkode: 7eb3b...629

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du forsvarer de som begår overgrep. De er menn. Du vil de skal ha noe med barn å gjøre.

Det eneste fornuftige er å forby menn fra å få ha noe med barn å gjøre.

Er du ikke glad i barna?

Snakk om å misforstå med vilje!

Jeg forsvarer ikke overgrep. Jeg vil heller ikke at overgripere skal jobbe med barn.

Det jeg prøver å si er at det er mange menn som IKKE er overgripere. Eller er du av de som mener at alle menn begår overgrep? 

De som ikke er overgripere bør selvsagt få jobbe med barn om de er skikket til yrket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2020 den 21.20, Uatskillelig skrev:

Men når rettsstaten ikke fungerer, da må noen gripe inn og påvirke til en lovendring. Det skjer ingen lovendring om folk sitter der helt passive uten å protestere. (!!)

Hva er det med rettsstaten som ikke fungerer??? Du bør skjønne forskjellen på om rettsstaten fungerer eller om du bare er uenig i straffeutmålingen. Morsomt  at en del folk snakker og slenger rundt seg med påstander uten i det hele tatt å ha peiling!

Anonymkode: b2c44...02f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting ingen her har sagt i denne diskusjonen, og om dere ikke kjenner lovverket,så skal jeg si et eksempel: ett par som har vært sammen siden hun var 11 og han 13, når han er 17 og hun 15 så overnatter han hjemme hos henne, noe foreldrene misliker. Mor ender opp med å anmelde gutten, det blir opprettet sak......han innrømmer at de har hatt sex,da de har vært sammen i mange år. Det blir såklart rettssak, dommerne er bundet opp av lovverket og dermed er de nødt til å gi mannen fengselstraff for sex med mindreårige. Dommerne vet selv at det er feil, men de har ikke lov å unngå fengsel, de var nødt til å dømme gutten. Han fikk 1 år 6 mnd fengsel, enda jenta innrømte frivillighet, og at de fortsatt var sammen da rettssaken pågikk. Dere som sitter her og diskuterer må lære dere å ha litt mere innsikt enn bare å lire av dere at all straff skal være strengere, det vil i en del tilfeller slå galt ut.Høyesterett setter standarden, dommerne har ikke mulighet til å frita folk fra forhold det er satt minstestraff på. Synd at det er litt for mange enkle folk her, uten litt mere vidsyn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Snakk om å misforstå med vilje!

Jeg forsvarer ikke overgrep. Jeg vil heller ikke at overgripere skal jobbe med barn.

Det jeg prøver å si er at det er mange menn som IKKE er overgripere. Eller er du av de som mener at alle menn begår overgrep? 

De som ikke er overgripere bør selvsagt få jobbe med barn om de er skikket til yrket. 

Jeg mener at barn må beskyttes fra overgrep. Den beste måten å gjøre det på er å forby den gruppe mennesker som i størst grad står i fare for å begå overgrep.

Du vil at denne gruppen som er de som begår de aller aller aller fleste overgrep burde jobbe med barn.

Er du sikker på at du er glad i barna?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uatskillelig skrev:

De kan selvsagt ikke tillate seg å henge ut uskyldige. Det er jo helt forferdelig og noe de virkelig bør beklage. Det må ikke skje. 

Hvordan kan du da støtte MGO når de gjør slikt?

Anonymkode: 3bb49...354

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Uatskillelig skrev:

Hæææ?

Personen prøver nok seg kun på omvendt psykologi. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Personen prøver nok seg kun på omvendt psykologi. 

Personen bruker kun deres egen retorikk mot dere.

Anonymkode: e58e0...a71

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du feil. Skjer ofte at 14-15 åringer har sex med noen over 16 eller 18 frivillig. Bare se til Tyskland der seksuell lavalder er 14. Eller i Sverige der man er "byxmyndig" når man er 15. Så din påstand er beviselig feil. 

Det er helt idiotisk å tenke at en på 14 klarer samtykke i Tyskland men ikke i Norge. Det fungerer jo ikke sånn. 
Det du gjør er å "dehumanisere" personen ved å insinuere at vedkommende ikke visste hva de sa ja til, eller klarte å tenke at "dette har jeg lyst til" på det tidspunktet. 

Beklager å sprekke boblen din, men 14-15 åringer er kapable til å ta egne valg, og å velge å frivillig ha sex med en eldre person. 

Anonymkode: 7eb3b...629

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting ingen her har sagt i denne diskusjonen, og om dere ikke kjenner lovverket,så skal jeg si et eksempel: ett par som har vært sammen siden hun var 11 og han 13, når han er 17 og hun 15 så overnatter han hjemme hos henne, noe foreldrene misliker. Mor ender opp med å anmelde gutten, det blir opprettet sak......han innrømmer at de har hatt sex,da de har vært sammen i mange år. Det blir såklart rettssak, dommerne er bundet opp av lovverket og dermed er de nødt til å gi mannen fengselstraff for sex med mindreårige. Dommerne vet selv at det er feil, men de har ikke lov å unngå fengsel, de var nødt til å dømme gutten. Han fikk 1 år 6 mnd fengsel, enda jenta innrømte frivillighet, og at de fortsatt var sammen da rettssaken pågikk. Dere som sitter her og diskuterer må lære dere å ha litt mere innsikt enn bare å lire av dere at all straff skal være strengere, det vil i en del tilfeller slå galt ut.Høyesterett setter standarden, dommerne har ikke mulighet til å frita folk fra forhold det er satt minstestraff på. Synd at det er litt for mange enkle folk her, uten litt mere vidsyn.

Kanskje ta en titt på dette før dere uttaler dere, for det er ikke så svart hvitt som dere skal ha det til. https://barneombudet.no/dine-rettigheter/venner-kjaerester-og-seksualitet/seksuell-lavalder/

https://www.overgrep.no/hva-er-den-seksuelle-lavalderen-i-norge/

"Viktig unntak der partene er jevnbyrdige i alder

Seksuell omgang med noen under 16 år er imidlertid ikke alltid straffbart. Dette følger av straffeloven at den eldre part kan bli fritatt fra straff der partene er er omtrent jevnbyrdige i alder og utvikling. Hva som ligger i omtrent jevnbyrdig alder må bero på en konkret vurdering. En regner ut fra rettspraksis at terskelen vil ligge et sted mellom 3/4 år i aldersforskjell. Domstolene vil godta større forskjeller der parten for eksempel er 15 år enn der parten er 13 år."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen bruker kun deres egen retorikk mot dere.

Det er forskjell på å beskytte barna våres mot tidligere dømte overgripere som har stor gjentagelsefare, og ta alle menn under en kam. Kvinner kan også forgripe seg på barn. Tom lovverket er enige at tidligere dømte overgripere ikke skal jobbe med barn (selv om lovverket desverre ikke er helt vanntett og det finnes smutthull).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forskjell på å beskytte barna våres mot tidligere dømte overgripere som har stor gjentagelsefare, og ta alle menn under en kam. Kvinner kan også forgripe seg på barn. Tom lovverket er enige at tidligere dømte overgripere ikke skal jobbe med barn (selv om lovverket desverre ikke er helt vanntett og det finnes smutthull).

Tenkte mer på hvordan dere kjører på med "Er dere ikke enig med meg, forsvarer du overgrep mot barn". 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...