AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #241 Del Skrevet 16. juli 2020 49 minutter siden, Uatskillelig skrev: Du ser ikke vitsen med å henge ut dømte folk? Tro meg, de gjør det ikke for å henge dem ut, men for å opplyse de som bor i nærheten slik at de holder barna unna overgriperne. Hvorfor er det ikke bra å ha et register? Barn skal beskyttes mot overgrep, og da kan ikke overgrepsdømte komme ut av fengsel etter et par år for å så forgripe seg på et nytt barn. Mange er gjengangere. Derfor, og av hensyn til offeret, bør de sperres inne for livstid. Jeg vil ha et trygt samfunn. Om jeg får barn en dag så vil jeg gjerne vite om det er noen i nærheten som har begått overgrep slik at jeg kan beskytte barnet mot dette mennesket. Om jeg ikke vet, så kan jeg heller ikke forhindre noe. 👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: 6dce6...a00 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #242 Del Skrevet 16. juli 2020 47 minutter siden, sniperhide skrev: Det mgo nabovarsel gjør er strengt tatt ulovlig og ser ikke vitsen med å henge ut dømte folk på snapchat for å risikere at de dømte blir drept av noen som følger mgo nabovarsel. Håper mgo nabovarsel blir dømt til fengsel da de faktisk har satt folk i fare ved utgi navn, bilder og adresser. Selvfølgelig skal de pedofile få strengere straff men tror ikke det er lurt å ha et register der folk kan finne dømte folk i på grunn av at det kan bli flere drap av det. Norge bryter også loven når det kommer til seksuelle overgrep av barn, både egen grunnlov og FNs barnekonvensjon (som er en del an Norges lover. "I Grunnloven står det at «barn har rett til vern om sin personlige integritet5». Personlig integritet omfatter rett til beskyttelse mot overgrep6. Paragraf 104 i Grunnloven sier videre at myndighetene skal tilrettelegge for barnets utvikling og trygghet7." " Barns menneskerettigheter Alle mennesker har rett til beskyttelse mot vold og seksuelle overgrep. Barn har et eget vern gjennom flere lover og konvensjoner, blant dem FNs barnekonvensjon, Norges grunnlov og Europarådskonvensjonen om vern av barn mot seksuell utnytting og seksuelt misbruk." https://fmso.no/tilbud-til-barn/barns-rettigheter-lover-og-regelverk/#barnsmenneskerettigheter " FNs barnekomité fremla i 4. juni i år en rapport som viser at Norge bryter FNs barnekonvensjon på fem punkter. Ett av punktene Norge får kritikk for er at vi ikke tar vold og seksuelle overgrep mot barn på større alvor. Norge får kritikk for at problematikken ikke forebygges og bekjempes med større ressursbruk, mer konkrete planer og mer målrettet holdningskampanjer." " Omfanget av seksuelle overgrep mot barn og unge er så stort at det anses som ett av Norges største folkehelseproblem." https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/e1LKM9/norge-bryter-fns-barnekonvensjon-pa-fem-punkter Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #243 Del Skrevet 16. juli 2020 Etter å ha lest denne tråden, så er jeg bare glad for at vi har profesjonelle folk som tar seg av lover og regler i landet. Skulle alle og enhver som er uteksaminert fra "livets harde skole" fått regjere saker som dette, så hadde rettsapparatet gått i oppløsning. Dette er jo ren og skjær populisme fra MGO sin side. De har valgt et tema som er ekstremt sensitivt, og som naturlig nok ikke vil få mye motstand - da det er et sterkt stigma forbundet med å bare diskutere rettighetene til dømte sexforbrytere. Dette komme jo frem, når en ser at folk blir antydet å være pedofile, bare fordi de er i mot denne typen opptreden - hvor ukritisk går det an å bli? Jeg blir direkte rystet når jeg ser folk forsvarer dette, fordi de tror at dette kan hjelpe fremtidige barn / ofre, uten å ha noen som helst data eller forskning å vise frem til. Ren og skjær gjetting / magefølelse. Hvordan tror dere love blir utformet - brainstorming og myntkast? Nei, som sagt, dette er populistisk "feel good" kampanje fra MGO sin side, der de prøver å få flere følgere, ved å bruke totalt uansvarlige metoder. Får bare håpe at de ikke klarer å gjøre noen varig skade ,samt at voksne folk svart tar over styringen. Dette er jo intet annet enn forvokste guttunger som tror at bølling vil føre til lovendringer - som forøvrig vitner på hvor vrangforestilte de er. Anonymkode: 24f00...e64 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sniperhide Skrevet 16. juli 2020 #244 Del Skrevet 16. juli 2020 Jeg er rystet av at aron Jahnsen ikke blir arrestert for å bryte norske lover og regler samt grunnloven,forfølge folk for å så uthenge dem. Aron Jahnsen la ut en video der han sa at eneste som stoppet han var en kule. Han burde stoppes for sitt eget beste og alle i Norge har rett til privatliv, sikkerhet. Har ikke sansen for folk som bryter norsk lov og grunnloven. Vil han ha endringer så må han gå til de som kan gjøre det og ikke jakte ned en gruppe mennesker for uthenge dem. Men kan tenkes at politiet ikke ser på han som real trussel! Men tiden får vise om politiet blir å arrestere han når den tid kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #245 Del Skrevet 16. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest denne tråden, så er jeg bare glad for at vi har profesjonelle folk som tar seg av lover og regler i landet. Skulle alle og enhver som er uteksaminert fra "livets harde skole" fått regjere saker som dette, så hadde rettsapparatet gått i oppløsning. Dette er jo ren og skjær populisme fra MGO sin side. De har valgt et tema som er ekstremt sensitivt, og som naturlig nok ikke vil få mye motstand - da det er et sterkt stigma forbundet med å bare diskutere rettighetene til dømte sexforbrytere. Dette komme jo frem, når en ser at folk blir antydet å være pedofile, bare fordi de er i mot denne typen opptreden - hvor ukritisk går det an å bli? Jeg blir direkte rystet når jeg ser folk forsvarer dette, fordi de tror at dette kan hjelpe fremtidige barn / ofre, uten å ha noen som helst data eller forskning å vise frem til. Ren og skjær gjetting / magefølelse. Hvordan tror dere love blir utformet - brainstorming og myntkast? Nei, som sagt, dette er populistisk "feel good" kampanje fra MGO sin side, der de prøver å få flere følgere, ved å bruke totalt uansvarlige metoder. Får bare håpe at de ikke klarer å gjøre noen varig skade ,samt at voksne folk svart tar over styringen. Dette er jo intet annet enn forvokste guttunger som tror at bølling vil føre til lovendringer - som forøvrig vitner på hvor vrangforestilte de er. Anonymkode: 24f00...e64 Helt enig at "profesjonelle" skal ta hånd om lover og regler. Men hva når disse profesjonelle gjør en elendig jobb? Skal vi bare sitte å se på og godta at sånn er det? Du legger også frem ren og skjær gjetting når du påstår at det ikke hjelper. Som du selv sier, det finnes ikke noe data på dette, men en ting er sikkert, noe mer må gjøres. Jeg er rystet over alle som mener pedofile overgripere burde ha et strengere vern enn resten av befolkningen slik de har i dag. En ting er å være uenige om hva mannegruppa gjør, en annen ting er å mene at vi skal verne overgripere slik som eks Sniperhead her fremlegger, i fare for at de blir drept og at pedofile overgripere skal føle seg trygge. Wtf! En politisk feel good kampanje er ditt inntrykk, men ikke nødvendigvis riktig. Vi aner ingenting om disse folka har opplevd dette selv, eller har nære familiemedlemmer som har opplevd det. Som en annen sa, jeg vil også vite hvor de pedofile overgriperene bor. Slik at jeg kan beskytte barna mine når ikke Norge gjør det. Hadde alle som mener noe om dette faktisk gått sammen å gjort noe, så kanskje det hadde blitt en lovendring. Men desverre engasjerer ikke dette godt nok til at man går sammen å gjør noe, annet enn å si sin mening. Når Norge fortsatt ikke gjør noe, tross tom FN's barnekomité har kritisert Norge, så spørs hva som egentlig må til! "FNs barnekomité fremla i 4. juni i år en rapport som viser at Norge bryter FNs barnekonvensjon på fem punkter. Ett av punktene Norge får kritikk for er at vi ikke tar vold og seksuelle overgrep mot barn på større alvor. Norge får kritikk for at problematikken ikke forebygges og bekjempes med større ressursbruk, mer konkrete planer og mer målrettet holdningskampanjer." " Omfanget av seksuelle overgrep mot barn og unge er så stort at det anses som ett av Norges største folkehelseproblem." https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/e1LKM9/norge-bryter-fns-barnekonvensjon-pa-fem-punkter De viser at gjennomsnittsstraffen for seksuelle overgrep mot barn under 16 år er på fem måneders fengsel. For alvorlige overgrep mot barn mellom 10 og 14 år er vanlig straff to års fengsel. Mens overgrep mot barn under 10 år i gjennomsnitt straffes med tre og et halvt års fengsel. Strafferammen i slike saker er inntil 21 års fengsel. https://www.tv2.no/a/2467223 Vi kan vel gå så langt å si at Norge er et fristed for pedofile overgripere, voldtektsforbrytere etc. Er det sånn vi vil ha det? Skal vi bare fortsette å lukke øynene og håpe at ting endrer seg slik de fleste gjør? Og når noen gjør noe så er det negativt? https://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/i/EWq2MA/hvorfor-blir-vi-ikke-sa-sinte-at-vi-reagerer-pa-seksuelt-misbruk-av-og Anonymkode: d6dff...71b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #246 Del Skrevet 16. juli 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal man finne ut om en person er pedofil ved å søke opp på 1881? Det står ikke registrert på Internett om en person er pedofil, men det er på tide at det gjør det. Anonymkode: 6dce6...a00 Hei hvis du har navnet, evt avis artikkler å henvise til så får man hentet ut offentlige dommer. Alle kan gjøre det, så lenge dommen er offetlig så er den det. Og det er derfor han ikke blir stoppet med en gang også, fordi det nødvendigvis ikke bryter med loven og videreformidle offentlige dommer. Dette ble påpeket av advokat møller inne på fb gruppa mgo nabovarsel Anonymkode: 540d9...ec0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #247 Del Skrevet 16. juli 2020 Ser at de har en alternativ snap gruppe mgo nabovarsel. Snap blir sikkert forsøkt nedlagt Anonymkode: 3acf7...174 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #248 Del Skrevet 16. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det var ikke mye hensyn til ofrene nei. Ofrenes frihet og menneskerettighet står desverre lavere enn en overgriper sin. Ikke ser på dem som stor nok trussel til å stoppe det? 🤔 Du tror virkelig at ofre blir tatt godt vare på og får flere timer med psykologen i uka? Forklar hvorfor mennesker som er utsatt for overgrep som barn er overrepresentert i selvmordstatistikken, selvskading, når det kommer til rus og andre problemer? De får ofte psykiske og fysiske skader som følger dem ut livet. Mange blir heller ikke bedre av å gå hos psykolog, mange klarer ikke å snakke om det eller skaffe seg hjelp. Men pedofile overgripere skal få friheten til å begå nye overgrep? Ødelegge flere liv? Hvorfor? Det beste er selvsagt om rettsystemet faktisk fungerte og hørt på befolkningen. Men når de ikke gjør det i såpass alvorlige saker så må noe mer til. Jeg har spurt flere her inne hva dere mener vi bør gjøre, siden underskriftskampanjer, demonstrasjoner og annet lovlig arbeid for lovendringer ikke hjelper? Men enda ikke fått noe svar. Anonymkode: d6dff...71b Har MGO å nabovarsel aksjonen satt igang noe som helst forsking eller satt inn profesjonelle folk i denne aksjonen for å belyse alle sider av saken med godt grunnlag? Jeg klar ikke finne saklig info fra deres side. Blir jo bare masse styr, tøff i tryne faktor å veldig lite fakta. Vil minne om at man i dag i Norge er det helt å fult lovlig med innsyn i offentlige dommer. Slik at teknisk sett kan du finne ut det meste om de fleste, uten alt dette styret til denne aron. Vet vi hva dette gjør med den allerede eksisterende frykt kulturen rundt overgrep? Har tenkt litt på det det siste døgnet. Å er jo en kjent sak at barn blir truet til å være stille om overgrep. Vil ett offentlig register og heksejakt/lynsjing før til at truslene blir værre å flere tier? Kan skammen bli større å bære? Hva vet vi om evt negative effekter dette vil ha? Igjen alle er vi enige på de grunnleggende punktene om at dagens praksis er mild å skånsom. Men å bare dure på som om dette de driver med er den eneste rette løsningen blir feil. Og at alle som stiller kritiske spørsmål eller retter kritikk enten er pedo selv eller må mobbes/uthenges/tas.. så feil. Og etter å ha sett inne på gruppen deres virker det som om at mesteparten av tilhengerne er av "livets harde skole" karakter som igjen kommer med mye syke fantasier og fortellinger. Å da er vi passelig i gråsona når du hauser opp slike mennesker som muligvis kan være i stand til å ta liv o.l. Jeg synes ikke det er rett at søskenbarnet(som ikke har hatt kontakt med han siden før han ble dømt) til min overgriper skal våkne til en innboks full av diverse fra fremmede mennesker som har funnet henne fordi hun en gang for 10 år siden skrev et hjerte på et profilbilde. Er bare galt. Jeg kan forstå at man ønsker å prøve og unngå nye overgrep, men vil si at å gå for nullvisjon er ganske drømmende. Og da søker jeg etter litt mere konkrete fakta for hva dette vil ha og si for evt ny ofre, pårørende, gamle ofre. Jeg skjønner at mange mener at overgripere ikke har livets rett. Jeg ser den. Men vi bor i ett land vi ellers er veldig glad for at velger en "rehabiliterings" holdning, hvorfor skal vi gå helt bort fra alt vi er å står for. Mye er feil, men sannheten er jo at de som kommer ut av fengsel i Norge har mye lavere gjentagelses rate enn for eksempel usa. Ergo er noe av det som blir gjort rett også. Skal vi plutselig begynne å ha dødsstraff på overgripere så blir det fort utrivelig i Norge på andre punkter og. Og hva, skal de ikke kunne omgås andre i det hele å det store? Få sin egen bygd der vi bare sender pedofile? Poenget mitt er til syvende å sist at det er utrolig mange aspekter man blir nødt til å ta stillig til før man står såpass til motverge. Igjen dette er helt klart noe Norge som samfunn må ta tak i og endre der endringer trengs. Men denne mannen er ikke rett person, ikke har han kunnskapen, ikke evner han og oppsøke profesjonelle til å gi kunnskap, og hele greia er bare veldig amatørmessig. Anonymkode: 540d9...ec0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #249 Del Skrevet 16. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem mener du da skal gjøre jobben siden mannegruppa ikke er de "riktige" til å gjøre slikt? Politiet? Nei, de hengte ut feil hus. Mannen som bodde i huset tok det bra, og mannegruppa har sagt i fra at det var feil og viste deretter til riktig hus og person. Han trenger ikke å bevise sin uskyld eller gjøre noe for å få tilbake livet sitt, det ble aldri tatt fra han. Anonymkode: d6dff...71b Denne gangen... Anonymkode: 540d9...ec0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #250 Del Skrevet 16. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser at de har en alternativ snap gruppe mgo nabovarsel. Snap blir sikkert forsøkt nedlagt Anonymkode: 3acf7...174 Snap må jo ha sykt alternative regler når det han driver med enda ikke er blitt tatt ned 😂 Anonymkode: 540d9...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #251 Del Skrevet 16. juli 2020 One more thing! Hva skal vi med offentlig register om det i værste fall fører til færre dømte, færre anmeldt, mer hemmlighold.. Vet helt ærlig ikke om det er rett ende og begynne i! Kampen om åpenhet, mindre skam, lette veien til anmeldelser har blitt kjempet i mange år av mange flinke mennesker og det begynner jo å virke som om det funker sakte men sikkert. Barn snakker, folk anmelder og voksne står fram med sine historier. Hvis det er en risiko for at vi går tilbake i tid på dette punkte hvis vi åpner opp for offentlig register/uthenging. Er det verdt det? I dont know man... Havner litt i de baner at det kanskje er best og styrke det vi alt driver med. Altså, mer penger/folk til politiet for og jobbe med saker/spaning, mer penger/folk til de som jobber med ofrene, lengre straffer og oppfølging på det plan, mere kartlegging av hvordan pedofile "jobber". Mer snakk om dette i skole, idrettslag, barnehage. Kortere behandligstid i rettssystem, mindre strafferabatter. And so on.. Og hvordan? Vell bompenge partiet ble jo til. Finnes det ikke allerede politiske figurer som er villig til å ta på seg kampen så fårn vell bare stille selv da.. sannsynlig at det ville gått rimelig greit og mtp hvor mye dette engasjerer og at landet ellers er rimelig ok. Igjen hvorfor hvorfor hvorfor henvender han seg ikke til og inhenter informasjon fra profesjonelle. Slik at han kunne framstått som en ålreit fyr med en god sak, og finnes det ikke forsking nok om dette med register janei bruk pengene han samla inn "til seg selv" på å stable i sammen noe forsking da. Så har man i hvertfall noe annet enn bare bråk å drama å banke i borde med. Ødelegger jo bare for seg selv og de som faktisk ønsker dette.. Anonymkode: 540d9...ec0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #252 Del Skrevet 16. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei hvis du har navnet, evt avis artikkler å henvise til så får man hentet ut offentlige dommer. Alle kan gjøre det, så lenge dommen er offetlig så er den det. Og det er derfor han ikke blir stoppet med en gang også, fordi det nødvendigvis ikke bryter med loven og videreformidle offentlige dommer. Dette ble påpeket av advokat møller inne på fb gruppa mgo nabovarsel Anonymkode: 540d9...ec0 Lykke til med å søke opp flere hundre navn på denne måten. I tillegg vil man umulig kunne fange opp alle overgripere pga dommen ikke kan være eldre enn 5 år, de værste overgrepssaker går som regel bak lukkede dører og man trenger mer info enn kun navn: "Du har rett til utskrift av en dom i en straffesak når disse tre kravene er oppfylt: Du kan vise til en konkret sak Dommen er ikke eldre enn fem år Dommen har ingen begrensninger i adgangen til offentlig gjengivelse. Det er ikke nok å bare ha et navn (strpl. § 28). Hvis du ikke har saksnummeret, skal du kjenne til at det har vært en sak, litt om hva den handlet om eller omtrent når den gikk. Hvis dommen har vært omtalt i media, kan det også i noen tilfeller være nok å vise til det. Det skal være praktisk mulig for domstolen å finne dommen. " https://www.domstol.no/elektronisk-pressemappe/offentlighet-i-rettspleien/ Anonymkode: d6dff...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #253 Del Skrevet 16. juli 2020 https://en.wikipedia.org/wiki/Sex_offender_registry#Effectiveness_and_consequences Anbefalt lesing for alle som bastant mener at et slikt register vil være en god løsning. Det kommer jo også frem at den overveldende majoriteten av overgrep, skjer av folk som er veldig nære til et offer. Hvordan skal denne typen nabovarsel da være effektivt? Anonymkode: 24f00...e64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sniperhide Skrevet 16. juli 2020 #254 Del Skrevet 16. juli 2020 Sjekk snapchat til mannegruppa ottar nu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #255 Del Skrevet 16. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med å søke opp flere hundre navn på denne måten. I tillegg vil man umulig kunne fange opp alle overgripere pga dommen ikke kan være eldre enn 5 år, de værste overgrepssaker går som regel bak lukkede dører og man trenger mer info enn kun navn: "Du har rett til utskrift av en dom i en straffesak når disse tre kravene er oppfylt: Du kan vise til en konkret sak Dommen er ikke eldre enn fem år Dommen har ingen begrensninger i adgangen til offentlig gjengivelse. Det er ikke nok å bare ha et navn (strpl. § 28). Hvis du ikke har saksnummeret, skal du kjenne til at det har vært en sak, litt om hva den handlet om eller omtrent når den gikk. Hvis dommen har vært omtalt i media, kan det også i noen tilfeller være nok å vise til det. Det skal være praktisk mulig for domstolen å finne dommen. " https://www.domstol.no/elektronisk-pressemappe/offentlighet-i-rettspleien/ Anonymkode: d6dff...71b Jeg personlig har ikke behov får søke opp noen sine dommer. Og ikke bor jeg i et nabolag med flere hundre naboer heller.. Bare informerte om at dette kan gjøres... Anonymkode: 540d9...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sniperhide Skrevet 16. juli 2020 #256 Del Skrevet 16. juli 2020 Mgo nabovarsel er jo så desperat etter følgere og folk som skal skrive under oppropet at de har laget en konkurranse der man kan vinne mgo klær til 1000kr, dræpes igår ble aron Jahnsen arrestert av politiet i Troms, ligger ute på snapchat hele greiene.. Til pass åt han! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #257 Del Skrevet 16. juli 2020 24 minutter siden, sniperhide skrev: Mgo nabovarsel er jo så desperat etter følgere og folk som skal skrive under oppropet at de har laget en konkurranse der man kan vinne mgo klær til 1000kr, dræpes igår ble aron Jahnsen arrestert av politiet i Troms, ligger ute på snapchat hele greiene.. Til pass åt han! Saken er henlagt! Anonymkode: d6dff...71b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sniperhide Skrevet 16. juli 2020 #258 Del Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken er henlagt! Anonymkode: d6dff...71b Dessverre ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #259 Del Skrevet 16. juli 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: Hvem mener du da skal gjøre jobben siden mannegruppa ikke er de "riktige" til å gjøre slikt? Politiet? Nei, de hengte ut feil hus. Mannen som bodde i huset tok det bra, og mannegruppa har sagt i fra at det var feil og viste deretter til riktig hus og person. Han trenger ikke å bevise sin uskyld eller gjøre noe for å få tilbake livet sitt, det ble aldri tatt fra han. Anonymkode: d6dff...71b Hvordan vet du det egentlig? Vet du noe om hvordan mannen har hatt det i ettertid? Regner med at MO ikke har tenkt igjennom konsekvensene av å henge ut feil mann med dårlig psyke. Dersom noen ikke klarer å leve med tanken på at noen har sett på dem som pedofil eller har vært i stand til å begå overgrep så kan det få tragiske utfall. I slike tilfeller bør MO straffes hardt dersom de har vært ansvarlige for uthengigen. Anonymkode: ba39a...990 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 16. juli 2020 #260 Del Skrevet 16. juli 2020 (endret) På 26.6.2020 den 0.25, AnonymBruker skrev: Det gjør meg ingenting. Pedofile er avskum. Anonymkode: 2d286...6aa OK, da skal jeg dra den upopulære meningen - Jeg har faktisk IKKE noe imot pedofile-mennesker,jeg, så lenge de ikke bruker barneporno, eller forgriper seg... Holdningen "pedofile er avskum" er ekstremt lite fruktgivende, da de som kunne fått den hjelpen de absolutt burde ha ikke tør å oppsøke den pga. holdningene...Kunne sikkert spart en hel haug av barn for overgrep, om man hadde hadde vist mer forståelse... OG om man kan unngå overgrep, så er det en veldig god ting i min bok! Det "mannegruppen-ottar" driver med er ulovlig, og jeg håper og regner med at dette er noe politiet tar tak i også... Endret 16. juli 2020 av Beeblebrox 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå